Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

gruiarew

Justiție, respect, siguranță. Dar când e să facem ceva util brusc ne dăm seama că suntem în întârziere. Cât dura până descărca ultima filmare? Nu mai bine ziceai că la cum se întâmplă treburile prin RO venea inculpatul și-ți spărgea roțile? Pe mine m-o mâncat în cur și am sunat la 112 când se băteau niște ăia pe stradă și 5 ani m-au târât prin tribunale ca martor.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

tom_sawyer

Poliția Română amintește că regulile după care circulăm în sensul giratoriu au fost modificate. Acest lucru s-a întâmplat încă din februarie, legea fiind publicată în Monitorul Oficial pe 17 februarie.

"Știi cum se circulă în sensul giratoriu? Nu mai poți să ieși direct de pe banda a 2-a sau a 3-a a sensului giratoriului și să le tai fața celor de pe celelalte benzi, iar dacă vrei să faci această manevră trebuie să îți semnalizezi intenția, să te asiguri că poți face asta fără să pui în pericol siguranța celorlalți participanți la trafic. Vechea practică nu mai este valabilă conform ultimelor modificări! Conduceți prudent!", a transmis Poliția Română.

Marian Godina se numără printre cei care au comentat la postarea Poliției.

"Am lucrat 11 ani la Poliția Rutieră, timp în care am soluționat toate tamponările de acest fel, și nu au fost deloc puține, sancționându-l pe cel care ieșea din sens direct de pe banda a doua sau a treia fără să se asigure. De altfel am și avut o postare prin 2016 în care explicam de ce e vinovat cel care iese din sens și taie benzile fără să se asigure, dar au fost unii pe atunci, chiar și polițiști, care mi-au sărit în cap că nu am dreptate. Așadar, 'vechea practică' nu a fost niciodată corectă, doar pentru cei care nu doreau să înțeleagă în niciun fel că nu au dreptate. Sper că acum s-au lămurit", a scris polițistul.

stirileprotv.ro

TVlad

#8012
Bine ca macar acum au clarificat, intr-un fel sau altul. Varianta asta mi se pare proasta dar macar scrie negru pe alb cum e regulamentar si cum nu.

Americanii sint un pic mai practici si la ei e invers, un sistem orientat catre fluenta si siguranta circulatiei:





Powered by API/PUM imgur uploader

mirceaeliade

Ce se intampla cu tirurile care din prima banda (din 2) intorc la stanga prin fata autovehiculelor mici care merg inainte din banda a doua?  E o practica care tiristii par sa o practice des, si nici nu prea folosesc semnalizarile pentru asta (inainte de a fi deja in centrul giratoriului).

pasadia

Nu se intampla nimic, legislatia (cel putin in forma "lamuritoare" de acum) le da acest drept.

Eu intreb altfel - cat mai dureaza pana se vor trezi cu totii (soferi, administratorii de infrastructura, politie rutiera) sa ceara ceea ce e normal, adica intersectii semaforizate in locul haiduciei cu "giratorii cu 3-4 benzi si fiecare se descurca dupa cum crede de cuviinta"?

pasadia

#8015
^^

Quote- atat de aglomerat era joi la ora 9:15 dimineata incat tipul n-a avut ocazia sa depaseasca decat dupa 15km (chiar bizon fiind) deci avem inca o dovada clara ca A este absolut urgent necesara pe zona Targu Frumos - Iasi

Daca si asta e argument...

Era prin iunie 2010 (deci in "criza economica") si imi amintesc cum m-am intors noaptea de la Bucuresti spre Brasov (fuesem la un concert cred) si nu am avut ocazia sa folosesc faza lunga deloc. Dupa miezul noptii si efectiv aveam trafic in si din fata incontinuu. Depasiri pe zona cu o banda pe sens (Comarnic - Brasov) nu imi amintesc sa fi facut de foarte-foarte mult timp. Ma rog, nu zic, ma folosesc de zonele cu 2 benzi (putine cate sunt) dar putinele puncte cu depasirea permisa (Poiana Tapului, Sinaia Sud, intre Azuga si Busteni, zona OMV de la Predeal) chiar nu ai cand sa le folosesti. Si asta in conditiile in care NU exista, cel putin oficial, trafic de tonaj mare.

Si cu toate acestea, iti zic sincer - sunt absolut convins ca un 2+1 (cu intersectii putine si fara treceri de pietoni) ar face fata fara probleme. Adica un HP. 

LE - apropo, pe Sebes - Aiud era aceeasi situatie. Nu puteai face depasiri niciodata. Acum A10 e practic gol...

oc7avian

Până la intersecții semaforizate, măcar turbogirații. Pentru că măcar așa apar benzile de stocare pentru fiecare direcție de mers  ;)

Practic acum prima bandă e singura pe care e logic s-o folosești: nu trebuie să te uiți peste umăr când ieși (e un unghi mort în dreapta), raza de curbură cea mai confortabilă, ai prioritatea supremă.

pasadia

Dar ca sa faci o tubogiratie adevarata ai doua conditii:

1. Investitie noua, caci nu functioneaza ok cu pastila rotunda, si nu functioneaza numai din retrasatul cu vopsea pe jos
2. mici borduri / separatoare intre benzi pentru a forta respectarea selectiei benzilor, caz in care scade enorma capacitatea totala a intersectiilor si vei avea un volum mult mai mic de masini care le vor traversa (mai ales la orele de varf, exact atunci cand e importanta fluenta).

Asa ca sincer - chiar crezi ca turbogiratia ar fi preferabila?

alexandru_m

Am mai intrebat si voi intreba din nou: Oare cat costa o intesectie de genul?

pasadia

@alexandru_m ce prezinti tu e o intersectie intre doua drumuri cu cate o banda pe sens aflata undeva in afara zonelor locuite. Eu vad insa discutia despre giratorii importanta atunci cand discutam despre intersectiile de bulevarde (2-3 benzi pe sens) din interiorul oraselor (desi si trafic pietonal important, pe langa dimensiunea traficului de masini).

Pentru exemplificare - daca se apuca cineva sa faca giratoriu la intersectia asta, atunci DA, voi zice ca siguranta rutiera a crescut.

Dar in giratia asta, de exemplu, nu mai avem nici siguranta rutiera, nici capacitate adecvata...

alexandru_m

Desi a venit dupa o postare de-a ta, replica mea nu iti era adresata tie.

Eu aveam in gand intersectiile intre drumuri cu cate 1 banda pe sens (adica practic toate) din afara localitatilor.


oc7avian

@pasadia
1. Da. Știm deja că nu funcționează doar cu vopsea și nici nu mă aștept să meargă.
2. Nici nu vreau altceva. Există separatoare scunde de cauciuc, perfecte pentru separat sensuri. Dacă lumea se înghesuie pe prima bandă că aia e cu prioritatea supremă, atunci fluența aia oricum e stricată.

Chiar dacă nu e tranziția tehnic corectă la fluxul necesar, este mult mai ușor de înghițit ca tranziție. Plus că încă am emoții cu experiența noastră de a proiecta corect/modern intersecții semaforizate. Băgăm benzi multe și verde foarte lung, să simtă șoferul că înaintează mult la fiecare ciclu.

@alexandru_m
Pentru siguranța rutieră, nu-mi plac intersecțiile în T "protejate" doar din indicatoare rutiere.

alexandru_m


hvm

#8023
@pasadia sunt total deacord cu tine ca cel mai bun ar fi un 2+1. Dar avand in vedere ca nimeni nu a facut nimic sa faca un 2+1 macar din vopsea atunci cand s-a refacut tot asfaltul pe Targu Frumos/Iasi nu ma astept sa mai faca cineva ceva inainte ca A8 sa fie gata. Si nu consider ca doar la Iasi e nevoie de A, desi cred ca e in top 5 cele mai aglomerate sectoare de drum din tara. Eu anul trecut sustineam ca e mai bun un 2+1 din vopsea pe zona raspectiva, in timp ce alti colegi spuneau ca nu e deajuns, ca trebuie ori facut calumea, ori extins la 2 benzi pe sens, altfel nu are rost. Asa cum eram sigur atunci ca daca il face cu asta ramanem, iar daca nu il facem o sa ramanem cu ce e acu, asa cred si acum ca sansele sa se faca inainte de urmatoarea reasfaltare tind spre 0. Si nu cred ca urmatoare asfaltare o sa fie inainte de finalizarea A8 decat daca o sa fie facuta transformarea anul viitor inainte de alegeri pe repede inainte.

Cat despre A0, A1, A3, A6, A7, A8 si A13 (Cel putin pana la Brasov) eu consider ca sunt absolut necesare cat mai urgent. Odata facute acestea o sa se circule mult mai bine in Romania.

Cat despre motivul pentru care nu am ramas nu prea conteaza in contextul discutiei de aici, daca politistul o sa aiba nevoie de mine ca martor ma poate suna ca i-am lasat nr de tel.

Referitor la ultima parte a discutiei din punctul meu de vedere toate intersectiile intre DN-uri si DN-E ar trebui sa fie denivelate. Dar aceasta este doar parerea mea. Din punctul aceasta de vedere ii apreciez pe cei care au facut planificarea rutiera acum cativa zeci de ani si pe cei care au continuat implementarea lui prin constructia de intersectii denivelate in dauna sensurilor giratorii de la noi.... Tot respectul pentru ei....

@alexandru_m: presupun ca @oc7avian se refera la cele doua T-uri de pe drumul care trece pe sub pasaj. Sunt deacord cu el.... Insa e o varianta mult mai buna decat o intersectie in cruce pentru cele doua drumuri, iar daca cel care trece pe sub e un drum secundar atunci acele T-uri sunt mult mai bune decat o intersectie in cruce intre cele doua drumuri...
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

mircea

@pasadia @oc7avian Când vine vorba se separarea benzilor într-un giratoriu, găsesc varianta asta foarte elegantă.