Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

nirolf

Asta e cea mai recentă știre, se vor monta 6 (șase) camere radar:

Quote"Avem un pachet, practic, de trei contracte care au ca obiectiv dotarea cu sisteme ITS – sisteme inteligente de transport, a autostrăzilor existente, mă refer aici la A1, A2, A3, precum şi DN 1, dotare, pe de o parte, şi modernizarea, upgrade-ul celor care sunt existente în momentul de faţă. Avem o valoare estimată pentru cele trei contracte de aproximativ 220 de milioane de lei fără TVA. Acest sistem va face parte din viitorul sistem e-SIGUR. Camerele sunt în jur de 250 pe acest contract expres, din care şase camere radar, iar restul sunt pentru depistarea incidentelor şi pentru protejarea spaţiilor de servicii. Sistemul va fi gestionat de CNAIR împreună cu Poliţia Rutieră. Informaţiile pe ce înseamnă viteze depăşite vor ajunge la Poliţia Rutieră", a declarat, vineri, într-o conferinţă de presă, directorul general al CNAIR, Cristian Pistol.


https://www.g4media.ro/cnair-vrea-sa-instaleze-camere-de-supraveghere-pe-a1-a2-a3-si-dn-1-valoarea-investitiei-este-de-220-de-milioane-de-lei-fara-tva.html

JohannDB

""".....iar restul sunt pentru depistarea incidentelor şi pentru protejarea spaţiilor de servicii."""   Protejarea spațiilor de servici - mai ales alea care-s din nou închise..., sau "neterminate" nici acum de la momentul construcției lor...??
     Cu "surpriză" cât-de-cât, pe A1 "P" km 409 închise ambele, din nou, apoi "P" km 472 și "P" km 312 lângă Sebeș, din nou....; pe A10, "P" km 25, aproape de ieșirea Teiuș, nici acum deschisă..... Și mai sunt câteva, dar la repezeală nu le rețin; am trecut noaptea, văzându-le goale și-n întuneric toital...

tom_sawyer

Trei autotrenuri au fost implicate într-un accident, marți, pe autostrada A0, pe segmentul dintre Berceni și Bragadiru, unul dintre ele răsturându-se pe șosea, informează reprezentanții ISU București-Ilfov. În urma impactului, un șofer a decedat.

În urma accidentului, trei victime conștiente au fost preluate de echipele de prim-ajutor. O a patra vicitmă, aflată în tirul răsturnat, era încarcerată și a decedat ulterior, având ,,leziuni incompatibile cu viața".

hotnews.ro/accident-grav-cu-trei-tir-uri-langa-bucuresti-pe-autostrada-a0-un-sofer-a-murit-1818557

tom_sawyer

HUB-UL DE SERVICII AL M.A.I., MODALITATE DE SESIZARE A COMPORTAMENTULUI AGRESIV ÎN TRAFIC

Prevenirea și combaterea violențelor în trafic reprezintă un domeniu prioritar de acțiune pentru Poliția Română, ce presupune concentrarea eforturilor instituționale, identificarea și implementarea de noi mecanisme de lucru, astfel încât victima să fie protejată, iar agresorul sau agresorii să fie trași la răspundere.

Începând cu data de 27 octombrie 2024, pe aplicația M.A.I., hub.mai.gov.ro, la secțiunea ESAR (sesizări abateri rutiere) se vor putea transmite informații despre comportamentul agresiv în conducerea vehiculelor pe drumurile publice.

Sesizarea participantului la trafic va trebui să conțină, în mod obligatoriu, datele acestuia de identificare (nume, prenume și codul numeric personal ori, după caz, codul de identificare, datele de contact, număr de telefon și adresa de corespondență, declarație pe propria răspundere cu privire la veridicitatea aspectelor percepute și a înregistrării audio-video sau video, data, ora, locul sau orice alte elemente care să conducă la identificarea locului unde a fost surpinsă posibila faptă contravențională, precum și semnătura).

