Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

2 Members and 34 Guests are viewing this topic.

Gyn

Quote from: dr4qul4 on September 21, 2015, 10:36:59 AM
salut,
Poti sa bifezi in google maps exact zona?

Poate este intr-o zona nefinalizata sau in una afectata de alunecari. Daca este intr-o zona finalizata atunci trebuie semnalat cat mai curand posibil.
https://www.google.ro/maps/@46.7602093,23.3854937,344m/data=!3m1!1e3

alecu26

depinde pe ce fonduri va merge Cobra. Cu aceste preturi la SF...greu se poate face ceva de calitate....ca de exemplu foraje complexe la adancimi de sute de metri din varful muntelui in jos???

Sau practic se va pastra SF-ul din 98 a lui Search deja actualizat de vreo 3 ori...cu tuneluri aproape zero, chiar daca Vinci a dovedit de 2-3 ori ca un cost pe ciclu de viata de 30 de ani, e mult mai mic cu 2-3 tuneluri de 2-3 mii de metri lungime.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

pasadia

Pai nu era vorba ca vor prelua SF-ul executat pentru Vinci? Nu tot SEARCH e responsabila si pentru acel SF cumva?

NGC

^^^
Quote from: NGC20 on July 31, 2015, 11:58:16 AM
Revizuirea se face folosind ca si model SF-urile elaborate de SEARCH in 2002 si 2006.

Nu prea cred ca vor prelua din SF-urile pentru VINCI, pentru ca nu ar trebui sa aiba acces la ele. Din ce stiu, erau doar pentru VINCI.

dr4qul4

Dar la licitatie poate participa Vinci? Sau Aktor? Sau Stabag?

Atunci Search castiga licitatia pt SF......iar Vinci are deja oferta pregatita.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

adiarc

Sa nu uitam de frica de tuneluri.....poate scăpam de ea.....poate învățam si noi de la tărișoare gen Slovenia cu tuneluri excelente si costuri de întreținere , cu siguranta mai mici decat ale noastre pe termen lung...
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

cutter

#7431
Vă supun atenției un set de clarificări cerute de ofertanți și răspunsurile aferente oferite de CNADNR la licitațiile privind capetele autostrăzii Comarnic-Brașov (vedeți atașat).

Reiese clar că proiectul este foarte slab pregătit cu o întreagă serie de neclarități și neconcordanțe unele dintre ele majore:
- cum se fac legăturile și nodurile
- cum se armonizează acest proiect cu varianta ocolitoare Comarnic 1x1 peste care se suprapune pe o zonă destul de mare Update: aici cred ca m-am înșelat eu, din ce am văzut pe planurile .dwg nu se suprapune peste VO Comarnic
- de ce fel de lucrări hidrotehnice și consolidări este nevoie (de exemplu, dacă axul autostrăzii se deplasează înspre albia Prahovei, costurile cresc foarte mult)

Cu alte cuvinte, ne așteaptă ani de dispute, mai întîi în faza de licitație pentru că unii vor oferta mere și alții pere. Ulterior la execuție, alte blocaje și dispute - cînd depășirile de costuri inevitabile nu vor putea fi rezolvate în limita de 20% legală. Un alt Aciliu, un alt Pizzarotti-A3...

Mie mi se pare incredibil că se acceptă așa ceva de către constructorii prezenți pe piața din România și că nu contestă sau cer anularea acestei licitații. Nu înțeleg, de asemenea, de ce acești constructori nu se unesc în a-și apăra interesele cerînd condiții corecte contractual și licitații corect pregătite. Preferă în schimb să se bată la cuțite și să se folosească de relațiile pe care le au și de avocați pentru a ciupi contracte. Cred că ar fi în interesul industriei să existe o voce comună și să pună presiune pe un mediu corect concurențial.

Editare ulterioară: nu pretind că am înțeles pe deplin situația licitației - vreau doar să trag un semnal de alarmă acum, pentru că dacă ofertele nu pot fi comparate corect și ulterior dacă constructorul ofertează ceva și construiește altceva, sau pentru ieșirea din coridorul de expropiere trebuie noi avizări, punem acum semințele viitoarelor blocaje. Poate colegul NGC20 dacă are timp să studieze un pic clarificările și să ne lămurească.

