Taxi & ridesharing de România

Started by Ionut, November 02, 2016, 07:04:52 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ionut

Bun. Înțeles. Cum închiriezi Leaf-ul? Din aplicație? Eu încep să mă gândesc serios la a renunța la masina în vreo 2-3 ani. A deține masina adică. Problema mea e ca nu am un program fix de deplasare. Fiecare zi e altfel. Nu am job 9-5. Azi e posibil sa nu ma deplasez deloc. Mâine pot avea 5 drumuri în oraș. Poimâine filmez A0. Peste 4 zile am un drum în afara B. Și tot așa. Program complet haotic.

Faci un pustiu de bine si imi spui daca ar fi disponibilă o combinatie de soluții pentru cazul meu? :)

voicul

#511
Da Spark-ul ca si Pony si Ego se inchiriaza din aplicatiile proprii.

In primul rand trebuie sa pui pe hartie costurile pe care le ai acum cu masina. Cat te costa sa faci 1km cu masina actuala? Pui tot: devalorizarea , RCA, impozit, sapalat masina, deodorant masina, service, benzina, etc.
Asta nu e asa usor precum pare si deci solutia e sa pui costurile mari: devalorizarea , masinii RCA, impozit, service si benzina. Nici cauciucurile nu sunt ieftine si bateria costa, dar e posibil sa uiti de ele.
Faci asta ca sa compari macar mere rosii cu mere verzi.
sau:
Global la masina de 10 - 15 ani (care costa pana in 5.000 de euro) cam aici te invarti cu costul - intre 1 si 1.5 ron/km.
Deprecierea este costul cel mai mare al unei masini si dupa 10 ani deprecierea e mai domoala/nu prea mai e.

Mai mult e ... greu de zis acum, pentru ca pana acum 2 saptamani nu aveam Spark si erau total alte costurile. Daca peste 1 an vine un provider cu termice la pret de 0.05 lei minutul e clar ca nu mai merita sa ai masina personala, dar intrebare e: vine cineva cu preturile astea?

Momentan mergi pe varianta hybrida: tine masina actuala 2 - 3 ani cu posibilitate de extindere pe urmatorii 4 -5 ani, DAR pune cele 3 aplicatii Pony, Ego, Spark pe telefon. Adauga: Uber, Bolt, Clever si Yangoo.
Poti sa te duci cu masina inchiriata si sa nu o mai gasesti, deci chemi Uber. Te duci cu Uber si gasesti sa inchiriezi masina.
Trebuie sa te obisnuiesti cu momentul in care nu mai gasesti masina la locul ei (masina nu era a ta, DAR totusi, nu mai e acolo  :lol:) si pare simplu sa te urci la volanul unei masini sa o conduci pana cand observi ca in prima faza: nu stii sa ii dai drumul, butoanele sunt altfel de la masina la masina, etc.
Cu cele 3 sisteme de inchiriat ai 6 modele diferite de masini, toate avand altfel modul de control al masinii - adica trebuie niste timp sa te obisnuiesti.

Daca aflii costul pe km actual, totul devine simplu dupa.
Spre exemplu: ziceai ca mergi sa faci o filmare la Braila - 500 de km. Daca te costa 1 leu pe km cu masina ta - adica 500 de ron si pe Leaf dai 32euro pentru o zi - 180 de ron, deci 500 ron vs. 180 ron devine usor de ales.
Desigur trebuie sa gaesti o statie pentru Leaf, dar experienta sa conduci o electrica ...

Inca nu se merita sa ramai fara masina.
Costurile abia au ajuns acum (2019) sa fie undeva pe aproape, chiar putin mai mari pentru car sharing.
Ideea e sa pornesti procesul de adaptare intre cele 2 sisteme, pentru ca e clar ca o sa devina mai rentabil car-sharing-ul SI pare simplu sa conduci diverse masini, DAR nu e! Prima parcare laterala cu noua masina a fost la o palma si ceva distanta de bordura, desi am peste 120.000 de km facuti  :D

Alta idee: pana nu o sa am 1000 de masini disponbile la inchiriat prin car-sharing, eu nu renunt la masina. Adica desigur ca ma intereseaza sa platesc cat mai putin, dar mai important e sa rezolvi probleme. Acest 1000 s-ar putea sa se duca in 10.000 peste 3 ani, pentru ca daca lumea incepe sa le foloseasca ... nu pot sa stau 30 de min ca poate se elibereaza la 5 km o masina de inchiriat.

----
Ce poate face acum: daca sunt 2 masini in familie si una nu e folosita pentru Uber  :), da, deja se poate renunta la 1 din ele, pentru ca 2 oameni cu o masina si toate sistemele de car-sharing si taxi se descurca.

---
Scuze ca tot dau edit la post, dar imi vin idei  :):
Mai conteaza si cati km faci pe an.
Eu tot ce am calculat este pana in 10.000 km/an. Faci mai mult de atat, incepe sa devina mai ieftin sa ai masina personala.
Dar conteaza si distributia km - oras/in afara. Eu am cam 7000 in oras si 3000 in afara, pentru asta e facut calculul.
Ai invers, sa zicem 20.000 km in afara si 2000 in oras, e mai ieftin sa inchiriezi masini. Chiar mult mai ieftin.

Ionut

Buna analiza. Merci de efort! Mi-am mai clarificat unele lucruri. Cel puțin stiu cat de cat la ce sa fiu atent. :) Cam in 2-3 ani cred ca va fi foarte atractiv sa renunț la a deține masina. Cred ca totul depinde și de cum evoluează piata, atât ca hardware (mașinile în sine), cat si ca soft/aplicatii si cerere/schimbare mentalități, migrarea oamenilor spre noile tehnologii. Procesul se va accelera odată ce din ce in ce mai multi oameni vor renunta la masina personala.

voicul

Ramane cum am stabilit: 1.4 ron/minut si maxim 150 de km pe zi.
Oricum preturi bune fata de ce exista pe piata.





Powered by API/PUM imgur uploader

voicul

#514
S-a lansat primul serviciu de Peer-to-Peer Car Sharing din România!

Aplicația Perpetoo este accesibilă la www.perpetoo.com și am dat startul înscrierilor pentru mașini și proprietarii lor!

Dacă până acum doar ai cheltuit bani cu mașina ta, acum este momentul ca ea să îți întoarcă favorul și să îți producă un venit, cât timp tu stai "parcat" sau faci ceea ce îți place!

Mașina ta are mai puțin de 10 ani și 300.000 km? Are RCA și ITP valabile?
Este echipată şi întreţinută? Dacă răspunsul tău este "da" la toate întrebările, atunci este gata să fie parte din comunitatea mașinilor productive și în continuă mișcare!

@Ionut
Acum teoretic incepe posibilitatea sa iti vinzi masina si sa stai lejer in car-sharing.

dr4qul4

Sa vedeti inflatie de masini in targ la vitan.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

voicul

Taximetriștii s-au apucat de Uber, Bolt și Yango: cât de supărate sunt firmele de taxi

Reglementarea serviciilor de ride-sharing din România a dus la o migrație masivă a șoferilor de taxi. Proprietarii firmelor de taximetrie se află într-o situație mai dificilă ca niciodată.

Capitala se confruntă cu o criză a șoferilor profesioniști. Din ce în ce mai multe mașini de taxi rămân în parcări, abandonate. Pur și simplu nu mai are cine să le conducă. Principalii vinovați sunt companiile Uber, Bolt și Yango.

,,Ne-au plecat oamenii la aplicațiile de ride-sharing", se plâng patronii. Pe de altă parte, companiile la care au migrat mulți taximetriști, duc și ele lipsă de șoferi. Ca să-i atragă, unii angajatori le donează mașinile după primul an de parteneriat.

Ca să înțelegi mai bine fenomenul, dacă ești din București, este suficient să vezi parcarea din fata cimitirului Ghencea. Aceasta este plină de taxiuri care nu au fost mișcate de pe loc de foarte multă vreme. Acela este doar un exemplu, dar în multe dintre parcările publice de pe raza Capitalei, vezi zeci de mașini trase pe dreapta, nefolosite.

Fenomenul este sintetizat în doar câteva cuvinte de către patronii companiilor de taximetrie. De luni întregi, nu le-a mai bătut niciun șofer la ușă.  Mihai Ghișa, prim-vicepreședintele Federaţiei Operatorilor de Transport, dar şi patronul unei firme de taxi, recunoaşte deschis: "După reglementarea aplicaţiilor de ride-sharing, şoferii au migrat masiv."

În mod fascinant, problema majoră ține însă de bani. În teorie, un șofer de taxi sau ride-sharing din București câștigă în orice circumstanță aproximativ 1000 de euro. Fascinația cu Uber, Bolt sau Yango este derivată din programul flexibil.

Pentru că nu pot să le ofere mai mulți bani, le sunt oferite mașinile pe care le conduc după încheiera unui an de contract. De curând, operatorii companiilor de ride-sharing au început să apeleze la practici similare. Din păcate, în mod real, numărul șoferilor profesioniști care vor să activeze în aceste domenii este din ce în ce mai mic. Cel mai grav va fi de la toamnă, când va începe școala, iar lipsa taxiurilor va fi și mai evidentă decât în miezul verii.

(Scriu asta de parca taxi-urile sunt Dumnezeu pe pamant si acum pleaca. Nu vor mai fi taxiuri dar vor fi masini pentru transport SI taxe platit la buget  :shocking: )

https://playtech.ro/2019/taximetristii-s-au-apucat-de-uber-bolt-si-yango-cat-de-suparate-sunt-firmele-de-taxi/?utm_source=DigiSPORT&utm_medium=website&utm_campaign=fidmee

dr4qul4

se numeste concurenta. Stiti bine ca nu-i aveam la suflet pe cei de la Uber. Dar asta era inainte de reglementare.
Este mult mai civilizat sa vezi sigla companiei pe masina  si sa stii ca atat masina cat si soferul indeplinesc cateva conditii minime.
In plus, o piata reglementata poate atrage imprumuturi pentru investitii. Adica vor incepe sa apara masini noi.  Sper sa apara o modificare legislativa prin care sa se impuna ca de anul viitor, orice masina nou introdusa pe piata de ride-sharing sa fie euro 6, hybrid sau electrica. Eventual sa interzica dieselul, sau chiar sa existe o taxa de poluare pt aceste masini (nu tb sa fie mare, ci doar cat sa te faca sa te gandesti la gpl/electric)
Cele deja inregistrate vor putea sa functioneze pana isi ating varsta de pensionare (15 ani).
Asta daca vrem sa scapam de harburi, pentru ca din ce in ce mai multe taxiuri (masini) sunt decolantate si mutate pe platforme.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

perfidus

Un mai mare bullshit nu am auzit: "Principalii vinovați sunt companiile Uber, Bolt și Yango."
Nu, vinovații trebuie căutați pe la vârful acestor federații ale operatorilor de transport, dacă tin bine minte de prin anii 90 avem cel putin pe hartie economie de tip capitalist. Au luat cascavalul an de an dar nu s-au pregătit cu nimic pentru deschiderea pieței. Doar cu pumnul băgat pe gat uberistilor, culeg acum ce au semănat.

@dr4qul4, am postat aceeasi idee cam in acelasi timp.
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

TibiV

@voicul,
playtech l-au cam "clonat" pe Vitalie...

VIDEO

Quote
Bucureștiul a intrat în criză de șoferi profesioniști. Unele firme de taxi sunt nevoite să-și abandoneze mașinile, pentru că nu mai are cine să le conducă.

,,Ne-au plecat oamenii la aplicațiile de ride-sharing", se plâng patronii, dar și companiile respective duc lipsă de șoferi. Ca să-i atragă, unii angajatori le donează mașinile după primul an de parteneriat.

Parcarea publică din fața cimitirului Ghencea este plină de taxiuri care nu au mai fost mişcate din loc de multă vreme.
Faptul că firmele de taxi nu mai au șoferi se vede cu ochiul liber, pe străzi. Zeci de mașini de taxi sunt trase pe dreapta în parcările publice din București, pentru că nu mai sunt folosite. Patronii recunosc: de luni întregi nu le mai bate niciun şofer la uşi.
Mihai Ghișa, prim-vicepreședintele Federaţiei Operatorilor de Transport, dar şi patronul unei firme de taxi, recunoaşte deschis: după reglementarea aplicaţiilor de ride-sharing, şoferii au migrat masiv.
Patronatul firmelor de taxi susţine că un taximetrist câştigă aproape la fel cât un şofer de la ride-sharing, 1000 de euro lunar, dar pleacă atras de programul flexibil.
Pentru că bani mai mulţi nu le pot oferi, le vor oferi maşini cu care lucrează după încheierea unui an de contract. Mai nou, acelaşi lucru îl fac şi aplicaţiile, care, la rândul lor, se plâng de lipsa şoferilor profesionişti.
Criza taximetriştilor şi a şoferilor profesionişti se vede în orele de vârf, când clienţii nu găsesc nici taxiuri, nici maşini disponibile pe aplicaţii. La toamnă va fi şi mai rău.
Asta în condiţiile în care piaţa de ride-sharing din Bucureşti beneficiază de serviciile a 4 companii: Uber, Bolt, Clever şi Yango.
https://stirileprotv.ro/stiri/actualitate/zeci-de-taxiuri-abandonate-in-capitala-cat-castiga-soferii-care-au-plecat-la-ride-sharing.html

Aia cu "Principalii vinovați..." este contributia originala a celor de la playtech...  ;)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

voicul

Pare profitabil, dar ban pe ban, nu e chiar asa. Degeaba castigi 1000 euro pe luna daca cheltui 500 ca sa ii faci. 500 de euro nu sunt 1000 si asta e un motiv sa nu mai) fie soferi.

