Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

JohannDB

      @gruiarew, așa este cu ceața..... Se aprind luminile de ceață și cu asta se merge până-n garaj/curte; dacă nu s-ar stinge singure la luarea contactului (noroc cu mașinile de generații mai noi ce fac asta automat), ar rămâne cu ele aprinse.... E foarte greu să ajungi și să atingi butonul ăla, care stinge "ceața" de față și spate !! Și apoi "preventiv", ce dacă rămân aprinse, că poate iar se intră în ceață !!
        Aș scoate în evidență, un lucru : mersul la aspirație pe ceață.... De "n" ori am depășit pe câte unul care chiar nu vedea mai deloc prin ceața de pe drum, dar eu vedeam bine, de la distanță mare din spatele lui, fără a fi "în bara lui"..... Normal, m-am apropiat (și poate și datorită luminilor mele, cu care vedeam mai bine ca celălalt) l-am depășit și mi-am văzut de drum, în ciuda ceții, eu având o vedere pe/prin ceață, net superioară lui.... Și ce să vezi ?? Respectivul, atât așteptase; urgent și-a adus aminte de pedala de gaz și s-a postat în bara mea, sub limita zonei de turbulențe provocate de mine, lipit ca timbrul pe scrisoare. A fost frumos că și farul lui (de data asta numai unul) de aproape era la mine-n... cabină și nu mai trebuia să aprind eu plafoniera.... Dar cu asta am ajuns ca nici eu să nu mai văd bine în față din cauza haloului lui de lumină, ce mă înconjura din aproape.... Cu niște avarii aprinse scurt, nu l-am putut determina să lase un pic de distanță; nici proiectoarele pentru zone grele de mascharriere nu l-au convins să se dezlipească.... Am tras pe dreapta și respectivul a trebuit să treacă pe locul unu, după care m-am lipit și eu de el; a cedat, am trecut înainte și mi-am văzut apoi de drumul meu fără "aspirat" în spate și în liniștea luminilor mele.....
      PE CEAȚĂ - ȚINEȚI DISTANȚA !!  NU RULAȚI CA LA RALIU !! NU RULAȚI LA ASPIRAȚIE !! Luminile celui din spate îl încurcă pe cel din față, provocând un soi de barieră de lumină, prin care se văd mult mai greu și de la distanță mult mai mică farurile din sens contrar !! Rulați numai în baza luminilor voastre !!
      Mulți, din spate venind,i au falsa impresie că văd bine, depășesc vitejește și apoi o iau..."târâș" prin ceață, dar sunt capi de coloană.

stangabriel


danutzu_1069

Camere, aka radare sau doar camere de supraveghere trafic/verificare rovinieta?

gruiarew

'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

reed

#7429
ieri la Brasov
Un parapete New Jersey nu poate opri un camion sa treaca pe sensul opus









sursa: driving.ro

Marius

Completare la postarea lui reed. Practic nu a trecut de parapete ci doar l-a incalecat.

"Traficul este blocat la această oră pe centura Brașovului, pe sensul de mers spre București, pe tronsonul dintre DN 11 (Hărman) și intersecția cu drumul județean spre Tărlungeni, DJ 103A.

Potrivit polițiștilor, a avut loc un eveniment rutier în urma căruia nu au rezultat victime, fiind implicat un singur autovehicul, respectiv o cisternă care nu era încărcată. Practic, o autocisternă fără încărcătură a lovit parapetul median pe varianta ocolitoare a municipiului Brașov, poziționându-se transversal pe axul drumului."

Sursa: Bizbrasov.ro

vancouver

Pentru a reduce aproape de zero riscul patrunderii pe contrasens este nevoie de parapet median dublu NJ si umplut cu pietris intre cele rânduri.

In cazul de fata cisterna era goala, plina era cu siguranta mai urat.

Dar chiar si asa, cisterna nu a reusit sa patrunda efectiv pe contrasens. Pe contrasens au ajuns doar parti din vehicul si parapetele rupt, si asta doar pe banda 2 a contrasensului. Un vehicul pe banda 1 de pe contrasens ar fi scapat. Deci in mod cert, chiar si asa, NJ si-a facut foarte bine treaba.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

danutzu_1069

#7432
Ar mai fi de adaugat si faptul ca viteza de patrundere pe contrasens este infima fata de cazul in care nu ar fi fost parapetele...

Mie mi-e neclar cum s-a produs evenimenul... pentru ca vehicolul nu a patruns pe contrasens, ci are doar un pic din semiremorca calare pe parapete. Capul tractor este pe sensul spre Bucuresti, deci mergea spre Bucuresti....

