Autostrada A7 Ploiești-Milișăuți

Started by Ionut, December 18, 2011, 09:02:16 AM

Previous topic - Next topic

6 Members and 11 Guests are viewing this topic.

danny_cbu

Tineti cont ca exista rectificara bugetara prin august. Daca UMB reuseste sa consume banii alocati la inceputul anului pana atunci, o sa primeasca sigur alti bani.

TibiV

Hai sa fim mai expliciti, au spus acelasi lucru si antevorbitorii mei, dar nu atat de punctat.

UMB va consuma banii alocati la inceputul anului (prin Legea buetului 2020 - sau 20-20, nu prea conteaza formularea...) pana cel tarziu in martie-aprilie.

Si atunci ce va face intre martie-aprilie si august?
Are doua variante:
1. Munceste "pe banii lor" (scuze pentru agramare, este intentionata...) in speranta ca vor fi platiti?! Se poate si asa, dar asta inseamna sa se imprumute la banci ca sa aiba cu ce. Iar bancile cer dobanzi/comisioane, ceea ce la un contract de multe sute de milioane iti poate da peste cap nu doar cash-flowul, ci insasi sanatatea financiara a firmei...
2. Le asigura muncitorilor cate 2 saptamani de vacanta la all-inclusive in Antalya. Cred ca ar fi mai ieftin decat varianta 1....
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

dr4qul4

Eu nu inteleg ce e cu alocarea aia mamut pt A0? Acolo sunt sanse minime sa se intample ceva notabil la anul. Sau aia sunt doar banii de avans?
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

esendy

sunt idioti ...... serios !!!! singurul tronson de A pe care se lucreaza la turatie maxima reusesc sa il subfinanteze. WTF?!?!!?

GDPR

Nu cred ca e cazul sa ne facem griji cu privire la progresul lucrarilor in 2020, cei de la UMB sunt obisnuiti sa lucreze pe datorie. Daca ati fost atenti, si la A1 nu facturau in fiecare luna, ci la 2-3 luni.

danielCD

Ba chiar cred că e cazul sa ne facem griji. Vorbim de economie. E de ajuns o singura factura neplătită către un furnizor că să te bage în insolvență. Nimeni nu poate lucra pe datorie. Mai ales la sume așa mari. Sper ca UMB să încaseze cat mai repede. Pare că se da fix în calul care trage căruța.

dr4qul4

UMB nu v-a lucra pe datorie. Vor renunta la subcontractori si vor lucra cat de mult pot cu oamenii si utilajele lor. Pe aia tot trebuie sa-i plateasca, iar daca ii trimite acasa, ii pierde. Vor mai intinde vacantele cu 1-2 zile ca sa elimine orele suplimentare.
Sa nu uitam ca au totusi 3 proiecte majore in derulare, asa ca au unde sa-si dirijeze resursele ca sa incaseze bugetul pe toate cele 3 proiecte:
DX Craiova-Pitesti - 96.1 milioane;
VO Bacau – 64.2 milioane;
VO Radauti – 31.5 milioane;

Sa nu va mirati la anul cand se va vedea progres doar pe zona de vest a centurii (pe care o vor da rapid in circulatie) si la podul peste Bistrita, unde nu pot opri productia de grinzi.
Alocarea asta de 2 bani paote fi explicata prin problemele birocratice pe care le avem pe acest lot. Inca sunt multe exproprieri (chiar demolari de case) si cu siguranta CNAIR nu vrea sa repete experienta Soimus...sa fie gata 95% din traseu si sa dureze 2 ani  restul de 5%. Parca ii si vad ca se vor lauda ca "au cerut constructorului sa finalizeze centura de vest)
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

horatiu.cosma

Anul ăsta UMB a facturat și a fost plătit cu 215 milioane lei (cu TVA inclus) dintr-un contract de 800 de milioane (cu TVA inclus), o medie de 30 de milioane de lei pe lună lucrată, poate chiar mai mult, în funcție de data lucrărilor facturate în ultima factură. Nu prea cred că ține alocarea proastă explicată de problemele birocratice. Problemele birocratice sunt minore (3-4 puncte cu case sau relocări de utilități), nu jumătate de lot (10 km) cum a fost la Deva din 2013 până în 2017. În plus chiar și pe zonele cu case se vede în pozele din toamna asta că deja o parte au fost demolate și UMB e sus cu câteva pile și culei. Au front de lucru aproape complet, eu zic că pot arde în 2020 350-400 de milioane. Față de anul acesta când au lucrat mai mult la elevații și la terasamente, urmează la anul grinzi, suprabetonare, asfalt la greu, astea costă mai mult ca umplutura.

GDPR

#3173
Alocarea proasta tine de incompetenta celor din CNAIR si MT, in frunte cu Scarlat si Bode. Daca aveti voi vreo alta explicatie...

horatiu.cosma

Mda. Ca să vă puteți imagina nivelul imbecilității din CNAIR&MT, gândiți-vă că e alocare mai mare decât aici la centura Tg. Mureș care e în licitație, suspendată din septembrie că nu e în stare CNAIR să răspundă la clarificări, fără oferte depuse.

dr4qul4

Cu 60 mil lei alocati...nu avem cum sa vedem mare lucru pe acest lot. Asa ca daca exista un blocaj..nu va fi foarte vizibil. Poate mai lucreaza UMB pe banii lor, dar mai mult de 20-30 mil lei nu au de unde.
Adica pana in iulie, la prima rectificare posibila, pe acest santier UMB va lucra de 40-60 mil lei. Si cu o finantare pe masura, puteau inghite 150-200.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

horatiu.cosma

Să nu le plângem de milă, cred că nu stau chiar așa de rău. În martie 2019 când erau în gaură serioasă pe LD4 au pornit la Bacău fulminant și au mers cu toate motoarele turate pe banii lor până în august când au facturat primii bani pe proiectul ăsta (60 de milioane).

voicul

Da, dar atunci aveau o banca la dispozitie. Banca era a patronului. Intre timp a vandut-o.

Dar nu cred ca o sa stea pe loc. Sunt putini bani, dar eu zic ca se rezolva. De fapt asa sper, ca cu astia de CNAIR ...

dr4qul4

In Martie 2019 nu mai aveau nici un santier serios. Aveau doar un deal de 1km si ceva, Acum au 3 proiecte serioase si alocare de 2 lei la toate 3 proiectele. Chiar crezi ca pot sustine 3 santiere din banii lor?
Daca luau 100 mil lei de la A0 sud si puneau aici, nu s-ar fi suparat nimeni.  Pe ce vor cheltui turcii si actorii 574 mil lei? pe organizari de santier?
Eu chiar nu inteleg de ce nu spuneti nimic de bugetul asta de rahat.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

TibiV

#3179
Pai si ce sa spunem despre buget?...

Salarii?
Pensii?
Alte pomeni bagate prin LEGE de PSD?...

Oricum deficitul sare de 4% din PIB...

Arunca un ochi pe Economie la discutiile despre MTO de acum cativa ani. Te apuca rasul-plansul....  :((

PS
Ca sa nu mai vorbesc de MPGT cu celebra clauza de deficit structural....
Mama proștilor este mereu gravidă... :)