Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 9 Guests are viewing this topic.

nenea_hartia


Europiu

^^ Eu, de pildă, merg numai cu viteza legală, exceptând cazurile în care nu am văzut, efectiv, restricția.

Dar, cum bine știi, în Germania sunt foarte aproape de acea situație idealizată descrisă de vancouver, majoritatea restricțiilor sunt puse justificat. Iar mersul "ceva mai repede" în localități mici chiar mi se pare un sport neinteresant, de banii ăia mai bine beau o bere sau o cafea.

Dar dacă infrastructura rutieră e de tot rahatul, parcă nu prea îți mai vine să fii generos, nu?
"Fericirea nu este răsplata virtuții, e virtutea însăși. Căci nu suntem fericiți pentru că suntem virtuoși ci, fericiți fiind, putem fi și virtuoși" - am citat din Baruch Spinoza :).
The problem with the world is that the intelligent people are full of
doubts, while the stupid ones are full of confidence (Charles Bukowski).

tom_sawyer

Un șofer a fost amendat de polițiștii rutieri din Sibiu, după ce a fost depistat, pe DN7, că transporta 12 pasageri, șapte înghesuiți în mașină și portbagaj și cinci într-o mică remorcă atașată autovehiculului.



hotnews.ro

Liviu M

#4578
@Europiu: intrebarea mea despre viteza era mai retorica, asa, de semnalat "dublul discurs". Nu e treaba mea cu ce viteza merg ceilalti, e treaba politiei.
E, in schimb, problema mea cand n-am voie sa merg cu viteza legala, mai ales in localitati si mai ales cand in spate sunt TIR-uri *) care efectiv se urca pe tine daca indraznesti sa mergi cu "doar" 10 km/h peste viteza de pe indicatoare.

Sau cand nu e voie sa mergi pe banda de mers pe drumurile cu 1,5 benzi pe sens. Aici nici nu conteaza viteza, intotdeauna e unul care merge mai repede ca tine si are pretentia sa-i faci loc.

De fapt asta e marea diferenta intre Germania si Romania - cand merg pe DN in Germania, nu-mi iau flash-uri ca merg cu viteza legala, in Romania da.

Poate nu m-ar deranja chiar asa de tare, daca n-as stii ca aceeasi soferi de TIR-uri in Germania se dau jos de pe autostrazi (ca de, mai nou sunt pe bani) si merg pe drumuri paralele, prin localitati si cu viteza legala (30 km/h daca e cazul).

LE PS Dupa parerea mea pozele cu accidente si amenzile pentru multe persoane in bena basculantei sunt posturi de "Circulatia in direct", nu de "Siguranta circulatiei".

vancouver

Diferenta dintre Germania si Romania care conteaza este LIPSA AUTOSTRAZILOR din Romania. De aceea pe acelasi drum se intalnesc traficul de TRANZIT si traficul local sau regional, ceea ce generea conflicte. Acest conflict in Germania este mult mai redus, el este prezent doar uneori pe autostrazile cu multe intrari iesiri aproape de orase mari - dar e altceva pe autostrada. Acolo se poate depasi.

FIECARE VREA SA CIRCULE CU O ALTA VITEZA. Asta e un fapt. Si fiecare are un nivel de rabdare, care se termina. Cand se termina POATE DEPASI? NU. Pentru ca in Romania nu avem drumuri care permit depasirea? Atunci asta se intampla, avem camioane care se suie peste masini mici. Si nu avem un singur camion, ca altfel nu ai fi relatat povestea. Sunt cam toate camioanele. Stii cum e: cand trei iti spun ca esti beat, puneti un semn de intrebare.

Intreaba-te in primul rand DE CE CAMIOANELE NU SUNT PE AUTOSTRADA. Si aici ajugem la motivele pentru care eu nu sunt adeptul a altceva decat autostrazi FULL PROFILE, de ce ma cert cu cristi5 sau cu altii care sustin ca sunt acceptabile si variante 2+1 sau half-profile sau doar centuri pe ici-colo.

Nu nene, trebuie autostrazi pe directiile majore de tranzit. Ca in Germania. Atunci camioanele o sa mearga cuminte cu 90-100 pe autostrada si tu o sa mergi cu 130-140 fara nici un camion in spate. Si nici cand o sa mergi pe DN-uri locale nu o sa se mai urce camioanele sau bizonii pe tine, pentru ca nu mai au mult pana la autostrada si putin se mai poate rabda. Este fenomenul DN68A. Acolo lumea este mult mai cuminte decat ne-am fi asteptat poate, tocmai pentru ca este intre 2 zone de autostrada si un pic de rabdare are cam toata lumea.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

Liviu M

Quote from: vancouver on September 07, 2019, 03:33:36 PM
Atunci camioanele o sa mearga cuminte cu 90-100 pe autostrada
Nu mi-ai citit tot postul, asa-i?  ??? Hai sa repet:
Quote from: Liviu M on September 07, 2019, 03:08:16 PM
Poate nu m-ar deranja chiar asa de tare, daca n-as stii ca aceeasi soferi de TIR-uri in Germania se dau jos de pe autostrazi (ca de, mai nou sunt pe bani) si merg pe drumuri paralele, prin localitati si cu viteza legala (30 km/h daca e cazul).

Car'va sa zica de fapt e cum ii arde la buzunare, n-are nici o treaba cu rabdarea. Daca rabdarea se termina, sa faca o pauza.

Europiu

Liviu: ideea e că taxa pe autostradă nu o plătește șoferul din buzunarul lui. Ci firma. Iar dacă firma are un buget mai strâns și îi zice "du-te, omule, pe Bxxx ca să economisim bani" atunci evident că îi ajustează și targetul de timp. Nefiind forțat să se grăbească, are și răbdarea ceva mai mare.
The problem with the world is that the intelligent people are full of
doubts, while the stupid ones are full of confidence (Charles Bukowski).

vancouver

In Germania s-au luat măsuri pentru a evita ieșirea de pe autostrada a camioanelor și mai sunt doar cazuri izolate. Plus cei care chiar au treaba in locul respectiv. Măsura principala: se taxează și multe drumuri federale, așa ca ieșirea de pe autostrada nu are logica, de obicei. In alte locuri pur și simplu sunt interzise camioanele.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

Liviu M

@Europiu: Pai si ce, firmele alea nu stiu  care-s limitele de viteza prin satele din tara, ca se calculeze "targetul de timp"?   ???
Si daca tot avem fiecare "viteza proprie", si daca pentru mine 50 km/h e viteza la care ma simt sigur prin localitati *), de ce sa ma oblige un alt sofer sa merg mai repede? Daca ati uitata 50 km/h e viteza MAXIMA, nu orientativa.
Ca sa nu mai vorbim cat de nasol trebuie sa fie de localnici, sa le vajaie toata ziua camioanele cu "cat pot".
La nemti (ca tot ne place sa ne comparam infrastructura cu a lor) prin localitati se impun din ce in ce mai multe restrictii de 30 km/h pentru limitarea poluarii sonore. La noi facem cate o pasarela sinistra pe post de trecere de pietoni si ridicam limita de viteza.

*) La 70 km/h prin Barcanesti abia am reusit sa evit un caine. Normal ca l-am deranjat pe ala din spate, ca doar am franat.

@vancouver: da, se pare ca mai nou (2018 **)) asa e, "datele" mele erau ceva mai vechi. Asta nu schimba datele problemei - daca ar putea, soferii de TIR ar merge LEGAL pe alte strazi, ca le-ar fi mai ieftin.

**)
QuoteDie seit dem 1. Juli 2018 bestehende Bundesstraßenmaut sollte jährliche Mehreinnahmen von bis zu 2 Milliarden Euro generieren.[19]

frunzaverde

Asta cu TIR-urile care nu merg pe autostrada ca sa nu plateasca taxe de drum sunt in principal povesti vanatoresti - povesti vanatoresti care, nu se confirma cu date. Vorbim de volume insesizabile statistic cand se schimba tarificatiile de drum.

Un TIR in Germania plateste intre 9.3 si 26.1 euro pe suta de kilometri (ultima suma este pentru camioane extrem de vechi, Euro 0, si extrem de grele). Este o suma minuscula fata de costul suplimentar de a merge mult mai incet pe drumuri secundare. In primul rand ai costuri cu indisponibilizarea camionului pentru perioade mult mai lungi. Apoi ai costuri cu motorina (ca TIR-ul consuma mai mult), salariul soferului, diurna soferului, timpi morti de odihna, eventuale restaurante si hoteluri etc. etc.

