Taxi & ridesharing de România

Started by Ionut, November 02, 2016, 07:04:52 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

dragos76

Văd că e menționat și Clever în articol. Chiar sunt curios, lucrau cumva și ei cu persoane care să nu aibă licențe de taximetrie? Cel puțin la Cluj eu nu am văzut astfel de situații.

Cristi N

La Clever cred ca se aplica faza cu lipsa dispeceratului clasic.

dr4qul4

Clever are (cel putin in Bucuresti) si serviciul Clever Go. Este identic cu Uber, adica dai comanda pe Clever si in loc de taxi te trezesti cu o masina normala, pentru ca optiunea default este "toate masinile". Nici macar nu trebuie sa ai card pt comanda. Dar daca ai cardul introdus in aplicatie (si platesti cu el) ai 50% discount.
Daca vrei neaparat Taxi, atunci trebuie sa selectezi.

Pretul pt CleverGo este de la 1,6 lei/km.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

qew00

Uber se poate face si legal. Un prieten face si e legal 100%, are firma, are masina trecuta pe firma, firma lui are ca domeniu transport persoane, are asigurare speciala pentru transport persoane, are si licenta de transport persoane, are casa de marcat in masina.

Dar asta a necesitat niste cheltuieli initiale, pe care multi care fac uber nu doresc sa le aibe.

Ideea e ca taximetristii au vazut ca au concurenta, de aia au comentat de Uber. De ce nu comenteaza si de CityLimo, tot un fel de uber dar mult mai scump... pentru ca nu e in concurenta cu ei. Foarte simplu.

Deci toata tevatura asta cu ride-sharing se reduce la lacomie, din partea tuturor partilor, si nu are legatura cu respectarea legii, legea e folosita doar ca argument, ca arma.

elphax

problema e ca si Uber a devenit o afacere prin intermediere, multi soferi sunt "angajati" sau "colaboratori" pentru ca pentru unii e mai simplu sa dai o cota din castig si sa nu iti bati capul cu detaliile
exista firme cu zeci chiar sute de soferi pe uber

Ionut

După OUG care a modificat legea taximetriei, Guvernul pregăteşte un act normativ pentru reglementarea platformelor de ride-sharing

,,De atunci şi până astăzi grupul de lucru compus din reprezentanţi ai Ministerului Dezvoltării, Ministerului Transporturilor, Ministerului Finanţelor, Ministerului Comunicaţiilor, ANAF, ANR au fost zeci de întâlniri, avem creionat un draft de act normativ. Astăzi m-am întâlnit, împreună cu Răzvan Cuc, cu reprezentanţii ridesharing şi este vorba de un act normativ extrem de complicat pentru că nu s-a reglementat până acum această activitate, dar precedenta OUG care intră în vigoare de joi nu este îndreptată împotriva Uber. Prin acea OUG Guvernul a emis un act normativ împotriva pirateriei, nu împotriva Uber. S-a vorbit mult de posibile abuzuri care vor fi făcute începând de joi. Eu îndemn ca cei care vor să facă exces de zel să nu o facă, mă refer la concurenţii celor cu activitate de ride-sharing. Din punctul nostru de vedere mai avem cel puţin trei puncte de definitivat şi această activitate va fi reglementată. Dar de joi activitatea de piraterie va fi combătută, nu altceva", a declarat Daniel Suciu, miercuri, la Guvern.

,,Nu mâine va fi pus în transparenţă actul normativ. A rămas ca săptămâna viitoare reprezentanţi ai Ministerului Finanţelor cu grupul de lucru să mai aibă o întâlnire inclusiv cu propunerile celor de la ridesharing. Este un act normativ extrem de complex. Şi Guvernul României va reglementa această activitate. Precedenta OUG nu este îndreptată acestei industrii, ci împotriva celor care fac transport ilegal, piraterie. Din moment ce noi am combătut ceva ilegal, pirateria din domeniul transporturilor, eu cred că cei de la Uber nu au susţinut niciodată că ar fi în afara legii. Săptămâna viitoare va avea loc o nouă discuţie la nivel tehnic în cele patru ministere, pentru că e un proces complex", a explicat Suciu.

Reprezentanţii Uber şi Taxify spun că aplicaţiile nu pot fi închise, dar va rămâne la latitudinea şoferilor dacă mai ies sau nu pe traseu. Executivul a adoptat pe 29 martie ordonanţa de urgenţă pentru modificarea Legii 38/2003 care reglementează transportul în regim de taxi şi de închiriere, printre altele eliminând din lege expresia "în mod repetat". Aşadar, în urma modificărilor, a fost eliminată sintagma ,,în mod repetat" din Legea 38/2003, astfel încât ,,sancţiunea să fie aplicabilă atât persoanelor fizice, cât şi persoanelor juridice pentru efectuarea de transport public în mod ilegal".

ZF

cristi5

No, merge Uber azi, a incercat cineva?

