[B] Magistrala M4 Straulesti-Gara de Nord-Progresul

Started by Ionut, December 26, 2011, 08:28:22 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

AndreiB

Pe termen lung, cred ca solutia cea mai simpla o sa fie un tunel pietonal de corespondenta, cu scari rulante intre Hasdeu (M4) si Eroilor 1 (M1/M3).

Sunt 500m (cam 10min de mers). Cu mers pe bands rulanta probabil cam 5min.

carutasul

sincer, mi se pare nesemnificativ un deranj de câteva luni, un an, chiar și doi... pentru o linie de metrou care va fi folosită probabil și peste 100 de ani. Pot să înțeleg argumentele tehnice, deși nu mi se par insurmontabile. Până la urmă chiar și o stație complet subterană, doar de tranzit, mi se pare acceptabilă și varianta cu bandă rulantă, dacă e mai ușor de făcut, ar putea să funcționeze, în definitiv și dacă faci tranzitul pe jos tot pierzi cel puțin câteva minute (dacă faci banda de dus către Izvor și pe cea de întors spre Eroilor câștigi niște timp (just kidding) .

sab

#842
@AndreiB In 10 minute te duci cu metroul pana la Eroilor si schimbi acolo, fara sa mergi pe jos.
Nu cred ca ar instala cineva trotuare rulante de 500m.  Plus ca experiența stației Eroilor 2 arata ca ar trebui un backup, acolo este un acces cu doar doua scări rulante care se închide complet când una este defecta.
Si unde duci pasajul pietonal la Eroilor? Ca unde ar trebui sa vina este Dambovita ca nivel. Ca sa treaca cu TBM-urile pe sub stație au săpat un put pe unde au spart pereții mulați. Acum nu știu cum ar veni cu tunelul pietonal, probabil in capătul celălalt (la statuie) ar trebui, ca este mai scurt, dar tot trebuie un put si sa vii pe sub Dambovita si caseta de canalizare  .


@carutasul Deranjul nu ar fi de doar câteva luni, poate câțiva ani după experiența M5...

Singura soluție corecta era un traseu pe la Izvor. Nu înțeleg de ce nu l-au făcut așa, poate este ceva secret pe acolo prin parc, așa cum este si in spatele Casei Poporului (de unde si avizul întârziat al MAPN pentru M4)

carutasul

Subtraversarea pe sub M3, Dâmbovița și M5 tot trebuie să o faci undeva, și cu stație și fără stație.
Iar la M5 a durat mai mulți ani tot lotul, bănuiesc că se pot organiza în așa fel încât să nu întrerupă lucrările la stația de racordare chiar dacă le întrerup în rest ( pe M5 au fost întrerupte mai bine de un an numai din cauza schimbării finanțării) sau dacă le întrerup să lase M3 funcțional. Nu ar dura ani de zile doar stația și nu toate lucrările implică deranj pe M3. Îmi e greu să accept că nu se poate găsi o soluție "minim invazivă" din moment ce tot subtraversezi M3, desfășori stația cât mai de-a lungul M4 și la M3 faci niște peroane mai meschine, ca la Romană, ar fi de ajuns cred...
Iar în parc sapi și pui din nou crizanteme, nu au ce zice ecologiștii pentru că pe global nu se pierde suprafața ... 

sab

#844
Da, subtraversarea o faci pentru M4. Însă cu doua cu TBM-uri pentru cele doua sensuri.

Pentru un tunel pietonal ai doua variante :
1) bagi al treilea TBM (dar aici ai o problema, ca trebuie sa lasi cam 6 m intre tuneluri, deci fie te duci pe verticala, fie se "rasfiră" mult tunelurile, daca cele trei sunt la acelasi nivel. Nu prea pot fi la acelasi nivel, ar trebui ca cel pietonal sa fie un nivel mai sus)
2) construiesti o galerie deasupra  tunelurilor M4, dar aici cel mai probabil te lovesti de Dambovita, caseta de canalizare de sub ea si de galeria M1/3 cu pereti multati la -20m
Este o lucrare de cosmar. Ar trebui oprita Dambovita, deviata canalizarea, sparti peretii mulati, etc. Este o lucrare de cativa ani pe putin.
Statia M4 trebuie sa ramana unde este, adica la benzinarie, nu trebuie mutata dincoace de Dambovita, aproape de M1. Altfel nu va obtine niciodata aviz de mediu, daca se mai defiseaza ceva din parc.

Vlad94

Sper ca atunci când se apucă de stația Hașdeu, să facă și peroanele pentru M4 și cele pentru M5.

sab


PlayStation


sab


tom_sawyer

Sectorul 4 al Municipiului București aduce metroul de la Gara de Nord la Gara Progresul
19-02-24

Devenit exemplu de bune practici pentru investițiile deja implementate sau aflate în curs de implementare în domenii strategice pentru București, Sectorul 4 pune în practică o nouă premieră!