Si vei vedea mereu in Germania TIR-uri pe sosele secundare, prin sate si satucuri. Germania este o tara cu extrem de multa industrie mica si mijlocie - sunt mii de satucuri de 1000-2000 de oameni dar care produc produse cu piata globala. TIR-urile alea transporta marfa la si de la mii si mii de fabricute si ateliere si depozite in lumea intreaga.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

Liviu M

Eu am prins introducerea taxei de autostrada aici si stiu ca au fost probleme legate de "migrarea" de pe autostrazi pe drumuri paralele.
La fel stie de altfel si wikipedia:
Quote
Ausweichverkehr

Da es durch die Einführung der Maut zu Maut-Ausweichverkehr, d. h. deutlichen Verkehrsverlagerungen von Autobahnen auf nachrangige Straßen, insbesondere Bundesstraßen kam, wurde die Mautpflicht im Juli 2011 auch auf vierspurige Bundesstraßen mit Mittelstreifen ausgedehnt, die unmittelbar an Bundesautobahnen angebunden sind, länger als vier Kilometer und keine Ortsdurchfahrten sind. Dies sollte pro Jahr 110 Millionen Euro zusätzlich einbringen.[13]


Europiu

Păi citatul pe care îl dai tu susține fix ce spuneau băieții înainte. Plus că discuția deja a deviat de la scopul ei (comportamentul șoferilor în caz de șosele inadecvate) și suntem very, very off-topic.
The problem with the world is that the intelligent people are full of
doubts, while the stupid ones are full of confidence (Charles Bukowski).

Liviu M

#4587
Da, suntem offtopic, dar...
Ultimul citat sustine ca din cauza migrarii de pe autostrazi pe alte strazi, s-a introdus taxa si pe alte drumuri - raspuns la mesajul lui frunzaverde cum ca migratia nu e o problema.
Tot ultimul citat confirma afirmatia lui vancouver, ca s-au luat masuri contra migratiei, da' cu afirmatia asta am fost de acord deja doua posturi mai sus. Oare de ce ar fi fost nevoie de masuri antimigratie daca n-ar fi existat migratia?
Da' faptul ca nu se mai muta pentru ca-i costa la fel, nu inseamna ca nu s-ar muta daca ar iesi mai ieftin.
Si revenim la afirmatia mea - in De, cand ieseau mai ieftin pe DN-uri, soferii de TIR n-aveau nici o problema sa se dea jos de pe autostrazi si sa mearga corect pe DN-uri. In Ro, unde merg cu statiile pornite si stiu unde-s controalele, isi permit sa fie zmei.

LE Am reformulat ultimul paragraf, sa nu relansez discutia despre mutat.

frunzaverde

Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

Liviu M

#4589
Din pacate raportul se ocupa "doar" de strazile federale cu profil de autostrada (ma rog, cu doua sau mai multe benzi pe sens)
QuoteBericht über Verkehrsverlagerungen auf das nachgeordnete Straßennetz infolge der Einführung der Lkw-Maut auf vier- und mehrstreifigen Bundesstraßen
Migratia de care vorbesc eu a avult loc pe toate traseele paralele autostrazilor. Drept dovada ca n-a fost suficienta taxa pe drumurile cu multe benzi, e extinderea taxei la DN-uri normale in 2018.
Ca sa nu mai vorbim ca, asa cum mentiona vancouver, in multe cazuri intre 2005 (anul introducerii taxei de autostrada) si 2014 (anul studiului) au aparut pur si simplu interdictii pentru traficul de tranzit. In 2006 - 2007, cand faceam eu naveta saptamanala 300 km (un sens), interdictiile repsective pur si simplu nu existau.
In procente n-o fi mult, da' mie numarul de "Lkw-km" care s-au intors de pe cateva bucatele de DN (cu ziceam, in perioada studiului numai DN-urile cu multe benzi au fost taxate) pe autostrazi (in fiecare zi) mi se pare mare.
QuoteDer überwiegende Verkehr, der mautbedingt die Bundesstraße verlässt, wird auf die Autobahnen zurückverlagert. Einer Entlastung der  Bundes -  und  Landesstraßen um  ca.  300.000 Lkw-km/Werktag  steht  eine zusätzliche Belastung von ca. 400.000 Lkw-km/Werktag auf den Autobahnen gegenüber. Somit ergibt sich eine umfangreiche (Rück-)Verlagerung auf das Autobahnnetz.

Dar chiar si asa, chiar daca n-as avea dreptate cu migratia camioanelor din Germania (si cu asta revin on-topic), tot mi se pare aiurea ca mi se reproseaza ca merg "cum trebuie" si se justifica (de data asta prin starea strazilor) agresivitatea in trafic a celor care, de fapt, sunt "in culpa".
Fratilor, daca vrem ca in Romania sa se instaureze normalitatea atat de ravnita a altora, trebuie sa incepem sa consideram normalul normal si abaterile de la normal anormal. Si sa nu mai cautam justificari pentru anormal. In nici o alta tara prin care am mers, n-am vazut "prioritatea de grabit" atat de pregnanta ca in Romania. Mint, in Ungaria s-ar putea sa fie mai "tare".