Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

1 Member and 51 Guests are viewing this topic.

alecu26

Quote from: nenea_hartia on September 15, 2013, 12:43:54 PM
Pentru aducere aminte, aici este studiul făcut anterior de Vinci-Aktor pentru Comarnic-Brașov.

wow...cum de a ajuns public?
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

alecu26

Quote from: dorum on September 15, 2013, 05:23:56 PM
oare aici tunelurile se vor face cu TBM-uri? ca banuiesc ca tra sa sape in roca...vad ca in acest studiu figureaza aprox 14km de tunel...impresionant!

e foarte neobisnuti si scump de sapat cu TMB la autostrada, indiferent de lungimea lui. TBM e foarte bun in roca slaba si foarte slaba. Nu prea e cazul la Comarnic-Bv.

Acum din ce stiu nu mai sutn 14 km de tunel. Sunt mai putine, dar grupate in 3 tuneluri mai mari.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

bogdymol

Din normativ, citire:
- art. 21: pe sectoarele de munte, cu relief foarte accidentat, nu este obligatorie banda mediana (zona mediana)
- art. 24: la podurile foarte mari latimea se va stabili prin proiect (adica lasa la latitudinea proiectantuli sa decida latimea)
- art. 32: in tunelurile de peste 2 km lungime se prevad locuri de stationare (30 m lungime x 3 m latime) la 1 km distanta intre ele
- art. 35d: sistem de ventilatie la tunelurile de peste 300 m
- art. 35e: instalatii de luminat la tunelurile de peste 200 m
- art. 38: tunelurile de peste 1000 m vor avea imbracaminte de ciment (in loc de asfalt) pentru protectia impotriva incendiilor
- art 53: viteza de proiectare pentru autostrazi: 120 km/h (regiune de ses), 100 km/h (deal), 80 km/h (munte) [in pdf-urile de le-a pus nenea_hartia se vede ca pe Comarnic-Brasov viteza de proiectare e 120 km/h]
Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele

alecu26

si concluzia e....pot sa foloseasca caracteristici de munte (privitoare la geometria caii) daca viteza e de campie????

Eu zic ca nu...ca la acele elemente mai inguste sunt corelate si cu viteza mai mica (adica siguranta mai mare).
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

bogdymol

Bun, dar de ce folosesc viteza de campie cand acolo e munte toata ziua? Tot ne plangem ca nu avem bani de autostrazi, ca sunt scumpe etc. De ce sa nu folosim o viteza de proiectare mai mica daca tot e permisa de normativ? Nu cred ca pateste nimeni nimic daca pentru vreo 40 km (cat e bucata mai complicata din Comarnic-Brasov) se va folosi 80 sau 100 km/h ca viteza de proiectare. Un autovehicul modern poate circula fara probleme cu 120 km/h pe un drum proiectat pentru 80 km/h.
Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele

alecu26

cum era vorba aia....prostul pana nu e fudul nu e prost destul????

S-a facut la fel si cu Autostrada Transilvania. Se preta perfect la 100km/h sau chiar 80 si 120 in functie de portiuni. Dar a venit o Ileana Tureanu si a spus ca daca tot dam bani sa o facem la 120. Daca se mergea pe viteze micsorate se puteau ocoli asa bine dealurile si muntii si vaile, incat ne incadram in costuri ca la campie aproape si poate in acest caz aveam mai multi km facuti.

Din ce-mi dau seama, proiectul initial din 98 si chiar si cel initial a lui Vinci din 2004 era cu viteze mai reduse.

Si ca sa invatam o lectie de istorie.....si cum istoria e ciclica read this:

http://www.hotnews.ro/stiri-arhiva-1230010-strabag-vinci-vor-reintre-cursa-pentru-autostrada-bucuresti-brasov.htm
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

nenea_hartia


Earthchild

Quote from: alecu26 on September 16, 2013, 12:23:43 AM
cum era vorba aia....prostul pana nu e fudul nu e prost destul????

Prostul nu e prost destul, pana nu e si fudul...

CornelB

#2063
Pana cand "visele" frumoase cu autostrada strabatand muntii vor deveni realitate, sa ne concentram putin pe portiunea pe care se lucreaza, adica CB-Popasului.
Dupa "caderea" retelei electrice, se lucreaza la finalizarea pasajului peste CB.
In rest, pe toata lungimea segmentului pana in Popasului este totul gata, cu exceptia stratului de uzura.
In Popasului, se lucreaza in paralel la rampa de urcare si dupa parerea mea, la bretelele de acces in si de pe autostrada:





Spre Centura:


Spre Popasului:












Telvanni

Stiu ca pun cea mai idioata intrebare posibila, dar nu ma pot abtine: cand au spus ca vor deschide pana la Popasului?

Tavi

Daca nu aduc toate grinzile depozitate acum in exteriorul centurii nu prea vad cum ar putea sa deschida traficul. Poate doar pe un sens si celalalt sa ramana tehnologic.

cutter

Poate cineva să-mi explice care este rostul bordurilor de pe acest segment de autostradă? Estetic?

Mulțumesc.

dr4qul4

sunt mai multe motive:
1. tin pietrisul pe margine
2. economie de combustibil pentru masinile de la paza care merg pe banda de urgenta. nu lasa apa sa se scurga, asadar se reduce forta de frecare iar masinile pot zbura pe autostrada. din acest motiv isi pot cumpara si barci dupa ploi.
3. costuri mai mici cu inlocuirea parapetulu. in caz de impact protejeaza parapetul pentru ca vor actiona ca o rampa si masina va fi aruncata peste.
4. aveau oricum prea multe de pe vremea lui videanu
5. daca tot le aveau au mai incasat niste bani si pentru montarea lor.


PS. nu glumesc cu apa. DN7, pe ploaie, la tartasesti, din cauza ca trotuarele sunt mai inalte decat soseaua, devine canal navigabil pe prima banda. pacat de proiectare pentru ca acea reabilitare a fost foarte bine executata.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

CornelB

Quote from: Telvanni on September 17, 2013, 08:42:00 PM
Stiu ca pun cea mai idioata intrebare posibila, dar nu ma pot abtine: cand au spus ca vor deschide pana la Popasului?

Spuneau cei de pe santier, ca deschiderea este prevazuta pentru jumatatea lunii octombrie, inceputul lui noiembrie.

CornelB

Completare la pozele de ieri.
Pilonul de pe partea cu centura, finalizat, astepta grinzile sa fie asezate pe el:


Pilonul de pe partea cu Domus, cofrat si armat, asteapta betonul sa fie turnat in forma:D