Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 6 Guests are viewing this topic.

stangabriel

Azi se pun ultimii parapeti pe Dn1 la Ciolpani, acum sunt fara intrerupere de la  Bucuresti pana la Potigrafu. Oare continua pana la Barcanesti ?

Cristi N

N-am mai mers de ceva timp pe DN1, au invatat sa faca trecerea de la un tronson la altul atunci cand parapetele au inaltimi diferite si sa scoata tronsoanele alea de capat oblice?

Liviu M

Quote from: alecu26 on September 19, 2019, 09:45:43 AM
Pe cat posibil nu iesi afara din masina
Ba tocmai, ca ieși cât mai repede și te duci peste balustrada în afart carosabilului. Te asiguri bine înainte, clar.
Cel puțin așa recomandă ăștia pe aici.

cristi5

#4608
Foarte periculos sa iesi prin stanga. Una din cele 145 de victime suedeze de anul asta a facut asa, la 1-2 km de unde locuiesc.

Si foarte periculos sa iesi si sa te apuci de mesterit la masina, cum au facut cei doi nefericiti, in loc sa treaca dincolo de parapete.

gruiarew

Și azi erau opriți destui pe banda de urgență. Unul singur avea vestă din ei. Am ocolit și eu și restul pe B2, să nu fie surprize pe B1.

Și ăia de la pază de ce morții lor merg cu 50 sau cât drac au jumate pe B1 jumate pe banda de urgență? Mai e undeva cretineala asta? Că pe unde am mers nu am mai văzut așa ceva. Care-i ideea?
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

TibiV

@cristi5

Despre asta cu mesteritul la masina nu stiu ce sa zic...
Ai facut o banala pana de cauciuc, ai rezerva in portbagaj, cric, vesta reflectorizanta si doua triunghiuri sa le pui la 50 si 100 metri in spatele masinii... Pana la urma de aia este banda de urgente....
Da, daca ti-a luat foc motorul nu ai ce sa mai incerci, chemi din prima depanarea... dar la chestii banale?...
Pana si fiica mea si prietenele ei (3 pupeze total atehnice) au schimbat o roata pe A2, in drum spre Bucuresti, in urma cu 2-3 saptamani...)  :lol:

Daca i-a lovit cineva acolo (desi nu mi-e clar mersul evenimentelor, caci nu a pus nimeni un link la o stire in firea ei despre accident) atunci  nu ala care a intrat in ei - deci care a circulat pe banda de urgenta - este vinovatul?....
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Liviu M

La fazele astea nu prea conteaza cine-i vinovatul, conteaza sa nu patesti ceva. Ca nu prea te incalzeste c-ai ajuns la spital "din vina celuilalt".

cristi5

#4612
@TibiV in tarile cu apa calda nu ramai in masina pe banda de urgenta. Iesi din masina, te duci pe margine, suni sa te tracteze. Cei cu tractarea au metodele lor de a proteja locul. Asigurarea plateste si gata.

In Romania nu stiu cum e mai bine ca poate vin baietii cu tractarea la un tun micutz dar recomandarea cred ca e aceeasi.

Astia mestereau si i-a agatat un TIR. Cu ce-i incalzeste ca ala e vinovat?

https://adevarul.ro/locale/buzau/bogdan-nicu-murit-accidentul-autostrada-a1-timp-reparau-masini-banda-urgenta-1_5d833753892c0bb0c6bd52a1/index.html

alecu26

Eu auzisem ca in Spania nu ai voie sa iesi din masina, si astepti sa vina cineva de la interventie. Dar in zona aia totul e acoperit de camere...asa ca ajunge cineva la tine destul de repede.

