Taxi & ridesharing de România

Started by Ionut, November 02, 2016, 07:04:52 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

TibiV

Bunica'miu a prins o astfel de cursa "all inclusive" de Siberia.

Dar a avut si bilet de intoarcere. Insa trenurile rusesti aveau intarzieri foarte mari....
Din cauza conditiilor grele din trafic, trenul spre casa a intarziat mult... Vreo 14 ani.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

voicul

#481
Deci e o chestie atat de tare INCAT nu am gasit site-ul din RO.
L.E. : GREU, GREU: http://espark.ro/register/

50 Lei
Pentru calatoriile tale in Bucuresti.  :D

Abia astept sa ma dau cu: Nissan Leaf, Volkswagen e-GOLF, Volkswagen e-UP, Tesla Model X, Hyundai Kona,  și Hyundai Ioniq.
400 de masini la Sofia, Nici Pony nu are atatea in B, CJ si AB!

Spark, un nou serviciu de car-sharing intră pe piața din România. Oferă exclusiv maşini electrice

Servicul de car-sharing își face încet încet loc și pe piața din România, cu o nouă companie care se pregătește să se lanseze săptămâna viitoare la București. Potrivit unei invitații de presă, Spark România se lansează oficial pe 10 iulie.

Car sharing-ul este un serviciu de închiriere al mașinilor pe perioade scurte de timp, foarte popular în marile orașe ale lumii pentru că utilizatorii nu plătesc combustibilul sau locul de parcare. Spre deosebire de servicii de ride-sharing, precum Uber, Bolt sau Yango, în cazul Spark, utlizatorul este în același timp și șoferul mașinii.

Spark a fost înfiinţată în Lituania în 2016, de antreprenori lituanieni, după care în acționariat au intrat, în 2017, și antreprenorii bulgari. Tarifarea se face la minut, asemănător serviciilor de închiriere a trotinetelor din București. De asemenea, compania a realizat și o rețea de stații de încărcare a mașinilor, administrată de Eldrive, astfel că este posibil să vedem și la București o astfel de rețea.

Potrivit descrierii de pe pagina oficială de Facebook, Spark România se descrie ca fiind o "serviciu de transport alternativ. O aplicatie de car sharing orientată exclusiv spre mașinile electrice. Cu filiale în Vilnius și Sofia, Spark vine în România pentru a descongestiona Bucureștiul și a-l elibera de noxele poluante și zgomotele inutile din trafic".

Directorul executiv al Spark Bulgaria, Stefan Spasov a anunțat încă de anul trecut extinderea pe piața din România, potrivit agenției de presă bulgare, Novinite.

Cum funcționează

Automobilele electrice pot fi localizate și rezervate prin intermediul aplicației mobile SPARK care se instalează pe smartphone. Pentru a deveni utilizator, trebuie să aveți permis de conducere din categoria B valabil și o experiență de cel puțin un an, precum și un card bancar.

Rezervarea este gratuită și garantează valabilitatea mașinii pentru 15 minute. După acest interval, se poate anula rezervarea sau se poate face una pentru înca 15-30 de minute, pentru un cost suplimentar.

Odată ce ați ajuns la mașină, o puteți debloca apăsând butonul "Deblocare" din aplicație. După ce ați terminat traseul dorit, lăsați cheia de contact în interiorul vehiculului și apăsați butonul "Finalizați călătoria" din aplicație pentru a bloca mașina și a termina sesiunea de închiriere.

De asemenea, compania folosește și un sistem de fidelizare a clienților. Fiecare utilizator colectează puncte eGO: fiecare kilometru condus este egal cu un punct eGO. După atingerea unui anumit nivel de puncte eGO, ele pot fi convertite în noi călătorii. Punctele eGO sunt valabile timp de 24 de luni.

Din flota companiei fac parte maşini precum Nissan Leaf, Volkswagen e-GOLF, Volkswagen e-UP, Tesla Model X, Hyundai Kona,  și Hyundai Ioniq. În funcție de tipul mașinii, călătoria poate dura între 159 și 243 de kilometri. Rămâne de văzut ce maşini vor fi disponibile la Bucureşti.

La fel ca în cazul companiilor de ride sharing, utilizatorii pot acorda un rating, care în cazul de față, este dat șoferului anterior care a folosit mașina pe o scară de la 1 la 5 stele. Sistemul de rating este conceput pentru a evalua dacă mașina a fost parcată regulamentar, dacă interiorul este curat și dacă device-urile și alte obiecte din mașină sunt prezente.

Compania a lansat și o promoție pentru cei care se înregistrează pe site şi care vor primi un voucher de 50 de lei pentru călătoriile din București.

Site-ul companiei nu prezintă tarifele pe care le va practica în România, acestea urmând să fie dezvăluite la evenimentul de lansare, care va avea loc pe 10 iulie. În Lituania, însă, o zi de închiriat costă 22 de euro. Prețul pe minut este 0,15 euro (0,29 leva) în Bulgaria și 0,17 euro în Lituania, mult sub tarifele practicate de alte companii.

