Autostrada A7 Ploiești-Milișăuți

Started by Ionut, December 18, 2011, 09:02:16 AM

Previous topic - Next topic

1 Member and 10 Guests are viewing this topic.

Allex

Asa cum am mai spus, nu stau foarte bine cu timpul momentan. Pe la primavara ma mai eliberez.
"Asta-i ţara tuturor imposibilităţilor"

DN2 - E85 | Monitorizare A7 Autostrada Moldova

dacianova

Concluzia mea este că orice guvern ar veni n-are niciun interes să facă autostrăzi în Moldova. Până acum ne plângeam de PSD dar se pare că nici cu PNL-ul nu mi-e rușine. Fondurile pentru centura Bacău scad anul viitor de la 240 milioane alocate anul acesta la 64 de milioane.
Vouă ce vă spune asta? Mă înșel eu sau le ajung cele 64 de milioane pentru terminarea proiectului?
https://www.economica.net/a0-s...utostrada-moldovei_177762.html

voicul

Se numeste: subfinantare. Poate avem noroc sa mai traga UMB pe bani lor.

Probabil o sa se mai fac alocari ulterioare.

Quest

Dacianova & Voicul eu n-as fi asa pesimist. Guvernele indiferent de coloratura lor, au constatat in timp ca alocatiile bugetare nu se traduc integral in executie bugetara. Uita-te ca alocatia de 240 mil lei pe 2019 ptr A7, s-a tradus intr-o executie de doar 139 mil lei adica doar 58% (vezi OP-urile de plata consemnate de NGC ptr A7 pe 2019 pe topicul de plati).

Asa incit premierul Orban (pe care n-am motiv sa-l cred de rea credinta, caci toti in PNL sint constienti ca Moldova trebuie adusa alaturi de Ardeal in optiunea sa electorala, asadar e nevoie de rezultate palpabile), o sa aloce sume suplimentare la rectificari, daca UMB inainteaza sustinut, in ritmul de care am vazut si stim ca sint in stare.
Common sense will get you far !

ovideatza

Nu e chiar ok ca si constructor sa ai bugetat 60 mil lucrari pt 1 an, dar sa te gandesti : "las ca trag tare si poate li se va face mila de mie si imi vor da mai multi bani".

UMB poate are capacitatea de a face acest lucru. Dar un constructor average, fara "abilitati politice avansate", nu se va avanta mult peste alocarea sa bugetara. Ca nu lucreaza pt tara si popor..daca lucreaza prea mult fata de alocarea bugetara inseamna ca va suporta costuri de finantare...inutile din perspectiva lui...Va trebui sa "spere" ca va primi bani la rectificare. Planuri de operare pe sperabte cam greu de facut...

Poate ar fi fost cazul ca acest nou buget sa fie un prim semn de prognoza realista a proiectelor.

ghrt

E pe fonduri naţionale? Ca dacă da, legal nici nu are voie să lucreze de mai mult, trebuie să pună şantierul în conservare.
Cont (aproape) inactiv.

carutasul

A fost până acum vreun buget fără rectificări? :)

Quest

Ovideatza principial ai dreptate, daca constructorul vede o bugetare slaba, asta va fi si ritmul sau de lucru, lasa-ma sa te las...
DAR, nu uita ca Centura Bacau e finantata de la UE prin POIM 2014-20 (Axa 1 TEN-T), iar orice constructor stie ca daca lucreaza la un proiect pe o asemenea finantare, Statul nu va avea probleme cu platile, in baza obligativitatii constituirii si pastrarii mereu a buffer-ul de la buget, necesar platilor, urmind ca ulterior Statul sa-si recupereze de la UE banii platiti constructorilor. Constructorul trebuie doar sa-si respecte graficul de lucrari.
Sa fim optimisti cu mersul inainte al A7, zic :) 
Common sense will get you far !

