Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 15 Guests are viewing this topic.

cristi5

Stiu dar ce amploare are fenomenul? Cat de tare ar afecta o estimare?

dumbravaandrei

n-as zice ca e chiar 50%, dar un 30% tot este

dr4qul4

Poate vrei sa spui 3% la nivelul consumului national de carburant. Si chiar si atat e imens.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

frunzaverde

#3228
Quote from: cristi5 on May 27, 2018, 10:30:34 AM
Foarte interesant frunzaverde!
Deci putem face o estimare a km parcursi in 2007 si 2017 respectiv? Poate dupa combustibilul vandut, cum a propus vancouver.
Mai trebuie estimarile emigrarii si o sa stim daca s-a imbunatatit siguranta circulatiei.

Kilometri pe vehicul (date UNECE, bazate pe recalculari ale datelor INS) au crescut de la 5500 km/an in 2000 la 9600 km/an in 2005, scazand la 8100 in 2010 si la 7900 in 2015. Sunt anchete statistice, nu date de recensamant. Modelarea include vanzari de carburant si spillover din tari vecine bazate pe pret. Datele au calitate "minima".

Daca datele sunt corecte:
2000 : 764.500 km/1000 locuitori
2005 : 1.516.800 km/1000 locuitori
2010 : 1.733.400 km/1000 locuitori
2015 : 2.061.900 km/1000 locuitori
2017 : 2.2 - 2.5 milioane km/1000 locuitori (extrapolare)

Quote from: dumbravaandrei on May 28, 2018, 02:05:30 PM
n-as zice ca e chiar 50%, dar un 30% tot este

Hai sa facem un mic calcul.

Spre Ucraina avem aproximativ 12.000 vehicule/zi bi-flux total.
Spre Moldova avem aproximativ 8.000 vehicule/zi bi-flux total.
Spre Serbia nici macar nu ajungem la 3.000 vehicule/zi bi-flux total.
Spre Bulgaria avem vreo 8.000 vehicule/zi bi-flux total.
Spre Ungaria avem aproximativ 30.000 vehicule/zi bi-flux total. Dar in Ungaria carburantul e mai scump!
Datele sunt pentru 2010, si vin de la PF, confirmate si de CESTRIN prin recensamant.


Sa zicem ca 25% din trafic ar fi "trafic de benzina", excluzand Ungaria. Asta ar insemna vreo 1.1 milioane de plinuri total/an. Flota romaneasca de masini inseamna 6 milioane de vehicule, care parcurg in jur de 8000 km/vehicul. Asta inseamna 10-12 plinuri/vehicul pe fiecare an. Deci 60-72 milioane de plinuri pe an.

Deci, asumand ca 25% din traficul de frontiera cu Ucraina si Moldova e "la tigari" si "la benzina", ceea ce mie mi se pare exagerat, inseamna ca consumul de carburant din import prin "mic trafic" e de cel mult 2%. Bineinteles, probabil ceva mai mare in Iasi sau Galati, si zero in Brasov sau  Cluj. Chiar si daca tot traficul din vami ar fi "la benzina" (ceea ce e clar neadevarat), nu se poate ajunge la 30%, ci la un 15% (inclusiv Ungaria)... Si bineinteles, nu e tot traficul la benzina - ca oamenii in principal trec vama sa mearga in locuri (gen Chisinau, Budapesta, Viena, Sofia, la mare in Bulgaria, Grecia...)

Oricum, 1-2% e neglijabil.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

dumbravaandrei

Hai sa-ti dau un pont... am un vecin in sat care aduce motorina cu butoiul prin vama Siret. O da cu 3.8 lei in sat. face cel putin un transport pe zi, deci minim 250l de motorina aduce numai el. Si sunt destui ca el prin zona.
Daca tot vii cu masina burdusita de tigari, nu te deranjeaza si 150-200l de combustibil. Si aici vorbesc de mic trafic, nu camioane si alte alea.
Si daca asumi doar 25% din trafic ca e pentru tigari si motorina  :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Sa nu mai zic de o buna parte din camioanele din SV care alimenteaza la "Euro" (la vre-o 3 km de granita).
Cand am zis 30% m-am referit la consumul total din judetele respective. Si nu exagerez. Mergeti cu statia pornita si vedeti cata oferta de "economie" este in zona aia..

florin74

#3230
https://www.youtube.com/watch?v=W2RwHylM8dw&feature=youtu.be&t=1m19s

Inconstienta la volan are un pret : 1 mort. In cazul acesta cel care a provocat accidentul.
Si parlamentarii vor sa interzica masinile de politie civile. Eu as umple DN-urile cu masini neinscriptionate care sa patruleze non stop, pentru a surprinde bizonii ce fac depasiri pe linie continua.

dumbravaandrei

Ce inseamna sa ai noroc de un bizon.... nj intra cu ML-ul in depasire cu siguranta numarul mortilor era mai mare

TibiV

Quote from: florin74 on May 31, 2018, 08:38:41 PM
Inconstienta la volan are un pret : 1 mort. In cazul acesta cel care a provocat accidentul.
Care dintre ei?
Pentru ca accidentul a fost produs de doi idioti care au depasit, simultan, pe banda continua...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

adiarc

da....cel cu ML-ul i-a salvat practic viata celui care filma.......
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

florin74

#3234
Legal cel cu opelul este vinovat (cel din sensul opus - a murit). Asta cu Mercedes maxim o sa ia o amenda si permisul suspendat pentru depasire pe linie continua. In momentul producerii accidentului cel cu Mercedesul era deja pe banda lui.

Oricum inconstienta maxima de ambele parti. Si noroc chior pentru cel care a filmat, daca nu era cel cu Mercedesul urma el sa fie lovit in plin.

adiarc

in altă ordine de idei ,indirect legat si de acest accident sper ca mai multe sisteme de siguranta active ( de prevenire a accidentului ),sa devina obligatorii...cum e in cazul de fata activarea avariilor la franarea de urgenta sau avertizare prezenta in unghiul mort sau depasirea benzii fara semnalizare.....minim astea 3
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

Ionut

Nu am stomac să mă uit sau sa citesc informații despre accident. Doar o intrebare am: pe ce drum s-a întâmplat și mai exact unde pe acel drum ?

florin74


Liviu M

Quote from: florin74 on May 31, 2018, 08:38:41 PM
Si parlamentarii vor sa interzica masinile de politie civile. Eu as umple DN-urile cu masini neinscriptionate care sa patruleze non stop, pentru a surprinde bizonii ce fac depasiri pe linie continua.
Eu zic ca preventia e mai buna decat pedepsirea. Asa ca am reformulat comentariul tau:

Eu as umple DN-urile cu masini inscriptionate care sa patruleze non stop, pentru a impiedica bizonii sa faca depasiri pe linie continua.

danutzu_1069

Eu zic ca daca nu exista  ML-ul, ala ar fi avut timp sa se replieze si sa nu - l loveasca pe cel care filma... ML-ul a avut viteza mult mai mare decat cel care filma, deci a ajuns in punctul de impact mai repede...
In fine, urat de tot... Numai pe la rusi vezi faze din astea  e plin youtube...