Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

adiarc

cred ca intr-un viitor nu prea indepartat ( 20 ani ),e f.posibil ca pe majoritatea drumurilor sa DISPARA indicatoarele ,tocmai pt ca masinile comunica intre ele plus ca vor comunica si cu tot ce e in jur - case,stalpi,etc,datorita raspandirii pe scara larga a "internet of things".....iar in codul rutier va aparea si interdictia de a mai conduce fara inteligenta artificiala sau chiar persoane aflate impropriu la volan,dar care nu au carnet
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

JohannDB

#3721
Citat:..."""cred ca intr-un viitor nu prea indepartat ( 20 ani ),e f.posibil ca pe majoritatea drumurilor sa DISPARA indicatoarele ,tocmai pt ca masinile comunica intre ele plus ca vor comunica si cu tot ce e in jur...."""
   Stai așa că nu-i așa... au dat "rasol" și alții, ca de exemplu Uber cu taxiul autonom, care deși avea o "piesă umană între scaun și volan" tot a reușit să trimită în altă lume o persoană ce era întâmplător unde nu-i era locul, travesând aiurea drumul..., iar "observerul uman" era total surprins (nici nu se uita prin parbriz) că mașina (sistemul) nu a sesizat obstacolul apărut "neprogramat"... Mai este de așteptat și până "atunci" factorul uman, piesa dintre scaun și volan, va mai avea multe de spus....
http://www.bihon.ro/video-cu-accidentul-mortal-provocat-de-masina-autonoma-uber/2008032
.... E un viitor mai "departe de prezentul imediat", la care 20 de ani nu pot fi poate, suficienți... doar dacă facem mașinile "trolebuze" sau ca-n modelismul feroviar, să fie un sistem "faller car system" cu cablu de ghidaj îngropat în drum sau ...marcaje laterale de poziționare 3D permanente, etc.... Deocamdată (nu sunt obtuz privind viitorul), există o piedică tehnică și o necesitate pentru sistemele automate de ghidaj, de orientare independentă.... Mai apoi care va fi pericolul pentru "homo sapiens" când va gândi mașina în locul lui ?? Pentru că nici rău-intenționații/hacker-ii nu dorm și a prelua conducerea unui soft la o gamă întreagă de mașinii în mers e ceva gen "Hiroshima".... Hai să nu ne grăbim, să nu "ardem" etapele.......................

thinker

#3722
@JohannDB

Masina autonoma din respectivul accident stia de obstacolul uman aparut  (90% sa nu zic 99% din soferi nu ar fi evitat , rezultatul ar fi fost acelasi la o masina conventionala) dar o persoana a oprit functia de franare pentru aceasta situatie deoarece apareau alarme false. Deci tehnic ar fi fost posibil de evitat, tot un om a gresit acolo, in combinatie cu cel carea a travestat asa iresponsabil. Nu faci asa ceva in SUA, in Romania da, dar nu acolo.
Infrastructura de transport e sistemul prin care circula sangele unei tari. Romania are prea multe cangrene, prea multe artere lipsa.

vancouver

Cel putin o perioada tehnologiile acestea de siguranta vor fi extrem de scumpe. Nu vor putea fi puse pe orice masina. La fel ca si camioanele autonome si alte treburi de genul.

In orice caz, daca tehnologia de condus automat un vehicul va fi la indemana, este de asteptat sa fie implementata prima data acolo unde aproape cu nu exista interactiuni cu alte vehicule, de ex. la metrou. Cand majoritatea metrourilor din lume vor fi autonome, atunci intr-adevar meseriile de vatman + sofer vor fi in periocol.

Adica una este ca "va fi posibil" si alta este in ce masura va fi implementat pe scara larga.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

JohannDB

#3724
"dar o persoana a oprit functia de franare pentru aceasta situatie deoarece apareau alarme false"...
   Asta vrei să spui că este motivația celor de la Uber ?? Este cam subțire, mai ales că mașina avea OM LA BORD, tocami pentru testare parametrii.... Și vorbim de Uber, ce "naiba"... Care au pretenții și piață de cucerit, și nu le-a ieșit...
"90% sa nu zic 99% din soferi nu ar fi evitat , rezultatul ar fi fost acelasi la o masina conventionala"...
Te rog să-mi permiți să te contrazic... Individul de pe locul șoferului stă secunde bune cu ochii-n jos pe displayuri și abia în ultimele două trei secunde ridică privirea cu ochii cât cepele, când era cu "pietoana"-biciclistă la 5 m de botul mașinii pentru că ceva nu mergea cum trebuie și probabil la "proximitatea minimă" sistemul a reacționat, când nu mai era nimic de făcut.... Șoferul real ar fi fost cu ochii-n parbriz și vedea totul; apropo de vederea periferică/laterală.
Să nu divagăm degeaba... Sistemele de conducere independentă, mai au cale lungă, cu toți sateliții și toți senzorii tip 3D de pe șosele. Vremea lor va veni, dar mai este. Omul de la volan contează... Nu te gândi la tehnologia dronelor militare, care sunt conduse dintr-un centru de dirijare, unde un operator vede "live" survolul dronei și mai dă din joystick...
  Pentru noi, aici, mai este cale lungă... Depinde de vrere și de putere; așa cum s-a făcut cu internetul de 4G care la noi excelează iar în Germania este o victorie de etapă/locală când mai beneficiază câte-o zonă de acest 4G (am auzit asta cu urechile mele pe posturile germane de radio și nu-mi venea să cred cât de "în urmă" sunt cu 4G...).

rizzuh

#3725
Legat de accidentul din Timis, poate n-ar strica sa avem si noi astfel de filmulete de constientizare a riscurilor in trafic (viteza excesiva, nepurtatul centurii, neasigurare la traversare, folosirea telefonului, etc.). Macar un singur accident daca previn si tot si-au atins scopul.

Atentie, unele filmulete au un impact emotional foarte puternic. V-am avertizat...

kumar

Șofer mort pe Autostrada Transilvania. A căzut de pe un viaduct la Săndulești

Un șofer care încerca să traverseze Autostrada Transilvania a căzut de pe viaductul de la Săndulești și a murit.

Incidentul s-a produs în dimineața zilei de sîmbătă, în jurul orei 4:50. Conform primelor informații, un șofer a rămas cu mașina și remorca defectă pe autostrada  Gilau -Turda, în zona localității Săndulești.

Cei de la administrația drumurilor au mers pe sensul Turda - Gilau pentru a-l ajuta pe șofer la semnalizarea remorcii, care era trasa pe banda a doua pe direcția Gilău - Turda.

Conducătorul autoturismului a intenționat să meargă de pe sensul său pe celălalat sens al autostrăzii la reprezentanții de la drumuri, moment în care a alunecat și a cazut în gol sub viaduct, între cele doua sensuri fiind spatiu gol.

În urma impactului cu solul, șoferul a murit.

http://www.stiridecluj.ro/social/sofer-mort-pe-autostrada-transilvania-a-cazut-de-pe-un-viaduct-la-sandulesti-1-1-1

Earthchild

#3727
Asta-i din seria celor mai stupide accidente posibile. Bietul om, ce groaza trebuie sa-l fi cuprins cand a calcat in gol. Intre sensurile viaductului n-ar fi trebuit instalata o plasa de siguranta?
Cred ca acesta-i viaductul, are cel putin 10 m inaltime.

kumar

Am trecut prin zona sambata pe la amiaza si am vazut trailerul cu o masina pe el lasat pe banda de urgenta. Foarte stupid accident.

JohannDB

#3729
Legat de cazul decesului de pe A3, "Săndulești"....
  Sunt multe elemente de logică elementară, aș spune, care coroborate cu-n minim de simț al autoconservării, nu te fac să întreprinzi acțiuni de, chiar, "autoanihilare" personală.... Este logic și pentru propria sănătate, să nu te apuci să încaleci glisierele mediane, pe întuneric, la ora 4 dimineața (parcă) deși nu era o noapte de "catran" (avem niște nopți destul de luminoase la această oră)... Este logic, să privești la ce poate fi între glisiere și cât de departe sunt glisierele mediane între sensuri și de vezi pământ/beton/asfalt între glisiere sau vezi un spațiu mai negru și eventual îți mai bate și-un curent de aer în față prin spațiul dintre glisiere; atunci e bai, poți avea niște metrii până undeva, jos....  Dacă era la Aciliu ?? Ar fi avut vreo 84 de m până jos, în cel mai adânc punct (numai că la Aciliu pe viaduct este lumină - l-am apucat ți pe întuneric acest pasaj)....
Este logic să te gândești la faptul că glisierele sun de 1,60 m înălțime; oare de ce (??), situație în care nu te apuci să le escaladezi, că poate ești pe un pod (totuși) de ai glisiere înalte...
Este logic să aștepți o sursă de lumină suplimentară (o mașină care trece) ca la farurile ei să privești la spațiul pe care vrei să-l treci...
  Și este și mai logic să mai aștepți pe cei cu intervenția încă o jumate de oră, până vin pe sensul corect, dacă tot ai așteptat ceva timp, deja....
Ar fi fost logic, ca cei de la "drumuri" să urle la el din toți plămânii, când au sesizat, poate, că omul o lua pe o cale greșită.
Ca și A3 Ploiești-DNCB București și aici A3 Nod Turda - nod Gilău, pe 42 km are o ieșire/întoarcere la Turda, una la C.I.C./ Vălișoara și una imediat după Vălișoara la Vlaha, 5 km mai spre Gilău... Este și asta ca un burlan cu-n cap și-o coadă încât și cei de la drumuri vin pe sensul eronat pentru.....intervenție......
Un concurs de împrejurări, condiții, acțiuni, fatal, din păcate......
    Ca post scriptum... Mi-aduc aminte de-un accident, tot bizar, la Brașov, la puțină vreme după ce s-a dublat Podul Dârste (2005-2006).... A venit un "șofer" dinspre Predeal și la intrarea pe pod (sensul spre oraș), s-a înfipt cu mașina direct în spațiul dintre podurile celor două sensuri; a stat mașina acolo o zi întreagă, până au extras-o cu o macara. Cu șoferul nu mai rețin ce s-a întâmplat.....

dragos76

Cel mai elementar "așa nu" e legat de traversarea autostrăzii. Nu prea înțeleg cum cineva își poate pune problema ca să facă mișcarea asta.

gruiarew

'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

rota

Accident A1:
"Banda de urgență de pe autostrăzi nu este pentru circulație! Ignorarea acestui avertisment a adus urmări grave pentru un șofer care circula azi pe Autostrada A1 in județul Sibiu. Conducătorul auto care a provocat accidentul a fost transportat la spital cu râni grave"

Directia Regionala de Drumuri si Poduri Brasov

BIGRED1984

Si asta tot la accidente stupide se poate incadra.
M-am uitat de cateva ori la filmulet, cel cu tirul fie nu l-a vazut pe cel stationat fie nu a apreciat corect distantele.
Mergea cu o roata pe linia continua din dreapta, a intrat direct in cel oprit, nici o intentie de franare.

dr4qul4

mergea la aspiratie si nu a mai avut timp sa evite. Multi tiristi merg exact asa, cu o roata pe marcaj (desi e zgomotos) si la aspiratie.
Este cel mai bun exemplu de ce nu tb sa oprim aiurea pe banda de urgenta, iar daca trebuie sa oprim, neaparat sa lipim masina de parapete.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist