News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

3 Members and 32 Guests are viewing this topic.

danutzu_1069

@iuli
Rugina apare indiferent cat de bine faci: sablarea, grunduire si vopsirea.
Nimic nu este perfect, mai ales la piese mari.
Problemele cu rugina apar la cordoanele de sudura daca acestea nu sunt un pic prelucrate si raman in starea "naturala"

TibiV

Tocmai de aceea problema ridicată de iuli este valabilă: de ce punem grinzi metalice, când ştim foarte bine că la capitolul întreţinere suntem varză ?..

Metalul "muşcat" de rugină trebuie intreţinut, curăţat, vopsit...
Eu sunt curios si la marile pasaje din București (Basarab, M.Bravu) cât de repede va fi nevoie de RK cu oprirea circulației. Dar la poduri hobanate nu ai altă soluție...

Însă la Izvin nu cred că erau astfel de constrângeri. De ce nu s-a mers pe altă soluție ?
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

iuli

Problema cu santul median e ca mi se pare supradimensionat fata de cel facut de catre UMB. E extrem de adanc si extrem de lat. De asta am incercat sa prind in poze comparatiile dintre ele. Chiar daca e parapetele metalic, daca o masina mica trece de acel parapete se izbeste in acel sant ca intr-un zid de beton. Un TIR cu siguranta isi rupe axul.

Iar legat de acea rugina cred ca e prezenta pe toate pasajele de pe lotul UMB. In functie de timp, am sa incerc sa fac o data o tura si la alte pasaje sa vad starea lor. Corect, e o sablare mai fugara, dar asta nu e o scuza. Au redus costurile cu acea varianta metalica, dar nu inteleg de ce CNADR le-a acceptat aceasta solutie tehnica.

Discutia despre benzinarii e interesanta si e evident ca a creat ceva interes, asa ca haideti sa discutam aici despre ele. Asta pana nu avem ceva concret si la obiect despre benzinariile de pe A1. Oricum, erau cateva postari pentru care as fi dat replica... ;)
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

danutzu_1069

@iuli
Hai sa privim si partea buna a santuriulor, de fapt sunt rigole.
Acelasi  model de rigola l-am intalnit si pe DX de la turci, in unele cazuri sunt parapeti doar pe un sens. (probabil nu e bine)
Dar ca sa revin, daca o masina, mare sau mica, ajunge in rigola asta, are sanse mai mici sa ajunga pe sensul celalalt de mers, pentru ca, asa cum ai zis, se loveste ca de un zid (e un pic fortata comparatie) sau isi rupe axa, dar ce este cel mai important, se opreste.

O alta cauza pentru care este supradimensionata rigola, este pentru ca ... este rigola, si trebuie sa adune si sa deverseze apa in canalizare. Se vede ca acolo este un canal colector, iar aici rigola trebuie sa fie ceva mai adanca si mai lata decat in rest.
De la un canal la celalalt, panta trebuie sa fie de: ??? (sa zica ininerii in ale constructiilor)

iuli

Ok, nu neg ceea ce spui tu, dar comparam cu ceea ce a facut UMB care mi se pare destul de normala pentru un flux destul de masiv pentru apa. Ca sa incheiem discutia, am sa mai trec o data pe acolo si am sa masor sau am sa pozez cu ceva care se poate compara.
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

cutter

Un articol interesant al unui specialist (geolog) despre problemele geologice pe care le pune zona Aciliu:

http://www.contributors.ro/analize/vulnerabilitatea-geologica-a-autostrazii-sebes-sibiu/

TibiV

"Din păcate, singura hartă geologică care acoperă integral regiunea este la scara 1:200000 şi datează din 1968 (foaia Orăştie). Există şi o hartă geologică din 1993, la scara 1:50000 (foaia Sălişte), care cuprinde şi zona Aciliu, dar aceasta nu este publicată. Hărţi geologice 1:50000 în zonele Cunţa şi Apoldu, ca şi în multe alte zone din ţară expuse hazardului geologic, nu există. România este singura ţară din Europa fără hărţi geologice la zi, şi asta nu din vina geologilor. În aceste condiţii, CNADNR nu avea decât să solicite IGR un studiu geologic de detaliu pe traseul autostrăzii, înainte de a începe execuţia lucrării. Acest lucru nu s-a întâmplat."

CNADNR sau cei care iau căciuli de bani pe SF-uri ar trebui să facă asta ?
Si, de fapt, nu contează atât de mult cine - contează că ar fi trebuit făcut...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

tmbio

sambata la ora 1 pe lotul timisoara lugoj lucrau de zor astia la 36 de grade.Nationala foarte aglomerata ,inclusiv ieri la intoarcere la ora 23.Putem spera la deschiderea acestui lot anul acesta?

Dragos Sebastian


Quest

#23019
Dragi colegi de forum, am tot zis sa raminem cu o amintire a macaralei mamut care pune grinzi de pod. Am prins-o la lucrare vineri la podul peste Bega de linga Nod Margina.

Echipa era in asteptarea celui de al doilea transport de grinzi, 7 ptr completarea deschiderii de peste Bega a podului, si alte 8 ptr deschiderea dinspre Dumbrava a podului. Deschiderea dinspre Cosevita dupa cum se vede si din poze avea deja toate cel 8 grinzi puse pe pozitie. Fiecare deschidere a podului e de ~36 m.

Transportul agabaritic al grinzilor s-a facut pe un traseu care a inclus si portiunea de A1 la care TS lucreaza acum (stiu doar ca s-a intrat pe A1 de pe un DJ, cred ca intrarea s-a facut la Nod Topolovat), mergindu-se pe traseul Topolovat -> Sanovita -> Balint -> Dumbrava, unde s-a coborit si s-a mers mai departe pe DN68A pina la Margina.

A1 Lugoj-Deva, Lot 2, pod peste Bega la km 43+250 - km 43+390
Macara Liebherr de 600 t (model 1600/2 ?)
In poza dreapta sus se vad bretelele de coborire / de urcare ale Nod Margina, de pe / catre A1, sensul catre Deva.
Poze grupaj 1



In pozele de sus si cea din stinga jos e pilonul dinspre Dumbrava al podului.
Poze grupaj 2



Podul are 3 deschideri, una peste Bega, plus cite una pe fiecare mal. Podul e in panta de 0,96% (Fall -0,96%) si in curba pe dreapta cum se priveste catre Cosevita (R=3500 m in SF DIWI), se si vede din postamentele individuale ale celor 4+4 grinzi, per fiecare sens de la dreapta catre stinga postamentele se inalta in scara cu cite un gradient).

In poza dreapta sus se vad 2 deschideri (vedere catre Cosevita)
In pozele de jos este Bega privita in aval (stinga) si respectiv in amonte (dreapta).
Poze grupaj 3

Common sense will get you far !

horatiu.cosma

 Multumim de poze. Se pare ca lucreaza foarte bine Salini. Speram sa o Tina tot asa. Bun articolul, oare autorul ne urmareste?

NGC

#23021
^^^ Nu doar ca ne urmareste, mai si scrie pe aici. E vorba de radutm. :cheers:

horatiu.cosma

Haha, multumim Radu de articol, nu stiam ca esti tu.

raduac

Quote from: cutter on July 26, 2015, 11:32:26 PM
Un articol interesant al unui specialist (geolog) despre problemele geologice pe care le pune zona Aciliu:

http://www.contributors.ro/analize/vulnerabilitatea-geologica-a-autostrazii-sebes-sibiu/

Mi se pare foarte interesant acest pasaj: "Nu ştiu care au fost raţiunile pentru care traseul autostrăzii A1 nu a urmat linia directă de la Apoldu de Jos la Şura Mică, pe la nord de localităţile Amnaş, Mag şi Rusciori, şi a trebuit să facă bucla Aciliu-Sălişte-Cristian, într-o zonă cu geologie atât de frământată." Eu merg chiar mai departe și mă întreb de ce nu trasat autostrada prin vecinătatea localităților Ocna Sibiului și Topârcea, pentru a evita complet acele dealuri.

NGC

#23024
CNADNR a emis acum un comunicat referitor la platile pentru lotul Orastie - Sibiu.

http://www.cnadnr.ro/docs/comunicate/INFORMARE%20DE%20PRESA%20-%20Replica%20la%20declaratia%20dlui%20Alexandru%20Nazare.pdf

Quote
INFORMARE DE PRESĂ
-27.07.2015-

Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România informeză că până la această dată, CNADNR SA a plătit în cadrul contractului "Proiectare și execuție autostrada Orăștie - Sibiu, lot 3: km 43+855 - km 65+965, suma de 567,633,087.42 lei, fără TVA și fără actualizarea de preț, din valoarea de contract acceptată de 604.791.600,00 lei fără TVA.

Astfel, afirmația dlui Alexandru Nazare conform căreia "Sunt 40 de milioane de euro cheltuiți în plus față de proiect", aparută pe Hotnews astăzi, 27.07.2015, este total eronată.

De asemenea, menționăm că nu au fost încheiate acte adiționale care să modifice valoarea de contract acceptată.

CNADNR SA

Daca se refera la platile efectuate, au dreptate ca nu s-au cheltuit 40 de milioane de Euro in plus, dar este interesant faptul ca suma invocata de CNADNR ("567,633,087.42 lei, fără TVA") nu corespunde cu cifrele din ROGOP.

Din ROGOP rezulta ca au platit 602,957,013.89 RON fara TVA.
http://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=2.msg54128#msg54128

S-ar putea totusi ca OP-urile emise sa nu acopere toata suma CFP-urilor.