Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 64 Guests are viewing this topic.

NGC

#7800
Quote from: ciprebbe on November 03, 2015, 05:26:26 PM
Alta remarca in capatul de la vama. Conform DRDP avem Sectorul 3C, Suplacu de Barcau – Bors,
[...]
Stadiu fizic: 0.00% (20.10.2015)

Stadiu fizic din lucrari anterioare: 35.00%

Am observat si eu acest lucru si cautam acum unde ziceau anterior ca sunt cam pe la 50% cu stadiul fizic, dar e interesant oricum.

L.E. CNADNR inca zice pe pagina lor "Proiectare si executie pentru finalizarea Autostrazii Brasov – Tg. Mures – Cluj – Oradea, Sectiunea 3C: Suplacu de Barcau – Bors (km 4+200 – 64+450) (stadiul fizic existent 52,12%)".

horatiu.cosma

50 era un procent mai mult politic. Nici asa nu suna bine, dar cum era sa vina tovarasul Boc in fata natiunii si sa zica ca au ingropat vreo 400 de milioane de dolari intr-o autostrada cu procent fizic de 30%. 50 e mai optimist :). Nu sunt asa convins ca se lucreaza la proiectare. Sau proiectarea e acelasi lucru cu declaratia de proiectare?

horatiu.cosma

http://www.zf.ro/special/santierele-de-autostrazi-de-pe-coridorul-iv-inainteaza-si-cu-12-13-pe-luna-iar-suplacu-de-barcau-bors-face-progrese-de-doar-0-3-10020841

Autostrada Suplacu de Barcău-Borş

Autostrada Suplacu de Barcău-Borş, construită de americanii de la Bechtel, a avansat cu circa 0,3% în luna iulie după ce nu a avansat nici măcar cu un centimetru. Dacă în perioada noiembrie 2011 - ianuarie 2012 stadiul fizic avansase cu aproape 8%, până la peste 49%, după lunile de iarnă ritmul a încetinit puternic. Lucrările pe această autostradă ar urma să fie gata la finalul anului viitor, potrivit celor mai recente informaţii furnizate de CNADNR. În urmă cu câteva luni, instituţia susţinea că în noiembrie 2012 vor fi finalizaţi 18 kilometri din cei 60,2 ai autostrăzii, urmând ca restul să fie gata în 2013. Bechtel a încasat până în prezent circa 268,3 milioane de euro pentru autostrada Suplacu de Barcău - Borş, iar pentru ceilalţi 52 de kilometri de autostradă pe care i-a construit până acum a încasat alte circa 1,2 miliarde de euro.

L.E. E foarte buna ideea celor de la 130km.ro de a pastra o arhiva cu toate stirile.

TibiV

Scăderea nu ar putea fi de la lucrările deteriorate între timp ?
Gen armături "reciclate", ca la grinzile de la Gilau, sau terasamente care trebuie refăcute ?...
Poate asta au constatat fizic pe teren după ce au luat toată lucrarea "la mână"...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

AdrianB1

Quote from: Europiu on November 03, 2015, 03:47:20 PM
In alta ordine de idei, cu riscul de a primi 4693 de minus-uri, nu ma pot opri sa comentez: felul in care se plimba oamenii aia pe grinzi, fara asigurare, mi se pare revoltator (si, sper, ilegal).
Nu se vede prea bine in film pentru ca e o distanta destul de mare, dar aparent nu au nici o legatura de siguranta. E simplu sa pui un fir de siguranta intre pilonii podului si sa legi centura de acel fir, dar pana nu pica unul nu se invata minte.

Cand eram mic, prin anii '80, au fost doua incidente la taica-meu pe santier: un muncitor care lucra pe un stalp de inalta tensiune a cazut de pe stalp si s-a dus pe firul pilot cateva sute de metri (avea centura legata de firul pilot, cel pe pe varful stalpului, acum se pune fibra optica in loc), au trebuit sa lase jos firul pilot ca sa il recupereze (zona montana, nu puteau pune nici macara pentru el); la altul i-a cazut o piulita de pe stalp pe casca. Nimeni nu a patit nimic, dar a doua zi de dimineata erau vreo 5-6 muncitori care venisera la magazie sa isi schimbe centura prea larga sau casca cu legatura rupta cu unele noi, ca inainte mai mergeau cu ele asa, si nu mai urcau nici macar peste nivelul sarmei ghimpate (vreo 3 metri) fara centura. Nu era in Romania si muncitorii locali erau indisciplinati, dar nu glumeau cu asa ceva.

bridge

#7805
Quote from: NGC20 on November 03, 2015, 05:45:18 PM
Quote from: ciprebbe on November 03, 2015, 05:26:26 PM
Alta remarca in capatul de la vama. Conform DRDP avem Sectorul 3C, Suplacu de Barcau – Bors,
[...]
Stadiu fizic: 0.00% (20.10.2015)

Stadiu fizic din lucrari anterioare: 35.00%

Am observat si eu acest lucru si cautam acum unde ziceau anterior ca sunt cam pe la 50% cu stadiul fizic, dar e interesant oricum.


Nu se poate,este o greseala.Datele de la DRDP sunt total incerte.Ce mi 35% sau 53%?

horatiu.cosma

De acord, @bridge. Imposibil ca loturile 3 si 4 de pe Sebes-Turda sa aiba acelasi procent fizic.

bridge

Quote from: horatiu.cosma on November 03, 2015, 05:45:40 PM
50 era un procent mai mult politic. Nici asa nu suna bine, dar cum era sa vina tovarasul Boc in fata natiunii si sa zica ca au ingropat vreo 400 de milioane de dolari intr-o autostrada cu procent fizic de 30%. 50 e mai optimist :)
Daca spaniolii au ofertat 2.500.000 euro/km,pe restul de executat,cat crezi ca-i procentul?

horatiu.cosma

La structuri stau foarte bine, grinzile sunt facute. Spaniolii au de bagat mult si bine la terasamente in continuare, ca sa poata duce grinzile de la Suplacu pe aliniament, spre Bors. Pana ajung la asfalt, nu o sa prea aiba de facut cheltuieli masive. Faptul ca vor avans acum da dovada de semi-amatorism.

bridge

Quote from: horatiu.cosma on November 03, 2015, 08:30:02 PM
La structuri stau foarte bine, grinzile sunt facute.  Pana ajung la asfalt, nu o sa prea aiba de facut cheltuieli masive. Faptul ca vor avans acum da dovada de semi-amatorism.
Da,amatori sunt coordonatorii de proiect care lucreaza in Romania de cativa ani si ar fi trebuit sa stie conditiile in care se acorda avans la lucrarile din buget

alecu26

Quote from: cutter on November 03, 2015, 11:32:36 AM
Quote from: NGC20 on November 03, 2015, 09:15:53 AM
S-a respins contestatia TIRRENA la CAB, deci ramane castigator CONSTRUZIONI GIUSEPPE MALTAURO (loc 4).

Ca să vezi! Deci și judecătorii au fost de acord că un podeț nu este un pod.
Nu e chiar așa.  Eu zic ca pur și simplu cnadnr a vrut sa le-am tragă lui TS.
Ca sa detaliez de ce spun ăsta. ...sa presupun.  O structura de 10-20....sau chiar mai lunga de o deschidere sau mai multe.
Aceasta structura are deasupra ei....nu asfaltul direct.....ci întâi ceva terasament  de umplutura. E pod....sau podeț?
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

AFC

@ciprebbe, big like, ne-ai fericit, ca de fiecare data. Filmarea e de exceptie, buna de reclama.
"Intr-o epoca de minciuna universala, sa spui adevarul este deja un act revolutionar" - George Orwell

rin tin tin

#7812
Quote from: alecu26 on November 03, 2015, 09:05:14 PM
Nu e chiar așa.  Eu zic ca pur și simplu cnadnr a vrut sa le-am tragă lui TS.
Ca sa detaliez de ce spun ăsta. ...sa presupun.  O structura de 10-20....sau chiar mai lunga de o deschidere sau mai multe.
Aceasta structura are deasupra ei....nu asfaltul direct.....ci întâi ceva terasament  de umplutura. E pod....sau podeț?

Exact!
Pod: orice structura cu lumina mai mare de 5 m (din stas)

Quest

Se vede ca n-am mai fost de o vreme pe thread-ul de A3. Noroc cu rubrica News alimentata de Ionut.
Ciprebbe felicitari ptr filmarea monstrului de la Gilau :) Umbrarescu o fi fost intr-atit de intelept sa inchirieze acelasi monstru Liebherr care a lucrat si ptr Salini pe LD2 la cele 2 viaducte (marunte fata de mastodontul de aici) ?

Voi ati remarcat modul periculos in care muncitorii se plimbau pe grinzi, dar eu vad o treaba care se putea lasa cu o adevarata catastrofa. Uitati-va in la min 5:45. Am ales momentul in care macaraua trebuia sa fie verticala-luminare fata de locul din care s-a filmat. Nici vorba, sta aplecata catre dreapta cu cel putin 10º. Bratul principal poate fi aplecat numai catre fata, privit din planul perpendicular celui din imagine (vezi la min 6:33). UMB n-a pus senilele macarelei pe o suprafata perfect orizontala ? E posibil un asemenea fuşărai ? (fuşărai = lucru facut de mintuiala, regionalism din Ardeal/Banat)
Common sense will get you far !

cutter

Quote from: rin tin tin on November 04, 2015, 06:11:26 AM
Exact!
Pod: orice structura cu lumina mai mare de 5 m (din stas)

Se pare că două completuri de judecată separate n-au fost de acord cu interpretarea asta.

Oricum nu e ok ca lupta de pe piață între antreprenori să se ducă în avocați și cine e mai "șmecher" la interpretat normative, clarificări și clauze. După părerea mea sănătos ar fie ca această concurență să se desfășoare în domeniul ingineresc (lucrări de calitate), nu în avocați și experți FIDIC.

Dar într-adevăr și repede și bine și ieftin nu se poate. Trebuie alese 2 din 3. Eu aș renunța la "ieftin".