Taxi & ridesharing de România

Started by Ionut, November 02, 2016, 07:04:52 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

cristi5

#390
Inteleg ca eliminarea sntagmei "in mod repetat" din lege le permite politistilor sa ridice imediat numerele de inmatriculare. Asa ca Cuc bate campii ca de obicei, nu vad cum o contestatie in instanta ar putea rezolva problema, cand legea s-a schimbat.

Eu cred ca e bine ca soferii sa aiba o minima autorizare. Nu ca Suedia ar trebui sa fie modelul dar aici Uber arata ca un taxi normal, dar fara "luminita" de taxi deasupra. In rest inauntru sunt afisate toate autorizarile, masina e de obicei mare, destul de noua si neagra, etc. Sigur unele au fost taxi inainte.

Dar ma tem ca legislatia lasa loc de abuzuri. Gen daca X duce un prieten al unui prieten pana la gara...


dr4qul4

Serviciul de taximetrie alternativa trebuie reglementat. Nu era ok nici cum era pana acum, dar nici fara el. Eu vad urmatoarele cerinte minime pentru a putea practica acest serviciu.
- Soferul sa detina atestat transport persoane
- sa aiba minim 1 an experienta (sa nu aiba lamaie)
- sa nu fi avut permisul suspendat mai mult de 1 data in ultimul an (o data i se poate intampla oricui, dar daca te crezi pilot f1 sau nu vezi semnele de circulatie, ar fi mai ok sa o faci fara pasageri in masina)
- plata sa se faca doar prin aplicatie (cash ramane doar pt taxi clasic) si prin urmare sa poata prelua doar pasageri care au facut comanda prin aplicatie. Pentru fiecare cursa sa trimita factura fiscala pe mail, conforma cu legislatia romana (adica sa apara CUI-ul si alte date necesare, nu ca la Uber unde esti limitat)
- aplicatia sa fie certificata in romania (sa raporteze totalul incasarilor de la pasageri, taxele platite si OPC-ul sa poata controla modul in care au fost rezolvate reclamatiile clientilor
- masina sa aiba maxim 10 ani, sa fie minim euro5 benzina/6diesel/hybrid/electric
- sa aiba ITP facut la an
- sa existe asigurare pentru pasagerii transportati





Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

rizzuh

Factura emisa de Uber este in conformitate cu legislatia romana si europeana. Contine numele furnizorului, adresa sediului, codul de identificare fiscala, data emiterii, are un numar unic, precum si lista serviciilor cu pretul, TVA (unde este cazul) si suma totala de plata. Contine si mentiunea ca a fost emis de catre Uber B.V. in numele furnizorului.

Restul tin de reglementare, care nu exista si nici nu se doreste la nivel politic, decat de forma, ei vor interzicere. Dar nah, e mai usor sa interzici concurenta taxi-urilor decat sa iti bati capul ca sa definesti niste reguli corecte pentru ambele si astfel sa rezolvi conflictele.

frunzaverde

Mare parte din cerintele de mai sus deja exista!

UBER deja implementeaza regulile cu carnetul cu vechimea de 1 an, cu cazier curat. Pentru fiecare cursa se trimite deja factura fiscala pe mail, complet legala. Cu tot cu TVA daca firma soferului e platitoare de TVA. Soferii au toti inregistrare juridica. Exista reguli legate de vechimea si calitatea masinii. Si Uber asigura pasagerii si bunurile impotriva accidentelor.

Aplicatia nu poate fi "certificata in Romania", si nu are de ce raporta "totalul incasarilor" in Romania. Exista legislatie UE care prevede libertatea de miscare a bunurilor, serviciilor, persoanelor si capitalului in spatiul UE, nu poti obliga o firma din UE sa se inregistreze in Romania. Si nu poti conditiona oferirea unor servicii de inregistrarea in Romania. Asta am semnat cand am intrat in UE.