JohannDB

    Autocisterna a ajuns pe parapet ca urmare a unei explozii pe puntea față (discuție pe stație al celui ce-a văzut din față momentul, venind din sens invers cisternei)..... Eram mai în spate cu 2 km și la DJ 103A  am luat-o din prima pe centura veche, pe la CET, spre DN13...... Pentru că mulți o lăsau "moale" se și formase ceva coadă spre DN11/13. iar când am ajuns la girație am luat-o spre Uzina II:
; în primele 10 minute traficul s-a mai strecurat prin/pe contrasens spre "Hărman".....
  Se pare că ruperea punții motrice de pe tractor, l-a ținut pe loc, să nu escaladeze complet și să treacă pe celălalt sens... Puntea la rupere a pus piedică, altfel se putea răsturna foarte bine pe sensul opus..... Un noroc a fost și neaprinderea motorinei din rezervorul spart; un rug mai lipsea..... Per total un concurs de împrejurări în care nu a murit nimeni !!

gabim

^Postul tau ridica vreo doua semne de intrebare:

* Ce inseamna "explozie pe puntea fata": explozie de cauciuc? Pur si simplu a cedat puntea?
* Cum se poate intampla ca puntea motrica a tractorului pur si simple sa se rupa? Imi imaginez ca asta ar trebui sa fie o componenta cheie care nu se rupe atat de usor, in niciun caz la o simpla explozie de pneu.
Pariu A7: se va circula pe toate loturile UMB pana la Pascani inainte de a se circula pe lotul Pizzaroti - in caz contrar, 100 Euro in contul API.

punktnet

Puntea nu este rupta, este detasata de vehicul. Singurele puncte de fixare ale puntii motoare la capul tractor sunt amortizoare, foi de arc si transmisia longitudinala.
Deci da, se detaseaza foarte usor.
Just kidding.

alin2pas

Partea bună e că parapetul a reușit în mare măsură să oprească cisterna. Dacă era un parapet dublu metalic, ar fi măturat tot pe contrasens. Un parapet dublu NJ cu umplutură de pământ sau balast (cum am văzut în SUA și Grecia) ar fi fost mai sigur, dar așa ceva se poate pune doar pe autostrăzi și DX. Oricum, protecție 100% nu poate asigura nici un fel de parapet, că nu putem face ziduri de cetate între sensuri.

JohannDB

            ((( * Ce inseamna "explozie pe puntea fata" )) Hmmmm, chiar !!  Simplu; o "gumă"/anvelopă/roată, a făcut "poc".... și traiectoria rectilinie, controlată, devine sinusoidală și greu sau deloc controlabilă  !! În scunda aia te rogi la "Cel de Sus" să fie cu și lângă tine... N-ai idee cum uiți de tine și de toate și încerci în niște secunde care ți se par o eternitate până te trezești oprit, să nu te duci aiurea, să lovești pe careva nevinovat aflat unde nu trebuie, când nu trebuie și să mai scapi și cu zile........ Nici măcar la autoturism nu-ți doresc așa ceva (mai ales pe față - pe spate, scapi mai ușor).  Și apoi, poți fi sigur că o punte poți s-o lasi în urma ta destul de repede; nu este ceva "sudat" de șasiu, e ceva articulat la șasiu, care trebuie să mai și oscileze în multe planuri...... Iar o punte motoare are și sarcina ingrată de-a misca toată hardughia de deasupra ei !! Eforturi în plus în articulațiile ei... În cazul de față, puntea motrică s-a rupt de șasiu ca urmare a urcării pe parapet a dărâmării unuia și agățării ei de următorul parapet care a produs smulgerea ei (punții) !

stangabriel

Quote from: stangabriel on January 10, 2022, 11:18:20 AM

Azi se montau ceva camere pe DN1 in curba la Romanesti, dupa padure, spre Ploiesti.

https://www.google.ro/maps/@44.8510807,26.0767129,889m/data=!3m1!1e3?hl=ro

Am gresit, in locatia de mai sus s-au montat doar cativa stalpi cu panouri solare mici pentru stalpi transparenti cu leduri din curba. Arata foarte ieftin, din punctul meu de vedere.

Cat despre intersectiile iluminate de pe centura Ploiesti Vest DN1-Giratoriu cu A3 sud si Luk-Oil nord, observ ca sistemul de iluminat cu led si panou solar nu este proiectat corect.
Bateriile sunt subdimensionate cel mai probabil , stau aprinse cateva ore, apoi se aprind intermitent , in cazul in care se mai aprind de seara.


adiarc

#7439
^ acesta este unul din motivele pt care recomand sa scoateți mai mult din buzunar pt un tempomat adaptativ ( care franeaza/accelereaza singur ),pt un sistem automat de franare,lane assist,etc, intr-un cuvant pt o masina mai sigura.

In aceste conditii de oboseala/adormit la volan sau chiar cand ti se face rau sau neatentie,sunt Dumnezeu pe pamant si iti pot salva viata...si vorbesc in deplina cunostinta...am facut Romania Anglia de multe ori

cand iti iei o masina sau orice pe lumea asta,siguranta e cea mai importantă
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura