Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

vancouver

#7470
Merg deseori pe DN2 pe zona de 1,5 si ceea ce descrii mai sus, ca unii merg cu 100 in afara si apoi continua cu 100 si in localitate eu nu am vazut.

Pe zona de 1,5 dintre Bacau si Bucuresti se circula majoritar cam asa:
- in afara localitatii camioanele cu 80-100, turismele cu 110-130 + exceptii cu 80-90-100 si respectiv cu 150-160
- in localitate si camioane si turisme cu 60-80 - iar cei care in afara mergeau cu 150-160, in localitate merg cu 90-110

Deci cine in localitate merge cu 90-110 in afara zboara cu 150-160. Dar intr-un fel sau altul toti reduc in localitate. Schimbarea de decor e evidenta. In loc de camp/padure sunt case. In loc de intuneric, noaptea e luminat (de aia eu insist sa nu se lumineze niciodata autostrazile: ca sa fie clar, cand se intra pe lumina ca este localitate si trebuie redus - ce spune si filmul).

PS. Adica in esenta ce vreau eu sa spun, este ca oamenii nu sunt atat de prosti, incat sa nu-si dea seama ca intra in localitate. Iar daca incalca viteza o fac constient. Daca e radar si se dau flasuri toti, absolut toti, reduc. In afara toti reduc la 100-110, in localitate toti reduc la 50-60. Toata lumea stie regulile si stie unde se afla.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

horatiu.cosma

^^
Foarte bun filmulețul, explica clar și pe înțelesul tuturor de ce doar indicatoarele de limitare a vitezei nu sunt suficiente pentru a reduce viteza la un nivel ok pentru siguranța participanților, ci e nevoie de o proiectare cu cap a elementelor drumului (îngustări, iluminat, curbe, denivelări etc) pentru a induce șoferilor viteza cu care trebuie să conducă în siguranță pe acolo. Însă elementele astea reduc și capacitatea și atunci va fi aceeași discuție despre fluență vs siguranță. Pe exemplul DN2, după ce apare A7 chiar trebuie reproiectat masiv 2+1 și cu elemente extra în localități, unde eventual să fie 1+1 cu blocaj fizic pe acostament, treceri de pietoni înălțate, intersecții bine marcate și iluminate și alte asemenea.

pasadia

Asta speram să să întâmple și pe DN1 odată ce a apărut A3 București Ploiești însă uite că nu se întâmplat... Avem în continuare intersecții periculoase, sate rupte în două de 4 benzi, etc...

vancouver

Foarte important in acest context este ca limitele sa fie rezonabile. Daca pe 2+1 pui limita 70-80, cum e acum, ne-am rupt in palarie. Daca pe DX Craiova-Pitesti pui 100 la fel. Recent am citit ca in Germania pe unele zone de 2+1 este 120, in loc de 100 pe 1+1 pe acelasi drum. Atat pe 2 benzi, cat si pe cea de pe contrasens. In Suedia stim ca e 110. Astea sunt valori rezonabile.

Daca nu, oamenii nu o sa dea 2 bani pe nici o limitare si o sa mearga fara sa tina cont de ele. Scopul limitarilor nu este nici sa ne batem joc de soferi, nici sa le testam vigilenta, nici sa ne acoperim ca birocrati. Scopul trebuie sa fie unul singur: sa ajute soferii.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

gruiarew

#7474
Atunci vă rog să-mi spuneti cum evităm aberatii de genul:

https://goo.gl/maps/aDYQoLS5Hdxug2mu7

Un 60 - 70 ar fi fost rezonabil că e Mureșul fix lângă. Cu 30 nu merge nimeni pe acolo nici măcar eu care mă chinui să respect cât se poate. Deci limita aia e total aiurea și toți o ignoră.

https://goo.gl/maps/eV1iYTHLw1DYJmtA6 aici în schimb la 70 e destul de la limită, mai ales că tot timpul e denivelat asfaltul în curba respectivă.


Deci ce facem cu d-astea? În nici un km un indicator e pe bune, altul e total anapoda. Unul merge ignorat fără probleme celălalt... uitați-vă pe parapet. Și ca să plusez nu ar trebui deloc să fie pe un european din două cifre mai ales situatii care necesită limitarea vitezei la 30 permanent.... chiar dacă ar fi pe bune.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

horatiu.cosma

#7475
^^
În toate documentele serioase de siguranță rutieră scopul principal al limitărilor de viteză e îndreptat spre protejarea utilizatorilor vulnerabili, adică pietoni, bicicliști. De cele mai multe ori dacă se schimbă focusul de pe ei și se trece pe prioritizarea șoferilor (și vedem că la noi e un sport național să se facă asta) se ajunge la cifre de siguranță rutieră îngrozitoare și decese complet evitabile prin măsuri inteligente de proiectare cu cap a infrastructurii.

Am încercat să punem la masă anul trecut toți actorii implicați și să mai eliminăm din viitoarele proiecte acele capete de pod, rigole cu muchii ascuțite la n metri adâncime sub nivelul drumului, secțiuni de parapete metalice cu capetele neîngropate (adevărate sulițe îndreptate spre șoferi) plus introducerea obligativității unor elemente minimale de proiectare în zona intersecțiilor, localităților (treceri de pietoni supraînălțate, iluminare, insule de calmare etc). Însă e o rezistență fantastică în special din zona Ministerului Dezvoltării, niște orgolii orbești acolo pentru care nu e important argumentul, ci doar faptul că ar putea pierde din "controlul normativelor".

Va mai dura în primul rând până se schimbă niște mentalități în sânul statului, după care să ajungem să avem drumuri sigure ca în filmulețul de mai sus cu sectoarele din Olanda.

gabim

^Cred ca o parte semnificativa a solutiei consta in constructia de centuri rutiere, aia e probabil cea mai buna protectie pentru pietonii si biciclistii in special din mediul rural si orasele mici.

^^ Postul tau imi reaminteste o intrebare pe care voiam s-o pun de mult: exista o adresa de email unde se pot reclama semne de circulatie puse aiurea? Un exemplu care imi vine in minte acum este Bistrita - Vatra Dornei unde pe portiuni extinse era o limitare de 40 si in localitati si in afara localitatilor (nu stiu daca mai este) si unde toata lumea merge semnificativ mai repede in deplina siguranta.
Pariu A7: se va circula pe toate loturile UMB pana la Pascani inainte de a se circula pe lotul Pizzaroti - in caz contrar, 100 Euro in contul API.

SB76UFO

Semnalizări luminoase pe drumurile naționale din județul Sibiu. Șoferii vor vedea când intră în localitate
Direcția Regională de Drumuri și Poduri Brașov anunță montarea unor stâlpișori iluminați în intersecțiile și pe insulele de calmare a traficului de pe drumurile naționale.
În total 28 de intersecții și insule de calmare vor devenii mai sigure prin montarea unor stâlpișori iluminați care măresc vizibilitatea obstacolelor pe timp de noapte.
Programul se va aplica, într-o primă fază, pe DN1, DN14, DN12, DN13A și DN12A. În județul Sibiu astfel de semnalizări luminoase vom vedea pe DN 14, spre Mediaș, precum și pe DN 1 spre Brașov.
"Vă reamintim că insulele de calmare sunt proiectate în așa fel încât să oblige conducătorii auto să reducă viteza la intrarea în localități sau în apropierea intersecțiilor prin inducerea unei senzații de disconfort. De asemenea, vă rugăm să respectați și celelalte indicatoare rutiere, reducerea vitezei, denivelare artificială îngustare de bandă, care vă avertizează asupra existenței acestor elemente de calmare a traficului", au transmis oficialii DRDP Brașov, care au în administrare și drumurile naționale din județul Sibiu.


Sursa
"Prostia este eternă și invincibilă"

horatiu.cosma

^^
Da, centurile sunt rezolvarea maximală, însă ele vedem că nu se fac de pe azi pe mâine și noi trebuie să îmbunătățim cifrele de siguranță azi.

JohannDB

                                    ......mai sigure prin montarea unor stâlpișori iluminați care măresc vizibilitatea obstacolelor pe timp de noapte.    Care stâlpișori ?? Aceia care au cca 90-95 cm înălțime ?? Și puși la 10-20 cm de bordură ?? Alimentați tot cu panouri voltaice, care-ntr-o lună o să emită lumină ,,neagră" (avem experiența Sibiu - Brașov, mai ales pe Sibiu - Făgăraș).... Și stâlpișori ce se vor murdări la prima zloată, ploaie cu noroi/nisip ametecat ?? Și care vor fi agățați mai ales la girații de vagoanele de camion sau alte lungimi/lățimi , numai ca să încurce , ca stâlpișorii de la Daia DN 5 / DN 41 ??

rota

^ chiar si stalpisorii aia fosforescenti fac minuni, cel putin in Bg ma ajuta super mult noaptea:P

vancouver

#7481
https://www.realitatea.net/stiri/actual/destin-tragic-pentru-2-tineri-de-16-si-21-de-ani-au-murit-dupa-ce-masina-in-care-se-aflau-a-intrat-intrun-cap-de-pod_61eb04e3051a5036ed0c7ded

"Două persoane au murit, vineri seară, după ce o maşină a intrat într-un cap de pod în judeţul Prahova. Victimele sunt tineri de 16, respectiv 21 de ani. De asemenea, un adolescent de 15 ani a fost rănit."

In nici o alta tara europeana eu nu am mai vazut capete de pod. Sau in orice caz nu pe scara larga. Cu siguranta este unul din factorii care contribuie la mentinerea Romaniei pe ultimul loc la siguranta rutiera in Europa.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

JohannDB

                          .... nu am mai vazut capete de pod....,  și rigolele "asociate"  capetelor de pod, tip "șanțuri antitanc" adânci și de-un stat de om.... O ieșire involuntară (pe polei, zloată de zăpadă, nisip, noroi) sau voluntară (în caz de bombardier  în contra ta, pe sensul tău) se soldează cu cele mai păguboase și nefericite urmări în aceste șanțuri și cu "opriri" în cap de pod !

adiarc

^^ subscriu

Ce este iarasi de neanteles este ca nu se fac modificari legislative si noile proiecte,fie DN sau DJ sunt facute fix la fel...cu capete de pod si de cele mai multe ori aproape lipite de calea de rulare
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

alin2pas

Motivul pentru care nu se fac aceste modificări este veșnicul ,,las' că merge și așa". Ca șofer amator, mi-ar place ca toate aceste capete de pod să fie dincolo de acostament și indiferent de lățimea acostamentului, la cel puțin 0,5 metri distanță de banda de rulare și prevăzute obligatoriu cu elemente reflectorizante la capete.
Mi-ar place ca acele ,,șanțuri antitanc" (cum sunt de exemplu pe DN56 Craiova - Calafat, dar și în multe alte locuri) să fie prevăzute cu parapet de protecție (pentru că sunt la fel de periculoase pentru ocupanții mașinilor ca o râpă, unde se pune parapet de protecție) - asta poate i-ar face pe unii să se gândească de două ori înainte de a proiecta asemenea monstruozități.
Mi-ar place ca pe marginea benzii de rulare să am marcaj (cu vopsea reflectorizantă, să fie vizibilă și pe ploaie, în alte condiții meteo dificile sau în situația în care cei care vin din față mă orbesc cu farurile) cu linie continuă peste tot unde nu se poate părăsi carosabilul în siguranță și cu linie discontinuă acolo unde acostamentul sau terenul permite scoaterea vehiculelor în afara părții carosabile fără risc.
Mi-ar place ca limitele de viteză pe drum să reflecte viteza cu care se poate circula în siguranță pe acel drum și nu încercările unora de a fi ,,mai catolici decât papa", impunând limite de viteză mult mai mici decât e necesar. Văd de multe ori indicatoare succesive cu limite de viteză tot mai mici pe măsură ce mă apropii de o curbă periculoasă sau un punct periculos și ȘTIU că TREBUIE să reduc viteza, apoi dau de porțiuni unde aceste limite de viteză sunt alese arbitrar mult mai mici decât e necesar și mă ,,bagă în ceață".
Sunt multe lucruri care se pot face pentru a putea circula mai în siguranță chiar și pe drumurile existente, dar... merge și așa.