Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

gruiarew

Merge și doar din vopsea, fără gâlme, dâlme și alte drăcovenii: https://goo.gl/maps/ZMo5zeuecm85czsL8

Când ai TIR, autobuz sau orice alt atelaj mare, lung, lat, greu îl lași să-și facă manevra. Că nu crapă nimeni câteva secunde.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

alexandru_m

@hvm da, drumul care subtraverseaza este un L, adica un DJ la noi. Cel de sus este un B, adica un DN.

De vreo 6 ani am treaba pe ruta aceea, intre martie 2019 si decembrie 2021 treceam pe acolo de minim 2 ori pe saptamana si nu am vazut niciodata accident la intersectiile de genul acela.

In Austria (ca si in Germania) in urma unui accident se marcheaza pozitia vehiculelor cu spray-uri de vopsea in culori hi-vis. Gen roz si verde fluo, iar aceste marcaje rezista saptamani intregi pana dispar de tot.

Pe acel drum am tot vazut marcaje care indicau incidente la intersectiile la nivel (are tot soiul de intersectii de la cea denivelata pe care am postat-o, la giratorii si intersectii simple, la nivel).

pasadia

@hvm nu am zis ca "2+1 e cel mai bun", am zis doar ca 2+1 ar face fata la un nivel de trafic ce noua ni se pare foarte aglomerat dar care mutat pe A ar însemna practic o autostrada goala. Obiectam strict la observatia ta privind nivelul de trafic (mare pentru un DN haotic, dar mic pentru o atuostrada)

@gruiarew cu atat mai mult pentru ca avem (in orase) mijloace de transport lungi (autobuze, troleibuze) care nu pot negocia o giratia precum o masina de 4-5m, consider ca TREBUIE sa impunem oraselor revenirea la intersectii fara giratii (primordial semaforizate). Din punctul asta de vedere Timisoara (din care ai dat tu exemplu) e un caz fericit, nefiind lovita de "giratorizarea" petrecuta in alte orase. Da, TM are probleme din cauza lipsei unei centuri, a prezentei traficului greu prin interiorul orasului si a separarii profunde generate de prezenta caii ferate. Dar faptul ca TM a pastrat multe semafoare e un lucru bun.

gruiarew

Și eu sunt pentru semafoare. Dar NU cum sunt implementate în Timișoara, unde au doar roșu / verde și dacă nu ești din oraș ți-o cam iei. În Sibiu au pus aproape sub fiecare ceas, să vezi când se schimbă. În Viena am văzut o chestie mai faină, înainte de a se schimba cuoarea începe să pâlpâie, cum e la noi vedele la pietoni. Deci variante sunt, trebuie doar să se vrea.

Giratoriul e o mizerie, mai ales în afara orașelor. În oraș doar dă senzația că fluidizează, dar de fapt doar omori ambreiajul și mai și ocupă loc aiurea.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

Liviu M

Quote from: mircea on March 20, 2023, 01:22:46 PM@pasadia @oc7avian Când vine vorba se separarea benzilor într-un giratoriu, găsesc varianta asta foarte elegantă.
Dacă ești localnic, e zi și se vede bine, știi sigur pe unde trebuie să treacă roata, or fi bune. Da' dacă din diverse motive ai ratat "banda"...

alexandru_m

Avand in vedere ca se discuta de giratorii aflate in oras inseamna ca peste 200 de metri mai vine o intersectie unde te intorci sau se reconfigureaza navigatia si te scoate inapoi spre ruta pe care erai anterior.

Insa giratoriile de genul celui pus de pasadia (daca sunt implementate cu totul cum trebuie) au presemnalizari suficiente si nu te "fura peisajul". Daca esti cu ochii la drum. Daca esti cu ochii pe Fb in telefon deja nu giratoriul este problema.

Liviu M

#8031
Având în vedere că mă strădui să merg corect, prefer o infrastructură care să mă ajute când greșesc, nu una care îi învață pe diverși cum se merge.
Iar speculațiile despre locul in care-mi țin ochii când conduc sunt puțintel deplasate.

pasadia

Nu am propus eu giratia cu obstacole - eu vreau semaforizare. Dar in acele locuri in care am vazut giratorii cu obstacole (Ungaria, Slovenia, Croatia) ele erau pe drumuri locale, secundare si existau pe drumurile care intrau in giratorii elemente care determinau reducerea vitezei (ingustarea benzilor, marcaje rezonatoare, treceri de pietoni inaltate, etc...)

Altfel spus se pot gasi solutii pentru a avea si giratoriu cu obstacole in cadrul unei infrastructuri care ajuta. Dar senzatia mea e ca acestea sunt doar mici ajustari pentru a imbunatati o solutie neprotrivita.

alexandru_m

#8033
Prima presemnalizare

A doua presemnalizare, inclusiv marcaje pe asfalt

Presemnalizare facuta prin marcaje pe asfalt.

A patra presemnalizare

A cincea presemnalizare


Consider ca un om care nu este in stare sa treaca de giratoriul acesta presemnalizat in acest fel nu are ce sa caute pe drumuri publice la volanul unei masini.

Personal consider deplasata gandirea de genul "nu incercam sa rezolvam o problema clara a zilelor noastre ca poate pica drobul de sare peste 20 de ani". Dar asta e fain in democratie, ca putem discuta chestii si putem sa invatam. Asta daca nu il luam pe "NU" in brate inainte de a incerca macar sa intelegem sau sa testam ce propun ceilalti. Si este posibil ca unii care vorbim pe aici gen pasadia sau eu sa avem o experienta mult mai mare decat un utilizator "normal" atat prin prisma distantelor conduse in total, cat si prin prisma locurilor pe unde am ajuns cand conduceam.

Sorry, dar m-am saturat de mlastina asta in care tot zac drumurile din tara noastra. Uita-te putin pe statisticile de siguranta trafic si apoi spune-mi iar cum nu trebuie sa ne modernizam infrastructura.

PS: giratoriile precum cel din exemplul de mai sus sunt folosite in toata Ungaria, pe DNuri destul de circulate. Nationalul 21 a fost refacut in ultimii 5 ani de la Hatvan pana aproape la Salgotarjan, extins la 2 benzi pe sens, separare mediana si are zone cu intersectii denivelate (drum express practic), iar intersectiile la nivel sunt toate cu giratorii precum cel de care vorbim. Idem si la fel in zona Szekesfehervar, Szeged, sau Kecskemet.

Poate la primul contact par ca iti vor raul, dar dupa ce treci de cateva ti se par super intuitive si din punctul meu de vedere ajuta inclusiv la fluidizarea traficului fiindca atunci cand astept sa intru si vad ca masinile care vin sunt incadrate pe benzi de pe care fizic nu pot ajunge la mine pot intra in intersectie mai repede decat daca as fi in Romania unde ar trebui sa stau pana cand sunt 100% sigur ce urmeaza ceilalti sa faca.

Liviu M

Eu nici măcar n-am acuzat semnalizarea, am zis că-s nasoale. Deși nici semnalizarea nu-i "fără cusur". Mergi spre Budapesta, cum te încadrezi? Da, da, se poate.  :lol: https://maps.app.goo.gl/XUCNHGyzUTgoqegX8
Veneam de la benzinărie, am ratat la stânga când era momentul, dar hei, nu-i nimic, că uite giratoriul. Poate dacă știi e ok, da' m-am trezit noaptea, între bordurile greșite, cu "cunoscatori" vâjâind pe lângă mine... Așa c-am vizitat Ungaria  :D și am rămas cu părere proastă despre "implementare".  :p Pe care mi-o mențin până la experiența contrarie.

oc7avian

Giratoriul nu e o prostie. E extrem de util, cu multe avantaje. Calmare trafic, fluență etc. Dar trebuie folosit cu cap. Nu e pansament de aplicat peste tot. Și nu toți îl construiesc corect (ex să-l poți fenta prin a tăia benzi la 100km/h)

Nu intru în impactul avut la nivel urban, pentru că nu mă opresc din scris. Am trăit nașterea lor în Brașov, apoi întorsul la semafoare fără renunțat la giratorii. Dacă la mașini pare nașpa, să vedeți la pietoni...

Pe scurt, trebuie să înțelegem că fluența nu înseamnă circulat la viteză maximă. Sunt momente pe traseu în care calmarea traficului ori intersecțiile sigure primează. Iar asta înseamnă: giratorii, semafoare la intersecții, treceri de pietoni semaforizate etc.

Fiind în secolul 21, unele dintre ele pot fi optimizate să fie echitabile. Însă nu murim să mergem 1-2min cu 20-30km/h medie. Subliniez: nu murim

gruiarew

Calmează pe dracu, fiți serioși. Până zilele trecute erau tot felul de idioțenii de interpretări care a intrat primul, care unde merge, ce marcaj era la intrare etc. Abia în 2023 s-a venit cu o completare ce zice clar (sper că pentru toți) care pe unde iese.

Eu consider destul de grav când o chestie fundamentală, de bază, cum e prioritatea de trecere e interpretabilă.

Ori la semafor e simplu. Verde merge, roșu stă. Plus intersecția ocupă mai puțin loc și nici nu trebuie să stau să mă "înfig" și eu pe acolo. E clar, e predictibil, știe fiecare când trebuie să meargă și când trebuie să stea. Ce anume vrei mai mult? Apoi dacă mai au și ceas, poți liniștit să-ți butonezi 30, 60 sau câte secunde mai ai, navigația, telefonul șamd.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

mircea

@Liviu M după cum bine vezi în imagine, în caz de forță majoră, poți să treci peste biluțele alea că nu-s cât bordurile de la trotuar de înalte. În plus, sunt sferice, se pot încăleca mai ușor decât o bordură clasică în cazurile mai speciale.

alexandru_m

Poti trece dar nu iti doresti neaparat. Poate doar la viteza foarte-foarte mica.

@Liviu M Uite asa te incadrezi.

Daca ai alimentat unde cred eu ca ai alimentat nici nu trebuia sa ajungi in giratoriul ala.

Liviu M

#8039
Sigur, așa am zis și eu, nu trebuia să ajung in giratoriu
Quote from: Liviu M on March 20, 2023, 09:51:42 PMam ratat la stânga când era momentul,
, m-am și prins cum ar fi trebuit să mă încadrez, dar eram deja între borduri. Probabil puteam să trec peste, cum zice Mircea, da' noapte fiind, păreau mai solide decât în poze, așa că n-am avut curaj. Cum postez de acasă, se pare că până la urmă m-am descurcat, dar cu stres nenecesar.
De-aia zic, eu prefer infrastructură care să mă ajute când greșesc.