Taxi & ridesharing de România

Started by Ionut, November 02, 2016, 07:04:52 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

frunzaverde

#495
Quote from: Ionut on July 11, 2019, 04:31:45 PM
Credeti ca in cativa ani în București se va merita sa renunți la a deține masina?

In Bucuresti nu cred ca s-a meritat vreodata sa ai masina personala. Singurul caz in care se justifica e daca viata profesionala are loc in masina (de exemplu inspector cu multiple locatii de inspectat, comis-voiajor, agent de asigurari etc.). Dar atunci masina e cheltuiala de afaceri... Sau daca stai in pustietate (gen cartierele "rezidentiale" cu noroi pe post de strada de prin Domnesti sau Corbeanca sau Adunatii Copaceni sau Bragadiru).

De fiecare data cand vin in Bucuresti - de obicei cu alergatura de facut - si fara masina - aproape intotdeauna stau si-astept dupa oamenii care vin cu masina, ba ca sunt blocati in trafic (si fac 20 minute jumate de kilometru), ba ca nu gasesc parcare (si se invart jumate de ora dupa un loc in centru sau parcheaza la Universitate in subterana si le ia jumatate de ora sa ajunga. Foarte des, cea mai rapida solutie e pe jos. Si cand nu e, pretul la taxi/Uber e suficient de mic, si disponibilitatea e suficienta incat nu vad cum ai putea vreodata amortiza o masina personala doar prin oras. Cat poti sa mergi cu ea in conditiile in care traficul e cel care e? Si foarte multi bucuresteni mai au si mania de a merge cu masina chiar si distante ridicole, care s-ar face mai rapid pe jos - cand locuiam, acum multi ani, in Bucuresti, nici nu ma gandeam sa merg pe jos de la ASE la Gara de Nord. Acum mi se pare cea mai rapida si comoda varianta (mie imi ia sub 20 minute, sub cat mi-ar lua cu masina).

Singurele lucruri la care se merita o masina personala este mersul la cumparaturi de chestii mari (gen supermarketul saptamanal). Si eventual dus copiii la scoala, desi cred ca iesi mai ieftin per total cu un Uber sau taxi chiar si asa. Nu vad cum poti iesi mai ieftin de 2 lei / km parcurs (cat iesi cu Uber sau taxi net) cu masina personala...

Ce e cu adevarat nasol e cand vrei sa iesi din oras. Daca vrei sa ajungi la Constanta, Ploiesti, Craiova, Brasov sau chiar Buzau, Focsani, Bacau sau Suceava, trenul e o alternativa, pentru Cluj, Timisoara si Iasi avionul este (cam singura optiune, ca nici de condus nu mi-ar arde) in rest nu... Si piata de inchirieri de masini este extrem de scumpa.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

voicul

#496
Da.

Deja poti sa iesi oriunde cu Pony si cu Spark. Problema e ca nu poti inchide cursa. Deci iei cu ziua. Daca iei cu ziua, la ambele servicii, iese cam scump (chit ca ai inclusi si niste km de benzina). La peste 3 zile de inchiriat, dar condus efectiv doar dus-intors si pe la 600 de km total, tot nu renteaza inchiriatul asa. Merita cel clasic de la 10 euro in sus (in fuctie de masina si perioada).

Totusi renteaza altceva:
Tine masina actuala ca back-up. Nu o folosesti: platesti impozit, RCA si atat (mai sunt si alte costuri, dar la intervale mari de timp). E minor costul ca sa ai ceva imediat, in fata blocului si pe termen nelimitat.
Sau:
Fa upgrade minor: o vinzi pe cea veche si mai bagi vreo 1000 - 2000 de euro si mai castigi 3 - 4 ani.

Eu am mers pe varianta 2 pentru ca daca trebuie sa faci o distributie de 300-500 euro si masina face 1000 ... deja nu mai renteaza.

TibiV

#497
Quote from: frunzaverde on July 11, 2019, 05:59:50 PM
In Bucuresti nu cred ca s-a meritat vreodata sa ai masina personala.

Discutabil.
Stau langa Gara Progresu, lucrez langa Piata Iancului (21 km dus-intors).
Orice varianta de transport in comun (STB 102 & 135, sau tramvaiul 7 & M2 & M1) dureaza intre 50 minute (noroc chior, cand vin toate snur) si 75 de minute in zilele normale (nu discut despre zilele mai cu ghinion, cu avarii la tramvai / metrou)....

Cu masina fac 25 de minute (maximum 30 de in rush-hour), 20 de minute cand sunt in tura de noapte...

Drumul dus-intors de la munca inseamna in medie 2h cu transportul in comun, 50 minute cu masina proprie.
Ca si costuri: benzina pe 21 km = 10 lei/zi, cam 250 lei/luna.
Peste transportul in comun, dar sub taxi.
Diferenta zilnica de 1 ora si 10 minute din viata mea cred ca merita....
Sunt cam 300 de ore in plus pe an (12 zile) in care sunt acasa la mine si fac ce imi doresc....

Ca sa nu mai spun ca daca intr-o zi trebuie sa ajung si in alte 2-3 locuri, cu transportul in comun nu as avea timp, cu taxi ar fi prohibitiv...

PS
Stau la curte, locul de parcare nu este o problema....


Mama proștilor este mereu gravidă... :)

dr4qul4

dar tu la costurile masnii pui doar benzina? Pretul de achizitie? revizia? rca? casco? spalatul masinii?
Eu am masina de munca, cu parcare platita langa birou si cu loc de parcare la bloc, si nu ii vad decat 3 avantaje:
- iesitul din oras la tara/munte/mare/peste
- supermarket/carat - pt ca taxiurile vin destul de greu cand e vorba de cumparaturi. Am 3 hipermarketuri in apropiere (500-1500m) dar baxul de apa (minim 2 pe saptamana, eventual + unul de bere) este destul de greu de carat in brate (iar caruciorul este cu varf). Taxi sa te duca pe asemenea distanta mai rar. Chemati uberul la 3 curse din astea si va scade ratingul instantaneu.
- portabagajul este si spatiu de depozitare: am mereu o minge la mine pt fotbal, incarcator de telefon, parfum, chei de rezerva, rucsacul cu schimburi pt sala (nu ajung prea des asa ca e bine sa elimin scuza)

Primele 2 s-ar rezolva daca inchirierea masinilor ar deveni mai simpla.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist.
Pariu cu Andreita. 100 lei (la API). Donez eu daca se circula pe DX4 inainte de 4 Mai. Altfel doneaza el.

voicul

La masina veche 1 leu pe km, la asta noua, foarte rapid am ajuns tot la 1leu pe km  - cu toate costurile. Dar merg atent la tot: consum, gropi, etc.
1 leu pe km este un cost foarte bun. Majoritatea merg cam cu 1.5 chiar 2 ron/km - si aici ma refer la masini normale: Renault, Opel, VW chiar, deci masini cam pana in 15.000 euro.

@dr4qul4
La primul punct - da inca e cam dificil si ce e simplu - PONY - e cam scump.
La punctul 2 la UBER rezolvi cu tip: cost drum 5 ron, tip 15 ron ... si nu o sa ai pb cu rating-ul.

voicul

Un taximetrist care a refuzat să transporte o persoană a fost amendat cu 1.000 de lei

Un taximetrist care a refuzat să transporte o persoană cu autism a fost amendat cu 1.000 de lei. Sancțiunea a fost dată de Consiliul Național pentru Combaterea Discriminării, în urma unei decizii luate cu unanimitate de voturi.

Tot cu o mie de lei a fost amendată și compania de taximetrie.

Incidentul s-a petrecut anul acesta, la sfârșitul lunii februarie.

Atunci taximetristul a dat jos din maşină o adolescentă cu autism, spunând că ,,nu duce handicapaţi".

https://www.digi24.ro/stiri/actualitate/evenimente/un-taximetrist-care-a-refuzat-sa-transporte-o-persoana-a-fost-amendat-cu-1-000-de-lei-1158563

mircea


punktnet

#502
Ca si observatie personala, Gara Progresul - Piata Iancului -> 11km.
Confirm si eu ca este mai rentabil cu masina in Bucuresti. Am facut 4 ani naveta intre Pipera si Dristor iar timpul de deplasare cu masina era la jumatate fata de cel mai rapid mijloc de transport in comun.
Legat de ridesharing, este rentabil in special in afara orelor 7-20. Adica exact cand ai nevoie de el. La orele astea nu iese nimeni "pe traseu" si apar multiplicatorii care te pot duce la 50 lei pe o cursa de 15 in mod normal.
Pony si restul merg cand te duci in oras, seara pe racoare, nu cred ca e funny sa platesti 60 lei de la victoriei la dristor stand mai mult degeaba in trafic.
Cea mai buna metoda de deplasare - > 2 roti (bicicleta, scuter, moto, trotineta)
Just kidding.

dragos76

Mi se pare aiurea că amenda a fost dată de acel consiliu. Ar fi trebuit ca să fie amendat de poliția locală, pentru refuzul unei curse (indiferent de motiv).

voicul

7 Leaf-uri, dar nu asta e important.

Au dat mail:
De acum poți folosi serviciul de car sharing 100% electric în București și să te bucuri de călătorii eco-friendly. Avem pentru tine un cod de 50 de lei ca să încerci serviciul SPARK. Acesta e disponibil în aplicație, dar înainte de a-l folosi trebuie să te înregistrezi pentru un cont SPARK.

Cum poți deveni utilizator SPARK:

👉 Descarcă aplicația ,,SPARK – Your electric drive" pentru Android sau iOS
👉 Completează formularul de înregistrare cu datele tale de identificare
👉 Adaugă un card bancar activ – va fi realizată o plată de 15 lei pentru înregistrare
👉 Verifică-ți permisul de conducere – e necesar minimum un an de experiență

Ca să folosești codul promoțional, trebuie să completezi procesul de înregistrare. Selectează orice autovehicul electric de pe hartă și rezervă-l, urmează pașii pentru înregistrare și când totul a fost încheiat cu succes cadoul tău va apărea automat în aplicație.

Poți găsi informații despre codul promoțional în contul tău, accesibil în aplicație. Codul e valabil 30 de zile. Va fi folosit automat când închiriezi o mașină și poate fi utilizat pentru mai multe curse, până când valoarea lui va fi consumată.

Dacă deja ai aplicația și ai trecut prin pașii de înregistrare, îți dorim o călătorie cât mai frumoasă prin București!

TibiV

Quote from: punktnet on July 12, 2019, 10:05:40 AM
Ca si observatie personala, Gara Progresul - Piata Iancului -> 11km.
Nu am spus ca stau la Gara Progresu, ci langa... Cu o aproximatie de 1200 metri.

La dus, pe Giurgiului-Sincai-Nerva Traian-Traian-Matei Basarab-Agricultori fac 9,8 km din poarta casei pana la locul meu obisnuit de parcare.

La intors, pe M.Bravu-Nitu Vasile-Brancoveanu fac 10,4 km (mai lung, dar mai rapid pe sensul asta, la ora la care fac eu traseul... Am scos si 16 (saisprezece) minute! Dati-mi o varianta de transport public cu durata dubla, adica 32 de minute, si las masina acasa....)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

frunzaverde

Sunt cateva zone in Bucuresti care sunt foarte prost legate la transportul in comun - Giurgiului, Ferentari, Giulesti, parti din Pantelimon, anumite parti din Baneasa... Trebuia sa adaug zonele astea langa "vile in coclauri".
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

voicul

#507
Am mai studiat problema Spark:
Trebuie sa iei 12 minute in avans - vreo 15 ron. E ok, pentru ca in B, nu stiu ce drum este sub 12 min.
Pe site scrie 0.19 EUR/min*4.73 - 0.89ron*1.19 TVA - 1.05 RON pe min - deci nu 1.4 cum era intr-un articol mai sus. Am gresit ceva?
Cel mai important 32 eur inchiriat pe o zi. 32 !!! Inchiriezi fara acte, depozite si etc. Eu eram fericit ca pot sa iau un Fluence cu 50 euro/zi la care puneam si benzina!
O sa aflu daca exista limita de km/zi - se poate parasi B.

In alte ordine de idei am facut niste calcule.
M-ar costa cam 1700 de euro sa inchiriez un Leaf pe 1 an, pentru drumurile pe care le fac (cam 18km in fiecare zi si 18 in cele 2 zile de week-end) la costul de 1.05 ron pe km. Inclusiv inchiriat cu ziua pentru niste iesiri din B. Rontujesc la 2000 de euro ca nu stii.
Ma costa cu actuala masina (care are 11 ani nu 1 luna ca Leaf-ul!) vreo 2100 euro sa fac 10.000 km/an (benzina, service, RCA - tot).

Deci daca e sa iti iei o masina SH de 6000 de euro ar urma sa fi pe pierdere (fata de inchiriat Leaf) urmatorii 6 ani.
Atentie: costul de 2100 este unul optim, cam varianta minima si se aplica pentru mine. Multi au un cost mai mare pentru aceeasi 10.000km. Desigur intotdeauna pot aparea evenimente neplacute si costurile sa creasca.

Zoe va fi mai ieftin.

Ionut

Wait a sec. Poti închiria Leaf pentru un an? Sau ai facut tu asa un calcul general?

voicul

Este un calcul general.
Adica fac cei 18 km pe zi si las Leaf-ul pentru altii si tot asa. Ca sa ii fac inchiriez masina de 2 ori.
Se includ niste inchirieri de 2-3 zile * 32eur pentru momentele in care vreau sa ies din oras.

Nu este un calcul exact, dar pe acolo.