Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

1 Member and 50 Guests are viewing this topic.

phb2

#2040
Merci pour ce renseignement ; à titre personnel, je considère que c'est une bonne chose que CCCC ait renoncé.

Vu les déboires Impreglio à Aciliu, et malgré la bonne impression laissée par UMB à Tm, ma préférence va également à Vinci ( n° 1 européen ) et Strabag ( n° 5 européen ) qui me semble faire de l'excellent travail en Roumanie ( comme dans les autres pays ou Strabag travaille ).


tonică

pai s-a mai pus stirea originala, de unde au preluat si astia trunchiat.
Oricum despre asta se auzise cam de-acum o luna, nu? Eu parca am citit pe undeva, ba pe aici, ba pe ssc cum ca unii dintre participantii la licitatie ( adica vinci/strabag...) au cerut modificarea traseului in dreptul oraselor sinaia si busteni, mai scump dar cica mai sigur.
Acum ca nenea şefu zice cum ca ei, cnadnr-ul a decis asta e cred eu doar o intorsatura de penel cat sa dea bine-n presa dar si confima zvonul de acum o luna. Iar daca zvonul spunea ca aceasta propunere venea de la vinci/strabag iar ei au adoptato imediat cred ca-i cam evident cine va fi desemnat castigator.

Ionut

V-am zis, pariati pe Vinci-Strabag. Modificarea traseului, ultimele stiri? Va spune ceva? Hai ca nu e greu. :) Asteptam contestatiile... pentru ca vor fi. Doar daca nu cumva UMB si Impregilo vor primi ceva pe Sebes-Turda, iar CCCC vor primi A0 (Bucuresti). La urma urmei ar fi bine... sa fie toti multumiti si sa inceapa lucrarile. Ar fi ceva.

rocklee

cei de la cccc..cred ca vor primi alt ceva .....pote vitorea autostrada transilvania..... :p

SILVIUFG

Auuuuu!! Deja avem vreo 2000 de km de autostrazi cel putin. Judecand dupa ritmul in care se construieste coridorul 4 probabil ca in 30 de ani vom avea si coridorul 9 si A3 Transilvania si A6 poate si Tg Mures-Iasi. Si Brasov-Sibiu si Pitesti-Craiova Si bineinteles A0 complet :D Mai nou a aparut si Brasov-Bacau.   8) Ce ne facem cu atatea autostrazi????

doryan93

#2046
China Communications Construction Company Ltd cea mai importantă companie din China, care activează în sectorul construcţiilor de autostrăzi s-a retras din cursa pentru desemnarea constructorului tronsonului de autostradă Comarnic-Brașov.

http://www.capital.ro/detalii-articole/stiri/chinezii-au-iesit-din-cursa-pentru-cea-mai-asteptata-autostrada-din-romania-186466.html
Ai avut dreptate Ionut in privinta celor de la CCCC, ca renunta la Comarnic-Brasov.

tonică

fireste c-as fi naiv sa cred ca se ia in vreun fel in considerare 'spumele si nervii' nostri de pe aici ori de pe alte forumuri dar coincidenta ori ba, cei cu electricele si-au facut timp sa se dea jos din pat si-n doru' lenii sa faca ce trebuia facut de atata vreme cat sa nu-ncurce lumea. Atat la a3, la pasajul peste cb cat si la a1 pare-se, la sebes, s-au tocmit lucrurile intr-asa fel incat sa nu mai existe impedimente in calea constructorilor.
Deci liber la asfaltat ce ramasese pe a3, pt ca mai apoi sa mute grinzile spre popasului...

nenea_hartia

Pentru aducere aminte, aici este studiul făcut anterior de Vinci-Aktor pentru Comarnic-Brașov.

bogdymol

^ Multumim nenea_hartia.

Ma uit la pdf-ul cu sectiunea transversala tip si ma intreb de ce nu s-au folosit de o prevedere a normativului romanesc de autostrazi care spune ca la campie benzile au 3,75 m latime, dar la munte se pot utiliza benzi de 3,50 m. La fel si cu banda de urgenta (2,50 -> 2,00) sau cu zona mediana. Nu ar scadea costurile cu mult, dar ar fi ceva.
Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele

dorum

#2050
oare aici tunelurile se vor face cu TBM-uri? ca banuiesc ca tra sa sape in roca...vad ca in acest studiu figureaza aprox 14km de tunel...impresionant!

Archi

Din cate stiu eu este greu sa aduci TBM pe un tunel de autostrada, si nu se merita pt. tuneluri mai mici de 5km. Un TBM are cam 100 de metri cu toate instalatile, si este foarte greu sa il pui pe pozitie, iar apoi sa il scoti, si efectiv dureaza mult mai mult decat sapatul in sine. Exista alte masini de sapat tuneluri ceva ce seamana cu niste excavatoare, doar in loc de cupa au niste freze. Nu stiu cum se numesc, dar am vazut pe Discovery.  :D

dorum

ma gandeam ca poate il aduc pe asta... :) :) :) :)


Goldmund

#2053
Nu conteaza cum vor face tunelurile intre Comarnic si Brasov, cert este ca vor fi multe tuneluri, unele destul de lungi, unele sub orase(?) precum Sinaia si Busteni(dupa ultimele 'retusuri' la proiect)...
Va fi poate cea mai spectaculoasa autostrada din regiune :zen:

alecu26

Quote from: bogdymol on September 15, 2013, 01:11:11 PM
^ Multumim nenea_hartia.

Ma uit la pdf-ul cu sectiunea transversala tip si ma intreb de ce nu s-au folosit de o prevedere a normativului romanesc de autostrazi care spune ca la campie benzile au 3,75 m latime, dar la munte se pot utiliza benzi de 3,50 m. La fel si cu banda de urgenta (2,50 -> 2,00) sau cu zona mediana. Nu ar scadea costurile cu mult, dar ar fi ceva.

da, dar in conditii de viteza de 80km/h daca nu ma insel. Si probabil s-a cerut cu totul altceva.

Sa nu uitam ca oferta Strabag de atunci a fost descalificata pentru mai putin: 0,5 metri doar pe poduri...care chiar ca e permisa de normativ. Citez din memorie: latimea podurilor foarte mari se poate stabili prin proiect. Plus ca exista o contradictie de latimi intre normativul general de poduri si normativul general de autostrazi. Dar atucni se cauta sa se descalifice cu orice pret oferta Strabag si se cautau motive, exact ca si Colas la Tm-Lugoj Lot 2.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).