dr4qul4

@Qyest, si 6 luni ce facem? Pt ca rectificarea nu se paote face mai devreme. UMB va lucra de 60 mil lei pana la sfarsitul lui aprlie. Dupa care vom pierde 2-3 luni pana la rectificare. Si cum se face ca sunt exact cele mai bune 2-3 luni pentru constructii. Practic, cu banii astia ar trebui sa mai lucreze doar la pod, ca tot au amenajat platforma pentru grinzi. Iar in rest... conservare.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

alex8

Sunt mai multe variante:
- redirectionate fondurile de la alte proiecte
- urmează să încaseze de la UE pentru plățile deja efectuate
- orice factura are la ei termen de plata 3 luni, în acest fel trec de jumătatea anului
- fondul de rezervă

dr4qul4

fals. fals. fals.
Pana la o eventuala rectificare (iulie), UMB nu are voie sa factureze mai mult decat suma bugetata.
Poti cauta discutiile de acum 1 an cand era explicat cum functioneaza finantarea investitiilor.
Singura sansa sa nu se blocheze.... este sa lucreze pe banii lor.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

razvan96

1.@Quest:Nu ca am vreo mare placere sa dau spoilere, dar la finalul anului suma platita catre UMB va fi aproape de cele 240 de milioane ce s-au bugetat anul asta.Si tinand cont ca asta e undeva la 27% din valoarea contractului iar ei sunt intre 40 si 50% stadiu fizic cred ca unul din motivele pentru care nu au facturat mai mult e si alocarea insuficienta pe 2019.In conditiile astea, taierea sumei cu 75% la anul vine "manusa".
2.Daca UMB nu ar vrea sa lucreze pe banii lor atunci nici nu se vor intoarce anul viitor din vacanta, pentru ca nu au ce lucra.Aia 64 de milioane nu acopera ce mai pot sa factureze ei de anul asta, sa fim seriosi.Vor lucra pe banii lor ca sunt firma din Bacau, dar sunt prea multi bani in joc asa ca nu o vor putea face si pe celalalt mare santier pe care il au, si asta pentru ca...
3.Ei stiu exact cum functioneaza o rectificare bugetara, ceea ce unii din voi pareti sa fi uitat.Acolo se taie banii din proiectele unde din start s-au pus bani "ca sa avem de unde sa taiem", in cazuri foarte rare se dau acolo unde nu sunt destui.Iar acum sunt subfinantate foarte rau toate proiectele pe rutier cu exceptia A0 Sud.Poate unul-doua or primi ceva bani la rectificare, dar cum sa crezi ca vor primi toate sume si de 7-8 ori mai mari ca sa fie cat e nevoie?
4.Sa mai zic si ca unii au senzatia ca sumele alea au picat din neant asa, nu ca au fost puse acolo fix de Ministrul Transporturilor si de oamenii din MT care se ocupa cu bugetul?Credeti ca au pus 64 de milioane la VO Bacau doar asa, sa ne enerveze un pic pe noi ca dupa sa vina cu o majorare record la rectificare si sa se amuze ca ne-au speriat?Au pus atat pentru ca nu au de gand sa puna mai mult.
Cred ca pana la urma va trebui sa ne ajute Ionut cu o mutare in alt topic ca am luat-o un pic pe aratura de la A7 la discutii pe buget, mai ales eu. :lol:

Quest

Iti multumesc ptr postarea ta in extenso razvan96. Eu stiu asa:
- ca A7 e proiect strategic,
- ca 2020 e an electoral crucial, in care PNL are target apropierea Moldovei,
- mai constat ca spre deosebire de PSD, guvernul PNL se bucura de credibilitate majora la Bruxelles, ca dovada ca ministrul Citu n-a intrat deloc in tremolo la un deficit de 4,4%,
- mai stiu ca UE este mai intelegatoare cu deficite ce rezulta din investitii si nu din consum chior,
- si mai stiu ca UMB a adus de acasa cel putin 20 mil € la lucrarile majore de pe LD4 La Lilieci (o opera de arta marca UMB), adica are capacitatea sa finanteze lucrarile pina la prima rectificare de buget, la care spre deosebire de LD4, aici isi va primi banii inapoi...
Vad toate motivele ca lucrurile pe A7 sa se deruleze financiar fara sincope. Vointa politica sa fie.
Common sense will get you far !

esendy

nu este ok subfinantarea VO Bacau. Daca gevernul se asteapta la o finalizare in 2020 (asa cum declara MT) atunci trebuie sa bugeteze toata diferenta dintre valoarea proiectului si ce se plateste in 2019? Altfel nu are nici un sens! e o noua mizerie!

PUT YOUR MONEY WHERE YOUR MOUTH IS !!!

TibiV

#3164
+1
Absolut corect.

Dar sa nu uitam ca au de-a face si cu "trista mostenire" PSD: majorarea salariilor si mai ales a pensiilor din septembrie 20-20.
Daca nu majoreaza pensiile, PSD va urla in campanie ca liberalii au taiat pensiile...

Politica are constrangerile ei, si votantii aleg ce le umple mai bine buzunarele, nu ce este mai bine pentru tara.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)