Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

dr4qul4

Nu cred ca e ilegal sa vorbesti la telefon in timp ce traversezi strada. Trebuia doar sa auda sirena politiei. Pare ca se opreste (se blocheaza) asa ca a auzit-o.
Eu sunt curios care era motivul urgentei, astfel incat sa justifice sa taie cu viteza (avea 40-50) o trecere plina de pietoni!
Pe principiul tau, ambulantele ar trebui sa calce 5-6 pietoni pentru fiecare o salvat
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

kitsune

#8686
QuoteArt. 72

(3) Traversarea drumului public de către pietoni se face perpendicular pe axa acestuia, numai prin locurile special amenajate şi semnalizate corespunzător, iar în lipsa acestora, în localităţi, pe la colţul străzii, numai după ce s-au asigurat că o pot face fără pericol pentru ei şi pentru ceilalţi participanţi la trafic.

Cum spune @JohannDB , "in lumea ei", aia nu este asigurare.
Scuze că mă bag in discuție la sfârșit, dar prea mulți pietoni au impresia că zebra este un zid de beton care îi protejează de orice și nu mai sunt atenți la ce se întâmplă în jur. De multe ori nici nu aruncă măcar o privire cu coada ochiului, să vadă dacă vine ceva sau nu. Se merge pe trotinetă, pe bicicletă, in fugă, cu căști, telefon, orice numai cu atenție nu. Cine este de vină? Școala? Grădinița? Educația celor 7 ani de acasă? Lipsa unui minimal instinct de conservare? Nu știu. Poate că este rutină, a mers de atâtea ori așa, merge și acum. Pentru fiecare accident există mii de "near miss", este o piramidă cu accidentul în vârf. Noi spunem, "eh, am scăpat și de data asta" (când trecem printre barierele lăsate și ne ratează trenul cu puțin).
Eu mă înfior in trafic când văd inconștiența participanților (șoferi, pietoni, bicicliști, etc.) ce merg de parcă ăla ar fi ultimul lor drum, cu urechile în căști și ochii și mintea în telefon.
Hai să o spunem pe aia dreaptă: nu suntem "multitasking", oricât ne-am aia pe noi. Când conduci, apăi condu, nu tictok și mesaje, când treci strada, apăi o treci, nu telefoane sau altceva. Tata, când mai putea să conducă, striga după ei/ele, "băi, asta (mașina) calcă, nu f*te!"
[/rant]
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

pasadia

#8687
1. În lumea reală există și surzi, orbi, persoane cu mobilitate limitată (de la bătrâni până la persoane in cărucioare), etc...

Iar aceștia DA, au prioritate SUVERANA (tâmpit termen) de a trece pe trecerea de pietoni pe culoarea verde).

2. @kitsune săracă limba romana îți cere să ți cont de cuvântul "iar". Paragraful ce incepe cu aceasta conjuncție (cred,a trecut mult de când mi-am împrospătat cunoștințele de gramatica) practic desemnează o noua propoziție. Care îți spune că obligația de a se asigura o are DOAR pietonul care traversează printr-un loc neamnajat și nesemnalizat (că doar de asta avem 2 tipuri de locuri, unele semnalizate și unele nesemnalizate).

Da, un pieton, în limita capacităților sale, ar face bine să se asigure și în celelalte locuri.
Tot așa cum un parlament funcțional ar trebui sa facă textele de lege cât mai clare
Tot așa cum un polițist ar trebui sa nu se mai creadă Gigina afkat în slujba lui Oprea și ar trebui sa nu mai omoare oameni (cât timp a trecut de la copilele lovite de alți polițiști în Bucureștii Noi?)

Hercule

A mai fost discutia asta si si atunci parerile au fost impartite.

Eu inteleg asa: "numai dupa ce te asiguri poti trece pe aici sau pe acolo" (inversiune intentionata).

Legea e ambigua cu acea formulare iar romaníi sunt experti in interpretari. Mi se pare absurd sa ti se stipuleze in lege ca poti trece strada ca vita. Oricine altcineva sa aiba grija de viata ta, dar nu tu.
Deșteaptă-te române!