Sunt absolut de acord cu nevoia unei autorizari pentru soferi - doar ca autorizatia curenta este o porcarie inutila. Cat timp permite oricarui borfas care injura, scuipa seminte, pune manele, si "bo$$, n-am sa-ti dau restu', lasa si tu bacsis ca te caftesc", aia nu-i autorizatie, e bataie de joc din partea unui stat corupt si slab. Ce autorizatie si licenta e aia care permite un asemenea comportament:

https://www.romaniatv.net/scandal-intre-o-femeie-si-un-taximetrist-pentru-spaga-daca-iei-taxiul-si-face-6-lei-nu-lasi-10-lei_338109.html

Omul ala ar trebui sa fie nu sofer de taxi, ci puscarias la jilava (numai in filmulet a facut vreo 3 infractiuni).
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

voicul

#394
Eu cred ca trebuie bagat in legislatie ca doar daca ai telefon cu disc poti sa comanzi taxi. Evident exclus sa suni de pe celular!  >:( >:( >:(

Amenzi pe bandă rulantă pentru șoferii Uber. Politiștii au sancționat vineri 16 șoferi în doar câteva ore

https://www.digi24.ro/stiri/economie/transporturi/amenzi-pe-banda-rulanta-pentru-soferii-uber-politistii-au-sanctionat-vineri-16-soferi-in-doar-cateva-ore-1132414

E mai de pamflet, dar poti sa faci haz de necaz citind si:

10 chestii care trebuie interzise după ce terminăm cu Uber-ul

https://www.digi24.ro/opinii/10-chestii-care-trebuie-interzise-dupa-ce-terminam-cu-uber-ul-1132181

perfidus

Va dati seama ce lobby au băieții ăștia de la companiile de taxi? Si cat au așteptat ei cu nervii întinși la maxim scoaterea sintagmei "in mod repetat" din lege? Pe ăștia nu ii interesează competiția ca mijloc de a ridica putin calitatea, nu se vor multumi cu atat. Vor presa in continuare la discuțiile cu ministerul sa pună in lege cat mai multe dude (nu m-ar mira sa joace ultima carte pe acele dispecerate radio si pe cota fixa de masini la nr. de locuitori). Astept si ceva stiri cu taximetristi amendati pentru lipsa caselor de marcat sau cu masinile trase pe dreapta si cu certificatele ridicate pentru defectiuni tehnice grave.
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

voicul

Stai ca poate iese totusi ceva bun din asta si ca si confirmare ce doresc taximetristii:

Taximetriștii cer demisia lui Răzvan Cuc, pentru că i-a îndemnat pe șoferii UBER să conteste amenzile - VIDEO

https://www.digi24.ro/stiri/actualitate/taximetristii-cer-demisia-lui-razvan-cuc-pentru-i-a-indemnat-pe-soferii-uber-sa-conteste-amenzile-1132452

Ionut

Trebuia o confirmare pentru ce vor taximetristii? Nu era clar ce vor? Si nu se vor opri aici, veti vedea. Razboiul e departe de a fi transat.

frunzaverde

Quote from: perfidus on May 17, 2019, 03:13:16 PM
Va dati seama ce lobby au băieții ăștia de la companiile de taxi?

Uberul are de zeci de mii de ori mai mult "lobby" decat au taxistii. Nu de alta, dar au zeci de miliarde de dolari in conturi, si nu au probleme in a se deda la negocieri cu bani pe masa... Eu zic ca COTAR-istii si APTII-stii si restul au zilele numarate orice-ar fi...
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

nirolf

Un articol devenit clasic:

NEBUNIA BĂNOASĂ A TAXIURILOR

QuoteÎn spatele fiecăreia dintre marile companii de taxiuri stă cel puţin un senator. Nu e o declaraţie a președintelui Consiliului Concurenţei, al cărui interviu îl puteți citi imediat, ci o axiomă de piaţă. O realitate cunoscută de toată lumea din Primărie, de la volan, din dispecerate și din Parlament.

perfidus

@frunzaverde, da-mi voie sa am unele rețineri pana sa cred un scenariu ca cel descris de tine. Cred mai degraba ca e o chestiune de timp pana vor iesi la iveala unele dosare de trafic de influență (cum e încadrat la noi lobby-ul in codul penal) in sensul postarii de mai sus...
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

TibiV

Quote from: frunzaverde on May 17, 2019, 12:08:00 PM
... autorizatia curenta este o porcarie inutila. Cat timp permite oricarui borfas care injura, scuipa seminte, pune manele, si "bo$$, n-am sa-ti dau restu', lasa si tu bacsis ca te caftesc", aia nu-i autorizatie, e bataie de joc din partea unui stat corupt si slab.
+1
:cheers: :cheers: :cheers:
Mama proștilor este mereu gravidă... :)


Oprita7

In acest moment, de fapt dintotdeauna, in Romania daca vrei sa faci Uber legal NU AI CUM.

