Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 15 Guests are viewing this topic.

perfidus

Cand dotarea Politiei Rutiere, pregătirea agenților si rolul de prevenire al Politiei Rutiere va fi la alte cote, inclusiv prin cadrul legislativ, prin pedepse mult mai drastice (confiscarea autoturismelor sau pedepse cu executare la infracțiuni) abia atunci putem sa începem sa cautam si cauzele ascunse ale nervozității șoferilor. Iar realitatea e ca sunt extrem de putini politisti la rutiera, e posibil mai putini ca înainte de 2000, iar traficul s-a intensificat in continuu din 2000 încoace.

Dar sta si in puterea noastră sa facem schimbarea asta de mentalitate.
Sa ne întrebăm dacă e chiar necesar sa depășim riscant pentru a ajunge cu 5-10 minute mai devreme unde avem treaba, sau sa întoarcem pe linia dubla continua ca sa nu mai ocolim 1 km pana la o intersecție, ca nu ne vede garcea samd.

Sau poate chiar sa ne dotam cat mai multi cu camere de bord si sa apelam 112 de cate ori observam abateri ce pot deveni grave - bizoni in actiune, depășiri pe zona de interdicție de la trecerile la nivel cu calea ferata, depășiri ale coloanei si/sau forțarea culorii roșii la semafoarele puse pentru lucrări, depășiri pe linia continua in zone periculoase si șicanări in trafic - etc - vezi cazul recent cu TIR vs. BMW. pe DN7.

Dpdv legal stiu ca e greu sa se accepte asemenea imagini ca proba, pentru ca legea circulatiei e făcută strâmb - in chestiunea mijloacelor tehnice certificate. Dar numai faptul ca x-ulescu se va trezi cautat de politie in urma unei astfel de sesizări poate avea un efect de calmare in viitor.
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

Liviu M

#3256
Asta cu camerele e gri si la altii.
Pe la nemti am inteles (nu mai stiu in ce revista de masini am citit) ca daca filmezi evenimente si trimiti filmele la poiitie te cam trezesti tu, cameramanul, cu amenda (si n-au voie sa foloseasca materialul contra subiectului filmului).
Ca sa fie acceptate ca probe in documentarea accidentelor (proprii), camerele trebuie sa fie speciale - sa inregistreze "volatil" (in RAM, adica) perioade scurte si sa salveze pe card numai daca  e cazul (buton, senzori de acceleratie...)

dr4qul4

Chiar si azi se pot da amenzi pe baza filmarilor amatorilor, conditia e sa fie insotite de o declaratie a martorului ca a vazut cu ochii lui si ca filmarea este reala.
Daca insa cel care filmeaza refuza sa fie martor, atunci filmarea nu are nici o valoare. Si mi se pare perfect normal sa fie asa.

Pe de alta parte, filmarile efectuate prin mijloace tehnice oficiale (camere montate de primarii si camere de trafic) ar trebui sa fie acceptate si fara martor. Insa pemtru acest lucru trebuie sa se poata identifica clar faptasul. Un numar de inmatriculare este mai usor de identificat (insa e totusi greu sa se vada perfect in momentul in care se incalca legea, pentru ca altfel ramane suspiciiunea ca sunt 2 masini asemanatoare, nu aceeasi masina) dar fata e aproape imposibil de identificat. Pentru asta ar trebui sa avem camere cu "face recognition" omologat!

PS. Bineinteles, conteaza mult si judecatorul, si e normal sa fie asa. Acesta poate decide ca inregistrarile sunt acceptabile sau nu.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Liviu M

De ce trebuie sa vezi fata soferului? Ai identificat masina, intrebi proprietarul cine a condus-o. Nu zice, plateste/raspunde (atata timp cat n-a declarat-o furata in timp util).
Zic si eu.

dhm

Camerele pentru supravegherea traficului (in special cele montate pe A1 si A2, dar ar putea fi montate si pe DN-uri) sunt camere speciale  dedicate acestui aspect; in afara faptului ca emit alarme specifice de trafic (AID-Automatic Incident Detection) si date de trafic in timp real ('accurately analyzes the traffic camera video images for a wide variety of traffic events, including stopped vehicles, wrong-way drivers, speed drops and traffic congestion, also processes a range of non-traffic related events, including pedestrians, smoke and fallen objects'), fisierele video cu inregistrarile acestora sunt in mod uzual exportate de o asa maniera incat nu pot fi modificate. Daca se si folosesc e o alta poveste.

