Autostrada A7 Ploiești-Milișăuți

Started by Ionut, December 18, 2011, 09:02:16 AM

Previous topic - Next topic

5 Members and 32 Guests are viewing this topic.

mirceaeliade

eu zic sa se tzina tunurile pe Grindeanu ca poate de ciuda pe API omul ala chiar se tine de vorba si lanseaza+desemneaza tot A7 la timp :)

Ionut

Confunzi. "Ministrul" grindeanu vorbea despre semnare, nu desemnare. Bine, nici desemnare nu va fi... ce să mai vorbim despre semnare.

mirceaeliade

stiu ca a vorbit si vorbeste gogosi, dar glumeam ca poate de ciuda poate chiar face treaba "decenta" (adica spre mai la timp) la proiectele PNRR daca se simte atacat in media :)

oneway

A0S3 - Aprilie/Mai 2025

RaduG

FB Irinel Scrioșteanu

Quote𝗦-𝗮 𝗹𝗮𝗻𝘀𝗮𝘁 𝗹𝗶𝗰𝗶𝘁𝗮𝘁𝗶𝗮 𝗽𝗲𝗻𝘁𝗿𝘂 𝗲𝘅𝗲𝗰𝘂𝘁𝗶𝗮 𝗹𝘂𝗰𝗿𝗮𝗿𝗶𝗹𝗼𝗿 𝗹𝗮 𝗔𝘂𝘁𝗼𝘀𝘁𝗿𝗮𝗱𝗮 𝗕𝗮𝗰𝗮𝘂 – 𝗣𝗮𝘀𝗰𝗮𝗻𝗶
A fost încărcată în Sistemul Electronic de Achiziții Publice documentația privind licitația lucrărilor pentru toate cele 3 loturi ale Autostrăzii Bacău – Pașcani, urmând ca ofertele să fie depuse până la data de 15 septembrie a acestui an.
Autostrada va avea o lungime de 77,3 km, 112 poduri, pasaje, viaducte și structuri casetate, 9 noduri rutiere, vor exista drumuri de întreținere pe stânga și pe dreapta, pe toată lungimea autostrăzii cu o lățime de 3,5 m, vor fi parcări de scurtă durată, spații pentru încărcarea autoturismelor electrice și perdele forestiere cu rol anti-înzăpezire pe aproximativ 140 ha. 
Traseul autostrăzii va fi prin județele Bacău, Neamț și Iași și va traversa următoarele unități administrativ teritoriale:
➡️ Săucești, Itești, Berești-Bistrița, Filipești (𝗕𝗮𝗰𝗮𝘂)
➡️ Moldoveni, Secuieni, Horia, Trifești, Dulcești, Cordun, Săbăoani, Gherăești (𝗡𝗲𝗮𝗺𝘁)
➡️ Mircești, Hălăucești, Mogoșești - Siret, Stolniceni - Prăjescu, Pașcani (𝗜𝗮𝘀𝗶)
Loturile aferente Autostrăzii Bacău-Pașcani sunt:
➡️ 𝗟𝗼𝘁 𝟭 𝗕𝗮𝗰𝗮𝘂 – 𝗧𝗿𝗶𝗳𝗲𝘀𝘁𝗶
Lungime: 30,3 km
➡️ 𝗟𝗼𝘁 𝟮 𝗧𝗿𝗶𝗳𝗲𝘀𝘁𝗶 – 𝗚𝗵𝗲𝗿𝗮𝗲𝘀𝘁𝗶
Lungime: 18,9 km
➡️ 𝗟𝗼𝘁 𝟯 𝗠𝗶𝗿𝗰𝗲𝘀𝘁𝗶 – 𝗣𝗮𝘀𝗰𝗮𝗻𝗶
Lungime: 28,09 km
Durata de execuție a lucrărilor pentru toate cele 3 loturi ale Autostrăzii Bacău-Pașcani este de 30 luni.
ℹ️ Valoarea totală a investiției este estimată la 5,85 miliarde de lei, fără TVA. Finanțarea pentru execuția lucrărilor aferente Autostrăzii Bacău-Pașcani va fi asigurată prin Planul Național de Redresare și Reziliență.





Powered by API/PUM imgur uploader

GIV

oare cat de umed ar fi visul in care UMB ar licita si pe aceste 3 lotui si le-ar castiga pe toate 7?  :rofl:

Quest

Stie cineva cind apare in Jurnalul Oficial al UE (JOUE), anuntul privitor la licitatia de executie A7 Bacau-Pascani ? Ptr ca e conditie sa apara acolo, inainte de-a deveni disponibil si in SICAP.
Buletine JOUE apar zilnic, dar nici in cele de ieri nici in cele de azi nu gasesc anuntul cu pricina.
Common sense will get you far !

Mascarpone

Vad ca pe harta api n-a aparut nodul turbina

montaniardul

#7598
De la Pascani la Vama Siret pana la urma va fi A sau DX?

dr4qul4

autostrada pana dupa Suceava si DX intre Milisauti si Siret
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

mirceaeliade

QuoteDrulă: Autostrăzile Moldovei avansează în ritm de melc. Nu se lucrează pe niciun metru din autostrăzile ,,Moldovei" și ,,Unirii"
Drulă arată, într-o postare, că din cele 15 loturi ale autostrăzilor A7 și A8, în total aproximativ 380 de kilometri cu finanțare prin PNRR, 41% dintre contracte încă nu sunt lansate în licitație.
,,Dincolo de anunțuri triumfaliste: autostrăzile Moldovei avansează în ritm de melc.
Nu se lucrează pe niciun metru de autostradă în Moldova – aceasta este realitatea cruntă pe care o desenează ministrul Sorin Grindeanu.
A7 – coloana vertebrală a Moldovei de la Pașcani la Ploiești – ar însemna 320km de autostradă de la nordul la sudul regiunii și este cel mai mare proiect rutier din TOATE PNRR-urile din TOATE statele Uniunii Europene.
Un proiect evaluat la 3 miliarde de euro – este mai mult decât a investit România în total în autostrăzi în ultimii 10 ani.
A8 – autostrada care traversează munții – cu sectoarele Tg. Mureș – Miercurea Nirajului și Leghin – Tg. Neamț are și ea finanțare în PNRR.
Cu toate acestea, 41% din aceste două autostrăzi NU sunt lansate în licitație și se îndepărtează pe zi ce trece de atragerea banilor din PNRR. Anul trecut am reușit cu eforturi uriașe de negociere să conving Comisia Europeană să finanțeze A7 Ploiești – Pașcani. La fel și sectoarele A8 dinspre Tg. Mureș și Tg. Neamț – Autostrada Unirii Moldova – Transilvania. A8 e o autostradă despre care s-a vorbit mult, s-au dat legi, au fost proteste, s-au făcut și desfăcut studii de fezabilitate, însă prima cărămidă reală a fost obținerea fermă a finanțării europene.
Apoi am lansat licitația de lucrări pentru primul tronson din A7 Ploiești – Buzău și am lăsat în septembrie celelalte sectoare din A7 și A8 în etapa de proiectare la 90%. Sorin Grindeanu le-a primit pe tavă gata de licitat în câteva săptămâni. Decizia lui strategică a fost însă să condamne Moldova la cine-știe-câți ani în plus fără autostrăzi", a transmis Drulă.
Situația pe larg, a secțiunilor de autostradă Ploiești – Pașcani (A7) și Târgu Mureș – Iași – Ungheni (A8) așa cum a fost prezentată marți de fostul ministru al Transporturilor:
,,Radiografia completă a tuturor blocajelor pe proiecte rutiere din Moldova:
A7, coloana vertebrală a Moldovei de la Siret până la Ploiești
Pe primul tronson Ploiești – Buzău lansat în licitație de lucrări în iunie 2021 (acum 14 luni!) doar 2 din cele 3 loturi sunt contractate, însă nu au început lucrările în niciun punct.
Următorul sector până la Focșani a fost într-un final licitat în iarnă, dar nu avem niciun câștigător desemnat.
Mai departe, aproape 100 km din mega-proiectul A7 – PNRR pe sectorul Focșani – Bacău nu e licitat nici până azi, iar licitația pentru ultimul tronson între Bacău și Pașcani a fost lansată abia în această săptămână.
Iar pe ultimele sectoare Pașcani – Suceava – Siret proiectarea ar trebui să fie gata în această toamnă, însă sunt departe de a termina până și studiile de teren ce bat de luni de zile pasul pe loc, ce să mai vorbim despre proiectare sau obținerea acordului de mediu.
Autostrada Unirii A8 Tg. Mureș – Tg. Neamț – Iași – Ungheni
Sectoarele de circa 60 km pe care le-am prins la finanțare în PNRR Tg. Mureș – – Miercurea Nirajului și Leghin – Tg. Neamț nu au acord de mediu, nu au studiu de fezabilitate finalizat și, drept urmare, nu au fost lansate licitațiile pentru lucrări.
Sunt cele mai avansate din întreaga autostradă A8, le-am lăsat anul trecut în același stadiu și doar din cauza incompetenței comasate la Ministerul Transporturilor nu avem azi licitate și contractate pentru lucrări primele tronsoane din A8 Moldova – Transilvania.
Pe tronsonul greu de munte dintre Miercurea Nirajului și Leghin investigațiile geotehnice de teren au fost abandonate și, în consecință, proiectarea e în pom.
De la Tg. Neamț la Iași și mai departe la granița cu Rep. Moldova nu sunt în stare Grindeanu cu "experții" lui să aprobe nici măcar traseul final, deși conform contractului semnat în aprilie 2021 studiile de teren și proiectarea ar trebui să se apropie de final și să vorbim deja despre licitația de lucrări.
Trecerea graniței prin podul peste Prut de la Ungheni e și ea dată uitării, Sorin Grindeanu nefiind capabil să obțină un acord de mediu într-un an de zile pentru un singur pod".
Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu a cerut de mai multe ori, conducerii CNAIR să semneze până la sfârșitul anului cele 11 contracte rămase pe Autostrada Moldovei Ploiești – Pașcani, în timp ce oficialii PNL din Ministerul Transporturilor indică orizontul de desemnare (anunțare) a constructorilor până la sfârșitul anului.

https://economedia.ro/drula-autostrazile-moldovei-avanseaza-in-ritm-de-melc-nu-se-lucreaza-pe-niciun-metru-de-autostrada-din-autostrazile-moldovei-si-unirii.html

naivu

Quoteam lăsat în septembrie celelalte sectoare din A7 și A8 în etapa de proiectare la 90%. Sorin Grindeanu le-a primit pe tavă gata de licitat în câteva săptămâni
Citind forumul am rămas cu impresia că Bacău-Pașcani și Focșani-Bacău au stat până acum după acordul de mediu, care atât a durat (putea cel mult să fie început mai devreme); se putea licita fără AM?! Sau se puteau arde ceva etape și obține AM în câteva săptămâni?!
În rest, total în acord cu textul intervenției lui @cutter.

mirceaeliade

QuoteLicitația pentru execuția Autostrăzii Focșani-Bacău va fi lansată săptămâna viitoare [deci pana pe 5 August la ANAP], a anunțat marți, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, într-un interviu la Antena 3. Este ultima secțiune a întregului proiect A 7 Ploiești-Pașcani ,,Autostrada Moldovei" care, încă nu este lansată în licitație. Compania de Drumuri a aprobat proiectul tehnic pe 22 iulie și urmează să trimită documentația pentru validare la Agenția Națională pentru Achiziții Publice.
https://economedia.ro/grindeanu-licitatia-pentru-executia-autostrazii-focsani-bacau-va-fi-lansata-saptamana-viitoare.html

RazesIesean

Sincer sunt chiar imbucuratoare vestile cu lansarile de licitatie.
Problema mare e la cate oferte o sa fie avand in vedere ca pe Ploiesti - Buzau au fost ~30 oferte / 3 loturi.
La o mica aproximare daca se pastreaza acelasi numar de oferte ~ 100+ pe loturile ramase pana la Pascani.
Daca totul decurge bine, se poate sa avem la finele lui 2023 semnarea contractelor de executie?
Stiu ca am mai ridicat problema cu externalizarea evaluarii ofertelor, dar sa fim seriosi CNAIR nu are capacitatea de a evalua tot si obiectiv.
~~~~~~
Ramasag de 500 lei in contul API ca nu se va scoate la licitatie pe A8 nimic, in 2024, in afara de capatul vestic care va fi semnat in Q3 2024.
~~~~~~

Ionut

Unii de pe-aici au uitat cum e cu ridicatul pe SEAP. Vremuri de tristă amintire. Ridicatul e cel mai ușor pas. Semnatul e departe, plăieși. Lotul 3 nu este încă semnat. Licitație lansată în 01.06.2021, deci un an și puțin. Sincer, e o mică minune că s-au semnat 2/3 contracte. Eu aș fi pariat doar pe unul din 3 în 2022, și sunt 2/3. Performanță!

Faceți voi aritmetica pentru restul de 11 contracte. Și nu e ca și când ar fi singurele loturi. Mai avem și alte autostrăzi și proiecte importante.