Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

JohannDB

.......................... Mie, care fac cca 2500-3200 km/săptămână (cu necesitățile "de rigoare"), mă repet și v-o repet, cu "mult drag v-aș lua cu mine", ca să gustați DIN PLIN....., punerea în practică a "ideilor voastre" ca, probabil, "turizmenari", cu toarte statisticile voastre......  Să vedeți ce înseamnă să te strecori printre obstacolele visate de unii și puse-n practică de....alții, mai breji ca primii visători...... M-am săturat de adepții parapeților puși oriunde și oricum, mai ales neaveniți locului (ca afacere cu "betoane"), numai să "PROTEJĂM" dobitocii care nu-s în stare să țină "linia dreaptă" (șoferi de linie dreaptă, că la primul viraj au probleme existențiale).......Nu mai veniți cu exemplele suedeze că deja văd negru, atât timp cât tot cocalarul local, cu ceafa de porc și lanț de aur la gât, este vexat la maxim că-l opresc din drumul lui, pentru că cel din spatele meu, cu pete 4,30 m lățime, din cauza PARAPȚILOR din BETON PUȘI AIUREA (afacerea betoanelor, fiți mândrii de ea!!!!) trebuie să de înapoi și să treacă sectorul pe contrasens..... Iar "ceafă lată" este deranjat că "nu poate trece"... Haideți cu mine pe drum, și mai vorbim după, dar lăsați-o mai moale cu morala.... MORALA este legată de "școala de șoferi", care trebuie să impună "ceva", și apoi prin lege restricții SEVERE de-a conduce "bolizi" vreo 3 (eu zic chiar 5) ani, până mai capătă experiență...., dar n-ai cu cine !!  Valea Oltului e plină de rahat de parapeți neaveniți... În vămi pe benzile de intrare s-au pus parapeți pe sute de metri, PENTRU CE ?????? Bani de teșcherea ?????...... ; începe să-mi fie scârbă...Nu-i vorba de absolut nimic în a reduce "victimile" atât timp cât dobitocul de la volan n-are mamă, n-are tată... SCURT !!!!!! Puteți pune și colți antitanc pe drumuri, atât timp cât la volan sunt NEAVENIȚI.........

TVlad

#8521
A propos de obstacole: la intrare in Brasov dinspre Timisul de Jos, unde ai optiunea de a merge spre Sacele, spre centura sau spre Brasov au plantat in mod imbecil si inexplicabil niste stilpisori intre benzi. Evident ca semnalizarea e inexistenta si spatiul de preselectie limitat, astfel incit, daca ai ghinion sa fie o masina inaintea ta si nu vezi din timp, te pomenesti pe banda gresita fara sa mai poti schimba directia. Asa m-am trezit eu saptamina asta constrins sa intru in Brasov cind drumul meu era pe centura. Geniala idee! Cum s-ar zice, scoatem traficul de tranzit din oras...

https://www.google.com/maps/@45.6131353,25.6587998,3a,75y,348.01h,92.34t/data=!3m7!1e1!3m5!1s55vUDRpyk7tkWnPhXAWRzA!2e0!6shttps:%2F%2Fstreetviewpixels-pa.googleapis.com%2Fv1%2Fthumbnail%3Fpanoid%3D55vUDRpyk7tkWnPhXAWRzA%26cb_client%3Dmaps_sv.share%26w%3D900%26h%3D600%26yaw%3D348.01356248263824%26pitch%3D-2.3416224702766186%26thumbfov%3D90!7i16384!8i8192?coh=205410&entry=ttu

dumbravaandrei

Chiar deloc imbecili acei stalpisori. Am trimis multe solicitari sa le monteze.
Acolo se faceau foarte multe accidente (unele si cu morti) pentru ca multi dobitoci treceau din banda 2 in centura iar cei care ieseau din sacele fortau intersectia.

In sfarsit avem prima luna fara tamponare in acea intersectie.

Pentru cine rateaza intersectia, poate intoarce in urmatoarea giratorie, la 600m mai in fata.

Poate ar fi cazul ca soferii sa mai invete si incadrarea pe banda intr-o intersectie.

pasadia

Sau, daca nu stiu sa se incadreze din timp, poate invata sa mai circule si pe banda 1, caci nu cad epoletii in cazul ala.

@TVlad - ai putea cere DRDP-ul sa marcheze pe sosea pe fiecare banda, directia mai din timp (sa zicem pe banda 1 se circula spre centura Brasov, pe banda 2 spre municipiul Brasov). Dar la cum ii stiu pe cei din DRDP Brasov, o sa spuna ca un asemenea marcaj nu e prevazut de normativ. Si tu oricum nu vrei sa platesti impozite pentru activitatea lor, deci anarhie sa fie, toata lumea sa faca ce vrea.

JohannDB

#8524
"""... pentru ca multi dobitoci treceau din banda 2 in centura """ Intrau în centură pentru că erau 2 benzi și pentru "inainte" pe centură și tot pe 2 benzi se mergea și către oraș..... Acum când vii dinspre Dâmbul Morii ai o surpriză, dai  direct de stâlpi, pentru că de la "Peugeot" la Ramada și Lukoil, nimic nu-ți atrage atenția că urmează mirifica separare.... În fiecare zi trec câteva mașini peste stâlpii surpriză.............
  Așa, și s-au mai instalat și semafoare, care au funcționat DOAR O SINGURĂ ZI și atunci ieșirea din Săcele și cin centura Săcele a durat între 25 și 40 de minute, pentru că verde la ieșirea din Săcele era de ordinul a câteva zeci de secunde; a fost un circ total și de atunci semafoarele sunt pe galben intermitent.....Cine prindea verde pe ieșirea din Săcele sau de pe centura Săcele, la capătul insulei trebuia să dea imediat prioritate la cei ce veneau dinspre Predeal spre oraș sau spre centura Brașov. În acea zi coada de ieșire din Săcele ajunsese la coborârea pe panta de la Turcheș spre Hotar. Și la acest moment la ora de vârf, coada ajunge la Școala Generală 1 din Baciu; mai vin polițiștii din Săcele să mai descâlcească traficul....
  Din Baciu/Săcele se putea ieși în dreptul insulei din stânga pe 2 benzi, pentru a continua peste pod spre Dârste tot pe 2 benzi... Acum se iese spre Dârste/oraș DOAR pe o bandă și în acei cca 20 de metrii trebuie să faci "flic-flac" și dacă vrei s-o iei spre centura Brașov, dând prioritate celor ce vin din centura Săcele....... Ce mai, o "splendoare" de gândire....



Powered by API/PUM imgur uploader

TVlad

#8525
Quote from: JohannDB on June 26, 2024, 11:25:43 AM"""... pentru ca multi dobitoci treceau din banda 2 in centura """ Intrau în centură pentru că erau 2 benzi și pentru "inainte" pe centură și tot pe 2 benzi se mergea și către oraș..... Acum când vii dinspre Dâmbul Morii ai o surpriză, dai  direct de stâlpi, pentru că de la "Peugeot" la Ramada și Lukoil, nimic nu-ți atrage atenția că urmează mirifica separare.... În fiecare zi trec câteva mașini peste stâlpii surpriză.............



Exact. Configuratia intersectiei nu e deloc de natura sa ii califice pe cei de pe banda a doua dobitoci. Banda intii sugereaza ca ar fi doar pentru dreapta, spre Sacele. Pe urma, si centura e cu doua benzi pe sens deci nu ar fi nici un motiv sa intuiesti ca va urma o scurta portiune de 100m unde cele doua benzi urmeaza sa te conduca in directii diferite.


Bun, mergi inca 600m si intorci dar ca sa mai intorci inca o data catre centura, unde? Parca pe la Lukoil e o varianta dar trebuie sa tai cele doua benzi ce vin dinspre Predeal. Nu e deloc un cistig de din punct de vedere al sigurantei.


Nu inteleg ce legatura au impozitele mele cu incompetenta unora de la administratia drumurilor. Marcajele si indicatoarele se pun pentru "dobitoci", ca sa nu mai fie dobitoci.

pasadia

#8526
Marcajele și indicatoarele costa. Și decât să spui că nu mai vrei să le plătești, poate ar fi mai indicat să ceri să fie mai bine administrate (gândite, realizate, etc...).

In rest da, se poate circula pe B1 mai ales dacă cunoști deja configurația intersecției și faptul că centura are 2 benzi. Exact acest nivel de cunoaștere ar trebui să indice că chiar nu era nevoie să circuli pe B2.

Și te poți întoarce pe sub pod spre centură, intrând înapoi în intersecție dinspre Sacele /DN1A. Caz în care ai putea înțelege de ce pentru acei participanți la trafic această modificare e importantă și chiar mărește siguranța rutieră!

alin2pas

,,mai ales dacă cunoști deja configurația intersecției"
Semnalizarea drumurilor și în special în zona intersecțiilor ar trebui să îi ajute în special pe cei care nu cunosc configurația acestora. Costă atât de mult un kg de vopsea și câteva ore-muncă pentru marcarea pe asfalt a direcțiilor? În  multe locuri din țară administratorii drumurilor ar trebui să se pună în situația unui șofer care circulă prima dată pe acele drumuri sau prin acele intersecții.

pasadia

#8528
Uite-l aici (pozat de Street View in urma cu o luna, dar e de mult acolo).

De la stalpul ala pana in intersectie sunt vreo 150 de metri. Si practic nimeni dintre cei care sunt pe B2 (care din pacate e banda de DN1, caci banda 1 se "naste" in mod absurd din neant, desi dintotdeauna ar trebui sa fie invers si banda de DN sa se continue direct in B1, dar asta e alta discutie)...

... revenind, nimeni care circula in B2 si merg inainte (pe centura) NU se muta pe B1. Toti stau pe B2, dand impresia ca merg spre oras si in ultimul moment intre in centura direct pe B2. Procedand astfel blocheaza complet accesul dinspre Sacele (DN1A) spre Brasov.

Deci montarea acelor stalpisori e o solutie fireasca care impune soferilor sa se incadreze corect, din timp, in concordanta cu semnalizarea deja existenta. Da, ar putea sa marcheze si pe sosea, cu vopsea, directiile. Da, ar putea sa deseneze benzile astfel incat banda de DN care coboara dinspre Predeal sa fie continua cu B1 pe scurta portiune de DN cu 2 benzi si apoi cu B1 de pe centura. Dar eu nu am spus ca nu e utila o marcare suplimentara, doar am râs (nejustificat probabil) ca o cere cineva care, concomitent, recunoaste ca stie intersectia si militeaza (pe alte topicuri) pentru impozite si taxe cat mai mici - caci el nu are nevoie de indicatoare si marcaje. 

Concluzia mea e simpla - acei stalpisori ajuta siguranta rutiera. A permite, aici pe forum, ca solutia sa fie descrisa ca "imbecila si inexplicabila" e gresit.

si apropo de "semnalizarea e inexistenta si spatiul de preselectie limitat" (alt citat din mesajul initial) - acest indicator se pune sau e invizibil?

nirolf

Asta cu stâlpișorii pare un caz clasic de tratat efectul și nu cauza. Panoul pus de [mention]pasadia [/mention] nu este în concordanță cu marcajele de pe asfalt:
* arată ocolitoarea ca "înainte", când ea de fapt e la dreapta. Urmăriți marcajul dintre benzi al DN1: dacă nu cunoști zona intersecția o vezi târziu, fiind curbă. Pentru direcția "înainte" urmezi marcajul dintre benzi, iar centura pare un drum care se desprinde din DN1
* DN1, conform marcajelor de pe asfalt este drumul "înainte", chiar dacă e în curbă la stânga
* Centru este arătat spre stânga, când văd asta mă aștept să fie o bandă de stânga, separată de banda 2 sau măcar b2 marcată corespunzător cu săgeată la stânga
* bonus, mai avem și semnul de "Tranzit" încadrat de 2 săgeți care poate fi interpretat ca ambele benzi merg "înainte", deci pot sta și pe b2
* marcajul dintre benzi pe DN1 văd că e întrerupt în dreptul centurii, care e logica? Eu cred că inițial era practic permis să continui pe centură de pe b2, în ideea că cel de pe b1 merge oricum pe acolo. Nu i-au luat în calcul pe cei dinspre Săcele.

Trec foarte rar prin acest loc și prima dată am pățit exact asta, luându-mă după indicatoare am luat-o pe centură în ultimul moment, când am văzut semnul mare pus chiar în intersecție. Care și el stupid, pentru că are mult prea multă informație. Noroc că eram pe b1.

dumbravaandrei

Presupun ca dungile de pe asfalt care pe "inainte" duc direct in Brasov, le vezi ca sofer, ca doar nu lasam orbii la volan, inca...

TVlad

#8531
Pasadia, nu stiu cind am spus eu ca nu as avea nevoie de indicatoare si marcaje, cred ca faci o confuzie.

Intersectia asta trebuie marcata mai bine, acum e doar o incropeala prapadita. Cautind in memoria internetului, am vazut ca era in plan o reconfigurare mai ampla, niciodata realizata. Cita vreme "dobitocii" calca peste stilpisori - din ce spune Johann - inseamna ca inca e o problema.


bZ1-

#8533
E de acum 46 de saptamani....

JohannDB

   Ce vezi de la volan când intrii în Dârste/Brașov/centura Brașov venind dinspre Predeal......  Și proiviți la cele câteva urme de frânare disperată (făcute probabil pe noapte) !!




































Powered by API/PUM imgur uploader