News:

Doar 30 minute de editare!
Poți edita propriul mesaj timp de doar 30 minute după ce l-ai scris!

Main Menu

Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

1 Member and 13 Guests are viewing this topic.

TibiV

Quote from: paulmare on July 22, 2019, 12:18:43 AM
... e a 3-a oara cand pica ppp-ul...

Nttt...
Cred ca a 4-a oara.
Din cate imi amintesc, a 3-a oara a fost cand se suia Ponta pe buldozer/excavator si Sova isi instala cortul pe la Comarnic...
(Sper ca nu incurc personajele din cort...)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Dan74

Macarelele turn utilizate de Selina sunt inchiriate de la Cesaco (se vede logo-ul intr-o poza). Din ce stiu eu chiria e circa 1500 EUR + TVA pe luna plus montarea/demontarea ei, inclin sa cred ca ies mai ieftin cu macara turn.

dr4qul4

Au 4 structuri acolo, asa ca nu au nevoie sa o deplaseze prea mult.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

florin74

#21093
^^
- prima oara 2004, cu tainul lui Raffarin (guv Nastase) si scandalul facut de Basescu, care a condus la rezilierea contractelor in 2005 parca.
- a doua oara cu Berceanu, in 2010, cu VINCI-AKTOR , cu expresia celebra "PMP", adică Police - Menottes - Prison (poliţie - cătuşe - puşcărie). - nu s-a semnat ca s-a cerut modificarea conditiilor de finantare de catre francezi si greci, si a picat, partea romana a refuzat.
- a treia , de care amintea TibiV, cu excavatorul si cortul, aici nu imi aduc aminte motivul, banuiesc ca tot la bani si finantare-modificare traseu, etc (Vinci, Strabag şi Aktor)
- a patra, a lui Valcov.

vancouver

Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

voicul

Sunt curios ce se intampla dupa anularea PPP. Oare va fi impinsa in fata A3 sectiunea de langa Ploiesti?
Stiu ca primordial e trecerea prin munti, dar pana se face ceva acolo, va dura mult prea mult.
A3 ocolitoare Ploiesti e simpla ca e la campie si s-ar castiga si timp vs. toate giratoriile de pe centura Ploiesti.

Tavi

Normal ar fi sa faca ocolitoare profesionite la statiuni (nu vrajeala de la Sinaia cu ronduri si treceri de pietoni si flancata la ambele capete de semnul "stop") si s-ar putea sa constatam ca nu mai este atat de important sa avem "autostrada" cu regim de 80 la ora  :|

pasadia

Normal ar fi sa dea drumul la tiruri sa circule pe DN1, sa nu le mai oblige pe DN1A. Si vedem dupa aia daca mai e nevoie de ceva.
[/sarcasm]

Pe bune, e atat de greu de priceput? Documentatia de SF dateaza din 2002, e mai vechea decat aia de pe Sibiu - Pitesti care le-a fost intoarsa de Jaspers. Intre timp s-a schimbat totul: si volumul de trafic, si constructii / obiective noi, si conditiile de mediu, si normative. Pasul normal ar fi licitatia pentru un nou SF. Nou, nu reactualizare a celui vechi, NOU adica de la zero. Cu buget aferent corect, cu solutii corecte luate in calcul (separarea sensurilor la cote de teren diferite, tunele sau viaducte fara banda de urgenta sau construite in prima faza doar pe un fir, impact cat mai redus pe mediu, noduri configurate corect - nu dublu trompeta pe ideea ca punem statii de taxare)

TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

adiarc

^^ corect....de fapt asta este hiba tuturor proiectelor....SF prost de pe vremea bunicii in materie de schimbari in zona......nu vrea nimeni sa vada asta atata timp cat timpul merge leafa merge

solutia indicata de pasadia este cheia unei implementari rapide si de calitate a tuturor proiectelor...din pacate avem exact opusul....da-i inainte pe SF-uri vechi....exact varianta cea mai proasta
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

pasadia

Tocmai am văzut știrea despre anularea PPP-ului data de Vitalie Cojocari pe PROTV. Cumplit de dezamăgitor.

