High Speed Rail (HSR) in Romania

Started by davyl, November 22, 2011, 05:12:26 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

dr4qul4

HSR in Romania? Poate peste 30 de ani. nevoia unei legaturi decente pe cf cu OTP este actuala.

Si de ce ar trebui neaparat ca HSR sa treaca prin otopeni? oricum nu opreste acolo? In plus, eu nu vad un HSR Bucuresti-Brasov-Cluj.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

mr.L

#91
Quote from: dr4qul4 on November 11, 2016, 01:33:42 PMHSR in Romania? Poate peste 30 de ani. nevoia unei legaturi decente pe cf cu OTP este actuala.

Poti sa explici evident documentat de ce HSR (viteze de minim 200km/h) este imposibila in Romania urmatorilor 30 de ani? Dar asa, fara sa sune a cliseu. Evident ca eu am vorbit despre varianta 1 ca parte a unei viitoare HSR, pe care nu o vom face azi, eu propuneam sa facem doar o sectiune.

Quote from: dr4qul4 on November 11, 2016, 01:33:42 PMSi de ce ar trebui neaparat ca HSR sa treaca prin otopeni?

Asta-i o intrebare ? De ce sa treaca HSR prin Aeroportul Otopeni? Eu te intreb cum crezi ca vreo HSR Bucuresti-Brasov ar putea sa excluda aeroportul din ruta ? Adica sa faci o ruta HSR fara sa o legi intermodal de aeroportul cu cea mai mare perspectiva de crestere de regiune ?


Quote from: dr4qul4 on November 11, 2016, 01:33:42 PMoricum nu opreste acolo?

Asta nu poate fi o intrebare, ci poate o exclamatie. Am spus ca nu opresc si nu trebuie sa opreasca toate trenurile acolo. deci atentie  la nuanta.

Quote from: dr4qul4 on November 11, 2016, 01:33:42 PMIn plus, eu nu vad un HSR Bucuresti-Brasov-Cluj.

Dar vezi in schimb inca vreo 100 de ani de-acum incolo trenuri facand vreo 2 ore intre Bucuresti si Brasov, in loc sa faca maximum  1 ora. Adica pe cea mai aglomerata linie din tara viteze comerciale de sub 90km/h, cu traficul dat peste cap de marfare, si din ce in ce mai mult de numeroasele trenuri regio.

Interesanta viziune ce-i drept, dar nu si pentru secolul XXI

dr4qul4

Eu nu sunt sigur ca vom avea linii CF reabilitate pentru 160km/h care sa lege principalele orase in urmatorii 30 de ani.
Trebuie sa fim realisti. Nu ne permitem HSR acum. Si nici in 10 ani.

In plus, care e castigul HSR pe distante atat de mici? Pentru ca trenul ala nu accelereaza in 10 secunde la viteza aia.
Care sunt distantele intre statiile HSR in afara? nu cumva minim duble?

Intre Bucuresti si Brasov, un HSR ar avea 150-160 km. Cat ar face ca timp? Cu investitii infinit mai mici poti scoate 1h15 intre Brasov si OTP si 1h30 pana in Bucuresti.
Iar la cum evolueaza avioanele, s-ar putea ca in 30 de ani sa nu mai renteze deloc HSR-ul. Nicaieri.

Revenind la OTP:  daca faci acum varianta 2 (cea cu traversarea DN1) nu inseamna ca nu poti face pe viitor statie HSR la Terminalul 2 al OTP si sa o legi acolo de Metrou M2.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

mr.L

#93
Quote from: dr4qul4 on November 11, 2016, 02:23:17 PM
Eu nu sunt sigur ca vom avea linii CF reabilitate pentru 160km/h care sa lege principalele orase in urmatorii 30 de ani.

Nici Turcia nu are. Se pare ca HSR si CF conventionala nu se exclud reciproc. Poti sa ai Bucuresti-Brasov finalizat la 200-250km/h, si Brasov-Sibiu cu 100km/h.
S-ar putea ca o perioada de timp prima linie sa fie mai fezabila pentru patru fire, decat cealalta pentru doua.

Quote from: dr4qul4 on November 11, 2016, 02:23:17 PMTrebuie sa fim realisti. Nu ne permitem HSR acum. Si nici in 10 ani.

Depinde ce intelegi tu prin ,,ne permitem''. Ca daca e vorba de bani aruncati, se pare ca ne permitem destule chestii exotice gen National Arena la aproape 300milioane de euro. Isi permit si altii, dar ei merg acum cu 200 km/h si deja pregatesc 250. Deci HSR, spitale, si tot ce tine de social nu ne permitem, cu exceptia circului.

Quote from: dr4qul4 on November 11, 2016, 02:23:17 PMIn plus, care e castigul HSR pe distante atat de mici? Pentru ca trenul ala nu accelereaza in 10 secunde la viteza aia.

Intre Brasov si Bucuresti castigul este de 1 ora, ti-am explicat o postare mai-sus. Un castig de 1 ora la 170km este enorm.


Quote from: dr4qul4 on November 11, 2016, 02:23:17 PMCare sunt distantele intre statiile HSR in afara? nu cumva minim duble?

Nu exista asa ceva decat in tarile cu populatie foarte mare. In Austria HSR are statii si la 60km, doua opriri per total la 130km. (vezi Viena-St.Polten-Linz).

Pe bune, de ce trebuie sa emitem astfel de clisee atunci cand nu suntem siguri?


Quote from: dr4qul4 on November 11, 2016, 02:23:17 PMIntre Bucuresti si Brasov, un HSR ar avea 150-160 km. Cat ar face ca timp?

Chiar si 50 de minute, de doua ori si ceva mai putin decat orice alta varianta imbunatatita conventionala.

Quote from: dr4qul4 on November 11, 2016, 02:23:17 PMCu investitii infinit mai mici poti scoate 1h15 intre Brasov si OTP si 1h30 pana in Bucuresti.

Eu nu cred ca imi urmaresti postarile. Actuala linie clasica Bucuresti-Brasov nu poate duce mai mult de 160km/h, ceea ce inseamna ca ce dai tu adica1h30' este imposibil de atins. Poti un 1h45' cu tren fara oprire, dar in conditiile unui tunel nou in zona Azuga, adica sa bagi un miliard, si pentru asta nu se merita sa conectezi doar actuala linie, ca nu se merita investitia.

Poti in schimb sa faci doua fire noi la 200-250km/h pana la Azuga, si de-acolo tunel pana aproape de Brasov, si astfel scoti maxim 1h cu tot cu oprirea la Otopeni, Ploiesti, Sinaia.


Quote from: dr4qul4 on November 11, 2016, 02:23:17 PMIar la cum evolueaza avioanele, s-ar putea ca in 30 de ani sa nu mai renteze deloc HSR-ul. Nicaieri.

Ar fi de dorit sa nu mai aruncam astfel de dogme pe un forum de specialitate. Unu' la mana ca nu e adevarat, iar doi la mana poate citesc si altii si incep sa creada.

La 1 ora Bucuresti-Brasov pe HSR, 2 ore Bucuresti-Sibiu, 3 ore 30' Bucuresti-Cluj (partial pe conventionala), unde mai vezi tu avioane pe-acolo?


Ionut

Am mutat aici discutia ca sa puteti sa dezbateti in voie despre HSR. Dar argumentat, va rog!
:popcorn:

mr.L

Daca incep sa si argumentez, nu cred ca vor mai avea nevoie de vreun studiu de fezabilitate.

Iar eu moca nu prea lucrez.

dr4qul4

#96
Si cat ar costa un HSR Bucuresti Brasov? constructie+ exproprieri? Eu zic ca sarim de 3 mld de euro. Exagerez?

Am mers doar 1 data cu HSR intre Londra si Paris. Masurile de securitate au fost asemanatoare cu cele de pe aeroport. Care se traduc prin timp pierdut. Asa ca, pe distante scurte tot nu castigi mare lucru.
In plus, nu stiu cate linii HSR care sa traverseze muntii sunt in Europa.

Tu vb de linii HSR in Romania, si noi nu suntem in stare sa construim 100 de km de autostrada/an. In plus HSR nu ajuta cu nimic transportul de marfa. Cati platitori de bilet crezi ca vei gasi intre Brasov si Bucuresti?

Si cum naiba sa faca 1 h cu 4 opriri? Din Gara de Nord, pai parca mergea pe linia actuala pana la Gara Baneasa si doar de acolo tunel. Cat ii ia sa accelereze si sa opreasca? Intre Viena si Linz face 1h16 cu 2 opriri. Aceeasi distanta dar nici un munte. Ca doar nu merge prin tunel cu aceeasi viteza. De fapt exista vreun tunel unde sa se mearga cu 200+?
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

frunzaverde

#97
Quote from: dr4qul4 on November 11, 2016, 05:06:52 PM
Si cat ar costa un HSR Bucuresti Brasov? constructie+ exproprieri? Eu zic ca sarim de 3 mld de euro. Exagerez?

Nu exagerezi deloc.

Un segment de 50 km intre La Robla si Pola de Lena in Spania, 50 km, cu tunel de baza, in conditii similare cu ce ar insemna HSR pe Campina - Brasov, daca nu chiar mai usoare, a luat 13 ani (si inca nu e finalizata implementarea) la costuri de 3 miliarde de euro (investitia initiala a fost estimata la 1.3 miliarde de euro).

In Japonia, Hokuriku Shinkansen a costat 70 de milioane de euro pe km in zona muntoasa. Cordoba - Malaga a costat in jur de 3.3 miliarde de euro cu totul (2.2 contributia statului spaniol, 0.8 contributia UE, 0.3 contributia BEI).

Quote from: dr4qul4 on November 11, 2016, 05:06:52 PM
Am mers doar 1 data cu HSR intre Londra si Paris. Masurile de securitate au fost asemanatoare cu cele de pe aeroport. Care se traduc prin timp pierdut.

Masurile de securitate au de-a face cu existenta vamii si regimului international de trafic. Te sui in ICE, in AVE sau in TGV ca in orice alt tren, nu exista proceduri speciale.

Quote from: dr4qul4 on November 11, 2016, 05:06:52 PM
Si cum naiba sa faca 1 h cu 4 opriri; De fapt exista vreun tunel unde sa se mearga cu 200+?

Se poate, pe Cordoba - Malaga, de exemplu sau pe Hokuriku. Dar biletul standard ori o sa coste o avere; ori, alternativ, iti bagi tara in faliment (ca in Spania).

HSR pe Bucuresti - Brasov, pentru a deservi un oras cu 300 de mii de locuitori intra la categoria utopii in momentul asta. O linie HSR care sa taie muntii intr-o tara care nu are nici un PIB pe capita de sub 10000$ pe cap de locuitori intra la categoria tichie de margaritar demna de dictatori africani. Mai ales ca marfa (adica chestia care genereaza profit si dezvoltare) se chinuie cu 19 km/h viteza comerciala (doar miscare, nu si triaj/manipulare) si sufera de un blocaj la Predeal extrem de costisitor (marfa trebuind rearanjata).
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

cristi5

#98

mr.L

Quote from: frunzaverde on November 11, 2016, 09:28:54 PM

HSR pe Bucuresti - Brasov, pentru a deservi un oras cu 300 de mii de locuitori intra la categoria utopii in momentul asta.

Cam multe utopii vezi tu in postarile mele. Bucuresti-Constanta in 1h50' o utopie, Bucuresti-Brasov HSR, o alta utopie.

Deocamdata eu observ ca se cantaresc sansele unui tunel intre Azuga si Darste , banuiesc ca dupa tine si asta ar fi tot o utopie. Daca cineva se gandeste sa bage 1,5 miliarde intr-o astfel de varianta doar pentru a lega o linie conventionala, asta da utopie.

frunzaverde

#100
Quote from: mr.L on November 12, 2016, 12:09:46 AM
Cam multe utopii vezi tu in postarile mele. Bucuresti-Constanta in 1h50' o utopie, Bucuresti-Brasov HSR, o alta utopie.
Deocamdata eu observ ca se cantaresc sansele unui tunel intre Azuga si Darste , banuiesc ca dupa tine si asta ar fi tot o utopie. Daca cineva se gandeste sa bage 1,5 miliarde intr-o astfel de varianta doar pentru a lega o linie conventionala, asta da utopie.


Utopia o vad in "strategiile" CFR care ne-au dus in situatia curenta vai mama ei, in care CFR-ul practic trage sa moara. Strategii care au decis ca e o idee buna sa demolam cai ferate apte de 120-140 km/h ca sa le reconstruim la 160. Strategii care gandesc ca un tip de tren care dispare de pe reteaua europeana (EuroCity) este baza de calcul pentru infrastructura (in conditiile in care in realitate, inclusiv rute precum Timisoara - Bucuresti, Cluj - Bucuresti sau Iasi - Bucuresti sunt azi pierdute probabil pentru totdeauna pentru calea ferata).

E utopic si prostesc pana si sa cheltui un cent resurse sa gandesti proiecte de miliarde de euro cand iti putrezeste reteaua si ti se rupe sina Azovstal scadenta de ani de zile si exfoliata pana la dracu sub trenuri. Cand demolam linie dubla electrificata de pe o magistrala, linie construita pentru 120 sau 140,  ca sa o inlocuim cu practic acelasi lucru, cand avem alte magistrale care ori putrezesc, ori, mai grav, nu au fost imbunatite niciodata, si se circula cu semafoare mecanice... Am bagat peste 2 miliarde de euro in reabilitari pana acum. Ca sa merg cu viteza comerciala de 40 km/h pe retea? Halal strategie.

Tampitii din CFR care decid ca e o idee buna sa plateasca salarii oamenilor care trag carioci pe harti stiu ca exista o bucata de aproape jumatate de kilometru pe care se circula cu 15 km/h pe cea mai scurta linie care leaga Romania de Vestul Europei? Aceiasi tampiti stiu ca de la Ploiesti la Adjud se circula mai lent ca in 1930? De 10 ani?

Intai sa-mi arate ca macar ca pot sa faca micul pas sa aduca M500 la 120, asa cum a fost ea in 2004. Sa faca micul pas sa aduca Bucuresti - Filiasi la 140 si Caransebes - Timisoara la 120 asa cum au fost in 2000. Apoi sa puna oameni sa se gandeasca cum dracu repara marele pod de la Gradistea, si sa-l repare. Au trecut 11 ani de cand e picat si n-a fost in stare nimeni sa-l repare. Pesemne pentru ca toata lumea e ocupata sa traga noul tunel Darste - Predeal pe harta cu carioci.

Si sa bage sute de milioane de euro in reconstructii totale cerute de nimeni, care pana acum au avut DOAR efecte negative pentru calatori si pentru marfa, si la "finalizarea" carora, efectele sunt un mare fas si lucrarile sunt terminate niciodata... Acolo nu merge ERTMS-ul, acolo nu e gata gara Ciulnita, acolo nu e gata X... La UN DECENIU + de la lansarea proiectelor...

Tu zici de stadioane - eu zic de 600 de milioane de euro pentru o linie pe care singurul beneficiu au fost ca doua trenuri fac mai putin cu 5 minute pe livret decat faceau in 1995. Dupa 7 ani de deranj, viteze de 20 km la ora, nervi si gatuiri la marfa. Asta e scandalos, nu bine-gandit. Pe aceiasi linie, la marfa capacitatea a scazut pentru ca 1. s-a demolat triajul Ciulnita, si 2. s-au semi-demolat garile Ciulnita si Fetesti, fara a se gandi nimeni ca nu sunt bani pentru refacerea a fix punctelor cele mai problematice. Iar gatuirea marfii in Bucuresti - eh, aia nu conteaza, ca doar am bagat 600 de milioane de euro in proiect...

Abia atunci, cand MACAR totul va merge macar acum cum mergea acum 15-20 de ani avem dreptul sa visam. Pana atunci nu avem decizii de luat, vise de visat sau alte prostii asemenea - e pur si simplu munca de reparat. Si sunt mii de km de cale ferata de reparat. Nu de reconstruit, de REPARAT.. Asta e tot ce trebuie facut acum - reparat. Nu reconstruit.

Reparat ce era -  cu posibilitatea de a imbunatati unde se poate, ce se poate. Adica pus prinderi elastice, nu prinderi vechi. Adica reconfigurat macaze in configuratii mai moderne. Vazut daca liniile de 120 se pot aduce prin suprastructuri si consolidari minimale la 140 pe segmentele cu geometrie ce pot suporta asta. Vazut daca liniile de 140 se pot la fel aduce la 160. Corectat punctele cele mai dezastruoase. Adica montat ERTMS daca si numai daca e nevoie. Apoi visam cai verzi pe pereti. Pentru ca visele cu 160 prin reconstructie totala uita-te la ce hal ne-au dus. Cu exceptia unor segmente minuscule, unde rezultatul e fix-pix zero (ne certam pentru 10 minute sau 15 minute imbunatite dupa 600 milioane de euro, si alea posibile doar cu doua trenuri si-atat), totul e praf si pulbere. Circulam mai lent spre Bacau sau Galati ca pe vremea cand strabunicul era mecanic la aburoasa... El prindea 100. Noi prindem 80, ca ne fuge sina sub noi. E destul sa intri in Gara de Nord si vei vedea dezastrul. E destul sa iei un tren spre Pitesti din Gara de Nord si vei vedea dezastrul.

Miile de kilometri de cale ferata scadenta o sa coste o tona de bani sa le aducem la nivelul ala "decent" din 2000. Apoi, cand pe magistrale nu vom mai avea rusinea de 50 km/h, 30 km/h, 15 km/h, 5 km/h, putem electrifica segmentele lipsa ale retelei care sunt esentiale: Iasi - Tecuci, Cluj - Oradea, Arad - Oradea - Satu Mare - Baia Mare. Putem gandi la corectarea situatiei de la Balota si de la Predeal cu o solutie apta pentru marfa la un pret decent.

Si abia cand TOATE astea vor fi gata - si, la o tara cu buget de 50-60 miliarde de euro pentru toate nevoile, 1.5 miliarde de euro pentru TOATA calea ferata este o suma imensa de sustinut din vistieria publica, ce sa mai vorbim de un singur proiect CF - putem gandi la HSR si alti cai verzi pe pereti. Si da, putem face asta in context de bani UE - UE nu ne-a cerut sa refacem linii cap coada de la zero. Asta a vrut CFR-ul. Putem cere bani, ca polonezii, cehii sau ungurii, pentru 10 km la 160 acolo unde chiar are sens, proiect separat, si 20 km la 120 RK la cateva milioane de euro. Nu ne obliga nimeni sa facem mega-proiecte pe sute de kilometri unde nu iese la calcul decat reconstructie completa.

Iar pentru visatorii cu HSR de prin birourile CFR, sa-si ia livretul, sa-l deschida la 1732 de exemplu, si sa puna # -Trasa trenului este proiectata pe firul 1 banalizat. (La circulatia pe firul 2, Vmax.=30 Km/h.) intr-o rama, sa se uite la mentiunea asta cand le mai vin idei utopice in cap. Pentru ca singurul lucru la care ar trebui sa se gandeasca e cum, in 2016, intr-o tara care se vrea altundeva decat in capatul Africii, pe o linie esentiala care leaga capitala de una din cele mai importante puncte ale tarii se poate sa se circule in halul asta. Si sa spuna - prioritatea mea 0 e sa vad mentiunea rusinoasa stearsa, uitata, data pe foc. Si apoi sa dea pagina la IR1752, sa vada rusinosul "80" care e scris pe 185 de kilometri de linie si sa spuna - prioritatea mea 0 e sa nu ma fac de rusine in fata strabunicului care circula mai repede pe-aici, sau macar a batranului mecanic de locomotiva care acum 15 ani gonea cu 120... Si sa nu ma gandesc la altceva pana nu vad 120 sau, daca gasesc resurse, gandindu-ma in fata la cate rusini am de reparat, 140 sau poate 160. Si tot asa...

La fel, pentru visatorii cu HSR de prin birourile CFR, sa se uite la ce reactie au primit de la UE si de la Jaspers, care au spus de atatea ori ca beneficiile reabilitarii sunt prea mici pentru costurile estimate (la care CFR a ales varianta scumpa cu reconstructie totala pentru 160, nu cea ieftina, recomandata in multiple randuri) si apoi la efectele deciziei lor in teren... Poate le-o trece de ambitie degeaba cand nici macar un proiect implementabil nu poate iesi in momentul asta din CFR SA. Si sa puna mana sa-si dezvolte capacitatea decizionala si capacitatea de analiza pana la un nivel la care pot lua decizii inspirate. Atat.

P.S. O ora pana la Brasov? Poate. Dar daca si numai una din cele mai sarace tari din Europa va reusi sa construiasca ceea ce va fi cel mai greu proiect de cale ferata de mare viteza din Europa. Un proiect CF care va trebui sa fie la aproximativ aceiasi calitate cu Hokuriku, unde cel mai rapid tren reuseste sa scoata, cu un pattern de opriri similar cu cel propus pentru linia Bucuresti - Brasov, o viteza comerciala de 180 km/h. In conditiile in care japonezii au ales sa-l construiasca de-abia cand sunt de 10 ori mai bogati ca romanii.

In plus, cui ar folosi? Ar permite naveta pe Bucuresti - Brasov. Doar ca o plimbare Tokyo - Nagano costa 70 de euro; pretul mediu pe Bucuresti - Brasov (daca nu vrem subventionare masiva pentru totdeauna) ar fi, bazat pe diverse metodologii de calcul folosite pentru evaluarea impactului HSR, undeva intre 40 si 50 de euro daca putem avea un tren pe ora. La un tren la doua ore, ajungem la vreo 80 de euro pe pasager. Daca vrem sa acoperim DOAR costuri de rulare. Iese deci din discutie naveta, chiar si in cea mai bogata tara din lume. Turisti? Acolo sensibilitatea la pret e minora. Afaceristi si alti asemenea? Cati sunt in Brasov-Sibiu, orase cu 2-300 mii de locuitori incat sa poti tine un tren la doua ore macar?

HSR-ul nu e autostrada. Nu cara marfa. Nu cara navetisti. Cara doar o nisa de oameni, cu un rol anume in societate; oameni care au nevoie sa parcurga distante mari foarte repede, si care sunt dispusi sa plateasca preturi mari (similare cu ale avionului) pentru viteza. O nisa care e (inca) minuscula in Romania. Si va fi inca vreo 20 de ani. Nisa pentru care existau, inainte de HSR, navete aeriene la 1/2 de ora sau la o ora precum NYC-Washington, Tokyo-Osaka, Madrid - Barcelona, Porto-Lisabona, Lyon/Marseille - Paris, Londra - Paris, Frankfurt-Berlin etc. Da, poti avea bilete promo, poti avea reduceri (cum are AVE, cum are SNCF), dar fara oamenii aia care platesc pretul walk-up, nu ai vreo sansa la bilete promo. Cati oameni crede CFR-ul ca va putea convinge sa plateasca 100+ de euro pana la Cluj? Suficienti sa umple un tren?

P.P.S. Argumentul "e aglomeratie" pe M1000 nu tine. Daca e aglomerat cu marfa si cu regio, nu faci HSR, faci cvadruplare. Ca marfa si trenurile regio nu circula pe HSR. Cele 34 de perechi de IR care circula pe M1000 azi (si care ar fi disociate de un HSR) sunt o picatura in oceanul de capacitate a liniei (care ar trebui sa fie la 300-400 de perechi). Deci, HSR = M1000 - 34 de perechi. Cvadruplare = M1000 + 300 de perechi capacitate noua.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

dr4qul4

+1.

