Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

alexandru_m

Acc-ul nu trage si de volan cand drumul nu mai e drept. Ideal ar fi sa nu se mai conduca pana fac icter baietii. Dar deh, cine se mai lauda ca a facut 2000 de km dintr'o bucata (si urmatorii 2000 in 11 luni pana la urmatorul Craciun)?!

al bundy

ACC nu dar Line assist si Traffic assit da, face si treaba asta. Si trage masina pe dreapta si franeaza pana la oprire dupa ce te atentioneaza sa pui mana pe volan si nu o faci.

JohannDB

       Revin cu exemplul "clasic" de utilitate a acestui sistem de iluminat, cu panou și acumulatori, lăsat în "plata Domnului".... Chiar ieri noapte am revenit/trecut pe DN1 Sibiu - Făgăraș (ceață ușoară spre densă, pe porțiuni).... Noapte totală la semnalizările/iluminările cu aceste "lămpi".... Te trezești cu insula-n botul mașinii; din cauza asta ai parte de orbire (involuntară) a celor ce dau fază mare rapid că observă ceva-n drum, în extremis...... Cine "cunoaște" drumul, trece mai ușor !!

JohannDB

       @al bundy, la asta cu trasul mașinii pe dreapta cu asistentul de conducere, mi-aduc aminte de acel video din noiembrie anul trecut, în care "asistentul" l-a dus direct în.... șanț, pe viteazul ce filma de pe locul din spate, iar cel din dreapta n-a putut face nimic să țină mașina pe drum... :lol: :lol: :lol: :lol:....

adiarc

Nu este nici un sistem perfect,dar ridiculizarea lor nu isi are sensul...o asemenea masina este infinit mai sigura decat clasicele cazane....stiu ce vb pt ca la sf anilor 90,prima mea masina a fost o Dacie...

bineanteles...fiecare decide in ceea ce il privește,dar cifrele nu mint indiferent de pareri personale
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

dr4qul4

https://www.mesajul.ro/o-soferita-si-a-incercat-norocul-cu-un-echipaj-de-la-rutiera-pe-care-era-sa-l-scoata-de-pe-banda-video/

Pe DN28 spre Iasi.... exemplul clar de mers periculos pe acostament!
Noroc ca tiristul a anticipat manevra si a avut loc in dreapta, ca altfel iesea urat.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

alexandru_m

Fratilor, in caz ca ati uitat, traim in Romania. Iar cand marcajele sunt prost intretinute / nu exista va puteti sterge direct la fund cu lane assistul.

Presupunand ca exista marcaje si sistemele functioneaza ajungem la problema cu un sofer obosit care nu mai are reflexe si nu mai judeca corect situatiile din trafic supralicitand ce ii poate masina, subapreciind distantele in caz de depasire / franare / gabarit liber, etc.

Sunt satul de numere de Anglia, Franta, etc care pe M5 fac "acordeon" in special noaptea si pe ploaie. Prin acordeon ma refer ca merg cu sub 90 iar cand un vehicul de transport iese in depasire turismele accelereaza (desi codul rutier spune clar ce faci cand esti depasit) pentru ca peste 2-3-5-10 km situatia sa se repete. In perioadele de concediu din Germania / Austria pana in Romania sunt depasit si de cate 10 ori de unele turisme. Goana cu 140-160 sau poate si mai mult si apoi...parcare sau nu stiu ce Dumnezeu.

Un sofer obosit trebuie sa se opreasca si sa doarma si cu asta basta, lasati vrajelile astea cu sistemele de siguranta ca de asta murit pe capete pe sub tiruri.

dumbravaandrei

Sincer sa fiu, idiotii aia din echipajul de la rutiera meritau tamponati de oricare din vehicule. Vezi doua vehicule circuland pe acostament, nu dai vre-o amenda? Mergi ca berbecul pe banda, fara sa te uiti stanga-dreapta, fara sa dai macar un avertisment verbal prin portavoce? Idioti mai mari decat aia care circula pe acostament
Dar ce sa le ceri unor capi de creta care asa circula si ei.
Salbaticie pe E85-ul ala. De cand m-am dezvatat de el asa de medievala mi se pare abordarea unora pe acolo.
Adica bine ca pe centura Craiovei, la un drum cu aceeasi platforma, putem trage un cacat de linie continua ca sa intealeaga toata lumea care e acostamentul si care e drumul, dar aici numaram accidentele si punem indicatoare de puncte negre...

alin2pas

+1, Alexandru.
Sunt sisteme care pot detecta oboseala șoferului cu ajutorul unei camere care filmează ochii șoferului, iar acestea pot să dea alarma și atunci când șoferul privește mult în jos (ecranul unui telefon), pentru că pleoapele superioare par insuficient deschise. Totuși, aceste sisteme, precum și cele de detectare a alcoolului la volan nu prezintă interes pentru UE, deși ar elimina două cauze importante de producere a accidentelor: oboseala și alcoolul la volan. Prezintă interes doar cele care permit șoferilor să fie neatenți în condiții de carosabil bine marcat și întreținut (lane assist etc), deci pentru condiții ideale de drum.
Orice sisteme am folosi, nu pot înlocui șoferul. Cel puțin deocamdată.

