News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 19 Guests are viewing this topic.

horatiu.cosma

Gilau-C.Turzii e una din exceptiile in intretinerea infrastructurii rutiere la noi. In special in judetul Cluj, majoritatea drumurilor arata bine, se asfalteaza periodic, se asterne strat de uzura suplimentar chiar si pe rutele cu asfalt bun(DN 1F), se repara parapeti, se tunde iarba de pe margine, se curata rigole, mai mare placerea sa circuli pe asa drumuri(dar repet, e o exceptie la nivel national). Ultima parte e off-topic, daca e sa continuam, mergem in Parcare :).

ciprebbe

UMB-ul a abandonat de vineri santierul la Gilau.
Se vor intoarce dupa ce trec ploile si se mai usuca terenul( cel mai repede saptamana viitoare)
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

horatiu.cosma

Nu ar fi avut sens sa ramana, mai mult somau. O sa se intoarca cu forte proaspete cand isi revine vremea. Ar fi bine sa ajunga la asfalt continuu pana la padure anul asta, ca sa poata cobori cu lemnul din padure la iarna/primavara.

TibiV

Centrul de intretinere de la Ghermanesti/Snagov.
Poze facute luni, 28 septembrie, pe traseul de iesire din A3 spre DC184.
Practic i-am dat ocol...















In giratooriul "dreptunghiular"...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

NGC

#7489
Dupa cum am mai dat exemple si aici, exista numeroase intrebari si clarificari la licitatia pentru "Proiectare si executie Autostrada Bucuresti - Brasov, Tronson Comarnic-Brasov, Lot 1: sector Comarnic - Predeal, km 111+300 - km 115+300; Lot 2: sector Predeal - Cristian, km 162+300 - km 168+600 si Drum de Legatura".

Cred ca este foarte clar ca CNADNR vrea sa mearga cu orice pret inainte si sa deschida ofertele Luni, 05.10.2015.

Drept urmare, a publicat astazi nu mai putin de 64 de raspunsuri.

Din cauza "profesionalismului" celor de la CNADNR, avem acum si urmatoarea situatie.

In clarificarea 12, CNADNR adauga prin raspunsul 8 o prevedere suplimentara.



Si ce credeti ca au facut acum prin raspunsul 12 din clarificarea 19?

Ati ghicit, au eliminat noua prevedere abia introdusa. :lol: :lol: :lol:



Motivul il vedeti mai sus, dar daca nu este totusi clar, atunci trebuie sa tineti cont ca pentru licitatia "Revizuire Studiu de Fezabilitate pentru "Autostrada Bucuresti-Brasov km 0+000 – 173+300 sector Comarnic – Predeal, km 115+300 – km 146+800 si sector Predeal – Cristian, km 146+800 – km 162 + 300 + reabilitare DN 73B", ofertele s-au deschis abia acum 2 saptamani, in 15.09.2015.

De ce nu spun adevarul? CNADNR inca nici macar nu a stabilit castigatorul, iar ei zic ca "se afla in prezent in procedura de revizuire a Studiului de Fezabilitate". :lol: :lol: :lol:

Concluzia este ca ofertele trebuie sa se deschida Luni, 05.10.2015.

horatiu.cosma

Asta e amuzant, sa iti ceara CNADNR sa te legi la un drum prevazut intr-un SF care nu exista :lol:. Oricum, e o mare bataie de joc, si e pe banii nostri. Ar trebui mediatizata putin situatia, altfel nu o sa iasa bine. I-am cerut CNADNR-ului mai multa dorinta in a rezolva problemele infrastructurii, dar de la dorinta pana la un neprofesionalism cras e o mare diferenta.

Eurocopter

E ultimul as in maneca al lui Neaga, pentru a-si salva functia. De aici graba pentru a demara Comarnic-Brasov.

adiarc

Incredibil ....no comment..........
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

horatiu.cosma

Eu sper sa nu liciteze nimeni pentru capetele de pe Comarnic-Brasov. Asa cum noi suntem scarbiti de atitudinea si mersul lucrurilor la CNADNR, ar trebui sa se coalizeze si constructorii si sa le dea peste nas. Sunt convins ca si ei(majoritatea) ar avea de castigat de pe urma unui CNADNR care face plati la timp, licitatii corecte, isi da interesul sa obtina avize in cel mai scurt timp.

NGC

#7494
Quote from: NGC20 on September 30, 2015, 05:13:44 PM
Concluzia este ca ofertele trebuie sa se deschida Luni, 05.10.2015.
Quote from: Eurocopter on September 30, 2015, 05:57:37 PM
E ultimul as in maneca al lui Neaga, pentru a-si salva functia. De aici graba pentru a demara Comarnic-Brasov.

S-au trezit, dar doar putin, si au mai amanat o data deschiderea ofertelor. Acum se vor deschide in 13 Octombrie 2015.

NGC

#7495
Quote from: cutter on September 23, 2015, 11:05:44 AM
Vă supun atenției un set de clarificări cerute de ofertanți și răspunsurile aferente oferite de CNADNR la licitațiile privind capetele autostrăzii Comarnic-Brașov (vedeți atașat).

Reiese clar că proiectul este foarte slab pregătit cu o întreagă serie de neclarități și neconcordanțe unele dintre ele majore:
- cum se fac legăturile și nodurile
- cum se armonizează acest proiect cu varianta ocolitoare Comarnic 1x1 peste care se suprapune pe o zonă destul de mare Update: aici cred ca m-am înșelat eu, din ce am văzut pe planurile .dwg nu se suprapune peste VO Comarnic
- de ce fel de lucrări hidrotehnice și consolidări este nevoie (de exemplu, dacă axul autostrăzii se deplasează înspre albia Prahovei, costurile cresc foarte mult)

Cu alte cuvinte, ne așteaptă ani de dispute, mai întîi în faza de licitație pentru că unii vor oferta mere și alții pere. Ulterior la execuție, alte blocaje și dispute - cînd depășirile de costuri inevitabile nu vor putea fi rezolvate în limita de 20% legală. Un alt Aciliu, un alt Pizzarotti-A3...

Mie mi se pare incredibil că se acceptă așa ceva de către constructorii prezenți pe piața din România și că nu contestă sau cer anularea acestei licitații. Nu înțeleg, de asemenea, de ce acești constructori nu se unesc în a-și apăra interesele cerînd condiții corecte contractual și licitații corect pregătite. Preferă în schimb să se bată la cuțite și să se folosească de relațiile pe care le au și de avocați pentru a ciupi contracte. Cred că ar fi în interesul industriei să existe o voce comună și să pună presiune pe un mediu corect concurențial.

Am subliniat cu rosu mai sus si nu esti singurul care a constatat ca se suprapune.

Am asteptat raspunsul oficial al CNADNR, pentru ca suprapunerea exista, dar, zic ei, e treaba proiectantului, pentru ca proiectul prezentat de ei, este doar ilustrativ.

Subiectul este dezbatut in raspunsul 11 din clarificarea 21 de astazi.



Si aici este raspunsul 50 din clarificarea 16 la care fac referire.



NGC

#7496
Si ca sa intelegeti mai bine presiunea si volumul de munca solicitat, trebuie sa stiti ca CNADNR cere prezentarea proiectului tehnic in oferta (in propunerea tehnica), deci nu dupa atribuirea contractului.

Clarificarea 21 de azi, raspunsul 29.



Clarificarea 16, raspunsurile 26 si 27 la care se face referire.



Cu alte cuvinte, toti posibilii ofertanti trebuie sa faca un proiect tehnic, care la sfarsit, daca pierd licitatia, nu va fi bun de nimic.
Vor fi doar resurse irosite, desi e clar ca sunt riscuri pe care trebuie sa si le asume daca participa la licitatie.

NGC

@alecu26: Iti mai aduci cumva aminte care dintre lucrarile de autostrazi cerea prezentarea proiectului tehnic inca din faza de ofertare?

florin74

UMB inca are liber. Liniste pe santier.

dr4qul4

asta cu PT inainte miroase a dedicatie speciala pt Vistrada.

Parca vad ca vom avea 3 ofertanti: Vinci, Strabag si Aktor   :lol:


Nu m-ar mira nici sa li se plateasca la anul un avans de 20% sau chiar mai mult (ca doar de aia au strans banii) si sa se si apuce de lucrari pana la alegeri.

Nu e fantasmagorie, Vinci are si SF si probabil si Proiect tehnic.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024