Autostrada A7 Ploiești-Milișăuți

Started by Ionut, December 18, 2011, 09:02:16 AM

Previous topic - Next topic

7 Members and 35 Guests are viewing this topic.

florin74

Aproape toate podurile peste Mureș au deschideri mai mari. Au mai fost ceva inundații pe Mureș, dar nu de amploarea viiturilor care sunt pe Buzău, Trotus, Putna. Eu la asta m-am gândit. Sunt mult mai violente decât inundațiile de pe Mureș. Și la fiecare inundație s-a bătut recordul stabilit la cea precedenta, ca debit. Îmi aduc aminte în 2010 cum a fost Siretul... A avut în tara la întrare un debit de aproape 4000 mc/sec, fata de o medie de 400 mc/sec. A fost groaznic.

pelan87

Eu sunt de acord cu @florin74. Cam toate raurile incepand de la Buzau si pana la Trotus pot pune probleme. Se vede si in imaginile din satelit de pe Google Maps, ca toate au albiile largi si pline de aluviuni recente (albiile lor sunt distinctive in imaginile satelitare). Asta e un semn de frecvente inundatii/viituri. Buzaul chiar a pus probleme recent, cand viitura a distrus cateva grinzi metalice depozitate pe santierul noului pod de la Vadu Pasii de pe DC15. Iar in 2005 i-a dat "dauna totala" batranului pod de la Maracineni, pe DN2.

Chiar sunt curios cum vor fi proiectate podurile astea. Avem destule rauri aparent inofensive, dar periculoase, de traversat pe traseul A7 pana la Bacau: Buzau, Ramnic, Putna, Susita, Trotus, de ce nu si Ramna sau Milcov.

dr4qul4

Nu vorbim aici de Siret, pentru ca nu avem nici nu pod mai mare peste el.
Inundatiile din zona sunt declansate de schimbarea brusca a albiilor. Imediat ce ies dintre dealuri, raurile ajung intr-o zona plana pe care o inunda. Dar isi pierd si din viteza cu ocazia asta. Inundatiile cele mai mari apar cand Siretul vine umflat si el, si raurile mici nu se mai pot scurge.
Cel mai mare rau din zona este Bistrita. Aproape dubla fata de Trotus. Restul sunt niste paraiase care se umfla din cand in cand.
Dar nu cred ca vom vedea deschideri de 300 m (cam atat este albia trotusului pe traseul A7). Podul actual de pe DN2 cat are? nu cumva e tot cu deschideri de 40m?
Pe restul raurilor (si cred ca sunt vreo 10 in total) cred ca vom avea 3-4-5-6 deschideri a cate 40m.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

pelan87

@dr4qul4, podul peste Buzau va avea vreo 1300 metri, iar cel peste Putna pare ca va avea vreo 700 m. Peste Trotus pare a fi cum spui tu, vreo 300 m. Iar celelalte mai mici, sunt pana in 200-250 m, intr-adevar.

De departe cel mai interesant va fi podul peste Buzau, dar daca va fi proiectat cu dedicatie, o sa bage un copy-paste scurt si vom avea 30 si ceva de deschideri a cate 40 m.  :o

dr4qul4

Podul peste Trotus va fi aproape identic ca cel peste Buzau. Daca vor avea 1300m, atunci sunt copy-paste de la cel peste Bistrița.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Ionut

#3710
Vă confirmă un buzoian de 37 de ani care a văzut poduri (DN2 la Maracineni și DC15 la Vadu Pașii) făcute praf de Buzău. Nu e de gluma cu apa asta, chiar și cu barajul de la Siriu care mai îmblanzeste cat de cat.

Albia este FOARTE lată, adâncă, plină de aluviuni și e un coșmar să pui pile în asa ceva. Mai ieftin si sigur iesi sa faci deschideri maaaari. Sper sa nu ii bată gândul sa bage deschideri de 40 m în albie...

Parerea mea e ca nu merge copy paste după podul de peste Bistrița de la Bacău.

slartibartfast

Barajul de la Siriu nu prea are ce efect să aibă, dat fiind că e foarte sus, iar până la orașul Buzău, râul Buzău primește o grămadă de afluenți din dealurile de la curbura Carpaților, care trag multă apă la topirea zăpezilor și la ploi. Singurul baraj care poate să regularizeze un pic debitul e cel de la Cândești, dar acela e mic, iar lacul de acumulare are capacitate redusă. N-ați auzit să fie inundat orașul Buzău pentru că el e construit undeva alături de râu, iar albia lui este foarte largă, să aibă loc să preia fluxuri mari: uneori poți să-l treci înot fără emoții, dar după câteva ore să vezi că s-a umflat de ți-ar fi frică și cu barca. Din punct de vedere al podurilor, Buzăul e aproape comparabil cu Dunărea: nu e de mirare că podul de la Brăila are 2000 de metri și ăsta 1300. În mod sigur va trebui să aibă deschideri mai mari de 40 m. Ar fi de gândit dacă nu ar merge un hobanat.

ultrasbz

#3712
Asa arata zona pe unde va trece podul peste Buzau. Sunt fix 1300 m intre marginile albiei.



Acesta este profilul altitudinii. 82 m pe maluri si aproximativ 76 m pe vale.



Sa facem un zoom pe capatul din nord. Probabil vor incerca sa-l strecoare intre sat si acele constructii.



Si un zoom pe capatul din sud.



Mie mi se pare bine ca podul este prins pe Buzau - Focsani, astfel cresc sansele sa fie gata Ploiesti - Buzau cat mai repede posibil.

Ionut

Voiam sa fac eu ce tocmai ai facut tu, multumesc de efort! :cheers:
Exact ce va spuneam cu albia.

Nu dau 3 Muresuri pe Buzăul meu. :lol:

voicul

Pun link-ul pentru harta interactiva, ca asa in afara de DX5 de care nu am auzit niciodata, nu e nimic nou pentru cei de pe forum.

Autostrada Moldova (A7) sau Drumul Expres (DX5)? Traseul OFICIAL pentru Ploiești-Buzău-Focșani-Bacău-Pașcani / Diferența între drum expres și autostradă

https://monitorizari.hotnews.ro/stiri-infrastructura_articole-23895837-autostrada-moldova-a7-drum-expres-dx5-traseu-oficial-harta-ploiesti-buzau-focsani-bacau-pascani.htm

vancouver

Da, podul peste Buzau nu e gluma.

Eu as cere Consitrans sa finalizeze cat mai repede proiectul podului si l-as licita separat, numai podul (fara asfaltare, marcaje, rosturi). Sa-l faca poate o firma specializata gen Retter, Baxcom, UMB sau chiar si o alta firma romaneasca locala, care altfel nu are sanse la autostrada.

Daca se reuseste devansarea cu ca. 1 an a podului atunci ar fi excelent, restul se poate face mult mai repede.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

Ionut

Pe hârtie pare un plan bun, dar uiti ceva esențial: cat de prost face licitațiile CNAIR.

miahi

^^ E vorba si de "disponibilitatea" CNAIR de a face si gestiona doua licitatii in loc de una. Mai multa munca, mai putin frecat menta. Curat inaceptabil!

horatiu.cosma

Maxim ce va proiecta acolo Consitrans va fi o deschidere mai mare, probabil cu tablier metalic peste albia minoră. În rest cu siguranță va fi copy paste Iptana 1970.

Nu prea cred că se va licita mai rapid podul acesta decât restul proiectului, din simplul motiv că pe drumul critic al proiectului e acordul de mediu care va ieși pentru tot traseul odată.

vancouver

Asa se face in Germania si astfel firmele locale au o sansa mult mai mare sa mai ia si ceva lucrari mai mari, nu doar reabilitari de poduri existente sau subantreprize pe la straini.

Si in Germania s-a intamplat la unul din podurile de pe A71 sa dea faliment firma constructoare si pana s-a facut o noua licitatie etc.. segmentul respectiv de autostrada s-a deschis din acest motiv cu vreo 4-5 ani intarziere.

In toate variantele exista + si -. Un mare plus la licitarea separata a structurilor mari: statul poate obtine un pret muuult mai mic. Dezavantaj corect, cum spui: daca sunt multe licitatii si multe contracte, CNAIR trebuie sa se ocupe de mai multe licitatii / contracte in acelasi timp, ceea ce poate fi contraproductiv.

Nu insist, doar zic ca se poate si asa.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.