[B] Magistrala M4 Straulesti-Gara de Nord-Progresul

Started by Ionut, December 26, 2011, 08:28:22 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

oc7avian

Deocamdată sunt denumirile tehnice/istorice ale infrastructurii. Ne legăm practic de nimic

@TibiV Cel mai probabil e proiectul mare care acoperă zonele rămase neintegrate. Din perspectiva călătorului, ne putem da seama că sunt singurele zone fără turnicheți noi.

sab

Ceea ce trebuie sa retinem este ca se schimba taxatoarele de pe aceste doua tronsoane, care sunt diferite fata de restul retelei. Ele nu erau complet amortizate la momentul in care in marea majoritate a statiilor s-au pus noile porti, asa ca nu au fost inlocuite atunci.

Acum putina istorie...Ca investitie inceputa in 1989, Magistrala 4 nu era o magistrala propriu-zisa, asa cum ne imaginam azi, adica o linie continua . De aici confuzia...
M4 inceputa in 1989 cuprindea doua tronsoane complet independente:
- M4 Racord 1: NG-Linia de Centura (astazi Anghel Saligny)
- M4 Racord 2: Laromet-M1. Ulterior acest tronson s-a prelungit in nord pana la Straulesti și în sud la GDN2.
Atentie: Chiar dacă ambele se numeau M4,  NU erau gandite sa facă parte vreodată din aceeași linie de metrou!

În plan erau si alte "racorduri", adica niste linii mici, care urmau doar sa verse calatorii in liniile existente atunci (M1 M2 si M3).  Probabil si ele urmau sa faca parte tot din  M4 Racorduri.
De ce asa ? Pentru ca Ceausescu nu mai dorea linii de metrou lungi care sa strabata centrul Bucurestiului, iar proiectantii au gasit aceasta solutie pentru ca lucrarile la metrou sa nu se opreasca.

Acesta este motivul pentru care M4 din 1989 se numea M4 Racorduri . A nu se confunda cu M4 de azi, asa cum M3 din 1989 nu avea legătură M3 de azi, mai exact M3 in 1989 si vreo 10 ani după 1989 a fost GdN-D2.
TL incepea undeva la podul Grant (pana acolo era M1) si se termina la GdN, iar TL vine de la Tronson de Legatura, adica legatura M1 cu GdN. M1 cand a fost gandita initial prin anii 70 nu trebuia sa ajunga la gara.
Intamplator, chiar absolut intamplator, o bucatica din M4 Racorduri face parte din M4 de azi, dar lucrurile puteau sa stea cu totul altfel în prezent, sa se numeasca M3 sau M5. Deci magistralele în 1989 erau numerotate cu totul altfel, singura ramasa la fel este M2...
Asa vor ramane lucrurile pentru totdeauna, pentru ca Metrorex vorbeste despre obiective de investitii, nu despre denumirea comerciala (de exploatare) de astazi a liniilor.

Pentru cine este interesat pun o harta cu racordurile care erau propuse intial, prin 1988.
Pe langa ce stim azi, se vede racordul de pe Colentina pana la Obor, cel pe sos Pantelimon si sos Iancului pana la statia Iancului, insa cel mai interesant era cel de pe sos Giurgiului, care ajungea la Eroii Revolutiei, dar mergea si o statie mai incolo. Iar M4 de azi se observa ca se oprea la Basarab (adică nu ajungea la GdN2) si avea doar 3 statii. La fel si linia de la NG2 catre A2 avea doar 3 statii, nu 4 ca astazi.






jonny

QuoteExtinderea liniei de metrou M4 Gara de Nord – Gara Progresul va fi finanțată cu bani europeni nerambursabili. Primăria Sectorului 4 a obținut o finanțare de 2,5 miliarde de euro

Extinderea magistralei de metrou M4, Gara de Nord – Gara Progresul va fi finanțată din fonduri europene nerambursabile, după ce Primăria Sector 4 a obținut un contract de finanțare în valoare de 2,5 miliarde de euro, potrivit unui anunț al instituției.

Semnarea contractului de finanțare va avea loc marți, 4 iunie, în prezența ministrului Transporturilor, Sorin Grindeanu, a directorului Metrorex S.A., Mariana Miclăuș și a senatoarei Gabriela Firea, primarul Sectorului 4, Daniel Băluță.

