Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 6 Guests are viewing this topic.

gruiarew

Tot felul de sisteme și assyst-uri. Nu zic că nu ajută dar vă întreb ceva fraților.... unde dracu atăta grabă? Vii din Anglia iureș (am mai auzit povești cu "am condus x mii de km fără să mă opresc") ca să te bagi sub un TIR în vamă? Așa e de grav dacă ajungi cu câteva ore mai târziu? Adică dacă la profesioniști e reglementat, cel ce face zilnic treaba aia și are experiență merge după un program, de ce cei de pe turisme nu pot face la fel? La primul meu drum lung (DE - RO) am întrebat în stânga și în dreapta cum anume se procedează la drum lung (eram și singur, pe un rahat de dubă). Cel mai bun sfat l-am primit de la un fost TIR-ist sub formă de întrebări... Cât ai condus maxim dintr-o bucată? Cum te-ai simțit după? De câte ori ai făcut asta?
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

adiarc

#7456
nu e vb de nici o graba...suntem oameni si inevitabil gresim...si atunci e bine sa preia masina...eu ..cum spuneam am patit-o de 2 ori in 40.000 km si probabil o voi patii mai des pe masura ce se invecheste cnp-ul.. :lol:

pe langa siguranta,care este cea mai importanta si confortul conteaza..( si astfel o uzura fizica si psihica mult redusa ), sunt de asemenea vitale

am facut recent un drum spre Budapesta ( 5 ore si ceva pt peste 500 km si mers la maximul legal pt autostrada ) si drumul a fost infinit mai relaxant....nu am ajuns deloc obosit...asta pt ca masina franeaza/accelereaza singura in fct de trafic,tine singura banda si este f bine insonorizata...asta iarasi conteaza f.mult

imi aduc aminte drumuri de acum multi ani....si chiar relativ recent de 6,7 ani cu alte marci fara nici o dotare...dupa 2-300 km ,chiar si autostrada ajungeai rupt de obosit si cnp-ul era mai fresh
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura


dr4qul4

tot se vorbeste la stiri de masina de politie care a lovit 2 fete pe trecerea de pietoni....
Nu neg vina politistului, dar ce i s-a intmapalt lui i se putea intampla oricui. Da stiu, ar trebui sa incetinim la 30 la trecerea de pietoni, dar filmarea din unghiul opus celei difuzate de presa arata ca acei copii nu stiu sa traverseze.
Raman la parerea ca pt orice accident mortal soferul vinovat (in cazul asta pt ca avea 80 pe trecere) trebuie sa stea macar cateva luni la puscarie ca sa aiba timp sa reflecteze, dar mi se pare prea dura campania de linsare mediatica fata de acest politist.
Eu am o intrebare pentru acei parinti: chiar nu le-au spus copiilor sa nu fuga in fata masinilor pe trecere?
Pentru ca la modul in care au facut-o, nici un sistem de siguranta activa nu ar fi avut ce face.

imaginea este blurata, dar mie mi se pare ca nici marcaj nu prea era. Probabil era indicator, dar stiti prea bine de la ce distanta se observa.video in articol

Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

gruiarew

Se exagerează maxim la știri și peste tot. Clar că e vinovat omul dar câți dintre noi n-am greșit și totuși am scăpat basma curată? Totuși verificarea "cu piciorul" spune multe. Pentru aia nu l-aș ierta, oricine ar fi. Aia spune cam tot cum va proceda data viitoare.

Pe vremuri apuse când erau 2-3 masini pe străzi se făceau cursuri de circulație și de prim ajutor. Acum avem tik-tok, youtube și tot felul de rahaturi, suntem toți bombardați din toate părțile cu informație din care nu mai știi ce sa alegi și majoritatea ar face și pe dracu în 4 să scoată câțiva leuți din orice.

Nu știu cazul ăsta concret, dar de obicei la noi lipsesc cu desăvârșire marcaje, indicatoare, sau îs puse total aiurea prin copaci sau mascate de diferite chestii și reclame luminoase (reclame la farmacii mari și verzi lângă semafor, m-am băgat și eu pe roșu că eram cu gândul în crăci).

Sper să se ia poziție de cineva din API și să se încerce ceva pentru îmbunătățirea siguranței de la trecerile de pietoni. Dar precis va fi ceva tam-tam prin presă câteva zile, se va vocifera o vreme apoi se va așterne uitarea și peste întâmplarea asta cum s-au întâmplat și cu restul.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

qionescu1

Ar fi o soluție dacă s-ar putea standardiza o fâșie de câtiva metri de vopsea cu mare grad de aderență înaintea trecerilor de pietoni. Ajută mult la frânare. Le-am văzut pe E81 mi se par foarte utile. Acum nu chiar la toate trecerile de pietoni ci într-o primă etapă la cele mai periculoase, unde s-au înregistrat accidente sau unde drumul îmbie la viteză (porțiuni drepte, treceri de pietoni în afara localităților etc.).

JohannDB

#7461
         Toate bune și frumoase; un alt exemplu de "neanderthal"-ian.......

        Din articol :
              Un tânăr în vârstă de 22 de ani, din județul Dolj, a fost filmat în timp ce conduce cu viteză excesivă pe un drum public și merge pe contrasens. Filmarea a fost făcută de un prieten aflat în mașină pe locul din dreapta. Imaginile, devenite virale pe rețelele de socializare, au fost vizionate și de polițiști care l-au amendat și i-au suspendat permisul de conducere.

,,În această după-amiază, ca urmare a apariției pe rețelele de socializare a unor imagini în care un bărbat conduce un autovehicul pe drumurile publice încălcând regulile de circulație și punând în pericol siguranța participanților la trafic, polițiștii din cadrul Biroului Rutier Craiova s-au sesizat din oficiu, fiind efectuate verificari pentru stabilirea drumului public pe care a fost condus vehiculul și identificarea conducătorului auto, în vederea luării măsurilor care se impun", transmite Mihaela Sadoveanu, purtătorul de cuvânt al Inspectoratului de Poliție al Județului (IPJ) Dolj.

Aceasta a mai precizat că, în urma verificarilor efectuate de polițiști, a fost identificat șoferul. Individul are 22 de ani și este din Craiova. Oamenii legii au mai stabilit filmarea a fost făcută luni, pe DN 65 C, pe raza localității Motoci.

Tânărul a fost sancționat pentru că a făcut depășiri neregulamentare și pentru că a circulat pe contrasens. El a primit două amenzi contravenționale de la polițiștii Serviciului Rutier Dolj, în valoare totală de 1.885 de lei, iar ca măsură complementară, i-a fost suspendat dreptul de a conduce vehicule, pentru o perioadă de 90 de zile. Șoferul este antrenor de kickboxing la o sală de sport din Craiova.

https://www.gandul.ro/actualitate/antrenor-de-kickboxing-din-craiova-amendat-pentru-viteza-excesiva-si-depasiri-neregulamentare-19738999

          Acești "oameni"..., au idee despre ce caută în propriile lor vieți ??

gabim

N-ar fi tocmai o idee proasta sa copiem de la nemti al lor "Idiotentest" (traducerea e nenecesara). E vorba de un test medical si psihologic mai special care (daca mai vrei sa ai permis de conducere) trebuie trecut in urmatorarele cazuri:

* Permis suspendat in mod repetat
* Conducere cu peste 1,6 la mie alcool (probabil in sange)
* Conducere repetata sub influenta alcoolului
* Dependenta de alcool sau droguri sau consum de droguri
* Violare serioasa sau violari repetate ale regulilor de circulatie (nu stiu detalii aici)
* Fapta penala serioasa sau fapta penala care are legatura cu codul rutier
* Fapta penala serioasa sau fapta penala care are legatura cu capacitatea de a conduce, in special e vizat un potetial agresiv ridicat sau daca ai folosit masina pentru a comite o fapta penala

Link: https://www.mpu.tv/in-welchen-faellen-kommt-eine-mpu-auf-mich-zu/

Daca am gresit ceva la traducere, rog a fi corectat.
Pariu A7: se va circula pe toate loturile UMB pana la Pascani inainte de a se circula pe lotul Pizzaroti - in caz contrar, 100 Euro in contul API.

adiarc

si daca tot am ajuns la nemti ,n-ar strica si sistemul dublu sau triplu de camere de pe drumuri ,treceri sau semafoare..de ex la semafor...2 camere...una te arde la viteaza daca fortezi pe galben,cealalta daca treci pe rosu...bineanteles totul cumulat cu un sistem eficient si simplu de executare silita si institutii funcționale

ar trebuii sa o luam treptat,dar momentan in 2022,nu avem nici una din cele trei ci exact opusul - fara camere,fara sistem legal si de executare in spate si fara un stat functional
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

dr4qul4

#7464
cam asa arata trecerea de pietoni in Iulie 2019. Vopseaua e scumpa..




Powered by API/PUM imgur uploader

Este din ce in mai mai clar ca avem nevoie sa introducem in scoli cursuri de educatie autoconservare. Nu doar de siguranta rutiera, pentru ca avem probleme si cu electrocutatii de pe trenuri.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

gabim

^^O faci sa sune mai pretentios decat e cazul. Camere din alea, care masoara si viteza si trecutul pe rosu, sunt raritati si se pun probabil in zonele cu risc ridicat de accident. Evident ca ce ai pus tu pe lista e valid (au pus si altii in trecut), cu mentiunea ca ecuatia  volan +  consum de alcool = stiri de la ora 5  are o posibila rezolvare in ceva similar cu acel "idiotentest": daca esti prins manga la volan ti se suspenda permisul pana treci un test psihologic si medical (care inseamna nu pus gura pe alcool o perioada sustinuta - da, se poate testa). Daca ai fost prins beat la volan si nu esti in stare sa nu consumi alcool 3 luni atunci ceva e in neregula cu tine si esti bomba cu ceas la volan. Sunt pline stirile in ziare cu asemenea indivizi, unii in urma filtrelor politiei, altii prea tarziu (dupa ce au comis accident).
Pariu A7: se va circula pe toate loturile UMB pana la Pascani inainte de a se circula pe lotul Pizzaroti - in caz contrar, 100 Euro in contul API.

tom_sawyer

^^ Deci stradă cu o bandă pe sens. Să ne reamintim:

Art. 123 din Regulamentul de aplicare a OUG 195/2002

Conducătorul de vehicul este obligat să circule cu o viteză care să nu depăşească 30 km/h în localităţi sau 50 km/h în afara localităţilor, în următoarele situaţii:

h) la trecerile pentru pietoni nesemaforizate, semnalizate prin indicatoare şi marcaje, când drumul public are cel mult o bandă pe sens, iar pietonii aflaţi pe trotuar, în imediata apropiere a părţii carosabile, intenţionează să se angajeze în traversare;




TVlad

Ce te faci cind marcajul e sters sau acoperit de jeg iar in dreptul indicatorului e parcat un camion sau e ascuns de un copac crescut haotic?
Iar daca e noapte, singurul bec ars de pe intreaga strada e exact in dreptul acelei treceri.
Sint nenumarate cazuri din asta.

Statul/primaria nu e niciodata de vina.

contador

Doamne fereste sa mergi cu o viteza mai redusa pe un drum acoperit cu jeg, neiluminat si cu camioane parcate pe margine.

gabim

Recomand calduros filmuletul de mai jos (are doar 11 minute), in special a doua jumatate. Ideea principala este ca fiecare portiune de drum are o viteza sa-i zicem "confortabila" la care un sofer normal se simte comod si relaxat, iar daca aplici o limitare de viteza fara sa schimbi drumul cu nimic foarte putini soferi o vor respecta. Lucru care se vede foarte bine de ex pe DN2: drum drept cu cele 1,5 benzi pe sens, se merge comod cu 100 km/h, iar cand se intra intr-un sat cei mai multi merg tot cu 100 km/h pentru ca drumul practic nu s-a schimbat deloc: nu-i mai ingust, nu are mai multe curbe - practic cu viteza aia mult prea ridicata merg toti. In cazul trecerilor de pietoni, daca chiar vrem ca soferii sa mearga incet, trebuie masuri suplimentare unei limitari aleatorii in lege, de ex:

* Drum mai ingust (soferii incetinesc instinctiv)
* Copaci plantati mai aproape de sosea (dau senzatia de drum mai ingust)
* Celebrele cocoase
* Insule de calmare

In plus, probabil ar trebui normativ care sa prevada explicit ca orice trecere de pietoni pe un drum care are cel putin doua benzi pe fiecare sens sa fie obligatoriu semaforizata.

Pariu A7: se va circula pe toate loturile UMB pana la Pascani inainte de a se circula pe lotul Pizzaroti - in caz contrar, 100 Euro in contul API.