Stiu pe cineva care avea 12 km de facut si estimarea era 36 RON.
Pe mine ma costa 1 leu pe km si trebuia sa ma si intorc, daca as fi facut ridesharing- deci 24 de ron ... deci profit 12 ron ... !
Adevarat ca daca as merge mult, teoretic, s-ar mai diminua 1 leu ala.

Din pacate au aparut multe rable la ridesharing. Nu stau sa pice ca multe taxiuri, dar nici stralucit nu arata.

oc7avian

Cu întârziere, legat de rentabilitatea deținerii unei mașini în București: când m-am mutat aici am renunțat complet și în primul an chiar m-am bazat intens pe Uber și metrou (până am învățat orașul și s-au pus garduri la tramvaie etc). Dar pentru deplasări în afara orașului am fost mai limitat (tren spre Brașov sau mare trebuia să caut din timp, deci adio flexibilitate; la fel drumul spre Cluj, la un festival). Totuși, închirierea ușoară a unei mașini mă va ajuta să lărgesc zonele de interes măcar pe distanțe medii.

De asemenea, pentru cumpărături nu e musai cu mașină sau taxi. Și eu eram stresat cu baxurile de apă (beau multă). Aproape toate Hypermarket-urile livrează în București la intervalul orar ales, foarte des a doua zi cu tarife mici sau 0 (la comenzi mai mari). Pentru comenzi mari urgente, există Bringo care aduce la ușă de la Carrefour în ~2h cu un preț comparabil cu drumul înapoi cu Uber-ul. Pentru comenzi mici urgente, există Glovo Supermarket. Ultimul an m-am bazat intens pe ele.

Chiar pot spune că serviciile astea mi-au permis o viață liniștită, eficientă și independentă de mașină 95% din timp. Cu Spark și echivalentele aș putea ajunge la 98-99%.

cristi5

Uber in Cluj vine destul de greu (10-15 min) si costa aproape dublu fata de Brasov sau Timisoara. Un sofer zicea ca multi au migrat pe Bolt.

Oprita7

#523
@voicul

La tariful practicat de uber&bolt&yango din pacate doar cu rable este profitabil. Si e vorba despre rable+soferi care stau cate 10-12 ore pe strada. Si pe termen lung asa va ramane pentru aceste companii traiesc din comisionul luat. Pe ei ii intereseaza sa fie cat mai multi clienti (adica sa fie tarif cat mai mic) sa fie cat mai multe curse cat mai mult comision pt ei. Tariful il vor ridica doar atunci cand nu vor ramane soferi disponibili dar momentan...sunt soferi la greu.

Taximetristii nu vor rezista mult la Uber pentru cine munceste este mult mai bine ca sofer la plan (adica cu taxi inchiriat de la patron pt care platesti 90-130 lei ca atat e in Bucuresti pe zi) iar in banii astia ai reparatia masinii asigurata plus cartea de munca.

La uber dai afara 25% taxa uber, 10% firma care iti scoate banii si pana aici vorbim de 35% dintr-o cursa iar carte de munca nu exista (daca o vrei ti-o platesti separat 900 lei pe luna)..spaga nu prea exista, nu prea poti refuza decat cateva curse pe zi si in rest ai multe curse proaste care te obliga sa mergi 3-4-7km pana la client etc si toate astea pe masina ta pe care o repari tu.

pt cine face cateva ore pe zi sau intr-unele zile are chef sa munceasca si in altele nu, da, e mai profitabil la uber, nu muncesti nu ai nimic de plata in timp ce la taxi te trezesti dimineata dator 90-130 lei chiria masinii.


voicul

^Eu nici macar nu am pus cei 35% (comision UBER + firma). Hai sa zicem ca ai 25% ca iti faci PFA (desi platesti ceva si acolo), dar tot nu iese.

Exact cum ai spus: daca vrei sa lucrezi 1 - 2h pe zi si te bagi doar in zone aglomerate (la tarif dublu) sau de revilion  :D sunt sanse sa fie intradevar un venit interesant.
In rest: la masini de 10 ani si 5000 - 7000 de euro cam freci banii si cu noroc mai ramai si tu cu ceva in buzunar.
Ce masina este peste 7000 de euro nu cred sa scoti profit.

Poate stiti: la Uber stiu ca neaparat trebuie sa ai firma/PFA ca sa primesti banii. La restul e la fel?