News:

Doar 30 minute de editare!
Poți edita propriul mesaj timp de doar 30 minute după ce l-ai scris!

Main Menu

Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

TVlad

Ideea cu lemnul pe parapete mi se pare periculoasa. La impact se pot sfarima si transforma in tepe bine ascutite care nu se pot infige altundeva decit in nefericitii ocupanti ai vehiculelor.

elphax

am ras bine de tot la faza cu parapetele de lemn...
la noi nu rezista elementele acelea mici de plastic/metal reflectorizante. pai lemnele astea ar fi furate in 2 zile pt foc ...

pasadia


kitsune

#7068
Mai țineți minte?

Quote from: kitsune on June 06, 2021, 11:38:31 AM
Mi se pare mie sau e o problemă cu parapetul, cum a reușit mașina asta să treacă prin el? Nu că ar fi cine știe ce tanc. Dar cumva a rupt un stâlp și a rupt și parapetul ăla dublu, ceea ce nu cred că ar trebui să se întâmple.








Sursa

Azi dimineață a căzut un TIR acolo. Șoferul a murit.



https://m.ziuaconstanta.ro/stiri/eveniment/accident-rutier-mortal-la-iesire-de-pe-a4-in-sensul-giratoriu-de-la-agigea-un-tir-a-sarit-peste-balustrada-galerie-foto-video-758458.html.html?imagini=1#scroll

Am așa un sentiment că balustrada nu a fost reparată de la accidentul din iunie:





Powered by API/PUM imgur uploader
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

RaduG

Acolo trebuie un zid de beton armat, plus măsuri mult mai serioase de forțare a șoferilor să reducă viteza.

Este o proiectare deficitară, un sens giratoriu la capătul unei autostrăzi, în pantă, fără nici o curbă de calmare a vitezei. Fiind prea târziu să mai modifici traseul, trebuie implementate alte măsuri.

Sorinus

E clar subdimensionat parapetul acolo. Trebuie NG si shock-absorbers in zona giratoriului. Totusi, e un pic greu sa te ia prin surprindere, giratoriul il cam vezi, e si luminat, ai timp sa franezi chiar daca vii tare.

TibiV

StreetView zice ca acolo era distrus parapetele inca din august 2018... https://goo.gl/maps/De7VtiMWQAN1qaXe7
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

AlexxC

Acolo nu trebuie niciun zid!! Trebuie iluminata serios zona si semnalizata adecvat atat vizual cat si prin benzi vibratoare si denivelari de viteza progresiv din ce in ce mai mari! si o Vopsea antiderapanta nu cred ca ar strica pe ultimii 10m.

kitsune

@TibiV, gaura aia din 2018 a fost reparată.



Dar acolo se întâmplă mereu cate ceva. Cum am mai scris, semnalizare este, dar destul de prăfuită, benzile rezonante sunt șlefuite, nu le mai simți. Iar dimineața îți bate soarele in ochi (in cazul de ieri nu cred, că era înainte de răsărit). Trebuie altceva, lumini sclipitoare, "milițieni morți" (adică speed bumps), girofare, radare, panouri luminoase cu mesaje, orice. Când vii de la drum nu realizezi că e giratoriu decât prea târziu (mă refer la șoferii cu ochii în telefon care nu vad indicatoarele alea de pe margine de restricție a vitezei).

Sau lăsăm așa, ne facem că nu vedem, mai punem un bidon din ăla de plastic unde nu mai e parapet, poate deschidem o firmă de pompe funebre, mai iese un ban...

Bănuiesc totuși că sunt destul de multe accidente până acum pentru ca zona să fie "punct negru". Dar cine să audă?
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

TibiV

Pai atunci piloti forati si zid din beton inalt de 1,5 metri.

Desi nu stiu cum este mai putin dureros: sa mori infipt in zid sau pravalit in vale?....

Clar, ai dreptate: trebuie masuri inainte de giratoriu...
Dar probabil in timp se rezolva: daca nu mai repara nimic pe sensul ala (100 de metri inainte de giratoriu) timp de 5 ani, va deveni atat de prost incat toti vor reduce viteza, de voie de nevoie...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

RaduG

O altă soluție ar putea fi să se umple golul din spate cu un material care să frâneze un vehicul trecut prin parapet (nisip, pietriș, etc). E multă umplutură de făcut, dar o viață face 1.000.000 EUR. Faceți numerele și veți vedea că e rentabil.




Harry

Eu de cand am vazut pe planuri giratoriu am zis ca e o tampenie. Un nod rutier de genul (da stiu... Cities Skylines dar e bun in a ilustra chestii, mai ales pt astia care nu putem desena o linie dreapta nici cu rigla) si gata:




nirolf

Există o încercare de a introduce camerele video în lege. N-am găsit prea multe știri în presa centrală, poate o poziție API ar fi utilă.

Proiect de lege: înregistrare automată prin video a abaterilor din trafic și amendă în plin acasă

QuoteÎncălcarea codului rutier se înregistrează automat, amenda vine direct acasă

Sistemul video de monitorizare a traficului rutier și constatare automată a abaterilor rutiere pe drumurile publice ar urma să colecteze informații din trafic prin intermediul echipamentelor montate pe infrastructura rutieră.

Sistemul va detecta abateri ale șoferilor precum:
– circularea cu viteză peste limita legală
– nerespectarea prevederilor privind trecerea la nivel cu calea ferată
– nerespectarea culorilor semaforului
– neacordarea de prioritate pietonilor
– absența unui ITP valabil
– nepurtarea centurii de siguranță
– neutilizarea luminilor de întâlnire
– depășirea masei maxime admise

Șoferii care nu vor respecta regulile vor fi înștiințați direct cu privire la eventualele încălcări ale legii și li se va transmite amenda direct la domiciliu.

De asemenea, sistemul va permite monitorizarea zonelor riscante ale traficului și, în urma procesării datelor, va stabili indicele de încălcare a reglementărilor rutiere și coeficientul de siguranță rutieră aferent drumurilor.

Aici găsiți expunerea de motive și proiectul de lege:

http://www.cdep.ro/pls/proiecte/upl_pck2015.proiect?idp=19507

vancouver

#7078
Din ciclul: "Sa dam tzarii cat mai multe capete de pod".  :bash:

https://adevarul.ro/locale/buzau/accident-mortal-dn-2b-surprins-intr-un-live-transmis-facebook-video-1_614317575163ec42714a73f2/index.html

"Din primele date de la faţa locului, în timp ce conducea un autoturism pe direcţia Brăila către Buzău, un şofer de 56 de ani, din Tulcea, a intrat în coliziune cu un alt autoturism condus pe aceeaşi direcţie, de un bărbat în vârstă de 38 de ani, din Brăila. În urma coliziunii autoturismul brăileanului a ricoşat pe sensul opus de mers unde a intrat în coliziune cu un alt autoturism condus de un tânăr în vârstă de 21 de ani, din Gălbinaşi, ulterior a părăsit partea carosabilă şi a lovit un cap de pod marginal. De asemenea, autoturismul tulceanului, a ricoşat într-o autoutilitară condusă pe direcţia Brăila către Buzău, de către un buzoian de 42 de ani, apoi a părăsit partea carosabilă lovind un cap de pod marginal. Accidentul s-a soldat cu decesul şoferului de 56 de ani (tulceanul), rănirea a 3 pasageri ai acestuia, o tânără de 20 de ani, din Galaţi, altă tânără de 23 de ani, din Bacău şi un bărbat de 41 de ani, din Galaţi. În urma accidentului au fost răniţi şi şoferul de 38 de ani (braileanul) şi 2 pasageri ai acestuia, un bărbat de 62 de ani şi o femeie de 60 de ani, ambii din Brăila."


Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

cristi5

Cap de pod marginal. Vad ca exista o taxonomie a capetelor de pod. Care sunt celelalte tipuri?

In loc sa le eliminam, noi le clasificam, ca Darwin. "Supravietuieste cel mai puternic". Capul de pod e de obicei mai puternic...