Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

dr4qul4

legislatia din ROmania este extrem de alambicata si nici politicientii nici procurorii nu o vor schimbata. Este foarte greu sa dai amenda pe baza unei filmari. Un avocat bun gaseste o chichita legislativa si judecatorul anuleaza PV-ul.
Lor le e greu sa dea amenda pt parcare neregulamentara, depasirea vitezei sau chiar trecut pe rosu si voi aveti pretentia sa dea amenda pt ca a mers "prea aproape" de cel din fata sau a condus "agresiv" ?
In lege nu poate exista "prea aproape" sau "agresiv" si chiar si cu marcaje pt pastrarea distantei, judecatorul poate sa spuna ca la 130km/h e mai greu sa le numeri.
Iar in legatura cu performanta camerelor, cred ca va uitati la prea multe filme si uitati ca la noi licitatiile se adjudeca pe baza celui mai mic pret, astfel ca ne alegem cu cel mult un FHD care sa poata citi doar numarul de inmatriculare. Dupa care avem problema mentenantei si a stocarii imaginilor. Legea te obliga sa pastrezi imaginile 20 de zile. Si asta pentru ca mai mult nu e posibil. Un video de o ora la 1080 (HD nu FHD) si 30 fps, ocupa peste 3,5 GB! inmultiti cu 24h, numarul de camere conectate la acel CIC si numarul de zile si dupa mai inmultiti si cu 2 pentru backup. Si o armata de oamnei pt monitorizare.

Sau un sistem AI care sa detecteze automat si sa salveze doar inregistrarile in care avem incidente. Dar astea costa. Si sunt curios cum le facem metrologie

Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

frunzaverde

#3751
Quote from: dr4qul4 on October 18, 2018, 10:33:05 AM
Sau un sistem AI care sa detecteze automat si sa salveze doar inregistrarile in care avem incidente. Dar astea costa. Si sunt curios cum le facem metrologie

Exista multiple modele deja antrenate fix pentru scopul asta (detectie vehicule in 3D). Lectura suplimentara a unui exemplu aici : https://arxiv.org/pdf/1703.00686.pdf. Majoritatea par a fi bazate pe retele neuronale convolutionale, o tehnica care are costuri mari de antrenare, dar costuri mici de predictie. Asta inseamna ca o retea antrenata in prealabil, chiar si "state-of-the-art" poate fi implementata cu scop de recunoastere pe echipamente ieftine. Gen camere. Si cautand, am gasit multiple produse comerciale care fac asta.  Costurile sunt minore; nu-ti trebuie sa legi camera la un supercomputer care sa faca detectia. Supercomputerul iti trebuie doar o singura data, cand antrenezi reteaua. Si asta nici macar nu  trebuie facuta cu date din Romania, ci poate fi facuta cu date de oriunde, ca doar masinile tot masini sunt si in China si in SUA si in Japonia. Dupa aia, reteaua antrenata merge si pe un echipament mobil ieftin, chiar si de nivelul unui Raspberry Pi.

Odata detectia facuta, adica generat o harta cu pozitia masinilor in timp real, calculul distantei intre ele e simplu, si se face cu regula de trei simpla. Calculul vitezelor e simplu, se poate face cu doua camere secventiale, care genereaza un parametru separat - viteza.

Metrologia e si ea simpla. Antrenarea unui algoritm de invatare automata (ML) se face fix in baza unui protocol de evaluare metrologica. Adica parte din procesul de dezvoltare necesita sa stii cate detectii corecte (amenzi date unor infractori) au fost facute (TP), cate detectii pozitive (de "amenda") gresite au fost facute (FP), cate non-detectii (amenzi nedate unora care incalca legea) gresite au fost facute (FN) si cate non-detectii corecte au fost facute (TN). Informatiile astea sunt necesare pentru constructia si designul algoritmului, deci exista de fiecare data. Si ti le livreaza producatorul. Tu poti sa le testezi inca o data, in circumstantele tale, prin inspectie manuala. Uneltele sunt deja prezente, pentru ca autorii algoritmului au nevoie de ele pentru a dezvolta algoritmul (indiferent ca s-a facut cu Keras, cu Tensorflow, cu Caffe sau cu altceva).

Pentru detectie de distante nu e nevoie nici macar de stocare de imagini in "miscare" ci de imagini statice. Cand camera genereaza "amenda", se stocheaza imaginea statica cu time-stamp pe camera 1, imaginea statica cu time-stamp pe camera 2, si se inspecteaza manual de un politist. Eventual camerele salveaza buffer-ul (cu delay de 30 de secunde) pentru edificare suplimentara.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

dr4qul4

Ce bine suna. Uiti insa ca esti in Romania, unde birocratia este la putere. Le facem metrologie, dar cat rezista?
Pana la prima contestatie. Sau mai rau, unele contestatii se vor accepta, altele se vor respinge. Exact cum se intampla cu amenzile date de radarele fixe. Alea acceptate in toata lumea. Doar la noi amenzile emise automat aveau nevoie de semnatura unui om.
Tot la noi, doar Politia Rutiera poate sa acceseze datele personale ale proprietarilor masinilor inmatriculate. 
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

ghrt

Era nevoie de semnătură pentru că, în mod obiectiv, aşa e legea, şi mai important, CNADNR a făcut la momentul respectiv o greşeală enormă şi a emis zeci de mii de PV contravenţionale complet neîntemeiat (au făcut verificarea greşit în baza lor de date, şi au refuzat mult timp să corecteze), ceea ce a încărcat nepermis de mult instanţele şi i-a determinat pe judecători să admită absolut toate plângerile pe un motiv simplu, existent în toate cazurile şi pretabil la copy-paste.

Legea se poate modifica (de exemplu actele ANAF nu au nevoie de semnătură şi ştampilă) dar cel de al doilea factor rămâne de prevenit.
Cont (aproape) inactiv.

dr4qul4

si ce te face sa crezi ca acum CNAIR nu va mai face o greseala asemanatoare?
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

ghrt

Păi absolut nimic. Am lăsat altă impresie? Ca să nu o mai comită trebuie schimbat mult, iar ca să se corecteze în timp util - cam tot.
Cont (aproape) inactiv.

Horațiu 87

În urma reviziilor curente efectuate de lucrătorii Secției de Drumuri Naționale Botoșani, s-a constatat că a fost sustrasă semnalizarea rutieră aferentă drumului național 24C.
Hoții au furat 15 stâlpi de susținere și 17 indicatoare, care au fost montate recent, în urma lucrărilor de modernizare a tronsonului DN 24C, singurul drum național de pământ din regiunea Moldovei.
În acest sens, hoții au prejudiciat infrastructura națională a drumurilor, neconștientizând că pun în pericol siguranța participanților la trafic.
DRDP Iași a sesizat organele abilitate pentru a efectua toate cercetările necesare pentru descoperirea făptașilor, în vederea recuperării prejudiciului.





Sursa

dorum

#3757
carnagiu in Calafat... o intreaga familie a murit intr-un Q7 :(

dr4qul4

cam ce viteza trebuie sa ai ca sa ajunga un Q7 in halul ala?
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

JohannDB

Nu văd nicio trimitere la evenimentul rutier de la Calafat (asta ar fi adresa evenimentului...https://gazetadedolj.ro/foto-carnagiu-langa-calafat-patru-persoane-intre-care-doi-copii-au-murit-intr-un-cumplit-accident/), dar acest DN56 Calafat - Craiova, în zona apropiată Calafatului, după atâția ani, încă nu e definitivat și noaptea (ca și ziua) are surprize..... Și cel ce s-a înfipt în tir-ul bulgăresc, se pare că nu mergea "prea" încet; din ce spune presa locală, era un binecunoscut fermier al locului.... Și "colac peste pupăză", după accident și casa victimelor a fost ținta hoților.....https://gazetadedolj.ro/locuinta-barbatului-decedat-in-accidentul-de-langa-calafat-a-fost-sparta-hotii-sunt-cautati-de-politisti/.  Vorba aceea cu necazul care nu vine singur !!

gruiarew

M-a prins și pe mine ploaia, noaptea pe DN68A. O fericire, că nu se vede nimic. Au fost bucăți de drum în care efectiv am mers orbește după cel din față. Sunt porțiuni în care s-a refăcut asfaltul dar nu e marcaj deloc.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

Ionut

Pun aici pozitia asta desi este un subiect despre mai multe aspecte. Dar hai sa discutam aici. Va rog dati un share, chiar e un subiect important unde se pot face multe... daca s-ar vrea...




API pe Facebook

Incompetența, nepăsarea, planificarea defectuoasă și fuga de responsabilitate sunt criminale, la propriu. Dovezile se văd și în accidentele rutiere grave din zona metropolitană a Bucureștiului.

Un astfel de exemplu este DN4 București-Oltenița în apropierea Capitalei unde au apărut numeroase locuințe și spații logistice ale companiilor, iar accesul din/în drumul național este o adevărată aventură. În iunie 2016 un elev de 17 ani a fost accidentat mortal după ce a coborât din microbuz și a traversat DN4 spre un cartier rezidențial din apropiere.

Săptămâna trecută, două autoturisme s-au ciocnit violent și șoferul vinovat a decedat pe loc. Oamenii sunt nevoiți să stea la cozi kilometrice la intersecția DN4-DNCB. Devin stresați, obosiți și își asumă zilnic riscuri inutile, depășind la limită coloanele de mașini și forțând intrările/ieșirile din drumul național pentru a ajunge mai repede acasă ori la serviciu.

Evident, ceea ce se întâmplă pe DN4 lângă București nu este un caz izolat. Vă invităm să ne scrieți la comentarii exemple similare din orașele în care locuiți.

Solicităm responsabililor din Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere să amenajeze sensuri giratorii și/sau bretele colectoare pe drumurile naționale din zonele metropolitane astfel încât să asigure un acces sigur pentru cetățenii din București-Ilfov și ai marilor orașe.

Același lucru trebuie făcut de consiliile județene și primăriile care administrează DJ-urile și dezvoltatorii imobiliari care trebuie obligați, prin proiect, să prevadă și să execute o conexiune sigură cu infrastructura rutieră existentă.

dumbravaandrei

#3762
Problema este ceva mai... adanca.
Din cate cunosc, pe legea 350/2001 republicata, nu exista o referinta exacta la un normativ sau OM sau HG sau OUG care sa prevada normele de securitate, siguranta si conformare a infrastructurii rutiere. Singurele trimiteri sunt la obtinerea unui aviz de la Comisia de Circulatie, reglementata prin 265/2008 si practic se limiteaza la obtierea unui ASR. Aceasta lege 265/2008 practic reglementeaza mai mult cadrul Auditorului si premizele generale ale auditorului. Practic, odata trimis dosarul la A.R.R, se ajunge intr-un purgatoriu la care daca autoritatile nu prevad riscuri (si aici depinde strict de iscusinta personala a membrilor comisiei de circulatie), ti se accepta amenajarea "in orb".
Acum, in functie de solicitant, feuda si camarila, unele comisii sunt mai permisive, altele sunt mai draconice. Dar nu exista o practica unitara nicidecum.


Acum... stiu ca dupa fiecare accident, cei de la Politia Rutiera trebuie sa trimita o nota celor de la Comisia de Circulatie/ARR iar la recertificarea periodica a sectorului respectiv de drum (la maxim 2 ani ar trebui facuta o auditare pentru fiecare segment de drum public indiferent de categoria acestora), acest eveniment ar trebui sa apara ca risc iar administratorul drumului trebuie sa amelioreze acest risc. Baiul mare e ca legea asta nu prevede un termen de implementare a solutiei de ameliorare a riscului, iar ca sanctiune se pot aplica doar amenzi contraventionale/administrative. Asa ca prinde orbul, scoate-i ochii.

P.S: nu sunt jurist, m-am lovit tangential de acest domeniu, daca e cineva cu cunostinte aprofundate, rog sa vina cu lamuriri. am o vaga presimtire ca horatiu.cosma are ceva experienta/pregatire pe aceast topic

perfidus

#3763
O situatie similara in Craiova, intersectie VO (Centura de Nord) cu prelungirea Str. Garlesti. Initial aceasta prelungire era un drum de pamant utilizat ocazional de localnici. Prin modernizarea strazii Garlesti acum un an, acest drum de racord cu centura incepe sa fie o problema prin faptul ca inteapa VO in panta si intr-o curba, iar semnalizarea "obligatoriu la dreapta" nu este respectata, dupa cum se vede in pozele de mai jos.

Vedere drum legatura spre strada si cartierul Garlesti (zona cu densitate de locuinte in crestere). In dreapta se vede si o portiune din VO, in urcare spre locul de intersectie cu acest drum de legatura in prelungirea str. Garlesti.



Intersectia cu VO Centura de Nord



Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

elphax

Acolo chiar trebuie facut ceva - cel mai simplu e sa puna niste NJ pe mijloc ca sa nu faca nimeni stanga de pe straduta. Dar asta scade vizibilitatea celui care vine din stanga (vest) pe centura si posibil sa nu vada cand cineva vine de pe straduta.
Elegant ar fi intersectie cu banda suplimentara pentru intrare iesire, mai este una la cateva sute de metri spre dreapta/est. Ideal ar fi cu giratoriu dar nu cred ca se justifica la cat trafic este acolo