News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Autostrada A7 Ploiești-Milișăuți

Started by Ionut, December 18, 2011, 09:02:16 AM

Previous topic - Next topic

5 Members and 29 Guests are viewing this topic.

horatiu.cosma

Logic si succint. In sectiunea in care se estimeaza ca diferenta de cost intre DX si A ar fi undeva la 10-15%, eu as fi facut un pas in plus si as fi zis ca upgrade-ul pe Ploiesti-Bacau va fi acoperit financiar de downgrade-ul Bacau-Brasov, poate chiar ramanand ceva bani in plus. Si deturnarea coridoarelor europene e evidenta. Adica avem un coridor international, care se presupune ca va prelua traficul principal, facut la nivel de DX, iar un coridor secundar sau chiar inexistent facut la nivel de autostrada, coroborat cu Comarnic-Brasov, e o intentie vadita de a schimba coridoarele. Se doreste un DX  Ploiesti-Bacau supra-aglomerat, care sa nu faca fata traficului, pentru a obliga soferii sa treaca de 2 ori muntii, insa pe autostrada. Iar de DX inca nu se stie nimic, poate avea giratorii, poate trece prin localitati, poate avea curbe stranse.

Ionut

#406
Atentie: noi NU cerem expres downgrade la A13 -> DX13 (Brasov-Bacau). Ceea ce spunem noi este ca e ILOGIC, simplu zis, avand in vedere argumentele din scrisoare, sa faci DX pe un drum MULT mai aglomerat decat pe ruta Brasov-Bacau care este propusa ca autostrada! Putem avea si A13, dar de ce sa avem doar DX pe Bacau-Ploiesti?! Evident, un motiv ar fi ca vrem trafic pe Brasov ca sa justificam Comarnic-Brasov (care oricum trebuie facuta insa nu reusim sa facem concesiune pentru ca e foarte scumpa).

In primul rand scrisoarea militeaza pentru AUTOSTRADA A7. Si facem acest lucru dand un exemplu simplu "de langa", mai precis A13. Nu suntem impotriva constructiei de autostrazi sau pentru izolarea Brasovului!

PS: Discutiile despre A7/A13 si altele asemenea le avem pe thread-ul generic de autostrazi. Multumesc!

stefan_viziru

Bine zis, horatiu!
Argumentul cu deturnarea coridoarelor e cel mai bun si arata absurdul evident al situatiei.

Si inca ceva, "antologic": in lipsa A7 (daca, totusi, "capetele patrate" nu vor renunta la DX), cea mai scurta ruta pe autostrada intre Bucuresti si Iasi- presupunand ca Brasov Bacau e pura utopie! - ar fi
Bucuresti - Pitesti - Sibiu-Sebes(A1)-Turda(A10) -Targu Mures- Piatra Neamt-Iasi(A8) >:( >:( >:( >:( >:(

Pe un plan mai larg, cred ca discutia despre A7 trebuie pusa in legatura cu "desfiintarea" bucatii Brasov - Sighisoara - Targu-Mures din A3.
Aceasta ar fi asigurat trafic (de exemplu Bucuresti  - Targu-Mures este o relatie foarte circulata) si nu ar fi avut nimeni idea de a alimenta A3 cu traficul dinspre Bacau peste munti - ideea unor "penali" din fostul guvern pe care ii stim foarte bine. A7 e "victima" acestei situatii.
A12 sau A6 pentru Romania pana in 2025!

horatiu.cosma

Nici eu nu cer expres downgrade-ul pentru A13. Daca se pot face ambele la nivel de autostrada, perfect, cu atat mai bine. Dar in cazul in care raspunsul CNADNR ar fi legat de lipsa acelor 10-15% in plus pentru upgrade-ul DX7 in A7, atunci asta ar fi o solutie. Nu e o solutie etica sa taiem de la un proiect pentru a avantaja un altul, dar e mai buna decat varianta actuala. Plus ca din ultima versiune a Masterplanului, estimarile de cost pentru fiecare proiect mi se par putin umflate. Acolo sunt date estimarile aproximative ale CNADNR pe baza carora se va face licitatia. Stim foarte bine ca se va castiga cu valori intre 50% si 85%, deci nu cred ca se va depasi estimarea pentru DX, chiar daca se face upgrade. Dar deja sunt prea multe presupuneri. Ce e clar e ca e nevoie de A7 :).