Finanțarea de 2,5 miliarde de euro, bani europeni nerambursabili, va veni prin ,,Programul Transport" al Uniunii Europene 2021-2027.


https://economedia.ro/extinderea-liniei-de-metrou-m4-gara-de-nord-gara-progresul-va-fi-finantata-cu-bani-europeni-nerambursabili-primaria-sectorului-4-a-obtinut-o-finantare-de-25-miliarde-de-euro.html

TibiV

Mda...

PT este ca o centurista. Accepta oricat...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

shift2rail

300% supracontractare apoi se inchide boutique-ul.

Konter

" Procedura de licitație publică în vederea desemnării proiectantului și constructorului care extinde magistrala de metrou M4, Gara de Nord-Gara Progresul va rămâne deschisă până pe data de 12 august 2024, a anunțat primarul Sectorului 4, Daniel Băluță.
Astfel, termenul inițial stabilit pentru data de 27 iunie pentru ca operatorii economici interesați să se poată înscrie și să depună ofertele a fost prelungit cu încă 46 de zile calendaristice.
Licitația a fost lansată în Sistemul Electronic de Achiziții Publice în luna aprilie a acestui an.
40 de companii din România, dar și din alte state europene, s-au înscris la licitație, până acum, interesate fiind să lucreze la prelungirea traseului magistralei M4, cu încă 14  stații.
Sectorul 4 al Municipiului București, în calitate de lider de asociere (alături de Ministerul Transporturilor, Metrorex SA, Consiliul Județean Ilfov și Sectorul 5 al Capitalei), a luat măsura prelungirii termenului inițial de ofertare.
Potrivit noului calendar, atribuirea și semnarea contractului de executare a lucrărilor de proiectare și construire sunt preconizate pentru luna octombrie a acestui an, urmând ca, ulterior, câștigătorul/câștigătorii licitației să aibă la dispoziție un termen total de 60 de luni pentru construcția efectivă.
Din acest interval, primele 10 luni sunt destinate primei faze de proiectare, astfel încât construcția efectivă să poată fi demarată cât mai rapid posibil."
Sursa

Konter

"Licitația lansată de Primăria Sectorului 4, condusă de Daniel Băluță, pentru extinderea Magistralei 4 de metrou până la Gara Progresul a fost suspendată.
Numai că între timp licitația a fost contestată și apoi suspendată până la soluționarea contestației depuse de spaniolii de la FCC Construccion.

Deşi procedura de achiziţie este una dintre cele mai mari şi valoroase organizate vreodată în România, modalitatea neclară, incompletă şi nelegală în care Autoritatea Contractantă a înţeles să răspundă la cele 603 de solicitări de clarificare pentru Lotul 1 impune restabilirea echilibrului părţilor prin intermediul prezentei contestaţii, autoritatea răspunzând la numeroase solicitări de clarificare în sensul că aspectele vor fi lămurite şi discutate în faza de execuţie a contractului, la elaborarea proiectului tehnic, doar cu ofertantul declarat câştigător, deşi aceste informaţii sunt absolut necesare ofertanţilor atât pentru elaborarea ofertelor, cât şi autorităţii pentru compararea şi departajarea acestora, fiind o componentă a principiilor transparenţei, tratamentului egal şi nediscriminării", se arată în contestația depusă pe SEAP.
Tot aici se arată că, prin răspunsul la clarificări, Autoritatea Contractantă (adică Primăria Sectorului 4) transmite în mod nelegal în sarcina antreprenorului o serie de riscuri care, potrivit HG nr. 1/ 24318, sunt în sarcina beneficiarului, "aspect ce reprezintă o modificare nelegală şi abuzivă a condiţiilor contractuale stabilite în mod imperativ de legiuitor sub sancţiunea nulităţii şi o încălcare a principiului asumării răspunderii, afectând astfel legalitatea procedurii şi balanţa contractuală".
Avocații FCC spun că la cele mai multe solicitări de documente suplimentare, Primăria Sectorului 4 a făcut referire vag la Studiul de fezabilitate, Caietul de Sarcini şi la alte documente din documentaţia de atribuire, fără a răspunde concret la întrebările adresate. În alte cazuri, răspunsurile sunt în sensul că necorelările, deficienţele sau detaliile vor fi decise şi lămurite în faza de proiect tehnic, astfel încât Ofertantul/Antreprenorul nu cunoaşte ce trebuie să oferteze precis – la ce nivel de calitate/cantitate/cerinţe minime ale Beneficiarului.  "Drept consecinţă, există riscul ca, chiar şi supradimensionând oferta financiară, pentru a încerca să acopere la momentul ofertării cât mai mult din riscurile şi costurile care ar putea apărea în faza de PT, în funcţie de cerinţele Beneficiarului de la acel moment (cu riscul de a nu câştiga procedura), preţul ofertei Antreprenorului să fie insuficient pentru acoperirea acestor riscuri, având în vedere limitarea legislativă a ofertării într-un maxim de 115%, conducând astfel la imposibilitatea implementării unui contract excesiv de oneros pentru Antreprenor", se mai arată în contestație."
sursa

