Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

4 Members and 2 Guests are viewing this topic.

alin2pas

Acolo au făcut o combinație între un nod de autostradă cu parcare / benzinărie, totul într-u spațiu limitat și de aceea au rămas spații foarte mici în care se poate preselecta banda de intrare în giratoriu. În Ungaria sunt în mai multe locuri alese astfel de soluții, în care practic nu se poate face presemnalizare din timp. În astfel de locuri sunt utile aplicațiile GPS care indică și banda de deplasare care trebuie selectată la intrarea în intersecții (Sygic etc).

alexandru_m

#8041
Era omul obosit si a facut o greseala. Aici a gresit.

Mie nu mi se pare nimic prost la ce s-a facut acolo, nici "inghesuit". Doar ca dupa un anumit numar de km scade vigilenta si apare nerabdarea si se poate ajunge la greseli. Din fericire colegul nostru a ratat o iesire (doua ca se putea iesi direct si din giratoriu), deci ceva relativ benign. Actually a ratat 3 posibile iesiri ca se putea face dreapta in intersectia pe care am pus-o in postul asta si se putea reveni la benzinarie si de acolo "mai baga o fisa".

Problema e cand se petrec asemenea erori pe drumuri cu circulatie pe ambele sensuri si la viteza mare / in interiorul localitatilor. De acolo ma tem ca vin cifrele alea la care suntem "campioni".

nirolf

Nu se vor monta protecții pe viaductul de pe tronsonul Sibiu – Boița, acolo unde a murit un om, în luna ianuarie / Ministerul Transporturilor susține că nu există normativă pentru instalarea protecțiilor între sensurile de mers

QuoteMinistrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, anunță că nu se vor monta grătare între cele două sensuri de mers, pe viaductul de pe tronsonul 1 al Autostrăzii Sibiu – Pitești, în locul pe unde a căzut și a decedat un bărbat de 48 de ani, la finalul lunii ianuarie, informează Turnul Sfatului.

Explicația dată de ministru ține de faptul că autostrăzile sunt "rezervate exclusiv circulației autovehiculelor" și că există benzi de staționare de urgență care ar permite un refugiu șoferilor.

"Referitor la grătarele menționate vă comunicăm faptul că, la data prezentei, prevederea acestor grătare metalice între structurile gemene la autostradă nu sunt reglementate tehnic de niciun normativ sau standard în vigoare", se arată într-un răspuns transmis unui senator de Sibiu.

Incredibil de nesimțit răspunsul. Adică dacă nu e obligatoriu, deși în alte părți sunt, noi nu punem, ce dacă a murit un om, ghinion. Penibil.

Ionut

Incredibil.

Să îi spună cineva că există asemenea grătare pe unele poduri, la noi.

qionescu1

#8044
Să îi spună API. Din nou, poate îl prinde rușinea. Oricum un astfel de ministru nu face decât să reproducă ceea ce-i zic instituțiile din subordine.

medicul de garda

Deci ministrul zice ca exista benzi de stationare de urgenta pe viaducte, care ar oferi fix zero protectie in cazul unui accident fix precum cel in care a murit acel sofer. Logica de fier. Banda aia nu te proteajeaza de un impact cu un tir care te acroseaza din spate in caz de polei, nici in cazul unui incendiu in urma respectivului carambol. Si vorbim de un viaduct unde riscul e polei e prin definitie mult mare mare. Dar multumim ministrului ca ne imparte din vasta lui experienta in domeniu  :-[
Trust me, I'm an east-european doctor!


Earthchild

Dar normativele astea ce sunt, legi ale fizicii, de nu pot fi schimbate? Așa se ascund lașii în spatele reglementărilor...

Ionut

E o fentă aia cu normativele. Ca multe altele.

tom_sawyer

#8049
Ieri a avut loc un accident pe DN2 la Bizighești (VN), 2 morți. O autoutilitară a intrat în spatele unui TIR staționat pe marginea drumului. În presă se spune că autoutilitara e înmatriculată în GL, dar văd că are sigla UMB pe ea:









sursa
sursa 2

tom_sawyer

În Comisia pentru Transporturi și Infrastructură a Camerei Deputaților am avizat astăzi mai multe acte normative care vor ajunge la votul final în plen. Dintre acestea, două vizează amendarea legislației privind circulația pe drumurile publice.

✅ Luminile de întâlnire devin obligatorii și pe drumurile naționale și județene, față de autostrăzi și drumuri naționale europene, așa cum prevede legislația actuală.

✅ Permisele de conducere vor fi reținute pentru o perioadă de 180 de zile dacă un conducător auto depășește cu mai mult de 100km/h viteza maximă admisă pe sectorul de drum respectiv și pentru categoria din care face parte autovehiculul condus, constatat, potrivit legii, cu mijloace tehnice omologate și verificate metrologic.

facebook.com/George.Siscu.Deputat

mirceaeliade

Nu inteleg cum de nu se poate lua carnetul mai MULT de 6 luni cand depasesti cu 100 limita.  Nu vad absolut nici un motiv acceptabil sa conduci cu peste 150 in interiorul localitatilor sau cu peste 230 pe autostrada.  Doar aia care sunt complet dezinteresati de cei din jurul lor (aka sociopati) si mai si au acces la bani seriosi pentru o bijuterie pot sa ajunga deliberat la vitezele astea.  Doar 6 luni, sigur cu optiunea sa fie doar vreo 3 luni daca faci niste "cursuri", pare un "pissing against the wind".

TVlad

Simplu  :) Se pune un indicator cu limita de 20km/h in mijlocul cimpului (introdus in prealabil in intravilan din alte considerente, deci in localitate cum ar veni), sta Militia in tufisuri mai incolo si te prinde cu 130 km/h...

qionescu1

#8053
The intelligent Speed bump


qionescu1

#8054
Urs lovit pe DN1C. Ne-am aglomerat rau pe aici...