Ionut

Normal că merge. Doar că e mai scump pentru ca ai mai puțini șoferi pe traseu.

dr4qul4

Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

elphax

La Timisoara, in cursul diminetii pana spre pranz tarifele estimate erau cam duble la Uber.
Acum au coborat pana aproape de normal, dar scrie in continuare Fares are higher due to increased demand desi vad in zona langa mine cateva masini.

perfidus

Tot e iufa asta cu aplicatiile de mobilitate (e-hailing) si noile reglementari (doar soferii cu firma licentiata/angajati si cu atestat de taxi pot sa mai faca transport de persoane), este cineva dintre craioveni care a folosit recent Clever taxi? In Craiova se gasesc masini?
Am instalat aplicatia si pot acum sa comand, cursa minima este 8 lei.
La plata cu cardul pana pe 20 mai este o promotie (50% reducere) dar trebuie sa-ti setezi un procent minim de bacsis.
Cineva a dat feedback in aplicatie ca nu i-a raspuns nimeni la comada cu setarea platii cu cardul, deci nu poate beneficia de cei 50% reducere.  Tipic...
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

voicul

Pe scurt: putini soferi, curse cu cost dublu.


Un șofer Uber a primit prima amendă, după intrarea în vigoare a ordonanței care interzice serviciile ride-sharing

Prima zi de intrare în vigoare a ordonanței care interzice Uber și celelalte aplicații de ridesharing a produs efecte: cursele sunt mai scumpe. Mare parte dintre șoferii ocazionali de Uber au renunțat la job, de frica ordonanței, fapt care a făcut ca prețul pe kilometru să crească. Cei care transportă persoane în regim de taxi fără licență aleg să facă acest lucru doar ziua, în speranța că nu vor fi opriți de poliție și amendați.

https://www.digi24.ro/stiri/economie/transporturi/un-sofer-uber-a-primit-prima-amenda-dupa-blocarea-aplicatiilor-de-tip-ride-sharing-1131630

Ionut

Efectele Ordonanţei pe Legea Taximetriei: 1 din 4 şoferi Uber şi Bolt nu au ieşit azi în trafic. În medie, clienţii au aşteptat mai mult de 10 minute să vină o maşină

Numărul şoferilor activi pe aplicaţiile de ridesharing a fost astăzi cu 25% mai mic decât media zilnică de până acum, ceea ce a făcut ca timpul de aşteptare să crească la peste 10 minute, transmite Asociaţia Coaliţiei pentru Economie Digitală, care reprezintă companiile Uber şi Bolt. Astfel, situaţia de astăzi se dovedeşte a fi rezultatul incertitudinii create de întârzierea adoptării unor reglementări specifice şi de intrarea în vigoare a modificărilor pe Legea Taximetriei. Acestea din urmă pot da naştere unor abuzuri împotriva şoferilor care sunt înscrişi pe aceste platforme, cu amenzi de zeci de mii de lei şi chiar confiscarea plăcuţelor de înmatriculare pentru 6 luni, transmite Coaliţia.

,,Am avut şi ieri o întâlnire cu miniştrii Dezvoltării Regionale şi Transporturilor în care am discutat din nou despre necesitatea reglementării serviciilor de ridesharing. Noi am avut toată deschiderea şi am oferit toate informaţiile solicitate. Cei doi miniştri ne-au asigurat, din nou, că textul va fi finalizat şi va fi pus în dezbatere publică în cel mai scurt timp posibil. Din păcate, până când noua reglementare va fi adoptată de Guvern, va continua starea de incertitudine şi va rămâne riscul unor abuzuri care să afecteze în mod serios activitatea noastră şi pe cei 2,5 milioane de utilizatori ai aplicaţiilor noastre", a declarat Cătălin Codreanu, preşedintele asociaţiei Coaliţia pentru Economia Digitală. 

ZF

voicul

Sa zica pasarile calatoare ce sa conteste mai exact si daca au sanse mai mari de 0% sa castige in instanta?


Polițist filmat cum e nerăbdător să amendeze șoferii Uber. "Trebuie să-l prind o dată" - VIDEO

https://stirileprotv.ro/stiri/actualitate/politist-filmat-cum-e-nerabdator-sa-amendeze-soferii-uber-trebuie-sa-l-prind-o-data.html

elphax

depinde pentru ce se ia amenda , nu ?

eu nu prea cunosc ce sunt Clever si Bolt, dar cred ca cel mai bine pentru toata lumea ar fi sa avem un sistem care sa :
- foloseasca soferi licentiati
- foloseasca masini verificate
- sa evalueze soferii, masinile si clientii
- sa functioneze online si cu card ( nu ma intereseaza daca are casa de marcat in masina cat timp e fiscalizat 100% prin plata cu cardul)
- aplicatia online sa cuprinda si soferii de taxi !!!!
- automat si taxi ar respecta reguli de bun simt si ar putea fi evaluati prin ratinguri
- incusiv sa existe niste stickere pe masinile in care poti plati cu aplicatia si cardul
in scurt timp s-ar face selectia naturala si intre taximetristi si serviciile s-ar imbunatati
In Atena, serviciul este Beat, functioneaza foarte bine, poti plati si cash si card si a eliminat de pe piata mare parte din rechini, jegosi si fraudulosi. Uber este istorie acolo.

Uber sa fi doar ride sharing cum sunt si altele, nu sa fie un serviciu de taxi ascuns.
TOTUSI, pana atunci voi folosi in principal Uber pentru ca este mai simplu, mai comod si de departe mult mai placut