Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

cutter


TibiV

Stiti cum, e vezi un video, dai de altul...
Am dat de unul "vechi", din 2016.
DN1B Fantanele....


Incredibil...
Idiotul intra in depasire la 1.28, fix acolo unde apare semnul de "Depasirea interzisa" iar linia devine continua...
Dupa care desi are cel putin 500 de metri liberi, nu face nici macar o incercare sa revina pe banda lui...
Aici insa a murit nevinovatul... :((

Quote from: danutzu_1069 on May 31, 2018, 11:03:46 PM
Numai pe la rusi vezi faze din astea  e plin youtube...
Da, eu m-am calmat uitandu-ma la 15 minute de "Stan si Bran made in Rusia"...
"Eterna si fascinanta Rusie..." Adica "Estul salbatic"....
Compilatia asta este mai tare ca "Tom & Jerry"...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

pasadia

Quote from: florin74 on May 31, 2018, 10:12:24 PM
Dn1, intre Brasov si Fagaras cred.

Nu, e imediat dupa Fagaras spre Sambata - o portiune de linie dreapta intrerupta de o mica cocoasa peste un parau mititel. Lumea tinde sa conduca foarte tare datorita liniilor drepte si cam ignora lipsa de vizibilitate si linia dreapta de peste cocoasa.

As zice ca solutia decenta e ca la proiectare sa se renunte la acele cocoase (terasamente mai inalte cu cateva sute de metri mai inainte sau dupa daca nu poate fi scazuta cota podetului). La fel cum in cazul pus de Tibi se vede ca ave nevoie de banda dedicata pentru viraj stanga / dreapta delimitata clar inainte printr-o insula si acele popice ce blocheaza trecerea pe contra-sens. Dar deh, bine ca pune probleme de siguranta rutiere planeitatea de pe ST3 dar nu pune probleme de siguranta rutiera toate aceste intersectii cu drumuri secundare de pe DN-urile patriei.

Liviu M

Quote from: cutter on June 01, 2018, 12:00:35 AM
*Nu toți* parlamentarii:
Cum am scris si mai sus, parerea mea e ca trebuie extinsa preventia nu "ciubucareala".
Eu as inlocui masinile anonimizate "la panda" cu muulte masini inscriptionate care sa patruleze sau sa fie stationate in puncte cu "istoric" nasol.
De asemenea sunt pentru cat mai multe radare anuntate, motate la fel, in puncte "sensibile".
Sunt contra masinilor de politie anonimizate, cu radar, plasate in locuri "strategice" pentru colectat amenzi - astea au de-a face cu preventia doar prin flash-urile de avertizare date de soferii masinilor de pe sensul contrar.
Asa ca sorry, dupa parerea mea, de data asta ai fi putut sa votezi linistit "pentru".

elphax

Ce mizerii de accidente.  Lumea chiar nu înțelege rostul liniei continue. Nu te pui dracul sa depășești aiurea mai ales când nu e vizibilitate. Ca exact același lucru poate sa facă alt idiot care vine din sensul opus. Și atunci chiar dacă tu reușești sa intri înapoi pe banda ta celalalt poate nu reușește. Poate estimezi ca ai destul timp sa intri înapoi dar când mai apare o alta mașina în fata ta venind de pe celalalt sens ești gata.
La accidentul de ieri eu am înțeles ca cel din ML a murit,  și cei 2 din mașina mai mica au scapat

dumbravaandrei

In polo erau doua persoane. Una din ele (mi se pare chiar cea din dreapta) a murit. Soferii au scapat. Asa am citit prin presa.

Io

Mai sint cocoase. Pe DN 2b, drumul dintre Buzau si Braila.
Ba chiar mi s-a intimplat acum citiva ani intr-o toamna sa-l parcurg si unii dadusera foc in mai multe locuri la resturi, paie, gunoaie, ceva pe-acolo. Pe citeva portiuni vizibilitatea era de 20-30 de metri schimbata brusc de la clar. N-are rost sa spun ca majoritatea se "infigeau" in zidurile de fum reducind eventual viteza dupa ce intrau in ele.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.

adiarc

posibil sa fie si greseala de redactare....doar daca cel din ML nu a avut centura...altfel in conditii normale acel Polo n-ar avea nici o sansa la o coliziune frontala cu un ML care era si de generatie mai noua...
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

tom_sawyer

#3248
Quote from: vancouver on May 26, 2018, 03:08:41 PM
A existat un mic recul in momentul crizei din 2009-2010, in rest linia este clar crescatoare. Statistica numarului de vehicule iar e f. clara. Din cate stiu eram pe la 6 milioane in 2016 si pe 2017 avem plus 600.000, iar pe 2018 va fi poate si mai mult.

Studiu INS:

"Numărul total de vehicule rutiere înmatriculate în circulaţie, existente în evidenţele Direcţiei Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor la 31 decembrie 2017, a fost de 7,6 milioane (7.635.775) de vehicule, din care 77,3% aparţineau persoanelor fizice, autoturismele reprezentând 78,6% din total (~6 mil.)

Din numărul total de vehicule rutiere înmatriculate în circulaţie, 75,6% aveau o vechime mai mare de 10 ani", arată autorii studiului.

După tipul de combustibil utilizat, 57,8% din numărul total de autoturisme au utilizat benzină.

Regiunea de dezvoltare Bucureşti-Ilfov deţinea cea mai mare pondere în total parc vehicule rutiere, şi anume 1,4 milioane (1.489.369) de vehicule înmatriculate, respectiv 19,5%.

Studiul INS constată creşteri ale numărului accidentelor de circulaţie rutieră cauzatoare de vătămări corporale şi ale numărului persoanelor accidentate: "În cursul anului 2017 s-au înregistrat 31.106 accidente de circulaţie rutieră cauzatoare de vătămări corporale, rezultând un număr de 42.162 de persoane accidentate, din care 4,6% persoane accidentate mortal".

Faţă de anul 2016, numărul accidentelor de circulaţie rutieră cauzatoare de vătămări corporale a crescut cu 1,2%, cel al persoanelor rănite cu 1,6%, iar cel al persoanelor accidentate mortal a crescut cu 2%.

În ceea ce priveşte accidentele de circulaţie rutieră cauzatoare de vătămări corporale produse în localităţi (exclusiv autostrăzi), ponderea acestora reprezintă 82,2% din total accidente, în timp ce ponderea persoanelor accidentate mortal sau rănite a fost de 77,3% din total persoane accidentate.

Potrivit INS, cele mai multe accidente de circulaţie rutieră cauzatoare de vătămări corporale s-au produs în regiunea Nord-Est Moldova (16,5%), în timp ce în regiunea Vest s-au produs cele mai puţine accidente (8,3%).
În regiunea de dezvoltare Nord-Est au fost înregistrate cele mai multe persoane accidentate în accidente de circulaţie rutieră cauzatoare de vătămări corporale (16,3%).

Mediafax


elphax

oare ministerul si CNAIR vad statisticele astea ?
in Vest avem ceva ceva autostrazi, plus ca e mai plat - accidente mai putine
82.2 % din accidente in localitati - de la intersectii si pietoni. cand inteleg astia ca ar trebui un plan national de scoatere a tuturor DN in afara localitatilor...

Liviu M

As fi primul care ar saluta scoaterea DN-urilor din localitati, da' mie concluzia mi se pare gresita.
Mie imi iese ca lumea e prea "grabita" si neatenta pe strazi. Atat pietonii, care nu mai au nici o treaba cu asiguratul, cat si soferii care de, n-au infrastructura, asa ca-si fac.
Nu de putine ori mi s-a intamplat sa ma impinga cate un TIR din spate ca indrazneam sa merg aproape regulamentar (sub 60 km/h, adica) in localitati.
Asa ca, dupa parerea mea, aici trebuie umblat intai, la mentalitate.
Sunt curios cum or sa arate statisticile la autostrazi cand chiar vom avea asa ceva.

dragos76

Liviu, parțial îți dau dreptate, dar totuși TREBUIE scoase DN-urile din localități; din motive care țin de fluența traficului și implicit de a reduce costurile care țin de transport. Indirect se vor împușca doi iepuri; asta va rezolva în o mare măsură și problema accidentelor din interiorul localităților. Dar în același timp, dacă nu se iau și alte măsuri de temperare a oamenilor (care nu țin doar de viteză, eu aș zice mai ales din cauza conducerii agresive și adepășirilor periculoase), probabil că numărul de accidente și de victime nu va scădea semnificativ, ci doar se va modifica balanța înspre accidentele "extravilane".

Liviu M

Sigur ca trebuie, n-am contestat nici macar un pic necesitatea asta. Numai ca daca te uiti la toate datele din articol, majoritatea accidentelor au fost in conditii "de dat talpa":
Quote from:  articolDupă momentul producerii, ponderi mai mari ale numărului de accidente s-au înregistrat în lunile august (10,6% din numărul total de accidente), iulie (10,2%) şi septembrie (9,7%).

După condiţiile de luminozitate, ziua au avut loc 71,3% din numărul total accidente ṣi după starea carosabilului, 81,2% din accidente au avut loc pe carosabil uscat.


elphax

#3253
cred ca daca ne punem sa intrebam soferii care depasesc viteza legala in localitate - indiferent de motiv, toti vor comenta ca nu avem drumuri ! faceti drumuri ca sa nu ne mai grabim in localitati, ne ia o zi intreaga sa traversam tara asta, cum naiba sa merg cu 50 in fiecare sat  ...

sau prefera cineva sa mearga cu 70 in localitate in loc de a merge constant cu 90 afara ?

Liviu M

#3254
Sigur, infrastructura are un rol deloc de neglijat in "nervozitatea" din trafic, nu contest asta.
Ce vreau eu sa zic e ca interpretarea rezultatelor sondajelor trebuie facuta ceva mai "larg", nu-i suficient sa dam vina doar pe infrastructura.
O infrastructura buna va imbunatati statisticile pentru ca va da ocazii mai putine de greseli umane intentionate, da' trebuie lucrat si la diminuarea astora (in paralel  cu imbunatatirea infrastructurii).