AdrianRO

Magistrala M4 Gara de Nord – Filaret – Gara Progresu: Ofertele la contractul de 2 miliarde de euro se depun până pe 8 octombrie/ Licitația a fost deblocată după ce contestația FCC (Spania) a fost respinsă la CNSC

https://economedia.ro/magistrala-m4-gara-de-nord-filaret-gara-progresu-ofertele-la-contractul-de-2-miliarde-de-euro-se-depun-pana-pe-8-octombrie-licitatia-a-fost-deblocata-dupa-ce-contestatia-fcc-spania-a-fost-resp.html



survola

Câteva detalii interesante:

Licitația fusese suspendată din data de 20 august, după ce constructorul spaniol FCC Construccion SA a depus contestație la Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor (CNSC), solicitând răspunsuri clare de la autoritate.

Primăria Sectorului 4 a primit 603 de solicitări de clarificare de la constructori, pentru Lotul 1, iar CNSC a considerat că instituția a răspuns ,,neclar, incomplet și nelegal" la acestea, spunând că anumite aspecte vor fi discutate și lămurite în faza de execuție.

FCC susținea că, prin răspunsul la clarificări, Autoritatea Contractantă (adică Primăria Sectorului 4) transmite în mod nelegal în sarcina antreprenorului o serie de riscuri. De asemenea, compania mai arăta că, la cele mai multe solicitări de documente suplimentare, Primăria Sectorului 4 a făcut referire vag la Studiul de fezabilitate, Caietul de Sarcini şi la alte documente din documentaţia de atribuire, fără a răspunde concret la întrebările adresate.

,,Drept consecinţă, există riscul ca, chiar şi supradimensionând oferta financiară, pentru a încerca să acopere la momentul ofertării cât mai mult din riscurile şi costurile care ar putea apărea în faza de PT, în funcţie de cerinţele Beneficiarului de la acel moment (cu riscul de a nu câştiga procedura), preţul ofertei Antreprenorului să fie insuficient pentru acoperirea acestor riscuri, având în vedere limitarea legislativă a ofertării într-un maxim de 115%, conducând astfel la imposibilitatea implementării unui contract excesiv de oneros pentru Antreprenor", se mai arată în contestație.

Sorinus

Foarte bine. Cand se apuca de treaba, sa fie pe bune si cu bani suficienti, nu sa castige la limita si sa inghete santierul cativa ani. FCC e o firma mare, f mare, deci e semn bun ca se baga.

voicul

Licitația lansată de Primăria Sectorului 4 + Metrorex apartine de CNAIR.
Deci orice autoritate poate lansa orice proiect in Romania?

Cumva logic "modalitatea neclară, incompletă şi nelegală" - cam asa e cand altul se baga sa iti explice cum e treaba in curtea ta.

Deci de ce e Primaria S4 la organizare?

dr4qul4

Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Konter

Trei asocieri, formate dintr-un număr total de 56 de societăți comerciale, au depus ofertele tehnice și financiare pentru atribuirea contractului de construire a tronsonului de metrou Gara de Nord – Gara Progresul
Ofertele vor fi evaluate în perioada ce urmează, iar până la finalul acestui an vor fi desemnați câștigătorii, potrivit primarului Sectorului 4, Daniel Băluță.
Pentru tronsonul 1 Gara de Nord – Eroii Revolutiei 2 au depus oferte:
– asocierea Gülermak (lider), Tylin Tunnelconsult, Gülermak Emlak Yapı
– asocierea Dogus Insaat Ve Ticaret (lider), Danavi
Iar pentru tronsonul 2 Eroii Revolutiei – Gara Progresul a depus ofertă
– asocierea Construcții Erbașu (lider), Geohidroconsult, Gülermak Spółka.
Traseul tronsonului 1 va avea lungimea construită aproximativă de 6,38 Km. Va avea 7 stații, 7 interstații, plus Stația Gara de Nord 2 (existentă).
Legătura cu Magistrala 4 de metrou existentă se va realiza în Stația Gara de Nord 2, prin continuarea axelor căilor Liniei 1 și Liniei 2 existente.
Traseul tronsonului 2 va avea lungimea construită (în exploatare cu călători) aprox de 4,5 Km plus o lungime construită (în exploatare fără călători – legătura cu Depoul Progresul) de circa de 1,1 km. Tronsonul 2 are 6 stații, 7 interstații, plus și un depou suprateran nou construit.

TibiV

https://clubferoviar.ro/sase-oferte-pentru-consultanta-metroului-gara-de-nord-gara-progresul/

9 noiembrie 2024
Șase oferte pentru consultanța metroului Gara de Nord – Gara Progresul

Primăria Sectorului 4 a primit șase oferte pentru consultanța metroului (lucrările de proiectare și construire) Gara de Nord – Gara Progresul, valoarea estimativă fiind de 289,09 milioane lei.

Potrivit SEAP – Sistemul Electronic de Achiziții Publice cele șase oferte pentru consultanța metroului au fost depuse de:

Ofertant unic Dohwa Engineering cu subcontractanți Compania d Consultanță Energie și Mediu, Baicons și Dohwa Polska.
Asocierea Ventura Investment, Citadina 98.
Asocierea Euro Finance Advisors SRL, Meta Engineering, Intecsa – Inarsa, Pro Toby, Urban Connect
Asocierea Hill International – Italconsult
Asociere Metroul Romania – Egis Romania – Egis Rail.
Tecnic Consulting Engineering, Tumas Turk.
Evaluarea ofertelor se va face  până la 22 aprilie 2025.

Ce va face consultantul
Obiectul contractului este prestarea de servicii de supervizare/coordonare SSM, atât în timpul perioadei de proiectare şi execuţie a lucrărilor, cât şi supervizarea pe parcursul perioadei de garanţie a lucrărilor, în vederea urmăririi corectei utilizări a fondurilor disponibile şi pentru a se asigura că Antreprenorul proiectează şi executa lucrările în conformitate cu obligaţiile contractuale, în special în ceea ce priveşte durată, cantitatea, calitatea şi costul proiectării şi a lucrărilor pentru obiectivul de investiţie Extinderea rețelei de metrou Magistrala 4 de metrou, secțiunea Gara de Nord – Gara Progresul.

Potrivit anunțului din SEAP, sunt doar șapte companii care au depus trei oferte, una pe cont propriu și celelalte grupate în două asocieri, după cum urmează:

Ofertant unic: Gülermak Spółka z Ograniczoną Odpowiedzialnością – pentru Lotul 1;
Asociere: Construcții Erbașu (lider), Concelex, Bog'art – pentru Lotul 2;
Asociere: Dogus Insaat ve Ticaret A.S. (lider), GP Group JSC, Trace Group Hold – pentru Lotul 1.

Loturile licitate sunt următoarele:

Tronson 1 – Gara de Nord-Eroii Revoluției 2. Valoarea estimată fără TVA: 5.212.725.936,58 – 6.160.494.288,69 lei

Tronson 2 Eroii Revoluției-Gara Progresul. Valoarea estimată fără TVA: 4.429.306.810,29 – 5.234.635.321,25 lei.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

voicul

Bine, bine si tronsonul cine il construieste?
Nu stiu nimic de firmele respective, dar pare ca mai bine ne asociam si noi pe forum sa licitam.