TibiV

#409
+1

LE

Quote from: horatiu.cosma on March 17, 2016, 11:02:09 AM
Nu e o solutie etica sa taiem de la un proiect pentru a avantaja un altul
Ba cred ca este foarte corect.
Cun scrie in Legea responsabilitatii fiscal-bugetare: cineva vrea sa dea suma x pentru nu stiu ce, trebuie sa spune de unde se iau banii aia. (Bine, legea asta a fost violata cu perversiuni in Parlament, dar principiul este corect.)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

AdrianB1

Cred ca estimarea diferentei de cost e gresita: poate fi de 10-15% la campie pentru ca e vorba de terasament si asfalt, in mare parte, dar in zone de munte diferenta e mai mare, putand depasi chiar 20%. De ce?
- Pentru ca la campie poti merge cam pe oriunde cu o platforma de 25 de metri a unei autostrazi 2+2 (cu benzi de urgenta), in schimb la munte un DX cu platforma de 20m e mai flexibil decat A cu 25. Asta inseamna traseu si lucrari suplimentare pentru A.
- A are viteza proiectata de 130 km/h, asta inseamna o anumita raza a curbelor. DX are doar 100km/h, permitand raze mai mici si flexibilitate mai mare in teren accidentat.
- mai e diferenta de cost la lucrarile de arta (poduri, podete, viaducte) si in special la tuneluri unde un tunel de 25m latime costa aproape proportinal mai mult decat unul de 20.

Da, e nevoie de A de la Ploiesti si pana la la intersectia cu A8, mai departe poate merge un DX temporar. Iar Brasov-Bacau ar fi excelent chiar si ca DX fata de DN cum e acum, presupunand ca diferenta intre DN si DX nu e doar de benzi, delimitare mediana si limita de viteza, ci si de evitarea completa a localitatilor. Intre 90km/h si 100 km/h nu e nici un castig semnificativ, dar daca pe DN cu localitati media coboara la 60-70 atunci intre 70 si 100 se simte.

Ionut

#411
Am creat sondaj, votati va rog.
Il găsiti sus de tot, in acest thread. Va puteti schimba votul daca va suciti. :)

PS: votul este anonim.

steda

Legat de autostradă sau drum expres, important e să se facă ceva... Si un drum expres este mai bun decat actualul drum european... Din păcate nu se face nimic, Moldova e lumea a treia iar moldovenii pot fi influentați cel mai ușor în ceea ce privește votul...

FRS

prietene, discuta te rog doar de infrastructura, ca e mai bine asa.

stangabriel

Si ca tot s-a vorbit de slujbe, investitii, necesar de forta de munca, eu consider ca mai degraba va investi un roman in Moldova noastra sau peste Prut, decat un strain. De ce sa nu ne folosim , cei din tara , cu bani de investit, de terenurile ieftine din zona. Ok, unde se vor vinde produsele? Pai refacem toate trecerile peste Orientali, asteptam sa avem pe acolo traficul de pe Valea Oltului sau a Prahovei, si abia atunci ne punem problema de autostrada intre Transilvania si Moldova. Un tunel colo, un viaduct colo, si putem trece, Moldoveni , Carpatii.

Nu sunt fals patriot, dar zona Moldovei are nevoie de Bucuresti mai mult decat de investitori straini, oricum nu imi fac sperante ca vor veni. Fara sa fac aluzie la conspiratii, dar Transilvania nu mai e a noastra, ma refer la investitiile straine.

Clar Autostrada!


Allex

Quote from: Ionut on March 17, 2016, 07:00:02 PM
Am creat sondaj, votati va rog.
Il găsiti sus de tot, in acest thread. Va puteti schimba votul daca va suciti. :)

Evident ca toti vrem autostrada pe ruta Ploiesti-Bacau-A8, nici nu mai incape indoiala de asta, si se poate face usor, drumul e drept, nu sunt dealuri de trecut, curbe stranse, vai de rauri aglomerate, etc. Si e bine ca se militeaza pentru asta (din pacate mai mult cei din afara Moldovei decat cei direct interesati, adica locuitorii acesteia), iar daca nu ar fi diferenta mare de bani intre A si DX (~15%) nu inteleg de ce nu s-ar face direct A. Sunt sigur ca printr-un efort (mic sau mare) financiar satisfactia ar fi mult mai mare in timp. Drumul il construim pentru totdeauna (???), sa-l facem bine de la inceput.
"Asta-i ţara tuturor imposibilităţilor"

DN2 - E85 | Monitorizare A7 Autostrada Moldova

rocklee

ce nu imi place la acest proiect ...este ca pleaca dintro centura ploiesti ... 1+1 ... :(

imi doresc o autostrada prin moldova ...dar vreau si bacau brasov ...

cezar-mario2012

Pleacă din A3, nu din centura Ploieștiului.

AdrianB1

A7 nu pleaca din centura Ploiesti, o sa se lege de A3. Da, o sa fie si nod cu centura, dar nu va fi intrarea principala.

rocklee

#419
am vazut odata un desen si pleca din  centura ...era pe vremea cind sova promitea sa iasa cu cortul ...vestita harta sova ponta ....si din acel traseu urma o bifurcare din zona buzau a unui drum expres care facea legatura cu braila galati si  vitorul pod peste dunare ... :)

undeva din zona aceasta era desenul .....

https://www.google.ro/maps/@44.9448431,26.0888003,3213m/data=!3m1!1e3