TVlad

#8689
Nu stiu de ce presupuneti a priori ca vorbitul la telefon in traversare inseamna automat detasare totala de realitatea inconjuratoare. Eu, de exemplu, sint foarte atent la traversare chiar daca se intimpla sa vorbesc la telefon (cu telefonul la ureche, nu la casti).

Am avut o data un incident cu un sofer de duba care nu avea intentia sa opreasca si vazind ca nu ma intimideaza, a inceput sa racneasca la mine sa las telefonul, la fel, insinuind ca as fi incercat sa traversez inconstient si aruncindu-ma in fata masinii. Pentru stiinta lui si a altora, cu telefon sau fara, el tot are obligatia de a opri. La fel, stiu ca el are tabla mai tare si daca vad ca nu m-a observat sau chiar nu are de gind sa opreasca, ma opresc eu. La fel cum unii sint suparati pe pietonii care traverseaza cum le vine, asa sint si eu pe soferii care nu opresc la trecerea de pietoni.

In cazul de fata: vad ca pietonul a incercat sa se fereasca ba pe o parte, ba pe alta a motocicletei. Ca atunci cind doi oameni nu se hotarasc pe ce parte sa treaca unul pe linga celalalt dar acum, din cauza vitezei, impactul a avut loc. Pietonul nu cred ca a fost neatent ci doar a avut ghinionul sa fie unde nu trebuia...

PS: mai e o diferenta: nu exista permis de pieton. Cine devine sofer, o face printr-un proces de instruire si selectie ce vine la pachet cu o mai mare responsabilitate.

pasadia

@Hercule - apropo de interpretari. Deci legea vorbeste despre:
A. locuri special amenajate si semnalizate

sau

B. in lipsa acestora, "in localitati si pe la coltul strazii"

Din asta teoretic, cred ca oricine intelege ca NU poti traversa un drum public in afara localitatilor si daca nu e o intersectie ("coltul strazii"). Asa ca te intreb pe tine, ca om care merge pe munte. Cand urc spre Crovuri, prin Fuieroaga Tamnei, parchez aici, intr-un loc special amenajat de administratorul drumului. Sau daca urc prin Cheile Tesnei, la fel, parchez aici, tot pe marginea unui DN, intr-un loc special amenajat.
Si apoi, in calitate de pieton (nu de sofer!) traversez drumul national, desi nu exista nici loc special amenajat si semnalizat, nici localitate, nici colt de strada. In interpretarea ta banuiesc ca comit o contraventie, chiar daca m-am asigurat (pe un drum pe care trece o masina la 1 minut, maxim, dar asta e alta discutie).

Repet inca odata - textul legiferat e scris prost (cred eu ca in mod intentionat a fost scris asa). Dar faptu ca voi il interpretati DOAR cum va convine voua, in postura voastra de sofer, refuzand sa aplicati niste norme minime de bun-simt si de logica, spune multe despre voi, nu despre prostia legiuitorului.

Cipi

Se discuta legiferarea interzicerii folosirea telefonului pe trecere de ceva ani, dar se asteapta o tragedie.

In schimb asta sigur e reglementat:

Quote(4) Autovehiculele cu regim de circulaţie prioritară ce se deplasează în condiţiile prevăzute la alin. (1) nu se supun restricţiilor de viteză. La intrarea în intersecţii conducătorii acestora sunt obligaţi să circule cu atenţie şi să ia toate măsurile pentru prevenirea accidentelor.

dr4qul4

Oamenii sunt multitasking. Daca era absorbita complet de telefon, se lovea de alti pietoni.
Nu-mi spuneti ca trebuia sa auda sirena. Eu zic ca a auzit-o, dar in Piata Victoriei se aude o sirena la fiecare 3 minute. Cateodata 2 in acelasi timp. E foarte greu sa-ti dai seama de unde vine daca nu o vezi. Iar ea fiind intr-un grup de pietoni, a vazut-o foarte tarziu, cand a facut ceea ce trebuia: a ramas pe loc.