Romania are nevoie de solutii. Nu de utopii!  Terminati cu desenele. Haideti cu proiectele.
Proiecte fezabile, adaptate situatiei actuale.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

mr.L

#103
Frunzaverde, postarile tale cu privire la caile ferate romane sunt uneori prea nervoase, ceea ce face sa para de multe ori si lipsite de logica.
Tu omiti dinadins sa disociezi ce face si ce cere UE Romaniei in ceea ce priveste strategia si dezvoltarea in mod prioritar a coridoarelor europene, cu celelalte linii de cale ferate din Romania, magistrale sau nu.
Esti un tip inteligent, chair imi plac postarile tale pe alte teme, dar in ceea ce priveste subiectul feroviar ai niste fixatii greu intelese.

Trebuie sa intelegi ca e greu sa ai dreptate si sa te pricepi la toate, cu postari de genul ,,de ce bagam bani europeni in reconstructii de cai ferate la 160km/h de la zero, in loc sa facem pe acelasi amplasament o simpla la viteza construita''(care rar ajungea la 140km/h) nu realizezi oare ca chiar cazi in derizoriu? Este o dogma periculoasa si care nu are acoperire in realitate. Cu astfel de idei progresul in Romania nu isi mai are rostul, nu e mai bine sa lasam transportatorilor auto viteze mai bune comerciale pentru autobuzele lor ?

Tie nu ti se pare normal ca atunci cand faci parte dintr-o gasca si primesti bani de la sefii gastii sa faci cu banii aia ce hotaraste respectivul ? Tu duce discutia unde vrei tu, de parca Romania putea face abstractie de ceea ce fac alte state gen Cegia, Slovacia, Slovenia, Polonia, de parca astea nu indreapta si nu modernizeaza liniile astfel incat sa se circule cu viteze de 160km/h pe coridoare.

Atentie mare, faptul ca Romania nu este in stare , sau nu a fost, mai bine spus, sa asigure o mentenanta a celorlalte linii si s-a axat doar pe reconstructia de coridoare nu are legatura cu politica de la Bruxelles, ca nu cred ca in Polonia sau Cehia s-a lasat totul de izbeliste ca la noi, nu Bruxelles-ul e vinovat ca noi nu dam doi bani pe celelalte linii inclusiv magistrale!!!De vina este coruptia din Romania, incurajarea si prin astfel de mijloace a transportatorilor rutieri, indreptarea bugetului spre lucruri mai mult sau mai putin utile, dezinteresul si lipsa de respect a politicienilor fata de simplii cetateni.

Imi plac postarile tale inteligente, dar nu in cele in care spui ca mai bine faceam coridoarele low cost ca sa bagam bani in alte linii, sa nu uitam ca nu Romania a hotarat n mod individual ce sa faca cu banii veniti de la UE, ci politica celor din urma a impus cum si ce fel sa folosim acei bani.

Nu imi plac insa postarile in care dai solutii de cvadruplare la nivel de linie conventionala pe m1000 si m300(Bucuresti-Brasov) , fara sa tii seama ca o linie de mare viteza poate reduce durata calatoriei la jumatate. Nu imi place lipsa ta de viziune si alegerea unor solutii nepotrivite atunci cand ai atatea variante de rezerva.

Sa intelegem ca tu vrei patru fire de circulatie care sa duca la Brasov omul in cca doua ore, la fel cum a facut-o cu doua fire in ultimii 40 de ani ?

Ionut

Va rog sa mentineti discutiile aici strict despre HSR, observ ca deviati foarte usor pe alte subiecte.
Multumesc!

Poate ar trebui sa definim si ce intelege fiecare prin HSR. Ca am impresia ca discutati despre chestii diferite.
HSR = 160 km/h? Sau de la 300 in sus?