Taxi & ridesharing de România

Started by Ionut, November 02, 2016, 07:04:52 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Ionut

Companiile ridesharing anunţă: peste 200.000 de oameni au semnat petiţia pentru reglementarea de urgenţă a serviciilor de ridesharing în mai puţin de două zile

,,Am transmis acest mesaj şi reprezenanţilor Guvernului în cadrul unei noi întâlniri avute azi, a şasea din ultimele două luni, unde am discutat aspecte tehice privind viitoarea reglementare. Între timp, simţim cu toţii efectele ordonanţei de modificare a legii taximetriei: mii de şoferi nu mai au astăzi niciun venit şi 2,5 milioane de utilizatori fie nu pot găsi o maşină, fie trebuie să plătească costuri şi de până la de trei ori mai mari. Credem că urgenţa este întru totul justificată. Fiecare zi care trece fără o decizie din partea Guvernului afectează direct milioane de oameni", arată comunicatul coaliţiei, care reprezintă companiile din ridesharing.

Asociaţia atrage atenţia că interpretarea greşită a modificărilor aduse Legii Taximetriei săptămâna trecută precum şi lipsa reglementării specifice a dus la numeroase acţiuni împotriva şoferilor: amenzi, plăcuţe de înmatriculare ridicate de Poliţie şi chiar acte de violenţă. Prin urmare, numărul şoferilor activi pe platforme a scăzut cu 25% într-o singura zi, iar timpul de aşteptare pentru comenzile plasate prin cele trei aplicaţii a crescut la peste 10 minute.

ZF

Ionut

Manager Clever: 40% dintre şoferii care lucrau pe aplicaţii au decis să se retragă

Au trecut cinci zile de când a intrat în vigoare ordonanţa care modifică legea taximetriei, iar până în acest moment, spun reprezentanţii companiilor de tip ridesharing, peste 100.000 de bucureşteni au avut de suferit pentru că le-a fost imposibil să găsească maşini disponibile. De asemenea, spun reprezentanţii Uber, Bolt şi Clever, timpii de aşteptare au crescut cu până la 4%, astfel că oamenii spun nevoiţi să aştepte chiar şi 15-20 de minute.

Cătălin Codreanu, preşedintele Asociaţiei Coaliţia Economia Digitală: ,,Am discutat despre propunerile, care pentru noi sunt critice, pentru închiderea bussinesului. Nu mi s-a înaintat un termen de când această OUG ar intra în vigoare". Anca Gherle, manager al Clever: ,,La nivelul industriei, am avut o pierdere de 40%. Asta înseamnă o pierdere de 40% de şoferi care lucrau pe aplicaţii şi au decis să se retragă în lipsa unei reglementări".

Digi24

voicul

#422
Intre timp taximetristii colecteaza avantajele. De fapt fac acelasi lucru ca inainte, da mai des!
Baaa ce in 1800 am ajuns !!!
Cred ca actiunea asta a crescut valoarea tutor masinilor existente in piata. Cand dadeai 12 ron cu UBER si acum dai 30 si taxiul te duce cu 20, da nu te ia ... da, costul masinii personale este altul.

VIDEO Taximetriștilor din Centrul Vechi al Capitalei li s-a stricat aparatul. Polițiștii îi apără

https://www.facebook.com/bistriceanudragos/videos/838697543169181/

Mai mulți taximetriști din zona Centrului Vechi al Bucureștiului au fost filmați în timp ce refuzau să ducă clienții pe aparat, în timp ce polițiștii locali susțin că nu au ce să facă și nu pot ajuta.

Dragoș Bistriceanu, un tânăr din București, s-a filmat în timp ce întreba diferiți taximetriști din Centrul Vechi dacă vor să îl ducă pe aparat, până în Rahova. Majoritate au recunoscut că nu folosesc taxatorul și au invocat sume de două-trei ori mai mari pentru cursa respectivă.

Asta în timp ce autoritățile naționale au interzis activitățile de tip ride-sharing, respectiv Uber sau Bolt.

,,Am asistat la o complicitate aparte între polițiștii locali și taximetriști, confirmată de șirul evenimentelor pe care le regăsiți în videoclip! Cetățenii aflați în situația de a căuta un taxi au făcut compromisul de a răspunde afirmativ la celebrul «50 de lei e bine, boss?», în condițiile în care șoferii de Uber, Taxify, etc. nu-și permiteau riscul de a prelua curse printre atâția taximetriști și polițiști locali.

A fost realmente umilitor să întreb, din mașină în mașină, dacă e ok să pornească aparatul, deci să respecte legea, dar am simțit nevoia să o fac, spontan, tocmai pentru a demonstra necesitatea aplicațiilor de ridesharing și de ce apelează la ele milioane de români", a Dragoș Bistriceanu pe Facebook.

https://newsweek.ro/actualitate/taximetristii-din-bucuresti-protesteaza-pentru-legi-pe-care-nu-le-respecta

yetiman

Am si eu o curiozitate, daca stie cineva:
"Vanatoarea" asta de UBER este si in alte orase sau doar in Bucuresti?
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

voicul

Si la TM s-a intamplat vanatoarea de UBER-isti.

dragos76

Eu cred că în provincie nici pe departe nu ai mizeria asta de servicii de taximetrie. Cel puțin în privința refuzului comenzilor sau să nu pună ceasul, sunt extrem de rare situațiile, chiar pot fi considerate excepții.

