News:

Doar 30 minute de editare!
Poți edita propriul mesaj timp de doar 30 minute după ce l-ai scris!

Main Menu

Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

tom_sawyer

Șoferul unui TIR a reușit în ultimul moment să evite o femeie de 90 de ani, care a sărit practic în fața mașinii, traversând șoseaua în fugă. Pentru a evita impactul, șoferul a tras de volan, a ieșit de pe șosea și a intrat cu mașina în zidul unui imobil. Incidentul a avut loc pe DN 2B, în județul Galați.
Potrivit Poliției Județene Galați, incidentul a avut loc miercuri, în localitatea Movileni.
hotnews.ro



Movileni, localitate sufocată de traficul de pe DN25, care va fi în continuare la fel pentru ca VO Galați nu se conecteză direct cu DX Galați-Brăila.

Dar accidentele vor fi trecute în continuare în categoria: traversarea neregulamentară a pietonilor / neasigurarea la traversare.

roata

#7006
Mi se pare mie sau a alergat/s-a aruncat in fata TIR-ului? De asemenea TIR-ul pare ca avea mai mult de 50km/h, dar nu stiu care e limita de viteza in acea localitate
Daca s-a aruncat intentionat, TIR-ul nu o putea evita, iar vina era aruncata pe ea pentru "trecere neregulamentara", probabil nu i-a pasat nici de faptul ca acel sofer ramanea marcat pe viata dupa o asemenea intamplare. Pentru ea era "misiune indeplinita".
Dupa cum am mai spus, exista exemple negative la toate categoriile de participanti la trafic, de la autovehicule la pietoni. Ca sofer ai un Cod Rutier care iti reglementeaza circulatia intr-un mod foarte strict, cu consecinte negru pe alb. Pentru multi pietoni, biciclisti sau carutasi majoritatea acestor reguli sunt necunoscute/ignorate, pentru ca "ala cu masina" trebuie sa ma fereasca in orice conditii.

tom_sawyer

Date fiind urmele de frânare, TIR-ul începe să frâneze înainte ca pietonul să pășească pe banda de circulație.

alin2pas

Prin urmare, șoferul rămâne cu paguba și cu trauma, iar baba nici nu conștientizează măcar ce a făcut.
De prea multe ori apare scuza pentru pietoni că nu cunosc regulile de circulație. Pentru șoferi a fost introdusă școala de șoferi și un examen, dar marea majoritate a oamenilor în majoritatea timpului sunt pietoni. Se face religie în școli din clasa I până în clasa a XII-a, dar nu pregătim copii pentru viață: nu se face educație rutieră, deși de la 14 ani copilul cu bicicletă e considerat conducător de vehicul și poate circula pe carosabil și toată lumea are nevoie să traverseze strada; nu se face educație sexuală, deși avem cel mai mare număr de mame minore din Europa și așa mai departe.

danutzu_1069


alin2pas

Nu doar ăsta. Dacă stai în spatele unui TIR, de obicei treci prin localități cu 70 - 80 km/h și intre localități cu până la 90. Partea bună e că a fost foarte prompt în reacții.

nirolf


tom_sawyer

poliţiştii au intervenit la un eveniment rutier produs pe DN2 E85 , în afara localității Săbăoani, între un autoturism condus de un tânăr de 26 de ani din Ion Creangă şi un cal, care se afla nesupravegheat pe partea carosabilă.


mirceaeliade

Chiar daca e Libertatea, e interesant sa citesti perspectiva lor:

>O Românie în miniatură, care a murit pe DN2: staruri pop, sportivi și oameni simpli care încercau să dea o mână de ajutor

https://www.libertatea.ro/stiri/o-romanie-in-miniatura-care-a-murit-pe-dn2-staruri-pop-sportivi-si-oameni-simpli-care-incercau-sa-dea-o-mana-de-ajutor-3706022

>Drumul crucilor. Sunt 564 de cruci pe DN2 între București și Bacău, mai multe decât cele 550 de borne kilometrice dus-întors

https://www.libertatea.ro/stiri/drumul-crucilor-564-cruci-dn2-bucuresti-bacau-3699931

TVlad

#7014
Foarte trista povestea asta cu DN2. Am cunoscut si eu pe cineva care a sfirsit intr-un accident pe acest drum, linga Urziceni. Nu stiu daca are cruce insa e clar ca numarul total al mortilor e mult mai mare.

Mai grav e ca am citit in presa ca vor sa faca aceeasi porcarie cu acostament largit si pe o portiune din DN6 spre Alexandria. Am vazut ca incepusera lucrul insa judecind dupa ce se vede de la fata locului nu e deocamdata clar ce anume urmaresc.

Drum mai periculos decit asta nu cred ca era decit DN1 intre Ploiesti si Banesti, pe vremea lui Ceausescu; poate unii dintre voi isi mai amintesc, era cu o banda pe sens si flancat de salcimi batrini. Chiar si atunci era aglomerat si era o aventura sa depasesti pe cineva. Acolo am vazut prima data un mort: era scos din masina, intins pe asfalt sub o patura, numai cu ciorapii la vedere, model cu carouri. M-a marcat amintirea asta, de fiecare data cind vad asemenea obiecte vestimentare, la el ma gindesc. >:(

tom_sawyer

#7015
La lucrările de pe DN6 e clar ce fac: exact ce e acum pe DN2.


TVlad

#7016
Pai bine dar ministrul Drula a spus la un moment dat intr-o emisiune ca doreste sa elimine pericolele "sistemice" sau, cum se le zic, generate din proiectare, de tip capete de pod, santuri antitanc, acostament stil DN2.

Putem intelege ca s-a facut o greseala pe DN2, e foarte greu de inteles de ce nu se corecteaza dar sa o repete si in alte parti, e diabolic.

tom_sawyer

Așa e, o bilă neagra pentru ministru dpmdv că nu a oprit acest proiect de lărgire, dacă nu a fost posibil să se facă 2+2 sau 2+1.

roata

#7018
Legat de incidentul cu TIR-ul de ieri, cumva au reusit sa-i ia declaratie doamnei de 90 de ani. Incepe de la 1:30

https://observatornews.ro/eveniment/batrana-la-un-pas-sa-fie-calcata-de-tir-pentru-ca-a-traversat-neregulamentar-spune-ca-soferul-e-vinovat-ei-da-cum-sa-ma-omoare-daca-eu-eram-ca-lumea-434465.html

Un scurt teaser:
Quote"Da' cine l-a pus pe el să treacă aşa aiurea, de nebun? Cum? De exemplu, eu mergeam, nu? Când să mă cobor jos, aud că uite maşina. Da' maşina, dacă era, nu mă lovea?"
Ori intreb, daca dupa o anumita varsta sa zicem este aproape imposibil de schimbat perspective, nu ar fi momentul ca sa se inceapa niste campanii gen "atunci cand esti pe strada nu visa cu ochii deschisi si fii constient de ce se intampla in jurul tau"?
Nu de alta, dar mi-e frica de faptul ca mentalitatea de "soferul trebuie sa fie vinovat mereu" este raspandita si la alte categorii de varsta sau de educatie.
Totusi cred ca scopul majoritatii participantilor la trafic este sa ajunga intregi din punctul A in punctul B si sa-si poata vedea linistiti de viata mai departe, nu sa se creada Rambo care face partie in jurul sau cand e pe strada.

tom_sawyer

#7019
Deja e can-can cu luat declarații de la o persoană de 90 de ani. Media are interes să dea o știre care să facă rating, nu să sape sa afle unde este de fapt problema.

Realitatea e că acea localitate e taiată în două de un drum național extrem de circulat, cu multe TIR-uri care trec ca vântul și ca gândul. Nici pe marginea drumului nu ești în siguranță.

Peste 5 ani, când se vor finaliza DX Gl-Br și VO Galați în forma actuală, traficul va crește și mai mult.