Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

2 Members and 32 Guests are viewing this topic.

Sargon1806

@patratel_ro
Se discuta de ani de zile subiectul. Erau inca doua optiuni pentru autostrada in zona aceea. Dar din motive care imi scapa (dar care pot fi probabil intuite) s-a ales traseul cel mai scump, care nu doar ca trece peste lacul de acumulare, ci se mai blocheaza si intr-un camp de sonde. Dat fiind ca pe la noi e o dilema nationala mutarea unui cablu sau a unei tevi de gaze, nu vreau sa ma gandesc ce va insemna relocarea acelor sonde, daca cineva va dori la un moment dat, in urmatorii 100 de ani, sa continue acel viaduct cu o autostrada... Sau probabil se asteapta epuizarea resurselor din acel camp, ceea ce va simplifica intrucatva ecuatia traseului.

cutter

Revin cu o completare după mesajul meu anterior. Nu știu dacă A3 e locul potrivit pentru că același lucru e valabil pentru toate proiectele.

Voi vă dați seama că, cu mici excepții, viteza de execuție a construcțiilor de autostrăzi depinde aproape exclusiv de finanțare, da?

Am văzut pe forumuri tot felul de comentarii de genul "să se mobilizeze mai bine constructorul X", "constructorul Y ce păzește, e în urmă".

Cu unele excepții (Romstrade: țeapă, Alpine: faliment, Impregilo: dispute asupra soluției alese și cui revine responsabilitatea) în cvasi-majoritatea cazurilor e vorba doar de finanțare, de alocarea banilor, de plăți din partea statului (uite, am reușit să zic în trei feluri același lucru).

Ori statul este permanent în urmă (și nu oricum, ci în urmă rău) cu plățile. Se plătește în 2013 ce s-a lucrat în 2012. Strabag a lucrat de două ori mai mult decît a primit bani (vezi un mesaj recent) pentru lotul 1 Orăștie-Sibiu. UE n-a rambursat decît 25% din contribuția promisă pentru Orăștie-Sibiu, deși stadiul lucrărilor este peste 75%.

Deci adevărată problemă este lipsa bugetelor multianuale, a unui masterplan de transport și schimbarea permanentă a priorităților, peticirea și mutarea sumelor de colo-colo, rectificările, birocrația din partea Comisiei Europene.

Știu că unii dintre voi sunt deja conștienți despre această realitate, dar am scris-o aici pentru ceilalți care încă mai cred în mitul cu 'muncitorul rezemat în lopată' și 'constructorul care se face că lucrează' și că de-aia n-avem autostrăzi. (Alt mit este că plătim mult mai mult decît face pe autostrăzi - ori asta a fost probabil valabil în perioada 2000-2010, dar acum după cum se vede se ajunge și la 40-50% din prețul de referință pe loturile nou licitate, datorită concurenței foarte mari).

dr4qul4

ce nu inteleg eu: cum Strabag a lucrat dublu fata de cat e platit, iar Apine a incasat mai mult (cu 1% dar tot mai mult) decat a construit pana sa dea faliment? Probabil daca aveau bani de luat terminau lotul!

Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

bogdymol

Quote from: ciprebbe on September 25, 2013, 11:41:45 AM
@bogdymol
Ai vazut urma de paza pe santierul abandonat?
Nu de alta dar deja contractul de paza e atribuit si ar fi trebuit sa gasesti patrule.
Din poza nu se vede nici urma de asa cea, doar un trailer gol.

Era un agent de paza la Suplacu de Barcau in zona in care erau depozitate grinzile (banuiesc ca pazea grinzile). El mi-a aratat pe unde pot ajunge sa vad mai bine viaductul (grinzile erau cam la 3-400 m departare de viaduct).

In partea cealalta unde am fotogafiat cele 2 pasaje erau 2 paznici si aveau si o masina de teren. Acolo am facut pozele doar din masina pentru ca i-am vazut ca se uita cam lung dupa mine.
Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele

cutter

Iată și răspunsul complet primit de la CNADNR:




CornelB

^^^^
Am citit cu multa atentie, explicatiile legate de alocarea bugetara pentru deschiderea traficului in Popasului/E.Racovita si ceva nu-mi este clar.
In teren situatia este alta, si anume se toarna beton la pilonul nr. 2, iar in jurul celui deja turnat, s-a imprejmuit cu taruri perimetrul, in care se vor amenaja bretele de intrare/iesire, plus aliniamentul rampei de urcare pe supratraversare.
Asta se intampla ieri.

SILVIUFG

http://www.capital.ro/detalii-articole/stiri/adevaratul-motiv-pentru-care-chinezii-au-renuntat-la-autostrada-comarnic-brasov-186957.html

Sa faca Gilau-Bors. Eu cand vad imaginile cu lucrarile de la Suplacul de Barcau-Bors lasate in paragina mor!!!  >:( Sa il faca si pakistanezii numa sa-l faca cineva.

dorum

ce fain era sa castige CCCC si sa-si aduca cimentu si holoangarii din CHINA...ce aberatie :)

SILVIUFG

E clar ca daca se face ceva se face cu Vinci si Strabag. Si fara vizita lu' Victoras in Franta era de stiut. Impregilo ar fi in stare sa rada toata Valea Prahovei si sa scoata autostrada in debleu. Asteptam, sa credem in miracole....

CornelB

Ah ce-mi faceti voi mie, m-ati facut sa dau iar o fuga pana in Popasului, sa vad ce fac ei acolo.:lol:

Atentie! De ieri pana astazi s-a decopertat terenul pe sensul dinspre Centura spre Popasului, de la punctul in care s-au oprit cu asfaltul.
Decopertarea are latimea unei benzi si ajunge pana langa pilonul finalizat. Sunt 99,99999% sigur, ca este banda de iesire de pa autostrada in Popasului.

Vis-a-vis, erau 4 muncitori catarati pe pilonul 2, cofrau partea superioara.
Ieri s-a turnat partea inferioara a pilonului.

Sambata dimineata, daca nu mi-o ia alt coleg inainte:lol:, ma duc la o sedinta foto dedicata.:cheers:

Goldmund

#2110
Quote from: cutter on September 25, 2013, 01:19:45 PM
Revin cu o completare după mesajul meu anterior. Nu știu dacă A3 e locul potrivit pentru că același lucru e valabil pentru toate proiectele.

Ai primit un "like" de la mine pentru acest comentariu. Pe langa ce ai scris, mai cred ca opinia publica e ametita de tot felul de comentarii gen 'parerea mea' care 'prinde' la cititor:
firmele straine sunt de vina pentru tot ce se intampla fals in Romania! - noi stim cui ii foloseste o astfel de afirmatie aberanta..., tuturor celor care ne conduc.

cutter

Cineva care a trecut astăzi prin zonă mi-a zis că s-ar face direct legătura străzii Emil Racoviță în giratoriul de la OMV de pe Blvd Pipera (s-ar fi expropriat o parte din curtea care bloca o latură a giratoriului): http://goo.gl/maps/d9FUU

Time-and-Space

Quote from: dorum on September 26, 2013, 12:45:20 PM
ce fain era sa castige CCCC si sa-si aduca cimentu si holoangarii din CHINA...ce aberatie :)

era prea ok. nu suntem destul de destepti si cinstiti sa lucram cu cine trebuie.

tonică

da, chinezi ne mai trebe in portofoliu, atat noua cu cate ţepe ne-am ales cat si mamei vitrege a lui şova care dupa bechtel si rmgc chiar cred ca şomează...Eventual ccc astia si un p la final si suntem rezolvati  >:(

phb2

Quote from: cutter on September 25, 2013, 01:19:45 PM

Deci adevărată problemă este lipsa bugetelor multianuale, a unui masterplan de transport și schimbarea permanentă a priorităților, peticirea și mutarea sumelor de colo-colo, rectificările, birocrația din partea Comisiei Europene.


Voir ce que j'écrivais le 21 juin 2013 dernier. ( sans faire de la politique  :)
Cred că ar fi util pentru România ... definesc ordinea de prioritate stabilită ( = masterplan de transport )... , și afectează, de următoarele posibilități resursele bugetare anuale a le pune în aplicare. ( =bugetelor multianuale ) Dacă obiectivele schimba cu fiecare ministru ( = schimnarea permanenta a prioritatilor ), nimic nu va mai fi realizat.