dr4qul4

ca sa stea in picioare in justitie, trebuie sa fie fara indoiala ce masina a incalcat regulile. De cele mai multe ori acest lucru inseamna sa se vada numarul de inmatriculare in momentul incalcarii infractiunii (sau pe aceeasi filmare). Dar camerele sunt puse sus, si de multe ori nu se vede numarul perfect.
Degeaba il prinzi pe o camera cand incalca legea si e alta ii vezi numarul. Cu un avocat bun scapa chiar daca i se vede fata.
Camere de exterior nu sunt atat de bune ca in filme. Deja la peste 30 de m si la lumina nu tocmai ideea, e mai greu.
6 pare 8 sau 0, M pare N sau W, D e cam O si tot asa.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

ghrt

Contravenţia trebuie să fie constatată personal de către agentul constatator sau prin intermediul unor mijloace tehnice certificate, ceea ce exclude amendarea pe baza afirmaţiilor martorilor şi a filmului camerei de bord private.
În cazul unor infracţiuni sau a unor prejudicii în cadrul unui proces civil, dovedirea stării de fapt se poate face prin orice mijloace de probă, martorii sunt foarte buni, înregistrarea video poate fi expertizată în caz de contestare.

Opinia mea, dar care ar putea fi contrazisă în practică, este că s-ar putea încerca atragerea răspunderii civile celui care, de exemplu, a pus o frână nejustificată determinând un accident pe baza unor astfel de probe, dar ar fi nelegală amendarea lui.

Pe de altă parte, poate ar fi util nu atât de amendat şoferii (sunt destui care îşi permit, iar amenzile nu pot fi stabiliite pentru aceia deoarece le-ar interzice să mai şofeze şi celorlalţi) cât de constatat faptele şi creat o bază de date cu făptaşii la dispoziţia companiilor de asigurare.
Cont (aproape) inactiv.

mihaihedes

Multe primării sau șmecherit și și-au pus camere LPR. Pe lângă Municipiul Cluj Napoca cele cu acces la DN toate au atât la intrare cât și la ieșire din localitate. Dacă chiar vrei să identifici o mașină nu e atâta de complicat dacă bineînțeles dacă folosești tehnologie din acest secol.

Trimis de pe al meu ONEPLUS A5000 folosind Tapatalk


horyatm

Aici se vede clar când acel Polo a intrat în depășire. Coliziunea cu autoturismul din care se filma era clară, dar distanța de frânare era mai mare și poate că impactul nu era atât de violent.



Putea să iasă o adevărată catastrofă, aici se poate vedea cât de aproape a fost SUV-ul de impact. Dacă cei doi se ciocneau, nici nu vreau să știu ce ieșea.



Nu îmi explic cum pot unii să depășească în rampă în halul ăla. Am fost de mai mult ori pe acel segement. Sunt multe zone în care se poate depăși în siguranță. Chiar așa nu poți să ai câteva secunde răbdare? Oricum la Veștem sau Fărăgraș se face coloană. De multe ori am văzut șmecheri care au depășit riscant pe tot parcursul drumului și apoi i-am ajuns din urmă unde se creau ambuteiaje, fiind cu maxim 10 mașini în față sau la benzinăria de la Veștem. pentru 5-10 minute să se riște atâta?

Să nu mai zic că prin mulți deștepți care pe DN merg tare 130-140 și apoi pe autostradă se cumințesc. De zeci de ori am ajuns din urmă "grăbiții" de pe DN pe autostradă sau i-am văzut pe la popasuri. Nu mă bucur de necazul altuia, dar nu pot să nu mă încânt atunci când pe acești "grăbiți" îi oprește poliția. O soluție bună sancționară e confiscarea mașinii pentru depășirea excesivă a limitei de viteză sau acumularea unoi mare număr de puncte.


horyatm

Dacă tot vorbim de siguranța circulației, prevenție și sancțiuni. Am o întrebare care mă macină de mai mult timp. Dacă în majoritatea țărilor există limită de viteză pe drumurile publice (scoatem Germania din ecuație), de ce nu există limitator de viteză? Să zicem 150km/h, dacă nu chiar limita maximă admisă în țara respectivă (130 în RO). Pot să mă gândesc că atunci când mergi în coloană la 90km/h și vrei să depășești, ai nevoie ca mașina să tragă până la 120km/h să fie depășirea mai ușoară, apoi să reduci la 100km/h. Sau pe autostradă dacă vrei să devansezi pe cineva și să nu faci ambuteiaj, un 140-150, apoi din nou la viteza de croazieră. Majoritatea mașinilor pot să atingă 180-200. Și mașinile mici cu motoare de 1L sau 1.2L prind 150-160. De ce?

Ca o comparație, mopedurile și TIR-urile sunt limitate din fabrică. De ce nu și la celelalte autoturisme?

perfidus

Good point @horyatm .
Pe de alta parte, si 80km/h poate fi o viteza mult prea mare in anumite conditii. Foarte multe accidente au loc in interiorul localitatilor. Nu cred ca merita efortul o astfel de solutie. Mult mai utile sunt alte instrumente de siguranta activa.
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

ovicor

@horyatim, ce spui tu poate fi de bun-simt, dar limitatorul poate fi fatal, marindu-ti timpul de repliere. Daca s-ar putea implementa un "limitator" pe creierul bizonilor care forteaza depasirea sau fac alte manevre riscante, asta da, ar fi util! Ceea ce se castiga e insignifiant, raportat la riscurile la care se expun si, mai grav, expun pe ceilalti participanti la trafic!

elphax

pai si cat de inteligent e limitatorul ?
poate eu ma duc odata pe luna in germania sau in alta parte unde pot sa merg tare :)

frunzaverde

#3268
Quote from: elphax on June 07, 2018, 03:25:57 PM
pai si cat de inteligent e limitatorul? poate eu ma duc odata pe luna in germania sau in alta parte unde pot sa merg tare :)

Poate fi facut incredibil de inteligent. De exemplu poate fi combinat cu usurinta cu un GPS si cu harti de pozitie care sa detecteze exact viteza limita in punctul unde te gasesti. Daca esti in Germania, vitezele maxime se schimba pentru Germania, daca esti in Romania se schimba pentru Romania. Deja GPS-urile au asemenea servicii cu scop de "avizare" nu "restrictionare" - e foarte usor de transformat avizarea in restrictionare. Pentru condus off-road, pe drumuri cu viteza necunoscuta, sistemul poate implementa un standard rezonabil de, sa zicem, 50 km/h.

Bineinteles, soferul poate avea in dotare un buton care sa permita "depasire ordonata", adica suntarea completa a sistemului, de exemplu cand nu exista semnal GPS sau cand e la raliu.

Eventual apasarea butonului va aprinde nu doar o lampa in habitaclu ci si o lampa in exteriorul vehiculului pentru instiintarea restului participantilor la trafic.

Quote from: ovicor on June 07, 2018, 12:49:47 PM
@horyatim, ce spui tu poate fi de bun-simt, dar limitatorul poate fi fatal, marindu-ti timpul de repliere.

Nu daca ar fi implementat civilizat. Limitatorul pe care il vad eu functioneaza similar cu cel din sistemele moderne de siguranta feroviara, dar cu tolerante mai mari. 

Daca accelerezi peste viteza legala, la inceput sistemul nu iti face nimic. Timp de 20-30-60 de secunde doar ti se aprinde un martor. Apoi, primesti avertizari sonore pentru inca 1 minut. Apoi, o frana iti incetineste usor vehiculul la viteza legala. Asa, poti sa faci orice depasiri vrei tu, fara probleme; acceleratia nu iti este niciodata "taiata".

Software-ul si hardware-ul pentru asa ceva e banal si ultra-ieftin. La naiba, avem masini care se auto-conduc, si dispozitivele nu sunt scumpe...
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

adiarc

#3269
asa cum banuiam,cel decedat a fost in Polo

http://www.turnulsfatului.ro/2018/06/07/video-avocatul-uca-urma-accidentului-mortal-de-la-dridif-daca-nu-eram-intr-o-masina-foarte-tare-eram-morti/

daca cel cu ML-ul ramane in continuare cu permisiunea de a conduce suntem idioti...Politia are toate parghiile si dovezile sa-i ia cel putin carnetul
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura