[B] Magistrala M4 Straulesti-Gara de Nord-Progresul

Started by Ionut, December 26, 2011, 08:28:22 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

bogdan.stroe

Dupa multe amanari a fost adoptat PUZ-ul pentru magistrala de metrou M4 Gara de Nord - Gara Progresul. Urmeaza licitatia pentru proiectare si constructia acestei magistrale. Deoarece va fi scoasa din PNRR ramane sa vedem daca va mai fi impartita in doua tronsoane.

https://www.economica.net/cgmb-a-aprobat-puz-ul-pentru-linia-m4-de-metrou-tronsonul-gara-de-nord-gara-progresul_684604.html

sab

Oricum era o mare idioțenie așa cum era împărțită, adică un tronson sa fie Gara de Nord-Filaret, sa se oprească fix cu o stație înainte de intersecția cu M2.
Sa înțeleg ca MAPN si-a dat acordul? Ca de fapt acolo era problema, nu la PMB, le afecta construcțiile secrete din spatele Casei Poporului.

danutza


Gio

Deci statie la facultatea de drept (hasdeu) si pe urma tocmai la Marriott? Nu e cam mare distanta intre 2 statii? Va fi pasaj Hasdeu- Izvor ca sa asigure legatura M1?

Sorinus

M6 va circula in paralel cu M4? Asa ar fi logic, despartindu-se la Basarab, cu capete diferite. Asa, nu tre sa schimbi musai la Basarab cand ajungi de la aeroport.

TibiV

Va fi ca la M1/M3 la Eroilor: un tren spre Militari, unul spre GdN/Dristor 2.

Doar ca aici bifurcarea va fi la statia 1 Mai...
(de altfel o denumire nefericita a statiei, caci intre timp bulevardul 1 Mai a fost mutat in Drumul Taberei, iar vechiul Bd.1 Mai a devenit Mihalache...)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

vladfero

^^^ Nu cred ca este justificata o statie intermediara, chiar daca distanta este relativ mare.
Zona subtraversata este una de case, asadar densitate redusa. Iar pe langa asta, in acest interval va trebui gestionata (partial) si diferenta de nivel, care cred ca este similara cu Academiei - Eroilor 2.

sab

Quote from: Gio on November 21, 2023, 01:51:25 PMVa fi pasaj Hasdeu- Izvor ca sa asigure legatura M1?
Nu. Oricum nu ar folosi nimeni asa ceva.

dr4qul4

Poate vrei sa mergi in parc sa te plimbi cu metroul  :D
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Deschideri 2024: Intaia Cocoasa + L3, Lotul Coni , T1DX12, A0L3,

Gio

#834
^^
Si care ar fi intersectia intre M4 cu M1/M3? Cel putin pe proiectul vechi legatura intre magistrale se facea printr-un pasaj subteran.

sab

Legatura cu M1 este la Basarab. Legatura cu M3 nu exista. Trebuie sa schimbi M4/M6 cu M5 la Hașdeu pentru o stație și apoi M5-M3 la Eroilor.

carutasul


sab

Nu exista soluția unei corespondențe a M4/M6 cu M1/M3 în zonă decât în condițiile unui traseu M4/M6 pe la Izvor. Din păcate s-a preferat varianta cea mai facilă de traseu, cu toate că studiile de trafic au arătat că un traseu pe la Izvor atrăgea mai mulți călători.

carutasul

dacă nu puteau face traseul pe la Izvor puteau face o stație nouă pe M3... mi se pare inacceptabil să ai ocazia să faci o racordare în centru și să nu o faci. (bine, discuția a mai fost la vremea ei)

sab

#839
Nu prea ai cum sa faci stație acolo pe M1/3. Ar însemna circulație pe un singur fir, alternativ, între Izvor si Eroilor. Si ar ieși ceva gen Piața Romana. Cine a trăit experiența stației Gorjului sau măcar racordarea mai recentă a M3 la M1 in zona Nicolae Grigorescu știe despre ce vorbesc cu deranjul in circulație.
Altfel, o stație noua corecta ar însemna demolarea completa a galeriei actuale a M1. Cine se baga la așa ceva, când trebuie sa ai M1/3 în circulatie ?
Plus ca și corespondenta cu o stație M4 la Hașdeu este un coșmar, având Dâmbovița intre stații si pereții mulați din albia râului ai galeriei M1. De aceea nici acest "minunat" pasaj pietonal de 600m către Izvor nu se mai face. Practic ar trebui sa vii cu 3 tuneluri/galerii pe sub Dâmbovița și M1/3.
Repet, au ales soluția cea mai simpla. Nu cea mai buna.