Exista o lege, legea 38 care reglementeaza;

- taximetria
- inchirierea de masina cu sofer.

ATAT. Orice alt transport public de persoane cu un vehicul sub 8+1locuri nu este reglementat, nu exista in Romania.

Unii soferi Uber au incercat sa fie 'legali' obtinand autorizatii pe inchiriere cu sofer. Dar la inchiriere cu sofer, conform legii existente, acest serviciu functioeaza DOAR cu plata cursei in avans si incheierea unui contract scris, prezent la bordul autovehiculului in caz de control. De asemenea tarifarea la inchiriere cu sofer se face pe timp, nu per km ca la Uber.
Au incercat unii soferi sa fie in regula dar modul in care functioneaza Uber nu este similar cu ceea ce legea defineste inchirierea cu sofer.

Asadar degeaba au scos unii soferi Uber (cativa, mica parte din ei) acte pentru ca tot pot fi amendati pentru lipsa contractului si a documentului care sa faca dovada platii anticipate a cursei. De asemenea, autorizatiile pentru astfel de transporturi (taxi si inchiriere cu sofer) se iau de la primarii. Primaria Bucuresti nu doreste sa elibereze autorizatii pt inchiriere cu sofer asadar toti soferii care au astfel de autorizatii le au scoase de prin Ilfov, Giurgiu, primarii de orase si comune mici. Dar chiar daca ar elibera PMB acest tip de autorizatii NU sunt ce trebuie pt a face Uber.

Uberul (de fapt soferii uber ca banuiesc ca stiti ca nu uber in sine e problema, ci soferul din strada despre el vbim), cum explicam si in urma cu cateva luni cu cateva pagini in urma pe topicul asta, a fost in ilegalitate dpdv al legislatiei rutiere de la lansare si pana astazi. Singura diferenta a fost ca articolul de sanctionare, prevedea ca se sanctioneaza transportul bla bla efecutat in mod repetat. Deci era ilegal dar pt ca era expresia aia cu modul repetat nu putea fi sanctionat.

Uber exista in Romania din  2015 parca, in primii multi ani, pana in 2019 ianuarie politistii spuneau ca nu stiu ce e aia mod repetat si nu dau nicio amenda la uber. De cate ori sa il prinda pe unul sa ii dea amenda? Din ianuarie 2019 politia a venit cu o noua interpretare spunand ca de fapt inseamna de doua ori si din momentul ala soferii uber au inceput sa aiba probleme. Se dadeau foarte timid amenzile dar au inceput sa se dea. Daca te prindea prima data doar te baga in baza de data. A doua oara daca te prindea te amenda, pe langa amenda se dispune automat si ridicarea placutelor pt o perioada de 6 luni. Daca iti platesti amenda iti recuperezi placutele dupa 30 de zile.

Totusi numarul amenzilor era mic, foarte rar se intampla sa ai probleme sa zic ca aprox 100-150 de soferi au fost  bagati in baza de date si vreo 15-20 au fost prinsi si a doua oara. Un numar infim gandindu-ne ca sunt multe mii de soferi Uber in Bucuresti zi de zi prezenti.

Taximetristii au facut presiuni sa se elimine de tot expresia in mod repetat. Neasteptat, guverul le-a facut pe plac prin martie si au scos expresia din lege, acum pe 16 mai a intrat in vigoare modificarea legii si de acum inainte la prima oprire se da amenda + se ridica numerele.
La fel de neasteptata este si reactia foarte prompta a politiei rutiere bucuresti care in nici 36 de ore de la intrarea in vigoare a modificarii au dat 16 amenzi!!
Aici putem sa ne gandim ca taximetristii au 'prietenie' cu politistii pentru ca altfel nu prea se explica. Industria asta e una extrem de banoasa nu este deloc greu pentru taximetristi sa dea ceva banuti cam cat ia politistul 2-3 salarii iar politistul sa se puna pe vanat uberisti. Pe langa supozitia asta mai sunt si cazurile reale cand taximetristii comanda o masina uber, se urca ca si clienti si pun soferul sa opreasca langa un filtru.

Guvernul a creat toata tarasenia asta prin eliminarea expresiei in mod repetat. Desi au dat asigurari, domne pana scoatem expresia o sa dam o lege speciala, noua, ca sa reglementam Uberul. Dar nu au dat-o. Pun totul pe seama incompetentei, refuz sa cred mult hulitul nostru guvern are strategia asta de a isi pune sute de mii de romani in cap inainte cu o saptamana de un scrutin electoral. Incompetenta, nu l-ati auzit si pe dl Cuc cum spunea ca legea ce au dat-o ei cu modificarea expresiei nu afecteaza Uberul? Ii spunea lumea ca soferii au luat nu stiu cate amenzi si el spune ca poate au luat pt viteza....

AStia nu au stiut ce exact modifica cand au scos treaba cu modul repetat.

Acum presiunea este ori sa dea zilele astea o noua lege care sa excepteze transportul prin aplicatiile electronice de la sanctiunile legii 38.eu as crede ca vor da ceva temporar PANA in alegeri.

Reglementarea mult dorita de Uber din pacate nu este usor de dat si il inteleg pe ministru. E nevoie sa faci ceva legal si dpdv fiscal, astazi la Uber exista o frauda foarte mare dpdv al legislatiei muncii cauzata de faptul ca o persoana fizica in Romania nu poate presta o activitate comerciala. Doar un PFA sau SRL. Astazi Uber te obliga sa lucrezi ori printr-un pfa ori printr-o firma. Sunt firme care pur si simplu asta fac, scot banii soferilor de la uber, la negru. Uber vireaza banii la firma la care sunt bagat iar firma aia mi-i da la negru, eu nefiind angajat la firma.

Sunt probleme destul de multe fiscale, cel putin asa vad eu problema. Din pct de vedere al legislatiei transportului singura dilema ar putea fi reprezentata daca in reglementarea viitoare soferii uber vor fi limitati numeric (cum sunt taxiurile) sau nu.
Alta problema fiscala este cu plata cash, la uber exista plata cash iar conform codului fiscal nu poti incasa cash decat in situatia in care comerciantul are casa de marcat si elibereaza bon fiscal. Nu vbim de evaziune fiscala, bani nedclarati,dar nici nu este respectat codul fiscal astazi de catre Uber

Ionut

Situaţia se înrăutăţeşte: 16 şoferi Uber sancţionaţi în Bucureşti. Aproape toţi au rămas fără dreptul de folosire a maşinii timp 6 luni

16 conducători auto care efectuau transport public de persoane contra cost în regim de închiriere cu conducător auto, au fost sancţionaţi joi de poliţiştii rutieri din Capitală pentru nerespectarea prevederilor Legii 38/2003 privind transportul în regim taxi sau de închiriere. Dintre aceştia, 2 conducători auto efectuau transport public de persoane contra cost în regim de închiriere cu conducator auto, transportând clientul pe raza municipiului Bucrueşti, deşi aveau autorizaţie să facă acest tip de transport pe raza altei localităţi din judeţul Ifov, transmite Brigada Rutieră într-un comunicat remis MEDIAFAX.

Alţi 14 conducători auto au fost sancţionati pentru efectuarea transportului public de persoane în regim de închiriere cu conducator auto, fără a deţine copie conformă valabilă, mai spune sursa citată. În cazul ultimelor 14 sancţiuni, s-a dispus şi suspendarea dreptului de utilizare a vehiculului pentru o perioadă de 6 luni, prin reţinerea certificatului de înmatriculare şi a plăcuţelor cu numărul de înmatriculare.

ZF