Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 7 Guests are viewing this topic.

marinul

Pun cateva din nodul Biharia. Au inceput decopertarile pt largirea dn-ului.




















Powered by API/PUM imgur uploader

marinul

Vedere spre CF



Spre Suplac, se vad capetele pilotilor al pasajului peste dn






Trecem de CF, incep sa se ridice structurile, din pacate nu am putut face prea multe poze aici














Powered by API/PUM imgur uploader

marinul

Mai departe spre granita, poze cu terasament, podete, etc

















Powered by API/PUM imgur uploader


voicul

^Cred ca e prima data cand vad macarale fixe pe un santier de autostrada/sosea.

marinul

ultimele poze intre km 63 si granita

















Vecinii au mai inaltat putin terasanentul








Acestea cred ca sunt structurile pt viitorul punct de frontiera




Powered by API/PUM imgur uploader


Cam atat, mie imi place cum se misca, erau echipe care lucrau si azi. Au terminat forajele si la pasajul de la km 63. Vroiam sa fac mai multe poze chiar aveam la ce, dar nu s-a putut de data asta

danutzu_1069

#21066
Aia vroiam sa zic si eu... Macarale turn pe santier de autostrada....
Astea se folosesc pentru manevrat volum mare de armatura si cofraje... Ori la un pasaj de autostrada....
In fine, poate le-a dat mai ieftin asa... a lor fiind, si ii cost doar verificarea iscir dupa montaj...
Altfel, chiria nu este mica...

LE: par sa fue inchiriate

alinuttt

S-au m-ai folosit la viaduct Aciliu și la viaduct Săcel.

cristi767

https://www.g4media.ro/breaking-dancila-renunta-la-constructia-autostrazii-comarnic-brasov-in-parteneriat-public-privat-in-prima-sedinta-de-csat-o-declaram-de-importanta-nationala-si-o-construim-din-fonduri-guve.html


Dăncilă renunță la construcția autostrăzii Comarnic – Brașov în parteneriat public-privat: "În prima ședință de CSAT o declarăm de importanță națională și o construim din fonduri guvernamentale"


danutzu_1069

Pam-pam...
Si uite asa ajungem la fonduri europene...
Sper sa nu fie prea tarziu...

pasadia

Până nu fac un SF nou nu ajung nicăieri. Back to 2014, când începuseră procedura de licitație pentru SF, anulată intre timp.

vancouver

#21071
^^ asadar si prin urmare:  :D >:( (un ochi rade, unul plange)

Quote,,După cum știți, autostrada Comarnic Brașov este în parteneriat public-privat. Am avut solicitare din partea unei societăți chinezo-turce. Eu am hotărât, împreună cu colegii mei, să scoatem din parteneriat public-privat, iar în prima ședință de CSAT această autostradă să devină de importanță națională sau de infrastructură critică, astfel încât să putem să demarăm cât mai repede lucrările pentru această autostradă. Birocrația este destul de mare, procedurile sunt complicate, la noi s-a format această instituție a contestațiilor și, pentru a trece de toate acest obstacole cred că soluția este ca această autostradă să devină de importanță națională astfel încât să începem construcția cât mai repede din fonduri guvernamentale", a anunțat Viorica Dăncilă într-o conferință de presă.

,,Nu pot să vă dau o perioadă, trebuie să văd votul din CSAT si apoi să fac o evaluare", a mai spus Dăncilă. (minutul 12:50)

Desi e o mare aberatie, culmea, totusi este o veste buna. In sensul ca prin PPP autostrada ar fi costat de ca. 4 ori mai mult decat facauta direct cu fonduri de la bugetul statului SI licitatie. Asa va costa doar cu ca. 40-50% mai mult, pretul faptului ca nu se mai face licitatie si firma ofertanta stie ca e singura si face preturile ca atare. Spaga inclusive. (spaga era inclusive si la PPP).

Asa ca una peste alta fata de PPP acum numai de la buget si fara licitatie avem o reducere de ca. 3 ori a costurilor... Tot e un pas inainte.

Pe fonduri EU exclus sa intre mai tarziu, o procedura fara licitatie nu este acceptabila si legala in UE (nici in Romania nu este). De aceea si vorbeste de CSAT doamna PM, pentru ca evident trebuie o metoda de a ocoli legea normala... Iar daca se blocheaza in CSAT atunci va da vina pe Iohanis, ca a blocat autostrada (sah, mat sau pat... crede ea o miscare inteligenta - pentru inteligenta ei este intr-adevar ceva wow  :lol: )


PS. Sa nu uitam, autostrada este parte a MasterPlanului, eligibila din fonduri UE de coeziune, bani sunt destui, si ca pe fonduri UE ar costa doar un sfert din suma rezultata in urma licitatiei, suma care evident e mai mica decat orice rezulta fara licitatie. Adica actuala procedura tot jaf la drumul mare este, dar macar de 3 ori mai ieftin decat jaful numit PPP.

Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

luc

#21072
Dap, rezultat prevezibil: acum 2 luni (și) aici pe forum se anticipa acest deznodământ, ani pierduți...

De la buget? Din câte știu este eligibil pentru fonduri europene. Sper să fie învățare de minte și pentru alte  autostrazi unde s-a vânturat PP...

Introducerea CSAT în discuție este din ciclul "Povești de adormit copiii" sau Veorico fă-te că lucrezi!

cristi5

#21073
Pt mine acest PPP era sa OUGul pe justitie. Ma gandeam zilnic, oare se "da" azi? Deci, o veste excelenta.

In plus, inca un proiect aberant al lui Valcov cade. Motivatia lui era disperarea inchisorii, nu sa dea poporului autostrazi. Toata acrobatia cu Ghizdeanu si comisia de prognoza (really? prognoza a ce?) cade de asemenea. Speram si pe A8...

Dna pare sa vorbeasca de o incredintare directa, gen Bechtel, sa ocoleasca contestatiile. Nu stiu cine a mintit-o ca e posibil.

Pe urma mi se pare revoltator ca dna invoca birocratia. Pai cine a creat birocratia de-a lungul deceniilor, nu marele ei partid, votat de birocratii la care le-a marit salariile (chiar asa, pt ce?) si de familiile lor? Nu e ea insasi o exponenta majora a birocratiei?

Daca e serioasa despre birocratie vrem sa vedem cateva sute de concedieri in CNAIR, simplificarea procedurilor si concederi pe tot traseul atribuiri licitatii, expriprieri, AM, AC...

Im plus, sa numesti contestatiile birocratie (sugerand ca sunt inutile) e o noua jignire la adresa justitiei si pietei libere.

———

Ce facem mai departe?

Mi se pare incredibil ca dupa atatea decenii Romania nu are un SF clar pt acest proiect.

Daca ar avea, eu cred ca ar trebui identificate urgent segmente/lucrari de arta pe acel traseu care asigura ocolirea statiunilor, mai ales Busteni si alte locuri cu densitate mare de puncte (treceri pietoni, curbe stanga etc) care rup fluxul.

TibiV

Ionut,
am mai propus asta, dar ai refuzat...

CoBra cred ca merita un subtopic dedicat.

De fapt mai multe.
A3 merita o "segmentare".
Oricum A3 intreg (inclusiv Bv-TgM) NU VA EXISTA in timpul vietii noastre.
A3 din carioca NU va exista pentru urmatorii 20-30-40 de ani...
Timp in care multi useri de pe forum ne vom retrage din "cauza naturala suprema"... :(

Din toate punctele de vedere, A3 difera total de A1.
A1 este cerinta expresa a UE, A3 este o "cocoseala" a multor guverne.

Nu vom avea in urmatoarele decenii altceva decat A3.1 Bucuresti-Brasov si A3.2 Tg.Mures-Oradea.
Din pacate...
Dar daca (atunci cand iti vine si tie vremea) vei lasa forumul pe mainile cuiva priceput, poate vor afla si stra-nepotii nostri cum a fost cu A3 si, in general, cu autostrazile din Romania...
Dar A3 continua NU va exista pentru noi, cei care suntem astazi pe forum... :((
Mama proștilor este mereu gravidă... :)