Poate ne ajuta cineva care locuieste prin Spania.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

elphax

Eu cred ca acela cu tirul era oricum pericol public pt ca nu era atent,  putea sa dea in oricine, chiar si in cineva care circula pe banda.
Singura solutie sigura 100% pentru sofer e sa iesi din  masina si sa te ascunzi dupa parapet, de preferat dupa ce ai pus triunghiul. Si evident nu "repari" masina pe banda de urgenta

In discutia asta cu banda de urgenta se exagereaza putin. La noi poate dura ore bune sa vina cineva sa te tracteze. Si la fel de bine te poate lovi tirul atunci cand vine platforma sa te ia - ca nu poti sa stai dupa parapet si sa se urce singura masina pe platforma.
Si sa fim seriosi - daca faci o pana la o roata chemi platforma ? Schimbi toate rotile pana gasesti pe cineva liber sa vina sa te ia.

JohannDB

"""" Am trecut pe lângă ei și chiar m-am gândit că stau foarte rău,... una din mașini calca banda de separare dintre banda 1 și banda de urgență"""""    Asta am găsit-o pe "f.b." la o postare legată de accidentul de pe A1 km 385 (de la Bertea) de ieri....
    Din păcate cei ce au acest "job", cărăușia de s.h-uri, sunt cam neglijenți.... Îi vezi și peste graniță cum conduc la rupere, ca înecații, forțează depășiri când sunt cu remorca la început de balans, opresc pe unde le vine lor (chipurile și că au "pană" - nu zic că cei doi n-or fi, chiar, avut vreo "pană")....
Acum vreo trei ani, pe A1 la nodul Sebeș spre Sibiu, mi-a venit un tip cu-n turism dinspre Sebeș și-n loc să urmeze banda de accelerație (noi fiind deja jumate pe banda doi, preventiv pentru a nu intra careva brusc în noi, acesta a intrat cu o manevră de sinucigaș spre stânga direct în noi..... De ce am spus asta ?? La momentul la care am sunat imediat 112, culmea, în primele 10 minute mi-a venit o mașină de tractare/remorcare (care echipaj nu a plecat decât când a venit poliția , a făcut măsurători și apoi am plecat cu toții într-o parcare pentru acte, cu turismul pe platformă) poliția venind mai târziu (am fost anunțați de poliție că au un alt accident și că întârzie; "salvarea" nu a fost nevoie să vină, autorul accidentului refuzând (și atunci și mai târziu, cu poliția) total acest lucru....
  DACĂ cei doi au stat pe banda de urgență în felul în care declară cel ce a trecut pe lângă ei, nu-i de mirare că tir-ul i-a acroșat...
  În zona Sibiu, Sebeș, Deva sunt destui ce răspund la cererile de depanare, dacă chiar suni și la 112, plus că poliția de autostradă vine la cereri de asigurare/balizare.... Se pare că cei doi, nu s-au prea îngrijit de asigurare/balizare și dacă mai și stăteau cu "ceva" și-n banda unu.....

ionut.cava

#4616
@cristi5, foarte bine punctat cu iesitul prin stanga. E la fel de periculos ca si plasarea triunghiului.

Nu pot vorbi de Suedia, Spania sau alte tari dar am foarte multe mile adunate pe autostrazile din UK, tara care face schimb cu Suedia din cand in cand in topul sigurantei rutiere. (Cu o densitate a populatiei impresionanta).
Aici regula este cat se poate de simpla (se conduce pe partea opusa, deci in Ro ar fi in oglinda):
- Cat mai la stanga pe banda de urgenta (sa nu calci linia spre B1. Nici sa nu te apropii de ea. Dar lasi loc sa deschizi usa)
- Pui avariile
- Iesit prin stanga!, si tu si pasagerii si astepti dincolo de parapete
- Bunurile dar si animalele! raman in masina. (Un caine speriat poate fugi in trafic si vai si amar dupa.)
- Fara triunghi, fara schimbat roata, fara nimic (Si nu sunt panouri de informare peste tot. Te trezesti des cu unul oprit pe banda de urgenta fara avertisment).
- Suni la tractare sau astepti sa vina politia sa te intrebe de bine. Poti astepta din varii motive: nu ai baterie la telefon, sunt peste 100 de metri pana la ala de urgenta, etc).
- Daca opresti fara motiv, £50. Daca conduci, £100.
Toate asta sunt listate pe rac.co.uk.

