Autostrada A7 Ploiești-Milișăuți

Started by Ionut, December 18, 2011, 09:02:16 AM

Previous topic - Next topic

3 Members and 16 Guests are viewing this topic.

ultrasbz

#3720
Am observat acum ca in partea de nord a podului, drumul va trece destul de aproape de aceasta antena:





Nu stiu pentru ce e sau daca ar putea cauza probleme/intarzieri cu avize speciale.

Ionutcatalin

^ Este un releu care asigura acoperire pentru telefonia mobila. In mod normal operatorii au redundanta pe astfel de noduri, deci chiar daca va trebui relocat acel releu, nu ar trebui sa existe un impact semnificativ in reteaua mobila, plus de asta pe la noi in industria telecom lucrurile se misca destul de repede.

pelan87

Nu ar trebui sa puna probleme acel releu, presupunand ca nu vor fi demolari, exista un culoar de cel putin 100m intre constructii, iar releul este destul de mult in afara acestui culoar.





Powered by API/PUM imgur uploader

ultrasbz

Din fericire se pare ca avem imagini Street View si pe acele drumuri de pamant.
Nu stiu cum se va face, dar acolo drumul va trebui sa urce cam 17m altitudine in aproximativ 150m.
Sau podul sa fie suspendat pana aproape de platou.




pelan87

^
Autostrada va fi oricum "cocotata" pe niste pile acolo, nu va fi la cota terenului natural, deci diferenta de nivel vai fi mult mai mica din punctul asta de vedere. Plus ca apoi, probabil, vom avea un mic debleu acolo unde autostrada "musca" din platou.

Sau, o sa inalte putin mai mult ultimele randuri de pile, cam cum e proiectul de la podul peste Olt de la Slatina, pt ca si acolo trebuie urcat un deal cu o diferenta de nivel mult mai mare decat aici. Sa nu le vina vreo idee de copy-paste, ca sunt prea multe asemanari si parca tot Consitrans a proiectat si podul de la Slatina, nu?

Dar, cum spunea si horatiu.cosma, poate vom avea o deschidere mai mare cu un tablier metalic peste albia minora, caci in zona unde o sa fie traversat raul, albia minora are latimea destul de mica, pana in 200 m. Albia majora totusi cred ca poate fi strabatuta fara probleme cu deschideri de 40 m si grinzi de beton.

voicul

Si eu cred ca o sa se mearga pe varianta asta hibrida: grinzi de beton+ tablier metalic. Pare cea mai ieftina si sigura varianta.

Intradevar podul peste BZ ar putea fi proiect separat, mai ales ca exista noduri inainte si dupa el. Cum deschiderile partiale sunt SF in RO, deci sunt rare, podul separat ar insemna muzee mai putine.

cristibur

Sper sa nu fiu considerat off-topic. O alta idee pe pe care vreau sa o aduc in discutie ar fi - in loc sa investim in poduri lungi - ar trebui investit, poate, in regularizarea sau canalizarea albiilor macar in anumite zone. Zona de deal si ses a Moldovei e plina de astfel de rauri care in mod normal au un debit scazut dar care pot creste exponential in anumite conditii.

Un bun exemplu ar fi raul / paraul Cuiejdi in Piatra Neamt care a fost canalizat in anii 1970 / 1980 in zona in care traverseaza orasul. In mod normal e un parau minuscul, dar albia betonata are undeva la 4 metri adancime si 20 de metri de pe un mal pe altul.

Beneficiile ar fi nu numai legate de lucrari de infrastructura peste o albie mai scurta, dar si de prevenire inundatii sau recuperare de teren pentru agricultura / imobiliar etc.


Ionut

#3727
Păi e offtopic daca nu tine de A7. Nu? :) Discuția însă e utila atat timp cat se discută punctual de exemple de genul ăsta din traseul A7.

Legat de regularizarea râurilor, stiu ca nu e DELOC o metodă agreată de autoritățile de mediu (în special Apele Române dar și cei de la APM-uri care sunt atenți la biodiversitate). Erau discuții de genul ăsta pe PiSi parca, unde "umblarea" la Topolog era foarte problematică.

Dar repet, daca vedeti PE TRASEUL A7 exemple de genul ăsta, puteți scrie și dezbate.

panzer

Orasul Buzau a fost inundat de raul Buzau inainte de amenajare. Imi povestea tata cum gaseau pesti prin gradina dupa retragerea apelor. De unde si dig-ul mare spre oras. Nu sunt de meserie dar mi se pare ca digul a fost construit peste nivelul natural de pe partea opusa, probabil ca apa sa se duca in camp spre est si nu catre oras.

Povestea podului de la Maracineni e si mai buclucasa de atat si are implicatii de toate felurile:
- lipirea podului nou pe fundatiile podului vechi. Noi care am crescut in zona stim ca podul nou a fost mai mereu inchis pt reparatii, luat la pila, atat pe vremea lui Moshu cat si dupa.
- lipsa oricarei lucrari de mentenanta in albie coroborata cu multiplele balastiere. Eu am copilarit in Micro 3 si exact la Maracineni mergeam la scaldat. Chiar si in zilele cu seceta teribila cand raul abia il mai vedeai, la piciorul podului (exact cel care a cedat) nu atingeam fundul. Cei mai teribilisti se urcau pe picior si sareau in apa. Albia este suficient de larga a.i. sa se poata devia cursul si sa refaca pragul albiei in zona ultimului pilon.
- in albie exista o serie de cuburi de beton inalte cam de 1.5m. Nu stiu exact la ce folosesc, dar asa am scapat cu viata la o viitura. Eram copii si aruncam cu pietre in balti sa killerim broaste. A venit o viitura din senin (nu ploua, deci probabil o golire la Candesti). Am ramas marcat cu ce viteza veneau bustenii peste noi. Aceste cuburi de beton ce rost au? In afara de a salva copchii idioti si inconstieni, cum eram noi!

Nu am povestit amintirile mele din copilarie caci nu sunt Creanga. Vroiam doar sa va spun ca un pod cu o deschidere de 1300m pentru raul Buzau este overkill.

Podul interbelic de la Maracineni (asanumit Nemtesc) rezista foarte bine daca cineva avea grija de el. Mai norocos a fost podul CF de la Vadul Pashii.
De fapt noul pod de la Vadul Pashii este contruit cu pilonii in albie. Vedem din reportajele colegului shoppy ca nu e chiar usor sa construiesti in albia Buzaului (iti mai fura catrafusele din cand in cand :) ), dar asta nu inseamna ca vrei un hobanat de  1300m si 200 mil euro. Celelalte poduri rezista bine merci, si acum de bine de rau vor fi 3 functionale.
Foarte bine pozitoanate nodurile in zona Buzau a.i. daca se intampla ceva unui pod sa poata fi usor deviata circulatia pe celelalte.

In alta ordine de idei, nu vi se pare ca au mers iarasi pe o autostrada foarte dreapta, un nou Drajna-Fetesti?

Ionut

#3729
Stai ca nu a zis nimeni de suspendat ca la Brăila cu deschidere 1.3 km! Dar nici deschideri de 40 m cu pile în albia minoră! Trebuie găsit un echilibru. Trebuie proiectat cu grija! Trebuie evaluate costurile mai ridicate pe termen scurt fata de costurile cu întreținerea pe 100 de ani (cat trebuie să tina). Nici nu mai zic de riscurile sa-ti ia Buzăul podul cu totul cand vine viitura. Ca va veni, garantat.

Ati uitat de Basescu... buzoienii ii și ziceau podul lui Traian celui de la Maracineni după ce a venit cu surle și trambite "sa il repare" după o viitura...

Si acum câteva veri a fost RK pe pod. Vreti sa stiti cum s-a circulat?

Vrem asta pe A7 periodic?

PS: Am crescut la 500 de metri de podul asta pe care l-am văzut de cand ma stiu de la balcon...

danpandrea

Google Maps:
DNCB - Mizil - DN2 Viitor Nod Spătaru: 97,3 km în 1h11m (via Urziceni e cu 2 minute mai rapid)

DNCB - DN2 Viitor Nod Spătaru (pe A3, A7, calculat la 120km/h): aproximativ 94km în 46 minute.

pasadia

As zice ca e mic castigul de timp pe comparatia asta. Adica mno, eu imi fac calculele pe zona mea: Brasov - Sibiu acum e 2 ore, poate 2 ore si 15 minute, daca as avea autostrada ar fi jumatate (mergand legal, 130km/h). Brasov - Oradea e 6 ore (5 jumate daca fortez nota). Cu autostrada ar fi exact 390km - hai cu oprire si intrat/iesit ar dura 3 ore jumate.

In principiu, cam pe oriunde prin tara, autostrada scurteaza la jumatate timpul de parcurs pentru masini mici (adica de la o medie de 60-65km/h se ajunge la 120-130km/h). Evident exista exceptii: in cazul A7 nu se va intampla asta (vitza medie curenta e uzual mai mare), in cazul A8 castigul va fi mai mare (zona montana impun o viteza medie mai mica, plus indreptarea traseului)

carutasul

Aici se aleargă pe DN2 ca la nebuni, de asta iese comparația așa. Dar eu chiar și ultima dată când am fost în zonă tot pe traseul cu A3 ( fără A7 din păcate :) ) am mers, că nu îmi place ruleta rusească :) 

pelan87

^
Corect, marele avantaj al A7 va fi ca o sa ne scape de DN2-ul asta criminal. Timpul de parcurs nu se va reduce la jumatate ca prin alte zone tocmai pentru ca pe DN2 viteza medie e mult mai mare de 60-65 km/h.

Iar calculul lui @danpandrea probabil e facut acum, cand traficul este foarte scazut. Caci in mod normal, daca de pe DNCB (intersectia cu A3, presupun ca de acolo a calculat @danpandrea) o iei pe Urziceni, poti pierde 10 minute lejer numai ca sa iesi din DNCB si sa intri pe DN2, la Afumati. Dar chiar si in conditiile acestui calcul, 46 de minute fata de 1h 11m, inseamna o reducere cu o treime a timpului de parcurs.

razvan96

Cine a facut SF-ul pentru DX Braila-Galati a avut inspiratia ca pe langa deschideri de 40 de metri pe viaductele de acces sa proiecteze un pod hobanat cu deschideri 80+130+80 pentru supratraversarea albiei minore a Siretului, si asta in vremea in care SF-urile erau maculatura si se faceau ca sa fie. Refuz sa cred ca putem avea acum o solutie tehnica mai proasta decat intr-un SF din 2008-2010.