In Bulgaria, compania s-a lansat în 2017 cu doar 25 de mașini. În primele două zile peste 2.000 de persoane s-au înregistrat pe site, ceea ce a dus la blocarea acestuia, potrivit presei bulgare. În prezent Spark deține la Sofia o flotă de 400 de mașini și are peste 20.000 de utilizatori, în condițiile în care populația orașului este de circa 1,3 milioane.

Pe piața de car-sharing din România mai activează Get Pony, Caby (tot cu mașini electrice, dar la Iași) și BCR eGo, care este însă destinată propriilor angajați. (Habar nu au: EGO este pentru orice client care are card la BCR).

https://www.economica.net/spark-un-nou-serviciu-de-car-sharing-intra-pe-pia-a-din-romania-cu-ce-vine-nou_170869.html

kitsune

Punem pariu că prima oară cu Model X nici măcar nu o să pleci de pe loc, primele 30 minute o să încerci toate Easter egg-urile cu dat din uși și o să butonezi ecranul ăla? Abia după aia o să te duci pe Autobahn să îi dai liniuțe cu Ludicrous mode (dacă pe fi ăia nebuni să bage mașini cu Ludicrous pe ride share)
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

voicul

Da la I3 cum crezi ca a fost? M-am uitat la vreo 5 tutoriale sa vad ce faceau aia  :lol:

Vedem ce aduc in RO. M-as mira sa bage totusi Model X. Adica e 1 Model X sau 10 E-UP, care statistic iti produc mult mai mult. Eu m-as da cu Model X dar odata, de 2 ori dupa care m-as baga mai la budget cars.

voicul

Razie printre taximetriștii din București: Amenzi pentru defecțiuni tehnice și certificate retrase

Polițiștii Capitalei au efectuat o razie printre taximetriștii pentru a verifica starea tehnică a mașinilor și dacă transportă legal clienți. În urma verificărilor, au fost aplicate amenzi de 45.000 lei, a fost întocmit dosar penal pentru alcool și au fost retrase 25 de certificate de înmatriculare, informează Mediafax.

https://www.digi24.ro/stiri/actualitate/evenimente/razie-printre-taximetristii-din-bucuresti-amenzi-pentru-defectiuni-tehnice-si-certificate-retrase-1156191

horyatm

https://start-up.ro/spark-car-sharing-cu-masini-electrice-oficial-in-in-romania/

A apăurt decaomdată doar cu Nissan Leaf, la 1,4 lei/minut. Va fi și Zoe la 1,2 lei/min.

voicul

#486
Sau iei Smart cu 1.4 de la Pony. Nu prea inteleg cum reusesc preturile astea.

"Targetul este să ajungă în următoarele luni la 100-120 de vehicule, până cel târziu la finalul anului. "
Atatea masini are Pony in B, CJ si AB - 93 mai exact au acum.

L.E.
Ei au zis ca pe 10 iulie deschid, dar nu am gasit masini in aplicatie. Deci mai dureaza.

Ce cred ca e interesant: plata se va face la minut din primul minut. La restul ai bloc de 30 de minute si abia dupa la minut.
Ar fi foarte tare treaba asta, pentru ca eu am drumuri sub 30 de minute.

voicul

Intre timp s-a rezolvat problema.
Sunt 3 masini Leaf. Problema. Le poti parca doar in centru si in Aviatiei - sa pun o harta mai tarziu. Cam mica zona.


frunzaverde

Quote from: voicul on July 10, 2019, 08:57:26 PM
Sau iei Smart cu 1.4 de la Pony. Nu prea inteleg cum reusesc preturile astea.

La 1.4 lei pe kilometru eu prefer sa iau... taxiul / Uberul. Conduce altcineva pentru doar putin mai multi bani.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

dr4qul4

Nu trebuie sa cauti parcare...si poti sa bei si o bere la pranz  O:-)
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

voicul

^Bine ca ai pus harta. E mic inca spatiul unde poti sa o lasi. Cand pun si parcarea de la mall Baneasa ii fac un test drive.  :D

Si la 1.4 si la 1.2 costul va iesi mai mic decat taxi-ul, dar conduci si parchezi. Parcarea nu ar fi o problema ca o bagi in parcarile PMB gratuit. Condusul ... feeling-ul de electrica merita. Depinde ce vrei sa faci.

Problema reala: daca nu e masina pe langa tine, si nu prea va fi, atunci merita taxiul, Uber, etc.

rota

Dacă ajung la 50 de maşini electrice în următoarele săptămâni, o să fie plin B de ele :)

Sursa

Ionut

Voiam să îmi schimb masina anul asta, dar au intervenit niște cheltuieli mamut și m-am sucit. În ritmul ăsta în câțiva ani de zile o sa renunț complet la masina personala. În oraș am Uber & co și pentru tranzit închiriez. Credeti ca in cativa ani în București se va merita sa renunți la a deține masina?

dr4qul4

Da.
In oras, transport in comun + inchiriere masini electrice mici+ Bolt/Clever/Uber + trotinete electrice+biciclete (de inchiriat) iar pentru transportul in afara localitatii sper sa apara si masini care sa poata fi inchiriate prin aplicatii.
Mai avem doar un pas. De fapt 2 ca ar mai trebui facute park&ride-uri (cu abonament cat mai ieftin) ca sa ai unde sa lasi masina.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist