Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

1 Member and 27 Guests are viewing this topic.

cristi5

#21105
https://m.hotnews.ro/stire/23271781

Cuc sugereaza un soi de incredintare directa la UMB (si alti constructori romani) pentru CoBra.

Sustine ca exista "documentatie" (SF?) si AM (?)

Termen de implementare: doi ani. Adica de 10 ani nu putem trece un deal de 300m la Holdea si o sa trecem unul de 1000m la Predeal in 2 anisori. Sure.

Poate va amintiti declaratiile doamnei PM de acum cateva saptamani cu "autostrada de la un capat la altul". Sunt tot mai sigur ca asta era. Sunt curios cu cati ani va mai intarzia proiectul aceasta acrobatie birocratica. In fond si contractul Bechtel a fost lansat in ultimele luni de mandat, cu disperare electorala.

In other news, Cuc a revizuit nr de km de A din 2019 la 100.

rocklee

CUCULE ...tot timpul ai cantat fals [MINCIUNI ]... >:(


comisarul

supratraversare dn 73a/cf (din mers) fata de acum o saptamana s-au inaltat fiarele pentru stalpii de sustinere .


Europiu

Are și Pantazi (g4media) un comentariu pe tema "failed PPP" dar cred că e un pic prea politic pentru a fi linkuit aici.
The problem with the world is that the intelligent people are full of
doubts, while the stupid ones are full of confidence (Charles Bukowski).

nenea_hartia

Citat cristi5: ,,Cuc sugereaza un soi de incredintare directa la UMB (si alti constructori romani) pentru CoBra"

Eu zic să mi-o dea mie, că la origine sunt din chiar zonă și am doi verișori care pun gresie, faianță, zugrăvesc, sunt foarte serioși, dacă e nevoie ridică și grinzi. Dăm preț bun, luăm avansul, pe urmă om găsi noi pe cineva să facă un proiect, sunt atâția în minister care au carioci. La tuneluri mai lungi de 1 km verișorii mei nu s-ar băga totuși, că unul din ei are claustrofobie.

Lăsând ironia amară la o parte, sunt curios cine ar risca pușcăria să semneze aberațiile lui Cuc. Poate nu acum, dar alde ăștia n-or fi veșnici. Să fiu iertat pentru vorbele astea, dar mor când văd că nici un guvern nu ia în serios problema de pe Valea Prahovei, acolo chiar nu se mai poate circula. În condițiile în care, vorba lui @pasadia, TIR-urile sunt obligate să facă slalom prin acele de păr ale unui drum demn de anii 1970. Trebuie urgent SF făcut pe bune, de la zero, cum s-a sugerat aici, și în paralel centură de secolul ăsta măcar la Bușteni (dacă nu și Comarnic), plus lărgire DN1 cu câte o bandă pe unde se poate. Cu bunăvoință și ceva exproprieri se poate adăuga o bandă de aici și până la Poiana Țapului, la fel între Bușteni și Azuga, Azuga și Predeal. Poate pare frecție la piciorul de lemn, dar nici în halul în care e acum nu mai poate rămâne.

carutasul

Impresia mea e că tocmai aceste proiecte, care se țin lanț din vremea lui Năstase împiedică să se facă ceea ce e de făcut pe Valea Prahovei: un studiu serios al traficului din care să rezulte niște soluții cinstite și fezabile. Că o fi autostadă, drum montan sau potecă, orice proiect a fost eliminat  cu formula "acolo o să fie autostradă, nu are sens"... Au trecut 20 de ani cel puțin degeaba  și suntem aproape în punctul din care am plecat, cu amendamentul că în continuare guvernul știe mai bine ce trebuie: autostradă :) 

cristi5

Cateva pareri spun ca EU nu va plati pe CoBra decat alune, pt ca nu e pe niciun coridor principal, ca PiSi. Alte pareri spun ca va plati orice construim, pt ca istoric a finantat cam tot ce am cerut, facut cu respectarea regulilor, deci nu incredintare directa gen Bechtel (cum vrea Cuc acum).

Deci intrebarea este, ce isi permite Romania sa faca pe CoBra? Finantarea EU nefiind deloc sigura nu ne permitem sa ne intindem prea mult.

Alta problema e ca niciun partener international serios nu va dimensiona SFul pt trafic de weekend sau de vacanta. Or exact voturile alea le vrea politicul.

SFul e marea problema. Odata ce e gata un SF  gandit pt implementare incrementala, se pot ataca zonele critice gen Busteni.

Ionut

Daca se vrea, eu cred ca se poate face pregatirea PROFESIONISTA a proiectului cu fonduri europene (asa cum se actualizeaza/completeaza SF pentru A8, de exemplu). Asta inseamna un SF decent, studii geo etc etc. Dar nu se vrea/nu se poate. Pentru ca ne conduc niste idioti gen cuc. Fara documentatie solida, chiar nu are sens sa vorbim despre autostrada asta.

carutasul

Părerea mea e că nu contează dacă Europa va plăti sau nu. Mai ales că Europa e ea însăși în schimbare, nu știm cât și cum va mai fi cu "fondurile". Noi trebuie să ne facem treaba noastră și să aflăm care e soluția optimă ( mă refer la raportul cost/beneficiu) și după aia să vedem cum o finanțăm.   Dacă finanțează coana Europa, putem să o implementăm mai repede și toată odată, dacă nu se poate implementa pe etape, de la buget ( coane Fănică) , cred că asta e mai puțin important, important e să știm ce e de făcut. Tot din punctul meu de vedere, parteneriatul public-privat nu vizează voturile celor care stau la coadă vinerea pe Valea Prahovei- ăia au alte motivații pe parcursul săptămânii-   ci scoaterea unei investiții majore de sub controlul public care, coroboată cu un avantaj comercial ofeit investitorului duce la fix ceea ce știm cu toții.

rota

"Santierul autostrăzii Cristian - Râșnov"  video de la CNAIR

Video CNAIR

Ionut

Apropo. Eu cred ca solutia optima pentru CoBra este finanțare "hibrida" prin fonduri europene și PPP. Dar, evident, e solutia cea mai complicată dpdv birocratic. Nu este imposibilă. Doar că îți trebuie niște oameni competenti si de bună credință pentru a o pune în aplicare. Cu o soluție de genul ăsta riscurile se împart între statul român (cofinantare fonduri EU, exproprieri, AM etc), UE și privați. Super complicat, dar ieftin pentru fiecare parte implicată.

Evident, trebuie foarte bine pregatit proiectul... studii studii studii...

pentium10

Waze advocate, Google Developer Expert, In Mures

alexandruduma

#21117
Nimic nou la Straco, vedem la nod imediat daca mișcă ceva.


(GPS)

(GPS)

(GPS)

Powered by API/PUM imgur uploader

voicul

Chit ca Cobra nu e pe coridor, la cati bani NU a luat RO de la UE, cred ca se poate face o finantare pentru acest sector. Pe de alta parte o sa dureze. Daca peste 1an o sa avem o firma castigatoare sa faca SF-ul eu deja zic ca suntem pe plus.

Vlad94

Care este stadiul Nodului Chețani? Ar putea fi gata în aceelași timp cu tronsonul Astaldi?