- spuneau că ar fi fost deja plătite de statul român 2 SF-uri (eu știu doar de unul, din 2002, reactualizat in 2006)
- spuneau că pentru aceste SF-uri s-ar fi platit 30 de milioane de euro (o sumă imensă, nu cred că s-ar fi platit așa mult pentru toate SF-urile de A de la noi).

Evident prezentau aceste date sub forma: "bani cheltuiți degeaba, nu e nevoie de studii, din banii ăștia s-ar fi putut construi 5-6 km de drum expres, etc..."

Din partea societății civile s-ar fi consultat (și i-au luat interviu) lui Paul Dorneanu de la nu știu care ONG. Așa că scuzati-mi neștiință: wtf is Paul Dorneanu? Nu de alta dar pare că el a hrănit ziaristul cu inepții.

TibiV

#21101
ASCORO....

Poate myid ?...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

pasadia

Nu, nici vorba. Eram nervos și am căutat răspunsul pe Google. Cică co-fonder la "Construim Romania", persoana importanta pe Waze și a fondat o organizație Rescue 4*4.

Pe de altă parte tot el ar fi:

- un ozenist (nici nu știam că există acest cuvânt) pasionat de conspirații din cele mai nebune: vezi acest articol - https://terramirabilis.ro/2018/08/27/un-interviu-cu-ufologul-paul-dorneanu/)
- fost proiect manager la OTP pentru un an (conform LinkedIn)
- candidat la Consiliul local București din partea PNL în 2016

TibiV

Este clar...
OZN-autii (OZN-istii?...) e de vina....
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

vancouver

#21104
Am discutat (in scris) cu Paul Dorneanu. Spune ca nu a spus asa ceva.

Linkul catre stirea protv:
https://stirileprotv.ro/stiri/actualitate/inca-un-esec-rusinos-pentru-autostrada-comarnic-brasov-cum-se-scuza-ministrul-cuc.html

QuotePaul Dorneanu, directorul asociaţiei construim România:"Nu va rezolva problema. CSAT ar putea decide, da s-ar putea face la fel cum s-a făcut şi cu avioanele F16. Banii aceştia privaţi nu pot fi urmăriţi, nu sunt transparenţi aşa cum sunt banii europeni."

Reprezentanţi din societatea civilă care monitorizează construcţia autostrăzilor spun că până acum au fost făcute 2 studii de fezabilitate pentru Comarnic-Braşov. Problema este că studiile nu mai sunt actuale, deşi Guvernul a cheltuit pentru ele peste 30 de milioane de euro. Cu aceşti bani se puteau face 5 - 6 km de drum expres.

Ce a spus Paul Dorneanu este intre ghilimele. Urmatorul paragraf (ingrosat de mine) este scris de cei de la protv si rastalmaceste ce s-a discutat.

Iata ce mi-a scris Paul:

"era o discuție liberă cu vitalie și m-a întrebat costurile / km ale unui dn / autostradă și câte studii au fost... m-a întrebat dacă două studii... și eu i-am zis, măi unul a fost, cu ceva reactualizare, dar la modul în care terminasem filmarea și fumam o țigară

dar iarăși, neoficial, el a întrebat de 2 studii... eu am ridicat din umeri și am zis, măi unul era și parcă era și ceva actualizare la acel studiu"

Iar treaba ca de banii astia se puteau face x km de autostrada stim ca este un laitmotiv al celor din presa, in nici un caz nu a zis asa ceva. De asemenea interviul luat a fost despre PPP si Paul a declarat ca este netransparent, dar a aparut doar o frantura acolo ... se intelege ca atribuirea directa ar fi netransparenta... Propozitia asta: "Banii aceştia privaţi nu pot fi urmăriţi, nu sunt transparenţi aşa cum sunt banii europeni", asta se referea la PPP.

Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.