Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

kitsune

Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

alin2pas

Șoselele morții. Care sunt cele mai periculoase drumuri din țară și câte accidente au avut loc în ultimii 10 ani. Un articol din ,,Libertatea" din seria dedicată accidentelor pe drumurile din România, după informațiile primite de la Poliția Română:
https://www.libertatea.ro/stiri/soselele-mortii-care-sunt-cele-mai-periculoase-drumuri-din-tara-si-cate-accidente-au-avut-loc-in-ultimii-10-ani-3712511
Alte articole din serie:
https://www.libertatea.ro/stiri/drumul-crucilor-564-cruci-dn2-bucuresti-bacau-3699931
https://www.libertatea.ro/stiri/o-romanie-in-miniatura-care-a-murit-pe-dn2-staruri-pop-sportivi-si-oameni-simpli-care-incercau-sa-dea-o-mana-de-ajutor-3706022
Când citești doar niște date statistice comparative cu alte state, e trist. Când primești niște informații mai detaliate și afli sau rememorezi cazuri concrete, e cutremurător.

horyatm

De ceva timp am vrut să semnalez această problemă și iată că s-a întâmplat o nenorocire. La ieșirea de la Remetea, pe A1, dinspre București sunt niște parapeți de beton distanțați. Pe lângă faptul că mai mult încurcă decât ajută, sunt un pericol real.

Locația:

https://www.google.ro/maps/@45.8049472,21.4124261,3a,75y,297.29h,83.29t/data=!3m6!1e1!3m4!1sQ79syQWk7GYYSqEBG6rAMQ!2e0!7i13312!8i6656














Powered by API/PUM imgur uploader

gruiarew

N-am înțeles nici eu care-i rolul lor. Adică dacă ieși în decor, te-ai dus pe câmp. Sper să-i ia naibii de acolo...
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

Cristi N

Poate ca sa impiedice parcarea camioanelor pe bretea?

alin2pas

E puțin mai greu să ieși pe câmp în caz că pierzi controlul, cel mai probabil te înfigi în parapet ca într-un cap de pod; de altfel, pozele cam asta arată. Dacă ieși pe câmp, eventual șifonezi bara sau atingi mașina pe dedesubt puțin, nu ajunge mașina praf și pacienții la spital, ca atunci când te înfigi în parapet.

gruiarew

'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

alin2pas

Asta înseamnă să-și pună capul la contribuție... sau, mă rog, ceva din același material. Oare spera să treacă de control și să folosească microbuzul pentru transport pasageri?

gruiarew

Probabil l-a luat de la careva "recent adus cu km puțini, nu bate, nu troncăne, căra cu el babele la moaște".
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

JohannDB

    Pentru moment, capitolul CAPETELE DE POD.......

https://www.sport.ro/rally-team/video-deces-la-raliul-iasului-un-pilot-a-incetat-din-viata-dupa-un-accident-violent.html



O ieșire din decor l-a costat viața pe Adrian Răspopa la Raliul Iașului.
Adrian Răspopa se afla pe locul la general după PS1 la Raliului Iașului. Pilotul forma echipa alături de Cosmin Diacu la volanul unei Skoda Fabia R5. Însă lucrurile nu au mers atât de bine la PS2 Hadâmbu, unde Adrian Răspopa a avut o ieșire violentă în decor.
SMURD-ul a intervenit imediat pentru a-i prelua pe cei doi, iar proba a fost oprită, pilotul și copilotul fiind duși cu elicopterul la Spitalul Județean de Urgență Iași. Starea lui Cosmin Diacu este în afara oricărui pericol, în timp ce Adrian Răspopa a avut nevoia de intervenție medicală.

"Pilotul se află în stare critică, în șoc hipovolemic și comă postresuscitare, este intuibat, ventilat mecanic. Se fac investigații în ceea ce privește resuscitării și intrării în operație. Sunt leziuni severe la nivelul bazinului și a abdomenului și cranio-cerebral. Se fac eforturi susținute pentru menținerea în viață", a declarat Diana Cimpoeşu, coordonator SMURD, pentru Ziarul de Iași.

Potrivit organizatorilor, în urma acestui accident, Adrian Răspopa a decedat. Bărbatul în vârstă de 41 de ani era pilot de Raliu din 2004.
     Drum lin printre stele și putere familiei și cunoscuților lui pentru a putea depăși momentul ăsta și perioada ce va urma !!

                    CAPETELE DE POD și "ȘANȚURILE ANTITANC"/rigole adânci de-un stat de om........

gruiarew

Dar chiar nu se poate face nimic în afară de a planta cruci și a zice un "Dumnezeu să-l ierte!"? Nu se pot dărâma naibii capcanele astea mortale cărora eu nu le văd rostul? Ai luat-o pe lângă, da ți-ai rupt suspensia, puntea, ti-ai făcut praf mașina, dar... ai scăpat? Nu se pot scoate din normative și la următoarea reabilitare demolate sau demolate pur și simplu? Nu stă țeava / tubul ăla îngropat dacă nu are ditamai străjerii lângă? Nu avem la ce altceva folosi betonul respectiv? Că nu înțeleg...
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

alin2pas

Condoleanțe familiei îndoliate!
Din păcate, la noi e o ,,modă" să se construiască capete de pod până la marginea benzii de rulare, de multe ori fără marcaje reflectorizante sau cu marcaje aproape invizibile, în special când vin mașini din față, noaptea, cu faruri cu becuri de alt tip decât cel prevăzut sau prost reglate. Se întâlnesc și podețe unde benzile sunt îngustate (fără vreo semnalizare în acest sens), chiar dacă este curbă, acolo riscul fiind și mai mare. Un exemplu este acesta, pe DN66, între Bănița și Petroșani: https://www.google.ro/maps/@45.4471127,23.3077757,3a,75y,54.5h,78.35t/data=!3m6!1e1!3m4!1s7aamTAZInRraQGskih_5rw!2e0!7i13312!8i6656?hl=ro
Acum marcajele sunt modificate, pentru că s-a așternut criblură, dar lățimea podețului între capetele de pod este aceeași, egală cu lățimea benzii de rulare pe porțiunile în linie dreaptă, deși acolo este o curbă. Se observă că distanța de siguranță între capetele de pod și banda de rulare s-a obținut prin îngustarea benzii.
Despre rigole adânci de un stat de om, au mai fost puse poze pe forum cu DN56 Craiova - Calafat după reabilitare, cu asemenea ,,tranșee".
Infrastructura rutieră a adus sfârșitul unui pilot profesionist de raliu, într-o mașină pregătită pentru raliu, mult mai manevrabilă și mult mai sigură în caz de accident decât o mașină de serie. În plus, raliurile se țin pe porțiuni de drum închise, unde șansa de a te întâlni cu pietoni sau cu mașini pe contrasens e zero. Sunt însă unii care circulă pe drum cu viteze ca la raliu, iar de curând acest fapt a dus la accident mortal, la Tureni. Persoana care a virat stânga (deci trebuia să acorde prioritate) a decedat, dar se pare că mașina care l-a lovit circula cu viteză excesivă pe o porțiune cu limitare de viteză de 30 km/h. În presă a apărut informația că avea chiar 190 km/h: https://autolatest.ro/stiri/soferul-vinovat-in-accidentul-de-la-tureni-circula-cu-o-viteza-de-190-km-h-intr-o-zona-cu-limita-de-30-km-h-localnicul-a-decedat/
Chiar dacă viteza nu a fost confirmată oficial, bucăți din cele două autoturisme au fost împrăștiate pe câteva zeci de metri, iar acest lucru nu putea avea loc la 30 sau 50 km/h.

Hercule

De unde au preluat informatia ca a circulat cu 190km/h? De la matusa Varvara care sapa in gradina? Fac des traseul, chiar ieri am trecut pe acolo, in nici un caz nu poti avea 190km/h. Uitati-va si la cum arata masina vinovatului, mai mult de 100km/h sigur nu avea. N-am nicio implicare in accident, nu cunosc pe nimeni implicat. Consider ca prea se dau stiri alarmiste in presa fara nicio verificare.



PS. Pe dealul Feleacului se fac lucrari pe banda de coborare spre Valcele, care e blocata pe aprox 500m. Lucrarile nu sunt semnalizate si te ia din scurt la urcare cand din 2 benzi ramai brusc cu o banda.
Deșteaptă-te române!

dr4qul4

degeaba pui vopsea reflectorizanta pe ele. Acolo ajungi doar cand pierzi controlul. Dar eu nu inteleg cum se pot reabilita unele DN-uri in asemenea hal. Nu era mai simplu si mai ieftin sa toarne complet santul asta si sa pune guri de scurgere? Sau pur si simplu sa lase doar zone goale de maxim 1m intre 2 turnari, dar fara sa-l inalte.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

SB10STC

Un exemplu la limita pe controversata bretea Turda - Sibiu (filmare preluata):

>:( >:( >:(