TibiV

Licitația aia clar ar trebui anulată.
Dar Neaga va merge înainte, cu orice risc şi cu orice preţ ...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

alecu26

#7433
pai poate si asta se urmareste. A fost lansata poate doar ca sa acopere ca imagine publica, anularea concesiunii.

Fizic, parca din niste planse anterioare  nici nu e posibila acea conexiune. S-a discutat pe topicul de centuri.

http://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=7.msg88572#msg88572

Daca va uitati in partea de sus a desenului, poate imi explica si mie cineva cum faci un pod peste un paraias destul de mare si nervos si dupa aia te bagi la 10 metri sub CFR, practic in Prahova. Plus ca trebuie sigur sa construiesti cu ciruclatia feroviara deschisa, ca nu va accepta nimeni sa inchida magistrala Buc-Predeal-Brasov. Am auzit prin tari cu apa cald de frozen soil, chesoane complet inchise, lucrari facute in laterla si dupa aia translate in pozitie...dar ma fac sa rad asemenea chestii in Romania.

Vine o firma gen Serenisssma, se uita la dispozitia generala a subtraversarii respective si ii da un pret cum e ea obisnuita (sau de la subcontractor) fara sa o interesesze deloc tehnologia de executie.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

rocklee

a vazut un reportaj la tv ...un reportaj despre centura comarnic ca va preloa un drum secundar [industrial ] pe care il va transforma in centura ocolitoare si va fi cu cate o banda pe sens...si tot atunci a mai spus ca autostrada comarnic brasov va  trece la 100 m pe malul celalalt al riului prahova care va trebui regularizat si facute lucrari hidro... :)

yetiman

#7435
Un mic "bonus" la pozele de pe A10:
La iesirea de pe A3 se vede UMB lucrand de zor.
Iar grinzile pregatite de Bechtel stau si asteapta sa miste CNADNR...


Si imaginea care da sperante desarte celor care ajung prima data pe A3 si cred ca pot ajunge la Tg. Mures sau Brasov pe autostrada.
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

horatiu.cosma

Multumim mult @yetiman. Daca maine tine vremea cu Clujul, poate continui eu spre Nadasel :).

ultrasbz

Am primit raspuns de la CJ Prahova referitor la nodul Gherghita:


marisRO

Lucrările la Autostrada Suplacu de Barcău-Borş ar putea începe în cursul anului 2015 sau cel târziu în 2016, în funcţie de proiectul tehnic, a declarat joi, la Oradea, Narcis Neaga, directorul general al Companiei Naţionale de Drumuri şi Autostrăzi din România (CNADNR).

Acesta a precizat că, după semnarea contractului, în luna mai, noul constructor a prezentat un proiect tehnic, dar fiindcă 'nu a respectat unele din cerinţele beneficiarului', a fost returnat, pentru revizie, urmând să fie predat în două-trei săptămâni.

'Dacă ne înscriem pe vechea autorizaţie de construire (a fostului constructor, Bechtel, n.r.), lucrurile încep anul acesta, fără nicio problemă. Dacă prin proiectare s-a modificat ceva cu impact asupra mediului, va trebui să aşteptăm un nou aviz al celor de la mediu. Dar acest lucru îl vom vedea după ce vor finaliza proiectul tehnic. Asta înseamnă în câteva săptămâni, în luna octombrie', a declarat, în conferinţă de presă, Narcis Neaga.

Tronsonul de autostradă cuprins între Borş şi Suplacu de Barcău va fi executat de asocierea româno-spaniolă alcătuită din Corsan SA - Corvian Construccion SA, SC Consinit SRL, SC Road Consulting & Design Solution SRL şi SC Via Design SRL.
Sursa: http://www.capital.ro/reincep-lucrarile-la-o-autostrada-care-trebuia-terminata-de-trei-ani.html

bridge

".... cel târziu în 2016".Asta-i clar!!