Dar ultima oara cand am condus in Ro pe A2 (in Iulie), am dat de 2 biciclisti dupa Fetesti spre Cta iar politia cica monitoriza lumea care statea la coada sa plateasca taxa. La nici juma' de km distanta. Bine, am avut si oi pe drum in alti ani in zona aia :/
Tot la noi apar stiri cu reporteri pe banda de urgenta in trafic (e.g. "Uitati ce gropi si denivelari sunt pe banda 1"). Nu mai zic da ala care dadea cu spatele pana la nodul precedent (scrisesem despre el pe aici).

Inteleg ca poti schimba o roata si singur daca ai pana. Sau iti sare un furtun de la intercooler in caz de over-boost, sau orice alta chestie banala, dar la noi se depaseste prin dreapta ca sport national. Nu vad de ce nu s-ar baga cineva pe banda de urgenta sa depaseasca daca nu are chef sa astepte. Daca mai dai de unul "relaxat" cu putina iarba, sau baut "dar e bine, poate sa conduca" sau chiar unul cu botul in telefon pe b1 si nu isi da seama ca masina trage dreapta, probabil apari in ziar.
Da, sansele sa te loveasca cineva sunt foarte mici, dar exista.  De asta a si avut loc accidentul asta recent dar si multe altele. Multi sigur s-au gandit "care-s sansele?" Oprirea pe banda de urgenta ar trebui sa fie o actiune care sa te umple de anxietate, nu ceva la ordinea zilei.

@elphax Da, daca faci pana, chemi platforma. Asa ar fi normal. Asa trebuie sa procedezi daca vrei sa eviti amenzi in multe tari "civilizate". Dar corect, la noi e complicat pana vine cineva dupa tine.
Tractarile ar trebui reglementate, daca nu sunt deja. Macar un plafon de tarif, fiindca vorbim de siguranta rutiera, nu de parcare la Lidl. Nu stiu daca exista un sistem de breakdown cover in Ro, dar mi se pare esential in orice tara cu drumuri de mare viteza. Sa fii la mila aluia cu platforma nu este OK, dar prefer sa riste el in locul meu, fiind si mai vizibil.

Scuzati rantul, dar pentru mine aici a fost socul cultural cand m-am mutat in UK. Cat tin oamenii astia la health and safety si cat de simple sunt regulile care iti pot salva viata. Reguli care se pot aplica si in Ro cu putin efort (si soferi dar si politicieni + politisti).
"Ah... I love summer in England ... it's my favourite day of the year" (thanks Global Warming for ruining a decent joke)
Driving across Europe.

tom_sawyer

La accidentul in cauza, pare ca tirul a intrat in plin, nu doar i-a acrosat. Nu putem cunoaste exact dinamica accidentului, dar cel putin asa reiese din poze:
https://adevarul.ro/locale/hunedoara/foto-accident-cumplit-autostrada-a1-autotren-facut-ravagii-tronsonul-deva-ilia-doi-oameni-murit-1_5d828e69892c0bb0c6b9974c/index.html

alecu26

Pare de bun simt si nu e o exagerare in Uk. E interesant cum stau politistii pe anda de urgenta...si de multe ori întorși invers...directiei de mers.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

Io

#4619
OT: va rog sa nu mai faceti confuzii privitoare la locul unde s-a produs un accident.
Ordinul CSA Nr 14/2011 stabileste clar ca: "(2) Indiferent de locul in care s-a produs accidentul de vehicul — pe drumuri publice, pe drumuri care nu sunt deschise circulatiei publice, in incinte si in orice alte locuri, atat in timpul deplasarii, cat si in timpul stationarii vehiculului asigurat, asiguratorul RCA acorda despagubiri pana la limita de despagubire prevazuta in polita de asigurare RCA (...)."

De aici: https://www.avocatnet.ro/articol_27080/Ordinul-CSA-Nr-14-2011-punerea-in-aplicare-a-Normelor-privind-asigurarea-obligatorie-deraspundere-civila-pentru-prejudicii-produse-prin-accidente-de-vehicule.html
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.