News:

Doar 30 minute de editare!
Poți edita propriul mesaj timp de doar 30 minute după ce l-ai scris!

Main Menu

Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

tom_sawyer

#7050
,,Drumul morții", așa cum e supranumit DN 2, a mai curmat astăzi două vieți la câțiva pași de Capitală. Drumul este din ce în ce mai periculos pentru că după lunile de vară a apărut un nou risc. Temperaturile uriașe au înmuiat stratul de uzură, care s-a mișcat pe tronsoane întregi, sub greutatea TIR-urilor încărcate. Deși par mărute, denivelările sunt extrem de periculoase, spun specialiștii în siguranță rutieră, pentru că mașina poate derapa foarte ușor la viteze mai mari.

Două persoane au murit luni dimineață, după ce mașina lor s-a înfipt într-o autoutilitară pe Drumul Național 2, în localitatea Șindrilița.

La 200 de kilometri, câteva ore mai târziu, alte două mașini s-au ciocnit în comuna Bizighești, din Vrancea, iar o persoană a fost rănită grav.

digi24.ro

Ranger

Asta este ceea ce ar trebui să vadă autoritățile:

Cazul 1: Centrul INFOTRAFIC din Inspectoratul General al Poliției Române informează că pe A1 Sibiu-Deva, în zona localității Cunța, județul Alba, s-a produs un accident rutier, în care au fost implicate 5 autovehicule. În urma impactului nu au rezultat victime. Circulația rutieră este oprită pe sensul de mers Deva - Sibiu.

La mică distanță, în spațiu și timp timp,

Cazul 2: DN 1, ieșire din Miercurea Sibiului spre Alba, in zona Miercurea Bai, coliziune între un autocar condus spre Sebeș și un autoturism condus din sens opus. Conducătoarea autoturismului și pasagera din turism primesc îngrijiri medicale. În autocar se aflau în jur de 20 de persoane, înmatriculat in jud. VL. Nicio persoana din autocar nu a suferit vătămări corporale. Polițiștii rutieri desfășoară cercetări in vederea stabilirii cauzei care a dus la producerea accidentului. Trafic blocat total.
Isu Sibiu Update accident rutier DN 1, Miercurea Sibiului. Din autocar au fost evaluați medical și au primit îngrijiri medicale doi minori fără a necesita transportul la spital. Două persoane de sex feminin, de cca 24 și 53 de ani, conștiente, ambele din autoturism au primit îngrijiri medicale și au fost transportate la UPU Sibiu, politraumatizate.

Diferența dintre autostradă și DN.

cristi5

Quote from: dr4qul4 on September 05, 2021, 01:30:17 PM
degeaba pui vopsea reflectorizanta pe ele. Acolo ajungi doar cand pierzi controlul.

Pai vopseaua si marcarea te pot face sa casti ochii, sa calci mai putin pedala, sa nu mai pierzi controlul...

Nu ca as fi de acord cu capete de pod, nici vorba. Dar rationamentul de mai sus, dpdv cognitiv nu cred ca e corect.

dr4qul4

vopseaua ajuta cand ai 1 cap de pod, undeva in camp. Dar cand ai 100 in fiecare sat, crezi ca te ai ajuta la ceva? Nu poti sa fii extra atent peste tot.
In majoritatea satelor se merge cu 70-80 km/h (in multe locuri am vazut limita ridicata la 60 sau chiar 70). Viteza la care, daca pierzi controlul, nu ai  nici o sansa sa eviti intentionat un cap de pod. Si dca eviti unul, dai in urmatorul. Cei care merg peste 100, deja nu sunt interesati deloc de ce e pe margine.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

cristi5

#7054
Cum ziceam in alt context, oamenii isi schimba inconstient comportamentul cand apar limite, chiar si doar vizuale. Pana si bizonii.

De-aia functioneaza marcajul median sau lateral continuu fara parapete. Nu toti il respecta, dar in prezenta unuia bine facut, mai putini trec "dincolo"

Aceste marcaje ar "intari" marcajul lateral, daca exista.

Sigur ca daca cineva va vrea neapat sa conduca la limita pierderii controlului, o va face. Dar ideea e ca in prezenta acestor marcaje, mai putini soferi vor conduce astfel.

dr4qul4

cand apar limite, dar aici e vorba de o vopsea data la 2m in afara drumului. Chiar crezi ca sunt oameni care se gandesc...Nu merg tare ca poate pierd controlul si ajung in capetele ala de pod" Si care peste 10 km ii dau talpa pt ca "daca pierd controlul ma opresc in sant"

Eu unul nu le dau nici un fel de importanta capetelor de pod. Daca e sa fie ceasul rau, se intampla oricum.  Doar daca vad pietoni ca stau pe ele (cred ca asta e singura utilitate) incetinesc pt ca pietonii pot oricand sa sara in fata masinii.
Marcajul functioneaza pentru ca incalcarea lui poate duce la amenda si pentru ca este mai usor de identificat drumul (si curbele) in conditii de vizibilitate scazuta, astfel ca atunci cand il calci esti "la marginea pericolului".

Cand eram mic, mergeam des pe Chitila-Mogosoaia. Pe vremea aia era o ulita pavata cu piatra cubica. La podetul peste lacul Mogosoaia imi era mereu frica iarna. Aveam mereu impresia ca o sa alunecam direct in lac. Asta pentru ca podetul acela nu are capete de pod. Mai nou are si o teava de gaze... CUm naiba sunt facute normativele astea, de nu ne trebuie capete de pod pe drumul principal, dar punem la toate intrarile in curti?
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

alin2pas

Unde capetele de pod sunt la mai mult de 0,5 metri de marginea benzii de rulare e OK, dar sunt prea multe locuri unde sunt chiar la marginea benzii de rulare sau unde chiar sunt benzile îngustate pentru a avea loc între capetele de pod, ca de exemplu aici: https://www.google.ro/maps/@45.4470958,23.3076746,3a,75y,62.16h,92.95t/data=!3m6!1e1!3m4!1sxdQy7fS7Wd8reEZ_9LN8-w!2e0!7i13312!8i6656?hl=ro. Dacă prinzi noaptea pe ploaie, cu faruri prost reglate din față, ai mari șanse să faci ,,cunoștință" cu ele. În unele locuri, niște elemente reflectorizante sau cel puțin o dungă de vopsea reflectorizantă ar ajuta mult. Nu știu la alții cum e, dar pentru mine e mult mai odihnitor să merg pe un drum bine marcat și semnalizat.

adiarc

^ nu trebuie sa fie deloc capete de pod...si nici santuri ....nici langa ,nici la 0,5 M.....nicaieri...

O simpla iesire in decor care fara aceste bombe,s-ar solda cu ozgaltaiala hotărâta si avarii serioase la masina,dara FARA victime si nici chiar raniti .....se soldeaza cu deces/decese

sunt tehnologii care pot face sa dispară de tot capetele de pod iar santurile pot fii acoperite cu dale sau facute mai line
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

vancouver

In Europa de vest santurile se numesc canalizari. Si evident sunt complet acoperite si subterane. Inclusiv in padure, la drumurile forestiere.

Orice obiect fizic tare plantat intentionat de om pe marginea unui drum este o crima. Aici intra copaci pe marginea drumurilor, capetele de pod, bornele kilometrice (sotia mea a avut 4 colegi de liceu care au murit in clasa a 12 din cauza vitezei si a unei borne kilometrice intr-o curba, daca nu era borna aveau mari sanse de supravietuire iar la 18 ani eventuale rani dupa rasturnarea masinii in camp se vindecau repede - culmea ca la borna aia era deja o cruce cand a avut loc accidentul). Chiar si stalpii de sustinere a iluminatului public nu trebuie amplasati in prima linie langa bordura, daca este posibil, iar in afara localitatilor trebuie neaparat parapet daca se pun stalpi. Dar macar stalpii au un rol clar, inclusiv de crestere a sigurantei, pe cand capetele de pod, bornele de beton, copacii chiar nu au nici un rol de nici un fel.

Culmea sunt diversi bolovani / pietroaie amplasate prin unele locuri din motive ornamentale! Cel mai bine la intrarea in parcarile de pe autostrada (a fost scandal in Germania pe tema asta si au trebuit sa-i scoata macar pe cei din zona unde se poate intra / derapa cu viteza).
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

adiarc

"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

reed

#7060
Apropo,de prin Spania.Functionalitate si aspect
L.E. Se poate muta in Siguranta circulatiei rutiere in Europa
(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)


stangabriel

La giratoriul A3 cu Centura Vest Ploiesti se monteaza stalpi de iluminat, alimentati cu panouri solare. Nu stiu daca exclusiv, dar nu am vazut sa traga cabluri de alimentare prin subteran. Deci sa vedem intretinerea.

adiarc

^^ arata fain,dar fara intretinere...si cu o clima mult mai umeda ca la noi...nu cred ca ar fii practice
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

JohannDB

                   "" La giratoriul A3 cu Centura Vest Ploiesti se monteaza stalpi de iluminat, alimentati cu panouri solare"" Numai  să nu aibă soarta și funcționalitatea unor sisteme de iluminat insule/intersecții de pe DN1 Sectorul (cu deosebire) Făgăraș - Veștem; unde sistemul emite întunericul  cu viteza luminii  8) 8)

Cristi N

Weekend-ul trecut erau doar niste gropi circulare betonate si de langa ele ieseau niste copex-uri rosii, tind sa cred ca totusi vor avea si alimentare de la retea.