Astfel, următoarea abatere la regimul circulației pe drumurile publice poate fi sesizată de către cetățeni:

Conform prevederilor articolului 54^1 din O.U.G. 195/2002:
(1) Se interzice conducătorilor de vehicule să adopte un comportament agresiv în conducerea acestora pe drumurile publice.
(2) Prin comportament agresiv se înţelege efectuarea, pe drumul public, de către conducătorul de vehicul, a uneia dintre următoarele manevre:

a) deplasarea succesivă de pe o bandă de circulaţie pe alta sau de pe un rând pe altul, alternând din stânga în dreapta, în scopul depăşirii unui şir de vehicule care circulă în acelaşi sens;
b) întoarcerea vehiculului prin folosirea frânei de ajutor;
c) pornirea vehiculului de pe loc prin patinarea excesivă, în gol, a roţilor motoare;
d) circulaţia cu vehiculul la o distanţă foarte redusă faţă de un alt vehicul, înaintea sau în spatele acestuia, cât şi în lateral, ori reducerea bruscă a vitezei de deplasare fără motiv întemeiat, de natură a intimida conducătorul acestuia;
e) folosirea repetată a semnalelor sonore şi/sau luminoase de natură a obliga nejustificat conducătorul de vehicul care circulă în faţa sa să elibereze banda de circulaţie;
f) conducerea mopedului sau motocicletei având în contact cu partea carosabilă numai una dintre roţi;
g) mersul cu spatele cu vehiculul în scopul intimidării celorlalţi participanţi la trafic care circulă în spatele acestuia;
h) realizarea intenţionată a unui derapaj controlat al vehiculului în vederea întoarcerii sau rotirii acestuia;
i) conducerea intenţionată a unui vehicul prin accelerarea repetată a motorului, de natură a stânjeni persoanele aflate în zona drumului public.

Sancțiunea pentru comportamentul agresiv în conducerea vehiculelor pe drumurile publice este prevăzută de articolul 100/3/i din O.U.G. nr. 195/2002 privind circulația pe drumurile publice și presupune 4-5 puncte de amendă (660-825 de lei) și măsura complementară de reținere a permisului de conducere pentru 30 de zile.
Scopul acestui demers vizează sancționarea comportamentului agresiv în trafic a conducătorilor  de vehicule, prin respectarea regulilor de circulație, astfel încât să fie reduse evenimentele rutiere cu consecințe deosebit de grave.


facebook Poliția Română

RaduC

Eu consider ca ceea ce s-a facut in dreptul alveolelor de pe Sibiu Pitesti este foarte gresit.
Conform marcaj, de la 0 km/h eu ies din scurt pe prima banda, unde se circula cu 130 km/h. Sau intru tot asa, din scurt, pentru ca trebuie sa respect marcajul.

Ce e cu aberatia asta?!

Alveola pe Sibiu-Pitesti



Powered by API/PUM imgur uploader

alin2pas

^^ Pe cât se pare, sunt unii care vor să verifice dacă au vreun efect sesizările pe hub-ul MAI. Ieri am prins pe autostradă între Turda și Simeria de două ori mașini care mergeau pe banda 2 relativ rapid până în dreptul unui camion de pe banda 1, apoi se ,,blocau" mai mult timp în paralel cu el, probabil așteptând reacțiile cu flashuri ale celor care veneau din spate. Același lucru a făcut altă mașină în urcare în rampă pe două benzi pe DN66 dinspre Baru spre Bănița. La începutul primei rampe după Petros a ajuns din urmă un camion care mergea simțitor mai încet, dar și-a pierdut avântul când a ajuns în paralel cu camionul. A mers așa până la vreo sută de metri înainte de sfârșitul zonei cu două benzi pe urcare, când dintr-o dată și-a recăpătat vioiciunea (eram 3-4 mașini în spate). După a porțiune relativ scurtă, a început o altă porțiune în urcare pe două benzi de la intersecția de la Merișor. Individul a încercat aceeași figură, de data asta în paralel cu o dubă. Ghinionul lui a fost că duba a prins pe banda 1 în față un camion mult mai lent și a schimbat banda deosebit de aproape de mașina șmecherașului care mergea în paralel pe pe banda 2, fapt care l-a lecuit de asemenea manevre (cel puțin pe moment).

tom_sawyer

#8721
Dacă ai cameră, ai putea sesiza chiar tu, pentru că ce a făcut se încadrează la punctul d) de mai sus.

alin2pas

#8722
Nu se încadrează, pentru că nu a frânat brusc în față, ci doar a redus viteza astfel încât să împiedice o devansare legală. E doar o mârlănie făcută pentru a-și bate joc de cei din spate și pentru a-i face să cedeze nervos, probabil nu a avut bani pentru cumpărături și avea frigiderul gol 8)
Oricum, nu și-a găsit ,,clientul" potrivit, pentru că eu nu dau flashuri și nu răspund la flashuri, cel mult reduc ușor viteza la flashuri insistente. De exemplu, pe autostradă când sunt pe banda 2, devansez o coloană de mașini și vine cineva mult mai rapid din spate, îi eliberez banda unde pot face asta în siguranță (dacă e nevoie accelerez pentru a trece mai repede de vehiculele de pe banda 1), dar dacă primesc un flash păstrez viteza constantă până unde mă pot replia lllenntt pe banda 1, iar la flashuri insistente decuplez pilotul automat și las viteza să se reducă până la vreo 110 km/h.

tom_sawyer

"d) circulaţia cu vehiculul la o distanţă foarte redusă faţă de un alt vehicul, înaintea sau în spatele acestuia, cât şi în lateral, ori reducerea bruscă a vitezei de deplasare fără motiv întemeiat, de natură a intimida conducătorul acestuia;"

Cipi

#8724
Acum, nu zic ca unii nu fac asta intentionat, dar am patit-o de multe ori cu diversi sau diverse care in momentul in care au de depasit un camion se sperie si trec "ca pe oua" pe langa el.

Spre exemplu. In august, in plin trafic de 15 august, m-am tot intersectat cu o doamna conducand un Jeep de IF de pe la Arad pana spre Budapesta. A facut treaba asta cu incetinitul la depasirea camioanelor de fiecare data cand a trecut pe langa ele (de la 130+ cobora spre 100). Iar la replierea pe banda intai, m-a fortat de fiecare data sa franez destul de violent ca sa evit un accident (nu, nu avea ceva personal cu mine si nici cu doamna-mi de alaturi, facea la fel si cu altii, fara discriminare!).

Sincer, eu chiar cred ca unii nu o fac intentionat. Atata pot... si mai cred ca cineva le-a dat prea usor carnetul de sofer.

Hercule

Mai e o situatie cu care eu ma intalnesc destul de des seara: sunt unii soferi care stau aproape de camioane ca apoi la un moment dat sa inceapa depasirea fara sa se asigure daca e cineva pe banda a 2-a. Eu venind pe banda a 2-a in depasire cand ajung la vreo 30 metri de combinatia "camion + sofer prea aproape" le fac un 1 (un) semn scurt ca sa stie ca vine cineva din spate in depasire. Chiar si asa au fost destui care mi-au sarit in fata provocand o franare puternica.

Desi tehnic poti sa-i zici "flash/blitz" practic nu e o intimidare. Si nu se aplica nici punctul 5 ca si cum l-as obliga sa schimbe banda.
Sunt curios ce parere aveti. Oricum lista de abateri e facuta in stil romanesc interpretabil.
Deșteaptă-te române!

kitsune

Pe toate autostrazile din Europa pe care am mers am întâlnit aceeași figură. Stau in spatele camionului până în ultimul moment și apoi se aruncă pe banda superioară fără asigurare, de multe ori și fără semnalizare. De multe ori eu dacă îi văd stând aproape de camion, reduc din timp să evit surpriza. Și da, le dau și eu câte un flash scurt, poate așa li se pare ceva suspect în oglindă și se uită.
Și fain este că atunci când se trezesc cu mine in spate după manevra sinucigașă, continuă cu cei 92 km/h cu care mergeau în spatele camionului. 
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

26ld

^Tocmai ce ai descris 90% din mașinile cu număr de Olanda care descoperă Autobahnul nemțesc. Nu știu să semnalizeze, nu se uita in oglinzi, schimba benzile de parcă ei au doar drepturi.

kitsune

Și cu numere de Polonia, Cehia, Germania, din toată Europa. 
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

danutzu_1069

In Turcia, asta e sport national. Dar ce ziceți cand va iese in fata (intra in depășire) un autotren (sau camion), cand te vede ca te apropii pe banda 2...
 :lol:  :lol: