News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 41 Guests are viewing this topic.

rocklee

felicitari horatiu.cosma ...felicitari pentru update  :)....sti  ceva mai provocat dar nu acum poate simbata de dimineata trag si eu o fuga pana acolo in zona mintia soimus ...sa vedem ce este nou


TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

cmd

Multumiri pentru efort Horatiu. Esti salajean?

danutzu_1069


adiarc

Este aproape incredibil cum în cazul contractului cu americanii de Bechtel pentru Autostrada Transilvania – 1,4 mld. dolari plăţiţi pentru doar 50 de kilometri de autostradă - nu este acuzat nimeni.

Nu s-a dat aici şpagă?

Iată ce scria revista americană Foreign Policy, o publicaţie respectată, în februarie curent, care acuza Bechtel că plăteşte ambasadori şi funcţionari ai ambasadelor pentru a le facilita accesul la fondurile ţărilor în care lucrează: "Una dintre cele mai sărace ţări din Europa ( România – n. n.) voia un drum, aşa că megaconstructorul Bechtel i-a vândut o autostradă de 1,3 miliarde de dolari, cu sprijinul unui puternic ambasador american (ambasador la Bucureşti – n. mea.). Amuzant e că, în timp ce autostrada abia dacă există, ambasadorul lucrează (după plecarea de la post – nota autorului), pentru Bechtel".

Contractul cu Bechtel?


sursa : http://www.zf.ro/opinii/scandalul-de-la-apa-nova-pentru-prima-data-o-companie-straina-este-pusa-sub-acuzare-pentru-dare-de-mita-dar-bechtel-dar-eads-dar-microsoft-14752611

poate il intreaba cineva pe faraonul marilor proiecte , unde a disparut contractul... :o..

PS - multumim mult de poze , Horatiu....f.faine
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

alecu26

autostrada aia e facuta in Kosovo.
Drumurile noastre POATE;

adiarc

pai si a noastra e un chilipir la 1,4 mld ?
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

horatiu.cosma

Mi-a povestit un angajat Bechtel ca ei au facut un contract foarte ciudat cu statul, prin care li se deconta lunar(sau la un interval fix de timp) cantitatea de materiale folosite. Pretul initial a fost ceva estimativ, nu a existat niciodata o limita ca si acum, de 10-20% pentru lucrari suplimentare. Evident ca pretul a explodat, daca s-au facut adevarate viaducte peste DC-uri, cursuri marunte de apa, noduri "trompeta". Plus ca nu tot ce s-a decontat a ajuns ca material in autostrada, ci s-a mai "pierdut" si pe drum.

cristi5

Contractul a fost un dezastru si pt faptul ca dadea exlusivitate unui singur constructor pe toata lungimea.

Dar ma intreb cat e de important faptul ca s-a pierdut originalul? Poate contine aberatii mai mari decat cópiile?

TibiV

Din postarea lui cutter în "planuri şi proiecte"...
Quote
4. Hotărâre a Guvernului privind declanşarea procedurilor de expropriere a imobilelor proprietate privată, situate pe amplasament suplimentar, pentru realizarea unei amenajări necesare lucrării de utilitate publică de interes național "Construcția autostrăzii Bucureşti-Braşov, tronsonul Bucureşti-Ploieşti" – proiectul de act normativ neavizat a fost întors la CNADNR de către  Ministerul Finanţelor Publice, care solicită ca plaţile să se facă din surse proprii de finanţare ale CNADNR pentru acest obiectiv. Proiectul se află astfel în prezent în analiză la CNADNR.

Interesant conflict  între ministere...
Despre ce terenuri o fi vorba ?
Dacă sunt cei 3 km din București, este penibil că după atâta vreme sunt tot la nivel de proiect de HG....

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

NGC

#7465
Quote from: NGC20 on September 25, 2015, 04:15:11 PM
Quote from: nicolaem on September 24, 2015, 07:30:13 PM
2. inca e strategie nationala boicotarea PiSi
E cam evident de la o posta ca se continua ca si pana acum, nu? ;)

Asa, din intamplare, uite si cateva "pure coincidente".

[...]

4) Se merge inainte cu licitatia pentru realizarea celor 2 loturi de capat pentru Comarnic - Brasov, desi sunt probleme legate de cum trebuie sa se realizeze legatura celor 2 loturi la DN-uri, probleme legate de valoarea estimata prea mica a contractelor pentru cele 2 loturi si probleme legate de faptul ca se face in paralel si o alta centura pentru Comarnic.

Tot referitor la licitatia pentru "Proiectare si executie Autostrada Bucuresti - Brasov, Tronson Comarnic-Brasov, Lot 1: sector Comarnic - Predeal, km 111+300 - km 115+300; Lot 2: sector Predeal - Cristian, km 162+300 - km 168+600 si Drum de Legatura", am analizat putin clarificarile de pana acum.

Ca si punct de plecare, CNADNR a pus la dispozitie un proiect ilustrativ bazat pe SF-ul din 2006 (care e reactualizarea celui din 2002).


Profilul transversal pe lot 1

CS cere acum profil de 26 m, fata de 23,50 m cat era in 2006. CNADNR zice in raspunsul 22 din clarificarea 12 ca se va face de 26 m.




Viteza de proiectare pe lot 1

CS cere acum viteza de proiectare de 120 Km/h, fata de 80 Km/h cat era in 2006. CNADNR zice in raspunsul 6 din clarificarea 15 ca se va face pentru 120 Km/h.




Viteza de proiectare pentru bretelele nodurilor pe lot 1

CS cere acum viteza de proiectare pentru bretelele nodurilor de 60 Km/h, fata de 30 Km/h cat era in 2006. CNADNR zice in raspunsul 19 din clarificarea 12 ca se va face pentru 30 Km/h.




Structuri

Modificarile permise pentru structuri sunt clarificate de CNADNR in raspunsul 29 din clarificarea 12.




Noduri

Clarificarea 5.






Nodul Comarnic Sud

Comarnic Sud va fi nod rutier permanent cu descarcare in DN1, dupa cum zice CNADNR in raspunsul 7 din clarificarea 15.




Nodul Comarnic Nord

Comarnic Nord va fi nod rutier permanent cu descarcare in noua VO Comarnic, dupa cum zice CNADNR in raspunsurile 8 si 15 din clarificarea 12.




Drumul de legatura pe lot 2

CS cere acum drum de legatura 2x2, fata de 1x2 cum era in 2006. CNADNR zice in raspunsul 6 din clarificarea 15 ca se va face 2x2.




Exproprieri

Pentru lotul 1 avem raspunsul 18 din clarificarea 8.



Pentru lotul 2 avem raspunsul 30 din clarificarea 8.



CNADNR modifica prin clarificarea 12 un lucru legat de exproprieri.




Cu toate aceste modificari (profil, viteze de proiectare, nod, etc.), CNADNR sustine in raspunsul 1 din clarificarea 12 ca totusi valoarea estimata pentru lotul 1 este corecta ?!?!?!



Valoarea estimata pentru lotul 1 este de 166.855.909,00 RON fara TVA.
Daca ne uitam in proiectul ilustrativ, observam ca la Km 113+200 este un viaduct de 1493,20 m, realizat pe grinzi de 41 m si structura mixta otel - beton.



Din proiect rezulta ca pentru acel viaduct trebuie 320 de grinzi de 41 m, plus structura mixta otel - beton cum avem de exemplu la podul peste Mures de pe Lugoj - Deva lot 3.
Care este contravaloarea acestor 320 de grinzi? Nu cumva ne apropiem chiar de pretul intregului lot doar din contravalorea viaductului?

Este drept ca proiectul este doar ilustrativ, dar ce alte solutii are acolo antreprenorul, cu care sa se inscrie totusi in valoarea estimata?

Si ca sa va fie clar ce este tehnic posibil in zona Comarnic, aveti mai jos si proiectul ilustrativ si noua VO Comarnic.





Pentru rezolutie mai mare, vedeti aici.


Sunt foarte curios cate contestatii vom avea si cat de repede va fi rezolvat totul. :lol: :lol: :lol:

pasadia

Poti pune, te rog, pe ultima poza de mai sus (cea cu VO Comarnic) cam pe unde e acel kilometru 2+700 in care ar urma sa se lege A3? Ca sa inteleg si eu ce rost are sa construiesti autostrada (sau centura de la 0+000 pana la 2+700) acum, cand nu ai siguranta continuarii spre Sinaia.

Cat priveste pretul: totusi, sunt aproape 10 mil euro/km fara TVA. Din cate imi amintesc loturile cu poduri peste Mures s-au castigat cu valori mai mici, de 5 pana in 7 milioane de euro. Uite, cea mai buna comparatie cred ca ar fi cu lotul A3 ce contine podul dublu de la de la Bogata.

horatiu.cosma

Este clar ca pentru proiectare pentru 120 km/ora, se vor face niste exproprieri suplimentare masive, cu schimbari de solutie pe masura. Practic vom avea un Sebes-Turda in materie de avize(la un nivel mai inalt). Sunt curios cat de repede reusesc sa le obtina :).

NGC

Quote from: pasadia on September 26, 2015, 06:54:52 PM
Poti pune, te rog, pe ultima poza de mai sus (cea cu VO Comarnic) cam pe unde e acel kilometru 2+700 in care ar urma sa se lege A3? Ca sa inteleg si eu ce rost are sa construiesti autostrada (sau centura de la 0+000 pana la 2+700) acum, cand nu ai siguranta continuarii spre Sinaia.

Quote from: NGC20 on September 05, 2015, 09:03:50 AM
Quote from: NGC20 on July 16, 2015, 01:32:52 PM
Lotul 1 din autostrada se termina undeva mai jos, undeva in dreptul acelei statii de autobuz de pe DN1 din coltul dreapta jos, iar drumul local ce ar urma sa fie relocat este de fapt strada Ghiosesti.



Noua VO Comarnic se prezinta astfel in acea zona.



NGC

#7469
Quote from: pasadia on September 26, 2015, 06:54:52 PM
Cat priveste pretul: totusi, sunt aproape 10 mil euro/km fara TVA. Din cate imi amintesc loturile cu poduri peste Mures s-au castigat cu valori mai mici, de 5 pana in 7 milioane de euro. Uite, cea mai buna comparatie cred ca ar fi cu lotul A3 ce contine podul dublu de la de la Bogata.
Ai vazut cate ziduri si consolidari trebuie facute pentru albia Prahovei? Sunt marcate cu roz inchis in proiectul ilustrativ de mai sus. ;)