Cristi N

#426
Vitalie a postat acum cateva minute pe FB ca in aproximativ o saptamana vom avea OUG pentru reglementarea serviciilor de ride-sharing.

QuoteA ieșit fum alb de la ministerul Transporturilor, acolo unde ministrul Razvan Cuc și reprezentanții platformelor UBER, Clever și Bolt au căzut la pace în vederea reglementării acestui Ride Sharing online.

Deci, iată ce o să se întâmple când va fi adoptată o ordonanță în acest sens.

Șoferii care vor să facă transport de persoane cu UBER, Clever, Bolt trebuie să aibă o mașină nu mai veche de 15 ani. Să meargă la ARR cu un dosar care va conține cazier, certificat medical, atestat de șofer profesionist, dovada că sunt PFA. Va exista și o taxă pentru autorizația pe care o primesc, autorizație valabilă câțiva ani.

Șoferii vor putea ieși ulterior pe stradă fără să se teamă că pot fi opriți și amendați de polițiști sau că li se fac flagrante.

OUG care va reglementa activitatea platformelor ar urma să fie publicată astăzi în dezbatere publică, iar peste o săptămână să fie adoptată de Guvern, speră reprezentanții aplicațiilor.

Dacă nu se va întâmpla asta, problemele vor persista. Până acum aproape 100 de șoferi au fost sancționați de polițiști. Cifra este estimativă.

Sursa: Vitalie Cojocari

elphax

sper ca aceasta reglementare sa "loveasca" si mai mult in taximetristii aia jegosi si nesimtiti. ma astept sa inceapa din nou cu protestele
sa isi faca si firmele de taxi aplicatii mai performante, sa evaluam soferii si sa ridicam standardul serviciilor.

in Timisoara nu e nici pe departe la fel de rau ca si in Bucuresti, dar tot mai sunt cazuri in care iti vine sa cobori din taxi si sa o iei pe jos. eu folosesc o singura firma de taxi care are aplicatie si de pe care de obicei vine masina fara a preciza destinatia

TibiV

https://www.facebook.com/watch/?v=227350608219864
:lol: :lol: :lol:
Un pic cam lung, dar merita...
Finalul este cat se poate ON-TOPIC  :lol:
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

tom_sawyer

Quote from: Cristi N on May 23, 2019, 01:10:44 PM
Vitalie a postat acum cateva minute pe FB ca in aproximativ o saptamana vom avea OUG pentru reglementarea serviciilor de ride-sharing.

Proiectul de Ordonanţă de urgenţă a Guvernului privind activităţile de transport alternativ cu autoturism și conducător auto

Data publicării 23 Mai 2019
Data limită pentru primirea de propuneri/observaţii: 03.06.2019

MT

Oprita7

O reglementare foarte usoara pentru soferii care activeaza pe astfel de aplicatii. Ramane de vazut daca va fi adoptata in forma asta.


Ionut

Cum reglementează Guvernul activitatea Uber, Bolt şi Clever. Ce trebuie să facă şoferii

Conducătorul auto care efectuează transport alternativ trebuie să îndeplinească în mod cumulativ următoarele condiţii:

a) să aibă vârsta de cel puţin 21 de ani şi să deţină un certificat de atestare a pregătirii profesionale pentru transportul de persoane în regim de închiriere eliberat de Autoritatea Rutieră Română – A.R.R.;

b) să deţină permis de conducere categoria B cu o vechime de cel puţin 2 ani;

c) din certificatul de cazier judiciar al persoanei trebuie să rezulte că aceasta nu a fost condamnată pentru infracţiuni contra siguranţei pe drumurile publice, infracţiuni privind traficul şi consumul de droguri, infracţiuni contra vieţii, sănătăţii şi integrităţii corporale, traficul şi exploatarea persoanelor vulnerabile, infracţiuni contra libertăţii şi integrităţii sexuale sau infracţiuni contra patrimoniului.

d) să fie apt din punct de vedere medical şi psihologic pentru desfăşurarea activităţii de transport persoane;

e) să nu aibă suspendată exercitarea dreptului de a conduce în ultimul an pentru conducerea sub influenţa băuturilor alcoolice sau a substanţelor psihoactive sau să nu fi fost implicată în accidente rutiere soldate, din culpa sa, cu decesul sau vătămarea gravă a uneia sau mai multor persoane.

Detalii pentru cei care n-au chef sa citeasca ordonanta - Adevarul


voicul

Practic doar punctul "a" este ceva "nou" pentru soferi.
Mai trebuie si ITP-ul la 6 luni. E vreo reglementare speciala sau te duci din 6 in 6 luni la ITP si ii zici ca vrei unul?
Si ca iti mai lipesti 2 - 3 stickere in parbriz ...


dragos76

Legat de condițiile pt mașină, la RCA nu o să fie nici o diferență? Acum pentru taxi mi se pare că trebuie să plătești mai mult.

voicul

Teoretic ar trebuie sa ai asigurare si pentru client - stiu ca la taxi este asa ceva, dar in articol nu se specifica nimic.