News:

Doar 30 minute de editare!
Poți edita propriul mesaj timp de doar 30 minute după ce l-ai scris!

Main Menu

[B] Magistrala M4 Straulesti-Gara de Nord-Progresul

Started by Ionut, December 26, 2011, 08:28:22 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

sab

Mai mult ca sigur. Toata zona este împânzita de obiective MAPN. Înțeleg ca si in Parcul Izvor este ceva, se știe cel puțin de un tunel care unește stația Izvor cu Palatul Parlamentului. Se pare ca acesta a fost motivul pentru care nu au dorit sa treacă cu traseul pe la Izvor.

Sorinus

Am si eu o intrebare care ma doare: de ce pe M4 au lasat IVA, in timp ce ptr M5 de ex, s-a facut licitatie ptr rame noi? Stiu ca semnaliazare e diferita decat restul retelei, dar banuiesc ca se pot muta/adapta senzorii pe noile rame. Nu cred ca e nevoie de mai mult de 4-5 bucati ptr a asigura circulatia la 7 minute, cum e acum.

sab

Din cauza deciziei de a face M6 bifurcata din M4. Ca atare, trebuie sa gândești M4 si M6 ca o singura magistrala. In realitate asa si va fi, o magistrala cu 2 capete, chiar daca o ramura se va numi M4 si alta ramura M6.
Revenind, trebuie sa gândești semnalistica M4 si M6 unitar. Nu poți sa pui Dimetronic (actualul sistem de pe M4) pe ramele noi, este un sistem extrem de învechit. Si nici nu poți sa faci licitație sa schimbi sistemul de siguranta doar pe M4 si apoi sa iei rame doar pentru M4.
Problema se va rezolva numai după construcția "surorii" mari a M4, adică M6. Sistemul de siguranță de pe M6 va fi implementat si pe M4 si atunci se vor comanda si rame noi la pachet.

TibiV

https://www.agerpres.ro/administratie/2023/02/02/puz-pentru-linia-m4-de-metrou-tronson-gara-de-nord-gara-progresul-in-dezbatere-publica--1052906
QuoteProiectul privind aprobarea Planului Urbanistic Zonal pentru Linia M4 de metrou, tronson Gara de Nord - Gara Progresul, a fost supus dezbaterii publice pe pagina de internet a Primăriei Capitalei.

Acesta poate fi consultat la adresa: https://www3.pmb.ro/institutii/cgmb/dezb_publica/proiecte/1617

Termenul pentru primirea recomandărilor este 13 februarie.

În decembrie 2022, primarul general al Capitalei, Nicuşor Dan, respingea acuzaţiile referitoare la faptul că PMB ar tergiversa aprobarea PUZ pentru magistrala 4. El scria, pe Facebook, că "în loc să caute vinovaţi imaginari", Ministerul Transporturilor ar trebui să accelereze proiectarea şi avizarea pentru realizarea magistralei de metrou M4.

"Secretarul de stat Ionel Scrioşteanu a susţinut zilele trecute că PMB tergiversează aprobarea PUZ-ului pentru magistrala 4. Nimic mai fals. Ministerul a obţinut de la PMB avizul preliminar în 21 ianuarie 2022. De atunci a fost în sarcina proiectanţilor ministerului să obţină avizele de la instituţii, în baza cărora PMB să emită avizul arhitectului şef. În 21 octombrie 2022 ministerul a revenit la PMB cu avizele obţinute. Dintre acestea, avizul Ministerului Apărării, emis în 11 aprilie 2022, era negativ (condiţionat de mutarea staţiei din faţa Ministerului), iar PMB nu poate emite legal avizul arhitectului şef fără avize pozitive de la toate instituţiile", spunea edilul Capitalei.

La https://www3.pmb.ro/institutii/cgmb/dezb_publica/proiecte/1617 sunt planse in format PDF.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Xenos

Am și eu o întrebare concretă - știam că pentru a face ieșirea din stația Gdn 2 spre sud trebuie demolată și reconstruită o aripă a Gării de Nord, probabil o bucată de vreo 20 m - e corelat proiectul M 4 cu recent scoasa la licitație modernizare a Gării de Nord?

AndreiB

Comentariile mele rapide din ce am vazut pe planse:

1. E oportunitatea perfecta pentru a face un acces mai rapid GdN - M4, in loc de coridorul cu intoarcerea la 180 de grade. Ceva care sa iasa la tabela de plecari ar fi ideal.
2. Statia Stirbey Voda are corespondente proaste cu statia de tramvai Radio Romania. Se pierde sansa unui nod intermodal.
3. Iesirea spre Stirbey Voda est se face pe un teren viran langa un calcan. In loc de o iesire standard Metrorex, nu ar fi ideal ceva integrat intr-o cladire care sa inchida frontul stradal? Pe urma poate fi folosita ca spatiul comercial.

Sorinus


sab

Nu se face nicio ieșire in gara in zona de maxim trafic. Bănuiesc ca exista un motiv întemeiat.




Legat de subtraversarea clădirii garii, nu pare sa se demoleze nimic. Nici când s-a făcut la M4 ieșirea din fața cladirii nu s-a demolat, s-a săpat prin clădire.

AndreiB

#818
In opinia mea asta e momentul perfect pentru a interveni cu pasaje pietonale in GdN. Sigur, e deranj mare dar si asa Gara va fi un haos total 4 ani. Loc berechet sa spargem.

Tehnic nu vad de ce nu ar fi posibil. Cota pasajelor pietonale este peste tuneluri, nu incurca nimic - doar spargi vestibulul si sapi de la suprafata, nu?

Le poti face si cu sens unic prin semne pentru a ajuta fluxul pietonal: pasajul de la Mc pentru sosiri si via casa de bilete pentri plecari.

frunzaverde

Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

sab

Pasajele pietonale de ieșire din stație , care exista și sunt marcate cu negru in imaginea de mai sus.

AndreiB

Din capul sudic al statiei M4, spre Dinicu Golescu, sa iasa in holul Garii spre coloane (necesita mici modificari la structura statiei, dar se fac oricum in faza I de modernizare.

sab

Nu merg pe la coloane coloane si nici spre Golescu, ci drept in fata, prin fast-food-uri (bănuiesc că vor fi dezafectate, cel puțin temporar) si pe sub strada Gării de Nord.
Ce văd este că vor face două galerii înguste separate pe sub clădire, câte una pentru fiecare sens, nu o galerie lata.
Repet, nu știu de ce nu au făcut ieșire in gară după 1990 (practic nu mai era Ceaușescu când s-a lucrat acolo la stație) si nu fac nici acum. Bănuiesc totuși că există o constrângere.
Interesant este că stația GdN2 are in capătul sudic o structura adițională pentru PSS/PLS, executată in vederea unei prelungiri ulterioare a traseului. Ea a fost însă dimensionată pentru scutul din 1990 si cred că nu se poate folosi pentru TBM, care are alte dimensiuni. Altfel era mult mai elegant sa se treacă cu TBM-ul pe sub clădire, așa cum s-a făcut si la M5 cu câteva clădiri.

AndreiB

Stiu unde sunt accesele curente. Eu am propus un acces nou, din statia de metrou GDN 2, care sa iasa la suprafata undeva langa McDonald's.

sab

#824
Iar eu am crezut că te referi la traseul de ieșire a metroului din stație :) . Despre asta spuneam eu legat de fast-food-uri, că traseul pasajului pietonal actual trece prin sala de așteptare.
Din păcate, singura persoană care ne putea lamuri daca exista o constrângere văd ca nu mai activează pe forum.