În calitate de lider de asociere (alături de Ministerul Transporturilor, Metrorex, Consiliul Județean Ilfov și Sectorul 5 al Capitalei), Sectorul 4 demarează amplul proiect de construire a noii magistrale de metrou – M4, dintre Gara de Nord și Gara Progresul.

Pentru realizarea acestui obiectiv de importanță strategică pentru Capitală, Sectorul 4 a depus deja cererea de finanțare în sumă totală de 2,5 miliarde de euro, bani europeni nerambursabili, ce vor fi accesați prin "Programul Transport" al Uniunii Europene 2021-2027. Având în vedere stadiul avansat în care se află acest proiect, semnarea contractului de finanțare este preconizată a avea loc într-un interval de cel mult 60 de zile, fapt ce va permite derularea rapidă a tuturor procedurilor premergătoare construcției efective.

În paralel, conform estimărilor specialiștilor angrenați în derularea acestui obiectiv de investiții, până la finalul lunii februarie a.c., va fi lansată în S.I.C.A.P. și procedura de licitație publică pentru proiectare și execuție. Câștigătorul/câștigătorii acestei proceduri va/vor avea la dispoziție un termen de opt luni pentru derularea primei faze de proiectare, astfel încât construcția efectivă să poată fi demarată cât mai rapid posibil. Ulterior, într-un interval de maximum 60 de luni, vor fi realizate, în paralel, pe tronsoane clar definite, atât procedurile de proiectare, cât și cele de construire.

Potrivit studiilor de specialitate deja întocmite, traseul noii linii de metrou M4 va avea un număr de 14 stații, ce vor fi amenajate pe o lungime totală de aproximativ 11 kilometri, între stația Gara de Nord 2 și stația Gara Progresul, și care va traversa teritoriul sectoarelor 1, 4 și 5, precum și al comunei Jilava din județul Ilfov.

Astfel, trenul de metrou va pleca de la Gara de Nord, pe strada Gării de Nord, va parcurge intersecția cu strada Berzei, strada Vasile Pârvan, strada Bogdan Petriceicu Hașdeu, va trece prin fața Hotelului Marriott, pe Calea 13 Septembrie, pe Bulevardul Tudor Vladimirescu, pe Șoseaua Viilor. Va ajunge în intersecția de la Eroii Revoluției, va continua pe Șoseaua Giurgiului, iar la intersecția cu strada Bercenarului, va urma strada care duce la Gara Progresul și va ajunge cu ultima stație în fața Gării Progresul. De aici, trenul se va retrage într-un depou nou și modern, ce va fi deservit de o parcare park&ride.

Toate cele 14 stații ale noului traseu (Gara de Nord 2 – Știrbei Vodă – Bogdan Petriceicu Hașdeu – Uranus – George Rozorea – Chirigiu – Filaret – Eroii Revoluției 2 – George Bacovia – Toporași – Nicolae Cajal – Luică – Giurgiului – Progresul) vor fi amenajate conform celor mai noi cerințe pentru securitate la incendiu și vor fi adaptate pentru un acces facil al persoanelor cu dizabilități. Totodată, stațiile vor avea și sisteme de protecție a călătorilor, înclusiv panouri de sticlă și uși automate la marginea peroanelor.

ps4.ro





Powered by API/PUM imgur uploader

panzer

Campanie electorala pe fata. S4 contruieste Metrou mai nou? Nu e acelasi primar care a "gasit" trafic de M2 in Berceni.

Ministerul Transporturilor contruieste Metrou, nu Sectorul 4.

medicul de garda

Singura intrebare serioasa pe care o pot pune la stirea asta cu puternic miros putred electoral este: de unde naiba viseaza ei ca pot asigura finantare de 2 miliarde de euro, in conditiile in care Programul de Transport va fi deja supracontractat cu toate proiectele pe care Ministerul Transporturilor doreste sa le realizeze? M4 deja a ratat rusinos finantarea prin PNRR, nu vad cum UE ar acorda a doua sansa unui proiect imatur, realizat prost sa iasa ieftin, care are zero sanse sa se incadreze intr-o singura perioada de finantare.
Trust me, I'm an east-european doctor!

sab

@panzer
PS4 tocmai a construit prelungirea M2, deci poate sa construiasca metrou.
Este adevarat ca prelungirea M4 cu atatea statii este cu totul alta poveste, insa nimic nu este imposibil.

hefaistos

Teoretic. Practic "prelungirea" M2 a însemnat construirea unei stații peste o linie de suprafață existenta.
Deci teoretic sunt aceeași pasi birocratici. Practic...
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu 200 euro, daca pana la 31 decembrie 2029 nu se deschide sectiunea cu tuneluri de pe A1 de la Holdea.

zone_rider

E o veste buna ca se ocupa altcineva, pentru ca in sfarsit sunt sanse sa se miste proiectul. Dna Miclaus e atat de blanda incat nu reuseste sa-si miste angajatii sa duca ceva pana la capat. Nu asa trebuie sa fie un manager. La M6.2 au semnat contractul de un an si nu se misca nimic. Cred ca nici avansul nu l-au platit.