Femeia aia s-a asigurat ca trece prin loc special amenajat, pe culoarea verde, fara sa alerge, si fara sa vina ceva spre ea. dpdv legal ea a indeplinit toate obligatiile. Sirena se aude doar mai tarziu.
Poate fi vinovata doar pentru ca nu a facut o eschiva in stilul Matrix.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

kitsune

#8693
Departe de mine gândul de a-l absolvi pe polițist în cazul ăsta particular. Vroiam să punctez, așa cum a spus și Johann, că pe drumuri sunt mulți "absorbiți" de alte lucruri, numai de ceea ce fac nu. A opera o mașină/utilaj, etc. nu este o activitate care permite distragerea cauzată de o convorbire telefonică. La fel și o traversare (cu sau fără verde), nu se face cu ignorarea mediului înconjurător (faza cu lovitul de alte persoane este relativă, câți nu sunt pe telefon și dau in gropi/stâlpi, etc. este plin netul de ei).

Referitor la textul de lege, interpretarea mea este asta:

Art. 72

(3) Traversarea drumului public de către pietoni se face perpendicular pe axa acestuia, (numai prin locurile special amenajate şi semnalizate corespunzător, iar în lipsa acestora, în localităţi, pe la colţul străzii) numai după ce s-au asigurat că o pot face fără pericol pentru ei şi pentru ceilalţi participanţi la trafic.

Da. Aș vrea legi clare. Se pare că nu se poate. Încă mai semnalizăm stânga intrarea în giratoriu (se învață la școală de șoferi în unele zone) ca apoi să semnalizăm dreapta imediat că ieșim la prima. Tot o interpretare a legii.


Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

gruiarew

S-au făcut destule teste pe partea de multitasking. Tot așa cu vorbitul la telefon și rezolvat probleme matematice simple.

A fost un mare fail.

Nu putem fi atenți în două locuri decât în cazuri exceptionale.

Ce zice JohannDB am pățit și eu. Vin ușor spre trecere eram cu platformă după mine. Vine spre trecere, mă vede, îl văd, dă din cap, face un pas înapoi. Reduc dar nu opresc. Când ajung la 1m de trecere, trece.

De ăia cu biciclete / trotinete / ce dracu mai au ce cară mâncare nu mai vorbesc. Mai ales că-s de pe alte meleaguri...
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

tom

Ieri, a fost un accident mortal din pacate, pe autostrada A3, la iesire spre aeroportul Targu Mures. Ce inseamna lipsa atenuatorului de impact(informatia nu apare in articol).

https://www.zi-de-zi.ro/2024/09/13/accident-cu-o-victima-incarcerata-pe-a3/




JohannDB

#8696
Ce să mai zici ?? Dacă nu e-n stare să nimerească ditamai ieșirea, pe o bretea generoasă ?? O fi avut alte activități că la 35 de ani să te ia cu leșin, e ceva mai greu, nu că n-ar fi posibil.....

Că la ceea ce se arată aici :: https://www.zi-de-zi.ro/2024/09/13/accident-cu-o-victima-incarcerata-pe-a3/      , avem ceea ce este în prima imagine google, de mai jos și remarca ""Ce inseamna lipsa atenuatorului de impact(informatia nu apare in articol).""   nu-și are rostul deoarece "atenuatorul" există și este contemporan cu data imaginii google, aprilie 2023.....
  Suntem la KM 4+700................








  În a doua imagine, cea de jos, ce apare în articolul cu "știrea" vedem că respectivul, s-a apucat să radă tot ce-a putut, până la pilonul cu indicatoare, de nu l-o fi pocnit și pe ăsta....... Nu mai găsesc alte imagini din alt unghi pentru a vedea cât a reușit să demoleze cu tot cu atenuator..........





Powered by API/PUM imgur uploader

pasadia

Cica atenuatorul exista... ti-as recomanda sa nu mai fi atat de convins cand afirmi unele lucruri


JohannDB

Există și se vede bine în prima poză de la mine....

pasadia

Tu tot nu intelegi. Poza ta e din aprilie 2023. Masina Street View a trecut pe celalalt sens in august 2023. Iar atenuatorul ERA DEJA DISTRUS! Si nu a fost refacut, caci DRDP...