dorum

In situatia acestui accident, Front Assist-ul ar fi putut ajuta; zic ar fi putut, pt ca la viteza ce o avea masina nu cred ca putea frana automat in siguranta si nu stiu daca la viteza foarte mare este activ.
Am pe Skoda Superb 2016 si m-a salvat de la cateva tamponari usoare, la viteza mica. A franat singura cand nu eram atent in coloana la viteza mica si, fara el, intram in cel din fata.

alin2pas

Aceste sisteme sunt active din câte știu doar la viteze sub 30 - 60 km/h. Deocamdată cel mai bun sistem de siguranță rutieră e creierul uman și păcălirea acestuia cu energizante, cafea sau orice altceva pentru a elimina senzația de oboseală nu alungă oboseala, ci o face mult mai periculoasă. Am citit în 2009 un articol despre efectele energizantelor, care alungă senzația de oboseală (aceasta e un semnal de avertisment dat creierului că organismul are nevoie de odihnă), iar când oboseala depășește un anumit prag, apare fenomenul ,,somnului cu ochii deschiși", adică dintr-o dată organismul trece într-o stare asemănătoare somnului, în care nu mai percepe stimulii vizuali sau auditivi, dar cu ochii deschiși. Efectiv se adoarme instantaneu, cu ochii deschiși. Din păcate, am aflat acest lucru după ce l-am trăit pe pielea mea și am făcut o mașină daună totală, din fericire fără victime. Cu un minut înainte de accident discutam cu soția în mașină pe autostradă (fără să am vreo senzație de oboseală), apoi s-a rupt filmul.
Cei 4 din mașină (trei decedați și unul rănit) nu au avut norocul meu.

vancouver

#7451
Masinile de ultima generatia au capacitatea de a recunoaste pericole la orice viteza. ADAC (https://www.adac.de/rund-ums-fahrzeug/tests/assistenzsysteme/notbremsassistenten-vergleich/) a impartit siguranta activa la coliziune frontala in 4 categorii:
- asistent franare urgenta City: 20%
- asistent franare urgenta pietoni: 25%
- asistent franare urgenta biciclisti: 25%
- asistent franare urgenta in afara localitatii: 30%

La testele in afara localitatii au mers pana la 80km/h, dar la majoritatea masinilor noi nu exista o limita a vitezei la care sa functioneze.
Procentele reprezinta cat a contat fiecare componenta in nota finala. Nota maxima a fost obtinuta in fiecare caz numai daca coliziunea a fost evitata complet sau s-a produs la max 5km/h.

Au iesit in primele 10 si masini nu asa de scumpe, cum ar fi Nissan Juke (locul 2 - 95%), Skoda Kamiq (4, 93%), Skoda Scala (5, 93%) - este un grafic in articol si puteti vedea acolo toate masinile testate (trebuie apasat pe butonul galben, "Grafik anzeigen". Sunt si masini care au obtinut 0 (ZERO) puncte, cum ar fi VW UP / Skoda City Go / SEAT Mii electric sau Jeep Renegade.

O functie noua apare de ex. la VW ID.3 (masina pur electrica, de talia Polo daca nu gresesc), care are si asistent de evitare a coliziunii prin viraj lateral:


PS. Ceva experienta personala: La Volvo XC40 am testat eu insumi si asistentul franeaza inclusiv pe autostrada la orice viteza. Testat pe A2 in Romania. M-a franat usor de mai multe ori, cand s-a bagat unul in fata ca sa depaseasca un camion si eu nu am franat chiar imediat, deci nu m-a lasat sa ma bag "in fundul" celui din fata. Masina era produsa in 2019. In Germania am mers si cu un Volvo XC90 (din 2014 cred) cateva sute de km, dar nu am sesizat asistentul (nu a fost nevoie). Insa in bord aparea ca activ. La Mercedes GLA produs in 2020 chiar si cand ma apropii mult de masina din fata, asistentul nu franeaza, dar imi indica cu rosu ca nu e ok, mai la limita piuie (uneori aiurea, de ex. cand vehiculul din fata doar ciupeste un pic din banda mea). Dar teoretic sistemul ar trebui sa si intervina daca chiar e cazul. In alta recenzie ADAC a concluzionat insa ca Mercedes GLA, GLC etc.. reactioneaza tarziu (doar in ultima clipa si uneori e prea tarziu), spre deosebire de Volvo, care reactioneaza devreme (uneori prea devreme).
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

al bundy

ID.3 are 2 tone si este cam un golf plus, nu stiu de unde comparatia cu polo.

vancouver

Nu ma pricep asa de bine, asa a fost impresia mea. Deci ID.3 = electrica de talia golf plus.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

adiarc

#7454
Confirm si eu ca frânează la orice viteza...am facut o depasire mai scurta cu o Skoda Karoq 2021( 2 L 190 cp )...in față era o masina mai lenta si pt ca nu am reactionat la aprinderea unui martor mare si rosu de coliziune iminenta ( l-am văzut)....masina a frant violent ( cu suierat de cauciucuri ) la aprox 120 km/ora....ce mi-a placut este ca a tinut-o si perfect drepta...

in rest ,in 6 luni si 40.000 km de cand o am...m-a mai salvat odata in oras cand nu eram atent....( m-am asigurat in stanga si cel din fata a franat tare )...a franat singura puternic...fara Front Assisit...il pupam sigur
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura