News:

Doar 30 minute de editare!
Poți edita propriul mesaj timp de doar 30 minute după ce l-ai scris!

Main Menu

Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Harry

O situatie tampita care se poate rezolva cu o suma infima. Sa monteze panouri:

alecu26

si semnul de FALSCH de pe autostrazile germane si austriece e destul de evident. In Austria in anumite zone predispose la asa ceva se punea chiar un semn din acela cu craniu.

Dar problema e ca sa pui un nou semn...trebuie introdus in normative...cod rutier...bla bla. Prea multa birocratie. Mai bine mai mor cativa. Vinovati si nevinovati.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

kitsune

#4547
Poate că lătrăm la pomul greșit! În loc să ne chinuim cu birocrația oamenilor din birouri din România, mai bine încercăm la nivel european? Avem europarlamentari, se poate introduce un proiect? Care odată adoptat va trebui introdus și la noi în legislație.
Nu dați cu parul, nu m-am documentat cum merg lucrurile la nivel ăla, dar poate că are șanse mai multe.

Dacă nu, găsim printre noi niște graficieni și facem un concurs de "indicator de contrasens" pe forum, alegem cel mai bun/simplu/lizibil/user friendly semn și îl propunem mai sus, măcar ca test.

Insula cu garduri de pe trecerea de pietoni din Constanța a fost o idee care a dat roade, acum s-a generalizat. Chiar dacă în unele locuri este executată fără cap, excluzând exact spațiul care obligă pietonul să se întoarcă spre direcția de mers. Dar e totuși un exemplu de adoptare a unei soluții simple, fără mari costuri, care salvează vieți. Dacă se poate la nivelul unui oraș, se poate și la nivelul unei țări.

LE: 5 minute mi-a luat să fac caricatura asta de mai jos





Powered by API/PUM imgur uploader
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

Goldmund

"Experiment Ştirile ProTV: cum ajung bicicliştii victime sigure în traficul din România"


gruiarew

Bicicliștii sunt oricum categorie aparte. Rar dacă oprește unul la semafor. Zilele trecute vine un grup de străini echipați până în dinți. Eram oprit, era roșu. Opresc și ei, toți. Zic în sinea mea, uite oameni civilizați. Unul întreabă în engleză dacă e bună direcția spre centru. Îi răspunde cineva de pe trotuar că da, apoi o taie toți pe roșu... Era semafor cu buton, pentru pietoni doar, dar totuși...
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

cristi5

#4550
Reportajul da de la inceput vina pe ciclisti si asta confirma "superioritatea" soferilor si masinii in Romania, si fata de ciclisti si fata de pietoni. Acolo trebuie inceput. Apoi hai sa luam pe rand cazurile din poligon.

Cand masina face dreapta si biciclistul inainte: in Suedia daca soferul se asigura numai in oglinda pica examenul. Este obligatorie asigurarea peste umar. Si la schimbarea benzii pt unghiul mort. Fireste, si ciclistul trebuie sa urmareasca semnalizarea, si daca lipseste, viteza si pozitia masinii (daca se apropie de trotuarul din dreapta etc)

Cand masina merge inainte si biciclistul merge spre stanga. Biciclistul trebuie sa semnalizeze cu bratul. Eu personal incetinesc si las masina sa treaca in cazuri din astea.

Dar la semafor, in Stockholm cel putin, linia de stop e pusa la vreo 3m in spate si e desenata o bicicleta mare. Acolo biciclistul poate sa se angajeze spre stanga cat masinile stau la semafor. Poate sa traverseze chiar latimea mai multor benzi, o manevra care in mers ar fi f riscanta.

https://goo.gl/maps/V3pkSZv3vh2DFwAd6




In legatura cu deschiderea usii, toti trebuie educati sa se asigure cand deschid usa. Si soferi si pasageri, inca din copilarie. Si fireste ciclistul trebuie sa ia distanta cand trece pe langa o masina care sta...

Concluzie: oamenii trebuie educati ca exista biciclisti in trafic si ca soferii nu sunt mai presus decat ei. Biciclistii trebuie educati si ei (semnalizare, casca, lumini, haine reflectorizante). E mai mult treaba de educatie decat de infrastructura.

gruiarew

M-a învățat și pe mine cineva o chestie. Când cobor, deschid ușa cu mâna dreaptă. Prin simplul fapt că mă rotesc automat mă uit în oglindă. Dacă am pasager nu deschide nimeni ușa până nu zic eu, altfel se lasă cu scandal.

Cristi, ca șofer trebuie să știi tot timpul ce te înconjoară. Depășirea bicicliștilor se face la distanța unde-i ajunge basca în caz că se dezechilibrează și cade.   :D.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

Cristi N

O sa pun problema din postura de sofer de vreo 11 ani si ca motociclist de vreo 2 ani. Am avut ocazia la un moment dat sa intreb un politist de la rutiera urmatoarea treaba: eu sunt la volan si trag de volan sa evit o groapa/canal dar fara sa ies de pe banda si lovesc un biciclist/motociclist -> sunt vinovat, nu m-am asigurat la schimbarea directiei de mers. Speta numarul 2, eu pe bicicleta/motor depasesc coloana, sunt vinovat chiar daca nu ies de pe banda tot depasire e.
De aici trag concluzia ca toata treaba asta se bazeaza cel mai mult pe ideea aia veche: conduita preventiva. Chestia asta ne-a spus-o si instructorul la scoala moto dar sub o alta forma: cand va suiti pe motor presupuneti ca soferii nu va vad si conduceti in asa fel incat sa puteti evita un accident in caz ca cinev nu va da prioritate. Partea proasta e ca sunt putini instructori de genul asta, ca sa nu mai spun ca sunt bicilcisti si trotinetisti care nu au nici o categorie de permis.

Harry

A2 cu A4
4 masini, parapet median distrus, surprinzator nu a murit nimeni




user201

Porțiunea de DN dintre Tureni și Cluj-Napoca e 2+2, se circulă cu viteze destul de mari, și ce găsim pe DN?





Pe Miorița ce vrea să traverseze singură drumul. În mod ciudat nu mai avea alte surate și nici însoțitor uman. A fost o senzație interesantă. :D

AlinC

https://ziarulunirea.ro/foto-video-accident-mortal-dn-7-intre-deva-si-ilia-nedeschiderea-lotului-3-al-autostrazii-lugoj-deva-a-facut-noi-victime-587327/

Accident mortal chiar la iesirea de pe autostrada. Soferul care ne-a tranmis imaginile a spus ca una dintre masinile implicate a trecut pe langa el pe autostarda (lotul 4) si ar fi mers spre Timisoara.

SB76UFO

Ar trebui distribuit masiv pe toate retelele de socializare.
"Prostia este eternă și invincibilă"

cristi5

#4557
Accidentul a fost la intrarea in Campuri-Surduc dinspre Gurasada, cam aici. Deci nu intre Ilia si Deva. Nu are legatura directa cu LD3, desi una din masini a iesit de pe LD4. Poate fi (si) "orbirea vitezei" (cand iesi de pe autostrada si nu-ti dai seama ca mergi f repede)

danutzu_1069

Câmpuri-Surdu este după Ilia, spre Arad, pe DN7. Cel mai probabil una din mașini ar fi continuat pe autostrada, spre Holdea, dacă ar fi fost deschisa. Înțeleg ca mașinile s-au acroșat.

pbh

Ai dreptate @cristi5 dar sa nu uitam ca Suedia are si ea probleme, una din ele fiind ca la o regula buna dau si una controversata, ca sa nu zic idioata. Ca exemplu la ce s-a discutat mai sus
- obligativitatea/obisnuinta de a purta vesta reflecorizanta atat ca biciclist, mopedist etc atat ziua cat si noaptea dar mai mult si pietoniii care circula pe drumuri publice sau pur si simplu isi plimba catelul au daca nu vesta, elemente reflectorizante prinse pe haune. Mai mult, si cateii au aceste elemente reflectorizante. 
- in contradictie, legea prin care din 01,07,2018 se permite copiilor de 15 ani sa posede carnet AM+122 si sa circule pe moped sau mopedbil (acele masini neinmatriculate si cu triunghi rosu) pe drumurile publice. Rezultatul, in 2018 s-au dublat accidentele cu moped/mopedbil iar in prima jumatate  a 2019 sunt deja mai multe accidente decat in tot anul 2018. Ca sa nu spun ca in fiecare zi intalnesc coloane de masini care merg in spatele unui astfel de mopedbil cu 40km cate 2 km pe zona de 100km/h. Deja este un scandal "monstru" cel putin in zona unde locuiesc eu. Ca sa nu spun ca s-au format gasti de mopedisti care circula in grup si claxoneaza intr-o zi cat am auzit eu in 10 ani claxoane aici + mersul pe o roata a celor care au "mobre"

In ceea ce priveste accidentul de pe DN7, se observa ca a avut loc in dreptul semnului de intrare/iesire din localitate cu limita de 50 si banda continua pe cel putin cateva sute de metrii in ambele sensuri, Aici depasirea pe linia continua si nerespectarea vitezei sunt factorii principali ai accidentului.